Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2006
‎Elikagaien segurtasuna kontsumitzaileek baloratzen duten zerbait da, bereziki arrisku egoeran daudela uste dutenean. Hala ere, ez da modu aktiboan jokatzen hobetzeko. Ekintzak bideratzeko modua asko aldatzen da herrialde batetik bestera.
2011
‎Herritarrek ere modu aktiboan jokatu behar dute hondartzak babestu eta hobetzeko, Ingurumenari eragiten dion alderdiren bat gaizki dabilela iruditzen bazaie, tokiko arduradunengana jo behar dute, eta zer gertatzen den jakinarazi.
2013
‎Kirol gertaera garrantzitsuak. Aurreko kirol azpimotetan, turistaren ezaugarria da modu aktiboan jokatzea jardueretan. Baina bada beste tipologia bat zeinean bezeroaren jarrera pasiboa baita; hots, ikusle soila da.
2018
‎" Indarkeria matxistak ez du etenik gaur egungo gizartean; arazo benetan larria da, gizon eta emakumeen berdintasun ezetik sortua. Giza eskubideen urraketarik ez duela onartzen berretsi nahi du Udalak, ez Azpeitian eta ez beste inon, eta urraketen aurrean modu aktiboan jokatzea herritarron ardura ere badela gogorarazi" du, ohar bidez.
2019
‎Alexander Dummer OMEren azken araua ‘Jarduera fisikoaren, sedentarismoaren eta loaren gaineko jarraibideak 5 urtetik beherako haurrentzat’ dokumentuan dago. Osasuntsu hazteko, beren adituek adierazten dute, bost urtetik beherako haurrek denbora gutxiago pasatu behar dute pantailetan edo orgetan eta eserlekuetan eserita, hobeto lo egiteko eta denbora gehiago izateko modu aktiboan jokatzeko. Horregatik, gurasoek txiki txikitatik jokatu behar dute seme alabekin.
‎Udalak azaldu duenez, indarkeria matxista" arazo benetan larria" da gizartean, eta erakundeak giza eskubideen urraketarik ez duela onartzen berretsi du," ez azpeitian, ez beste inon". Urraketen aurrean modu aktiboan jokatzea" herritarren ardura" ere badela gogorarazi du erakundeak.
2021
‎Emilio Lledok dioen bezala, neutraltasuna hezkuntzan irreala da erabat —nagusiki unibertsitateaz ari den arren; heziketa sisteman produzitzen eta transmititzen diren ezagutzek bizitza hobetzeko eta balio sistema aldatzeko balio lukete eta, zentzu horretan, eskolak ume eta nerabeak politizatu lituzke, non politizatzeak ez duen ideologizatu edo doktrinatu esan nahi, gizatiartu baizik. Gramsciren ildotik, uste dut aldaketa sozio-politiko eta ekonomikoen aurrean eskolak modu aktiboan jokatu lukeela, aldaketaren agente aktiboa izaten saiatu lukeela. Egungo egozentrismoaren eta indibidualismoaren burbuila immunologikotik ateratzen lagundu lieke ume eta gazteei, esfera publikora salto egin eta politikoa berreskuratu dezaten; bestela esanda, eskolak unean uneko maskarak identifikatu eta atzean zer dagoen jakiteko prestatu lituzke, edo Badiouk esango lukeen bezala, erreala gainditu eta Ezinezkoaren existentzia aldarrikatzeko; hots," Ezinezkoaren artea":
‎Hizkuntzarekiko jarrera, atxikimendua, motibazioa eta estatusaz ere baditugu hainbat ikaste emaitza, baina horien lanketan indar handiagoa jarri behar da aurrera begira. Une honetan fakultatea murgildurik dagoen hezkuntzaberrikuntza testuinguruan, euskal sisteman arituko den hezitzaile profilean" testuinguru euskaldunean sustraitua eta komunitatearekin konprometitua" egongo den pertsona definitu dugu (Imaz eta Ipiña, 2020), hau da, euskara eta euskal kultura gutxituak dauden testuinguruan bere irakasle roletik modu aktiboan jokatuko duena, euskara eta euskal kultura motibaziotik sustatzen saiatuko den hezitzailea. Profil horren garapenerako bitartekoak eta esku hartze ezberdinak diseinatu ditugu, egun egiten dugunetik haratago.
2022
‎Aurreko edizioarekin konparatuta, Belarriprest kopuruak 8 puntu egin du gora. Arianne Unamuno Euskaraldiaren dinamizatzailearen iritziz “izen emateari begiratuta eta herritarrekin izan ditugun berbetaldietan sumatzen da oraingoan jendeak hobeto ulertu dituela rolak, alegia, Belarriprest izateak bere baitan duela modu aktiboan jokatzeko aukera eta Ahobizi rola, hamabost egunez ulertzen duten guzti guztiekin euskaraz egiteak ahalegin handia eska dezakeela”.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia