2012
|
|
Orain, atarikoan ikusi bezala, sexualitatearen inguruan bi matrize sadomasokista bereizi ditugun modu berean, bereizi ditugu Mendebaldeko gizarteetako botere harremanetan ere bi matrize ezberdin. Hau da, sadomasokismo sexualaren inguruko diskurtsoak bi matrize edo paradigma ezberdinen inguruan eratuak izan ziren eta
|
modu
analogoan defendatzen dugu hemen perfilatuko dugun Mendebaldeko botere harremanen inguruko matrize sadomasokistan ere eten bat eta bi garai bereizi antzeman daitezkeela; eta, ondorioz, bi matrize sadomasokista ezberdinez arituko garela: modernoa eta hipermodernoa.
|
2015
|
|
Mitologia greziarraren arabera, Eacori, Zeus eta Eginaren semeari, dagokio europarrak epaitzea; Radamantisi, Zeus eta Europaren semeari, bere amaren modukoak, atzerritarrak, besteak, epaitzea dagokio; eta, azken honen anaia den Minosi benetan korapilatsuak —edo aurreko bi taldeetan sartzen ez direnak— diren kasuak dagozkio.
|
Modu
analogoan esan dezakegu gure desertu hipermodernoan ere badirela hiru talde. Tartaro greziarrean europarrak, atzerritarrak eta gainontzeko guztiak bereizi ohi baziren, Tartaro izendatu dugun desertu hipermodernoan ere, modu berean, europarrak —demokrata onak, gureak, bizigabeak—, atzerritarrak —europar demokrata onen bizitza lasaiak arriskuan jartzera datozen barbaroak, bizidun zein bizigabe izan— eta gainontzekoak —hauek aurreko bi taldeetan sartzerik ez dutenak dira; izan ere, desertu honetako epaileek lehendabiziko bi talde orokor eta nagusietan sartu ohi dituzte gizabanako guztiak— bereizi ohi dira.
|
2016
|
|
" gu, hau da, gure garunak gure geneen aurka altxatzeko bezain bananduta[!] daude haiengandik, eta behar bezain independenteak[!] dira haiekiko" (390), orduan esplikazio dualista klasiko klasikoenaren267 espilu aurrean gaude. Naturaren eboluzioa eta kulturaren garapidea
|
modu
analogoan, baina zeharo independentean eta bestelakoan aitzinatzen bide dira. Irakurlearen harrimenerako, darwinismoan barrena egin duen bidaia guztia, haren ukoan bukatzeko izan da.268 Beheko maila ilunean Natura dago, darwinista; goiko maila argitsuan kultura (gizartea), eta hau ez darwinista da, ez naturala!
|
2017
|
|
Guraso hipermodernoek, berriz, oskola edo burbuila egile amorratuak izanik, umeak saritu ohi dituzte beraien jarrera egokia ez izan arren, ez baitute frustrazio edo minik eragin nahi beraiengan.
|
Modu
analogoan, guraso hipermodernoak Oskolako zigorren kontra agertzen dira, neurri zuzentzaileen aurka, horrek ume eta gazteak mugatu edo frustratu ditzakeelakoan; eta, ondorioz, eskolako maisu maistra eta irakasleengan egundoko presioa eragiten dute beraien kimuek sufritu ez dezaten. Etxerako lanen aurka, jolasaren alde, azterketen kontra, notak igotzearen aldekoak etab. dira asko eta asko, helburu hipermodernoa oso argia baita:
|
2021
|
|
Gauzak horrela," Zer da euskalduntasuna?"," Nola eman diezaiokegu berriz zentzua euskalduntasun hitzari?" edo" Nora goaz euskalduntasun honekin?" bezalako galderek oihartzuna sortzen dute euskaltzale asko eta askoren buruetan, erantzun bateratua eman ezinik. Aitzitik, Heidegger-ek" Humanismo" hitzarekin egin bezala,
|
modu
analogoan, uste dut aipatu galderetatik bi egia ondorioztatzen direla. Batetik, euskalduntasunari zentzu berria eman nahi bazaio, jada lehengo zentzua galdu duelako baino ezin da izan, hutsik dagoelako; eta, bestetik, galdetze hutsak adierazten du oraindik badela hitza mantendu eta berriztu nahi duenik.
|
|
Popper-en paradoxa ezagunaren arabera, mugarik gabeko tolerantziak tolerantzia bera desagerraraziko lukeen bezala, uste dut mugarik gabeko askatasunak ere askatasunarekin bukatuko lukeela. Popperek bere buruari intolerantearekin tolerante izan behar ote dugun galdetzen dion
|
modu
analogoan, galdetzen dut nik ea aske izan gaitezkeen askatasuna ukatzen diguten horiekin; edo, bestela esanda, aske izatea posible ote den askatasuna erabatekoa den inguru batean. noski, intolerantea toleranteari gailenduko litzaiokeen modu berean gailenduko litzaiokeelako askatasuna ukatzen duena zein beretzat askatasun mugagabea aldarrikatzen duena, batzuen askatasun mugagabeak besteen askatasuna mugatzen bukatu behar duelako.
|
|
Produkzio sistemak perfektua izan behar du.
|
Modu
analogoan, eskolan ere ezin da nahi dena egin, askatasuna eta autonomia murrizten direlarik. Langile bakoitzak, bereziki irakasle bakoitzak, jakin behar du zein den bere egitekoa eta arazoak sortu barik bete behar du, horretarako izan baitira prestatuak.
|
|
|
Modu
analogoan, logika erdiarotarrari jarraiki, hezkuntzan ere antzeko hierarkia ikus daiteke. Irakasle izan nahi duten horiek seminaristen moduan dira prestatuak, geroan irakasle apaizak izateko, hots, heziketa errituak kudeatzeko ahalmena daukatenak.
|