Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Erroreei atzera ere oratuta, hutsak itzulpen arazo moduan aztertuz gero, itzulpen jakintzen soluzioak erabili behar genituzke. Oro har, batez ere gertaera batnabarmentzen da, hiztegi eta joskera mintzagai hartuta:
‎Ukipen egoeran dauden hizkuntzak nola ikasten diren ulertzeko, sare sozialaerabili ohi da. Elebitasun prozesua nola gertatzen den aztertzeko, gehienbat elebitasun aditibo/ sustraktibo motak azaltzeko?, egoera sozialen eta prozesu psikosozialen arteko zubi moduan aztertu ohi da gizabanakoen sare soziala (Hamers etaBlanc, 1983). Euskararen jabekuntzan duen eragina ere Cenoz eta Valencia (1993) ikertzaileek frogatu dute, bizitasun etnolinguistikoarekin eta motibazioarekinerlazionatuz.
2002
‎Deboziozkoak ez diren orrihauek kontrakoa esatera datoz: hizkuntza gertaerak gramatikaren edo testuarenikuspegitik aztertu partez, kaosaren isla moduan aztertzea proposatu nahi dute, baihiztunen arteko harremanak azaltzerakoan, bai beste hizkuntza bat ikasi nahi duenikaslearen aldetik.
‎Batzuek diotenez, neuronen arteko loturak eta zirkuituak ezdira finkoak: halako desordena antolatu moduko batek eratzen ditu, hizkuntzaekoizpenekin jazotzen den legez, hau da, hizkuntza elementuak elkarri lotzea etaesaldien kateamenduak, zela edo hala, fraktal moduan azter daitezke. Zer da delakofraktal hori?
‎Aldaketa horien aurrean erantzun asko izan ziren. Esate baterako, matxinadakpobrezian ez jausteko elkartasunean oinarritutako saio modura azter daitezke. Ekimen horiek 1766an iritsi ziren gorenera.
‎Coro Rubio-k antzeko gaia eztabaidatu du nazionalismoaren aurrekariforuzaleen inguruan29 Debate hori abiapuntutzat hartuz, eta Alemaniakohistoria garaikideak modernitaterako hartu omen zuen, bide bereziari? buruzko polemikarekin lotuz, Espainiako historia garaikidea ere, bide berezi? modura aztertu dut. Izan ere, XIX. mendeko Europan nazio estatuek bilakaera arrakastatsua ezagutzen zuten bitartean, eta inperialismoak munduaestatu horien artean banatzen zuen unean, Espainian kontrakoa gertatu zen: inoiz nazioarte mailan estaturik indartsuena izan zena, krisi, ahulezia, legitimitaterik eza eta barneko zatiketak markatutako krisi latzean zegoen.Krisi horren ondoriotako bat nazionalismo periferikoen sorrera izan zen (Mees, 2000a).
2005
‎Laburbilduz, EAEko Auzitegi Nagusiak, 1999ko urriaren 7ko epaian, Alardeaantolatzeko bi modu aztertzen ditu: lehenengo moduan, udalak ospakizuna, programatu?
2008
‎Bi moduak aztertuko ditugun arren, komandoen bidezko administrazioari garrantzia emango diogu.
2009
‎Bideo-jokoetan gertatzendiren genero diferentziak azaltzeko, maila anitzeko komunikazio gertaera moduanaztertu behar dira bideo-jokoak. Komunikaziorako bide moduan eta komunikaziorako foro moduan aztertu behar dira bideo-jokoak. Telebista eta beste medien bidezbezala, bideo-jokoen bidez ere beren premiak asebete ditzakete jokalariek:
‎Atal honetan, kontrol egituren bidez programaren ordena sekuentziala aldatzeko moduak aztertuko ditugu. Kontrol egiturak programazio lengoaien oinarrizko elementuak dira, eta bi lan hauetarako erabiliko ditugu:
2010
‎Bigarrenik, lurralde antolamenduaren eta hirigintzaren arteko harremanetanudalek, foru aldundiek eta autonomia erkidegoko administrazioak praktikan jarduteko modua aztertu behar da. Legeak Lurralde antolamenduaren Batzordeakemandako irizpen lotesleak ezartzen baditu ere, udalek burututako jarduketaguztiak ez dira gainbegiratzen, eta alderdi guztien adostasunari esker lurralde antolamenduari dagozkion tresnak hausteko aukera ematen diete norbanako pribatuei.Gainera, administrazioa alderdi politikoen joeraren menpe egoten da.
‎Rawls justiziari buruzko teoriaren erreferentzia izan da XX. mendeko azkenlaurdenean. Hori dela-eta, derrigorrezkoa da justiziaren printzipioek gizarteglobalean duten aplikazioa ulertzeko duen modua aztertzea. Haren justiziarenteoria doktrina kontraktualisten esparruaren baitan kokatzen da, bereizgarritasungisa kontratuari erreferentziazko elementu objektibo baten errekonozimenduaerantsi izana onartu behar zaion arren:
2011
‎Ikuspegi psikoanalitikotik, Fairbairn ek (1940) bizitzako oinarrizko egoera moduan aztertu zuen jarrera eskizoidea: gehien behar ditugun gauzak agertu eta desagertu egiten dira.
‎Kraepelin ek (1913) nortasunaren nahasteen eta nahaste mentalen arteko jarraipena azpimarratu zuen, eta Jaspers ek (1997, 1913) kategoria diskretu moduan aztertu zituen nahaste horiek. Kategoria horiek monotetikoak edo politetikoak izan zitezkeen.
‎Ikuspegi psikoanalitikoak bulkada eta indar inkontziente eta kontzienteen arteko gatazka eta elkarreraginaren ondorio moduan aztertzen du gizakiaren portaera eta funtzionamendua, eta ekarpen handia egin dio nartzisismoaren etiologiaren azterketari:
2015
‎batetik, une honetan memoriaren kontzeptua oso erabiliabada ere, paradoxikoki, gertakari oso zehatzetara eta traumatikoetara mugatzen dela ematen du, etadoktorego tesi honek lagungarria izan nahi du zerumuga hori zabaltzeko. Horretarako, iraganarenhainbat memoria, hots, hainbat oroimen sortzeko arrazoiak eta moduak aztertu dira kasu honetannortasun definizioari dagokionez, eta memoria horiek aldatzeko eta unean uneko inguruabarretaraegokitzeko moduak ere aztertu dira, betiere memoria horien ibilbide aldakorra eta anitzanabarmentzeko. Prozesu horiek azaldu egin behar dira,, funtsetatik?,, egia absolutuetatik?
‎komunikazioaren ikuspegi zabala, hots, estrategikoa gailendu behar da edozein kanpainatan. Izan ere, nabarmen geratu da adibide modura aztertu ditugun hiru ekimenetan, hain zuzen, oso estua eta sakona dela komunikazioaren eta mobilizazioaren arteko lotura.
2017
‎Lan honetan depresioaren aurka erabiltzen den amitriptilina farmako triziklikoa ingurumenarenkutsatzaile moduan aztertu da, araztegietan ez baita bera bezalako konposatuen erabateko eliminazioagertatzen. Emaitzek argi utzi dute amitriptilina zakatzetatik sartu dela arrainetara, eta plasman zehargarraiatuz, nagusiki garunean metatu dela.
‎Ikerketa lan honetan grefenoan oinarrituriko LlC en potentziala aztertu da. SnO2 eta grafenozosatutako material konposatuak litio ioi baterietako anodo moduan aztertu izan dira aurretik, baina kasu honetan, grafeno aktiboarekin konbinatuz konportamendu ezin hobea aurkezten duengrafenozko LIC a eraiki da. Sistema honek grafenozko EDLC batekin alderatuta %450 820tarteko energia dentsitate gehikuntza aurkezten du aplikaturiko korronte dentsitatearen arabera.Beraz, potentzia altuetan (EDLC baten moduan) eta energia altuetan (bateria baten moduan) lanegiten duen eta karga/ deskarga azkarreko aplikazioetarako erabili daitekeen superkondentsadorehibridoa lortu da.
2019
‎Akademian hegemoniko den korronte modernistak euskal alderdi sistema estatu beregaina dutenespainiar eta frantziar nazionalismoen betaurrekoetatik irakurtzera behartzen gaitu. Ikuspegi horretatik, euskal alderdi sistema estatu bateko azpi-sistema bereizi moduan aztertzera kondenatuta gaude.Errealitatean, ordea, bi estatutan ditugu euskal alderdi nazionalistak. Lan honetan, interpretazio esparrubat proposatzen da alderdi sistemak zedarritzeko irizpideak euskal nazioan ardaztu eta euskal alderdiakbere osotasunean aztertzen dituen euskal alderdi sistema jasotzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia