Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎Azkenekoa pasatu baino lehen zahartzaroa iritxiko zuala ematen zuan. Bainan, nahiz bere arpegia gehiago ez ikustearren, nahiz errukituta beste lan modu bat ikasteko denbora gehiegi galdu zualako, azkenean eman zioten tituloa. Doctor eta doctor Berendi ziran bere arpegiz asetuen zauden irakasleak.
2013
‎‘nolako euskalduna naiz? ’" artikuluak Ane Ortega, Estibaliz Amorrortu, Jone Goirigolzarri, Jacqueline Urla eta Belen Uranga burutzen ari diren ikerketaren berri ematen du. Ikerketan euskal hiztun berritzat hartu dira euskara familia giroa ez den beste modu batean ikasi dutenak. Euskararen etorkizunaren ikuspegitik, talde horren ezaugarriak ezagutzea erabakigarria izan daiteke, eta horregatik euskararekiko dituzten jarrerak eta motibazioak aztertu nahi dira; euren burua euskal hiztun benetakotzat duten eta hizkuntza erabiltzeari edota transmititzeari buruz zein uste dituzten.
‎Laburpena. azken 40 urteetako euskal hiztun kopurua asko hazi da, batez ere, hiztun berrien, euskaldunberrien taldearen hazkundeari esker. Ikerketa honetan, euskal hiztun berritzat euskara familia transmisioa ez den beste modu batean ikasi dutenak jo dira. Talde honen ezaugarriak ezagutzea euskararen etorkizunaren ikuspegitik erabakigarria izan daitekeela jakitun, euskaldunberrien inguruko ikerketa bat bideratu da, besteak beste, honakoak aztertzeko helburu duena:
‎Era berean, lanean asko kostatzen zaie egoera berriei konponbide sortzaileak aurkitzea. Hori dela eta, pertsona horietako gehienei ondo egiten zaizkie errepikakorrak diren lanak, eta horietan funtzionatzeko modu bat ikasten dute, beti aplikatu behar dutena. Arazoak konpontzeko zailtasunez gain, eragindakoek beste erronka bati egin behar diote aurre:
‎Tonuccik dio, umea hiritarra denez, baduela balioa. Duda barik, ikasketa prozesu indartsua dago atzetik, baina gauzak egiteko beste modu bat ikasita, komunitate osoarentzako onurak izango dituen gizartea eratzeko bidea emango du. Tonucciren ekarria termino horietara ekarri dut eta ideia horiek gurera nola ekarriko dugun azaltzen saiatu naiz, bereziki, hizkuntzaren zentralitatea eta herrigintzan oinarrituta.
2014
‎Material didaktikoarekin ekin diogu bideari. Hunkigarria da ikustea, baldintza guztiak beteta eta euren beharrak ase izanda beste modu batean ikasteko aukera dagoela. 5 Zenbat haur daude. Hiru familia ari gara lanean eta uneotan hiru haur daude eskolan.
2017
‎Honekin loturik, esanguratsua da irlandera lehen hizkuntza dutenen %27k bakarrik aitortzen duela ‘hiztun berriak’ irlanderaren hiztun direla. Hau da, ‘hiztun berriei’ ‘hiztun natiboen’ %27ak soilik aitortzen die irlanderaren hiztunak direla, gainerakoek (%73) ez dute uste irlandera ama hizkuntza ez den beste modu batera ikasi duten horiek ‘hiztun’ direnik, ez diete irlanderaren hiztun izateko ‘zilegitasuna’ edota ‘legitimitatea’ ematen hiztun berriei (O’Rourke & Ramallo, 2011).
‎Bizkarra atearen gainean etzanda zeukala egon zen, kabina zabuka igotzen ari zen bitartean, eta berriro irribarre egin zion Rollo Martinsi, beronek anartean antzeko jarrera batean gogoratu zuelarik eskolako patioaren bazter batean esanez «Gauez irtetzeko modu bat ikasi diat. Guztiz segurua duk.
‎Haurrek etxean adituz bakarrik jasotzen dute ama hizkuntza, baina eskolaratzen direnean, beste modu batean ikasten dute mintzoa. Orain irakurtzen eta idazten ikasten dute, bai eta matematika, geografia, ingurunea, historia ikastearen bitartez ere.
2021
‎60 urte ditu. Guk biok Camila emazteak eta nik neuk historia eskolan beste modu batez ikasi izanaz pozten dela dio. Horretan ez dabil zuzen.
‎Horretan ez dabil zuzen. Guk ere beraren moduaren hain ezberdina ez zen modu batean ikasi genuen. Eguerdiko argia eguerdiko argi da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia