2006
|
|
Elikagaien segurtasuna kontsumitzaileek baloratzen duten zerbait da, bereziki arrisku egoeran daudela uste dutenean. Hala ere, ez da
|
modu
aktiboan jokatzen hobetzeko. Ekintzak bideratzeko modua asko aldatzen da herrialde batetik bestera.
|
2011
|
|
Herritarrek ere
|
modu
aktiboan jokatu behar dute hondartzak babestu eta hobetzeko, Ingurumenari eragiten dion alderdiren bat gaizki dabilela iruditzen bazaie, tokiko arduradunengana jo behar dute, eta zer gertatzen den jakinarazi.
|
2013
|
|
Kirol gertaera garrantzitsuak. Aurreko kirol azpimotetan, turistaren ezaugarria da
|
modu
aktiboan jokatzea jardueretan. Baina bada beste tipologia bat zeinean bezeroaren jarrera pasiboa baita; hots, ikusle soila da.
|
2018
|
|
" Indarkeria matxistak ez du etenik gaur egungo gizartean; arazo benetan larria da, gizon eta emakumeen berdintasun ezetik sortua. Giza eskubideen urraketarik ez duela onartzen berretsi nahi du Udalak, ez Azpeitian eta ez beste inon, eta urraketen aurrean
|
modu
aktiboan jokatzea herritarron ardura ere badela gogorarazi" du, ohar bidez.
|
2019
|
|
Alexander Dummer OMEren azken araua ‘Jarduera fisikoaren, sedentarismoaren eta loaren gaineko jarraibideak 5 urtetik beherako haurrentzat’ dokumentuan dago. Osasuntsu hazteko, beren adituek adierazten dute, bost urtetik beherako haurrek denbora gutxiago pasatu behar dute pantailetan edo orgetan eta eserlekuetan eserita, hobeto lo egiteko eta denbora gehiago izateko
|
modu
aktiboan jokatzeko. Horregatik, gurasoek txiki txikitatik jokatu behar dute seme alabekin.
|
|
Udalak azaldu duenez, indarkeria matxista" arazo benetan larria" da gizartean, eta erakundeak giza eskubideen urraketarik ez duela onartzen berretsi du," ez azpeitian, ez beste inon". Urraketen aurrean
|
modu
aktiboan jokatzea" herritarren ardura" ere badela gogorarazi du erakundeak.
|
2021
|
|
Emilio Lledok dioen bezala, neutraltasuna hezkuntzan irreala da erabat —nagusiki unibertsitateaz ari den arren; heziketa sisteman produzitzen eta transmititzen diren ezagutzek bizitza hobetzeko eta balio sistema aldatzeko balio lukete eta, zentzu horretan, eskolak ume eta nerabeak politizatu lituzke, non politizatzeak ez duen ideologizatu edo doktrinatu esan nahi, gizatiartu baizik. Gramsciren ildotik, uste dut aldaketa sozio-politiko eta ekonomikoen aurrean eskolak
|
modu
aktiboan jokatu lukeela, aldaketaren agente aktiboa izaten saiatu lukeela. Egungo egozentrismoaren eta indibidualismoaren burbuila immunologikotik ateratzen lagundu lieke ume eta gazteei, esfera publikora salto egin eta politikoa berreskuratu dezaten; bestela esanda, eskolak unean uneko maskarak identifikatu eta atzean zer dagoen jakiteko prestatu lituzke, edo Badiouk esango lukeen bezala, erreala gainditu eta Ezinezkoaren existentzia aldarrikatzeko; hots," Ezinezkoaren artea":
|
|
Hizkuntzarekiko jarrera, atxikimendua, motibazioa eta estatusaz ere baditugu hainbat ikaste emaitza, baina horien lanketan indar handiagoa jarri behar da aurrera begira. Une honetan fakultatea murgildurik dagoen hezkuntzaberrikuntza testuinguruan, euskal sisteman arituko den hezitzaile profilean" testuinguru euskaldunean sustraitua eta komunitatearekin konprometitua" egongo den pertsona definitu dugu (Imaz eta Ipiña, 2020), hau da, euskara eta euskal kultura gutxituak dauden testuinguruan bere irakasle roletik
|
modu
aktiboan jokatuko duena, euskara eta euskal kultura motibaziotik sustatzen saiatuko den hezitzailea. Profil horren garapenerako bitartekoak eta esku hartze ezberdinak diseinatu ditugu, egun egiten dugunetik haratago.
|
2022
|
|
Aurreko edizioarekin konparatuta, Belarriprest kopuruak 8 puntu egin du gora. Arianne Unamuno Euskaraldiaren dinamizatzailearen iritziz “izen emateari begiratuta eta herritarrekin izan ditugun berbetaldietan sumatzen da oraingoan jendeak hobeto ulertu dituela rolak, alegia, Belarriprest izateak bere baitan duela
|
modu
aktiboan jokatzeko aukera eta Ahobizi rola, hamabost egunez ulertzen duten guzti guztiekin euskaraz egiteak ahalegin handia eska dezakeela”.
|