2015
|
|
• Guraso gazteen artean euskararen transmisioa sendotzeko abian dauden ekimenak ezagutzea eta berriak sortzeko
|
moduak
aztertzea.
|
|
Sailkapen hori egiteko erabiltzen dugun markoak hiru ardatz nagusi ditu: ...ar) ardazten dugu testu generoetan eta hizkuntza eta arloaren arteko harremanean; bigarrenik, garbi ikusten dugu eskolako curriculuma elkarrekintzan ikasten dela eta horretarako ahozko hizkuntza ezinbesteko bitartekari bihurtzen dela, alegia, ahozko hizkuntza ezinbestekoa dela ikasteko, aldamiatzeko, esanahia negoziatzeko, eta abar; eta hirugarrenik, funtsezko ikusten dugu aipatutako elkarrekintza
|
moduak
aztertzea eta ondoren lantzea. Eta hiru osagai horiez gain, gure azterketaren bidez jakin nahi dugu baita ahozko zein ikaste objektu agertzen diren, aniztasunari nola erantzuten zaion —jakin baitakigu gure ikasle askok hizkuntza egoera desorekatuetan ikasten dutela (H2, H3..) —, eta ebaluazioari erreparatzen ote zaion, ahozkoaren garapen prozesuan erregulazio osagai garrantzitsua delako.
|
2018
|
|
Antropologiaren ikuspuntutik hizkuntza kulturaren parte bat da, beti ere zentzu aktibo batean, hau da, hizkuntza kultura egiteko eta eraikitzeko tresna bezala irudikatzen du antropologiak, bereziki honen azpiatala den hizkuntz antropologiak (Duranti 2000). Ikuspegi horretatik antropologoek bi
|
modutan
aztertu izan dituzte herri eta gizarte ezberdinetako hizkuntzak. Batetik, antolaketa sozial zabal baten pieza, ikur edota adierazle gisa; bestetik, gizakiok gure errealitatean eragiteko dugun bitarteko eta estrategia bezala.
|
2020
|
|
Hitz hartze
|
moduak
aztertuta, solasaren antolamendu orokorra kasu honetan ere etenaldi bidez egiten dela ikusi dugu.
|
|
Hitz hartze
|
moduak
aztertuta, solasaren antolamendu orokorra kasu honetan ere etenaldi bidez egiten dela ikusi dugu. Hala ere, galde erantzun bidezko hitz hartzeak bereziki esanguratsuak dira saioen arteko konparaketan zehazten saiatuko garenez.
|
2021
|
|
Espero dugu lanak lagunduko duela, alde batetik, irakasgai guztietako irakasleek ikasgelan egiten dituzten jarduera guztietan dimentsio linguistikoa zaintzearen garrantzia aintzat hartzen; bestetik, irakasle izango direnak prestatzeko ardura dutenek ahozko komunikazio trebetasunak garatzeko
|
moduak
aztertzearen eta irakastearen garrantziaz jabetzen, eta, oro har, ikerketa eta prestakuntza hori euskara bezalako hizkuntza gutxitu baten garapenerako ezinbestekoa dela ohartarazten.
|
2022
|
|
Soziolinguistika Klusterrak, 1987tik, euskararen erabileraren inguruko kale neurketak eginak ditu; 30 urtean entzun eta ikusi da nork, non eta norekin, zein hizkuntza erabiltzen duen. Euskal Herriko gizarteak kalean erlazionatzeko duen
|
modua
aztertu da eta, orain, azken hiru hamarkadetan gure espazio publikoetan gauzatu diren aldaketa fisikoei eta funtzionalei erreparatu nahi diegu; kaleak ere ikuspuntu batetik, pertsona talde zehatzentzat eta funtzio konkretu batzuk hobetsiz diseinatu eta eraikiak izan baitira. Hautu hauek gure egunerokotasuna eta elkarrekin dugun bizimodua baldintzatzen dute.
|
|
Euskal Herriko gizarteak kalean erlazionatzeko duen
|
modua
aztertu da eta azken hiru hamarkadetan gure espazio publikoetan gauzatu diren aldaketa fisikoei eta funtzionalei erreparatu nahi diegu.
|