Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2013
‎Honelako zerbait izan liteke hiztun komunitateko geruza antolatuaren ahotsa debate horretan: " sukalde hobe batek fundamentuzko hormak behar ditu, etxe kontuak modu batera zein bestera konpontzen ditugula ere". Fundamentuzko hormak ez dira edozer gauza, formulazio politiko estatalez ari gara, jakinaren gainean etxe kontuak modu batera edo bestera konpontzeak zerikusia duela sukaldeko hormak eraikitzeko prozesuarekin.
2014
‎Horrexegatik, beldurra, errua edo sexua ase ditzaketen elementuak behar ditu publizitateak irabaziak hazteko. Modu batean zein bestean, esan bezala, sexuarekin lotutako publizitateak jarraitzen du erangikorrena izaten eta, horrezkero, sexualitatea erabiliena.
Modu batean zein bestean, gizaki hipermodernoak ez dauka gozamenaren trenera ez igotzeko arrazoi nahikorik sistemaren aburuz —horixe sinestarazten saiatzen da, behintzat— Gozatzen ez duena nahi ez duelako baino ez da, sistemak gozatzeko bitarteko guztiak jartzen baititu. Merkatuak gozatzeko milaka bide eskaintzen ditu.
‎Berdin du markako arropa modernoa den, edota teknologia berriekin zerikusia duen edo argazki kameraren bat. Modu batean zein bestean, beren herritik aldentzeko aukerarik izan ezean, nahigo dute kanpokaldeko herri garatuetako gazteen erara bizitzea, horrek gainontzekoengandik bereizten dituela sinisten dutelarik. Oso erraza du Mendebaldeko bezeroak etekina ateratzea amildegian bizi direnengandik.
Modu batean zein bestean, Montaigneren mezuak topatuko zuen oztopo handi bat bi mende geroago, Rousseauk eurozentrismoari eginiko kritikarekin eta, bereziki, aiurri nazionalaren nozioaren agerpenarekin. Zentzu honetan esango zuen Humek zentzuduna denak onartu beharra duela nazio bakoitzak bere tradizio multzo propioa duela.
Modu batean zein bestean, internetek zerikusi handia izan du gizaki malgu edo antzezlearen sorkuntzan, nahi dena nahi den unean eta nahi bezala kontsumitzeko aukera eskaintzen baitu. Kontsumitzaileak ez du zertan aitortu nor den, nahi duen rola bete dezake arazo barik.
‎Azkeneko hamarkadetan transexual kirurgikoek zein trabesti heterosexualek nolabaiteko aitorkizuna lortu duten arren —borroka anitz eta gogorren ondorioz—, gainontzeko aukera transgeneriko eta ez kirurgikoak ez dira oraindik onartuak gurean, Mendebaldeko kulturaren jatorrian haien oinarri sendoak topa daitezkeen arren. Modu batean zein bestean, erlatibismoaren eta aniztasunaren aldarri sendoek ireki dituzte zirrikituak.
‎Dionisio zein Baco dibinitateei eskainitako orgia sexualak, hasiera batean behintzat, benetako amodio erritualak ziren arren, denborarekin izaera erlijiosoa galduz joan zen hedonismoan amaituz. Modu batean zein bestean, greziarrek eta latinoek ederki ere jakin zuten sexualitate oso eta betea garatzearen garrantzia, erotismoak artearen maila lortu zuelarik. Ars eroticari ematen zaio hasiera.
Modu batean zein bestean, estoikoen, juduen eta ondorengo kristauen agerpenarekin homosexualitatearen zein bestelako" perbertsio" sexualen aurkako morala gailentzen hasten da, orduko ars eroticari amaiera emanez eta konfesioan oinarrituriko garai berriari bidea irekiz.
‎Teknika kapitalistek ahalbideturiko aukera aniztasunak, krisi erlijioso, politiko eta moralarekin batera, joko zelai eta helburu berriak eman zizkion zientzia eta komertzioari. Honekin guztiarekin ere, behintzat hasiera batean, zientzialari eta komertzialariek jarraituko zuten Eliza katolikoaren menpekoak izaten, modu batean zein bestean; are gehiago, XVIII. mende hasiera arte, industriaren garapena eman arte, pentsamendu zientifikoaren aktibitatea antzua da oso. Zer edo zer aldatzen hasia zen, ordea.
2015
‎Egoera berri honetarako gizaki nekazari ogi jaleak ez zuen balio eta gizaki mota berri baten ekoizpenari ekin zitzaion. Modu batean zein bestean, hauek ere desagertu ziren eta atzetik etorri zen laugarren arraza; azken hau ere brontzezkoa omen zen, baina aurrekoa baino askoz ongile eta bakezaleagoa, jainko hilezkorren eta giza hilkorren arteko seme alabak baitziren. Bosgarrena eta azkena burdinazko arraza zen, ondorengo duingabea.
‎Lehendabiziko arrazan, besteak beste, taldea bera, taldeko nagusiena, intxixua, nagusien batzarra edo bestelako makina bat autoritate figura izan zitezkeen; bigarrenean, zibilizazioaren sorrerarekin, botere guztia faraoi, enperadore eta bestelako gobernuburuetan aurkitzen zen —eta, noski, hauen laguntzaile leialak ziren erlijio gizonen eskuetan—; hurrengo arrazetan, armek izan zuten boterea, gerlari handiek, enperadore eta errege gerlariek; Erdi Aroan, jauntxo, errege eta elizek; Modernitatean erregeek, presidenteek eta enpresa gizonek; hitz gutxitan, historian zehar boteredunen aurpegiak asko izan arren, bada Marxek erakutsitako egia bat, beti ere izan direla menderatuak eta menderatzaileak. Horiexek dira Zeus, historiako menderatzailea guztiak, modu batekoak zein bestekoak izan.
Modu batean zein bestean, mesfidantza gehien etorkinek, beste kultura batekoek, txiroek zein bertako izu zabaltzaileek pizten badute ere, arestian esan bezala, egun edozein izan daiteke arriskutsua, denak baikara biktima eta borrero potentzialak. Den denak gara egun aurpegirik gabeko besteak; izan ere, gorputzetan sarrarazten zaigun izuaz gain, gizaki hipermodernoaren maskara jokoan zaila egiten du oso bestearen aurpegia zein izan daitekeen jakitea.
Modu batean zein bestean, orokorrean hitz egiterik baldin bada, azken balioetan sinesten ez duen indibidualismo hedonista berri bat da egun bizi duguna. Indibidualismo nartzisista, hedonista eta egozentriko berriaren aurrean aurkitzen gara; betiko orainean bizi den eta sinbolismoaren inguruan biraka dabilen homo esteticus a, Maffesoliren hitzetan.
‎...harria tontorrean uztea, mina pairatzea baizik—, harria modu mingarri baina onartuan igotzeari ekiten dion bitartean, harria igotzen du modu autonomo eta askean horrela erabaki izan balu bezala, benetan hori egitera behartua izan denean; ez dakielako edo jakin nahi ez duelako, jarraitzen du esfortzatzen beti ere bere egitasmoa lortuko duelakoan —jakin barik sekulan ez duela lortuko— Modu batean zein bestean, Sisifok, zentzu honetan, mendekotasuna eta itxaropen eza adierazten du.
‎Estatu espainoleko emakumeen arteko% 80aren masa korporala normala izanik ere, horren erdiak ez du bere neurriko arroparik aurkitzen —askori dieta egitea bururatzen zaio eta, horretarako, zain dituzte osasunaz arduratzen diren enpresak eta aditu gudarosteak— eta beraien gorputzekin beteezin amaitzen dute dendek agerian dituzten prototipoekin bat ez datorrela ikustean. Inditex, Mango edo El Corte Ingles bezalako inperioek ezarritako edertasun ereduak emakumeen gehiengoa bere gorputza mespretxatzera eramaten du nahitaez eta, logikoa denez, geroz eta handiagoa da beren gorputza aldatzen saiatzen direnen kopurua —egundoko negozioa gimnasio, dietista eta kirurgia plastikoarentzat, besteak beste— Modu batean zein bestean, gehienetan dendek ezarritako neurrien patroi anomaloek buru trastornoen ugaritzea dakar —era berean, buruaz eta arimaz arduratzen diren klinikek, enpresek eta protokoloek etekina ateratzen dutelarik.
‎Gehienetan ahaztu egiten da herrialde horietan etorkinek ekonomiari ematen dioten bultzada, beste gauza on askoren artean. Modu batean zein bestean, gizarte demokratikoetan atzerritarr (txiro) ek epaile jakin bat dute zain baldin eta gure Tartaro blindatuan sartzerik nahi badute. Jada ahaztu dugu europar guztiak atzerritar baten seme alabak garela!
2017
‎Artista izan behar du; hirugarren erronka ere aurreko bien ondorio logikoa da, horrenbestez, langileak iraganarekin apurtzen jakin behar baitu etorkizunera begiratu ahal izateko. Modu batean zein bestean, errealitatea bestelakoa da, egungo gizabanakoen gehiengo bat ez baita perfil hipermoderno horretara hurbildu ere egiten, besteak beste heziketasistemak behar bezala prestatzen ez dituelako baldintza berrietarako. Kontuz, honi guztiari buelta emateko estrategia aspaldi jarri baita martxan, gutariko askoren onespenarekin.
‎Irakasleek, ikuskariek eta bestelakoek ez daukate oso argi zer bilatzen den eta nola lortzen den. Modu batean zein bestean, metodologia honek porrot egin du aspaldi, oraindik ere askok iraultzatzat duten arren. Honetan ere galdurik gabiltza.
‎Ildo psikologiko eta pedagogiko mordoa dago, berriz. Modu batean zein bestean, irakasleak bere desadostasuna agertuko balu, ikasleekin gertatzen ohi den bezala, arazotzat hartua izango litzateke eta neurri zuzentzaileak (zigorra adierazteko eufemismo hipermodernoa) ezarriz gero, arazo bezala agertuko balitz, kanporatua litzateke. Kanporatzea ezinezkoa edo zaila den kasuetan, bere profesionaltasuna eta bokazioa zalantzan jartzen hasten dira zuzendaritza zein bestelako irakasle eta profesional fidelak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia