Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2009
‎ni Lucienne eta Jeanetterekin joango naiz, eta hi Brigitterekin, batekin aski izango duk-eta, hasteko?, Domingok kolpe bortitz bat nabaritu zuen bihotzean, zer besterik nabari zezakeen, bada!?, hura ahotik ihesi atera balitzaio bezala, bat batean haur jaioberri babesgabe bat bezala sentitzen zela, biluzik, artean biluzik ez zegoen arren; eta gero ere, Brigittek gelara eraman zuenean, kandela bat eskuan, gela txiki merke bat zen, apaingarririk gabekoa, hormetako karea altxatua eta arropa zintzilikatzeko lau kako zituena, hormetako batean sartuak?, antzeko zerbait gertatu zitzaion, ausaz; izan ere, Briggitek kandela lurrean utzi eta blusa kentzeari ekin zionean, Domingo eserita geratu zen ohe ertzean, hari begira: Domingoren begiratzeko modua, baina, ez zen begiratzeko modu aktibo bat, ez zituen begiak hara eta hona mugitzen, hona eta hara?, pasiboa baizik, bere begien eta begiek ikusten zutèn, ikusten ez zutèn?, ikuskariaren artean pentsamendu bat tartekatu balitzaio bezala, memento hartan bizitzea zegokiona zinez bizitzea eragozten ziona eta blokeatzen:
‎ni Lucienne eta Jeanetterekin joango naiz, eta hi Brigitterekin, batekin aski izango duk-eta, hasteko", Domingok kolpe bortitz bat nabaritu zuen bihotzean –zer besterik nabari zezakeen, bada! –, hura ahotik ihesi atera balitzaio bezala, bat batean haur jaioberri babesgabe bat bezala sentitzen zela, biluzik, artean biluzik ez zegoen arren; eta gero ere, Brigittek gelara eraman zuenean, kandela bat eskuan –gela txiki merke bat zen, apaingarririk gabekoa, hormetako karea altxatua eta arropa zintzilikatzeko lau kako zituena, hormetako batean sartuak–, antzeko zerbait gertatu zitzaion, ausaz; izan ere, Briggitek kandela lurrean utzi eta blusa kentzeari ekin zionean, Domingo eserita geratu zen ohe ertzean, hari begira: Domingoren begiratzeko modua, baina, ez zen begiratzeko modu aktibo bat –ez zituen begiak hara eta hona mugitzen, hona eta hara–, pasiboa baizik, bere begien eta begiek ikusten zutèn –ikusten ez zutèn? – ikuskariaren artean pentsamendu bat tartekatu balitzaio bezala, memento hartan bizitzea zegokiona zinez bizitzea eragozten ziona eta blokeatzen: pentsamendu hura, gainera, irudi bat ere izan zitekeen –irudi bat zen, forma zehatzik ez zuena baina berak buruan zuèn susmoaren araberakoa irudikatu zuena, Adaren irudia ote zen... –, harik eta, blusa kendu ondoren, Domingoren parean jarri eta Brigittek honela esan zion arte:
2010
‎Gerediaga Elkartea eta Eroski BidaiakHaur Literatura Aretoa2 urte arteko haurrei zuzendutako gunea da. Literaturaren mundura modu aktibo batean gerturatzeko helburua dauka, euskaraz irakurtzeko gogoa piztuz, ipuinen magian barneratuz eta musikaz jolas egiteko aukera emanez. Kokapen berria du edizio honetan:
‎Paddy RekaldeHaur Literatura Aretoa2 urte arteko haurrei zuzendutako gunea da. Literaturaren mundura modu aktibo batean gerturatzeko helburua dauka, euskaraz irakurtzeko gogoa piztuz, ipuinen magian barneratuz eta musikaz jolas egiteko aukera emanez. Kokapen berria du edizio honetan:
‎Haur Literatura Aretoa2 urte arteko haurrei zuzendutako gunea da. Literaturaren mundura modu aktibo batean gerturatzeko helburua dauka, euskaraz irakurtzeko gogoa piztuz, ipuinen magian barneratuz eta musikaz jolas egiteko aukera emanez. Kokapen berria du edizio honetan:
‎Euskal Dantzarien BiltzarraHaur Literatura Aretoa2 urte arteko haurrei zuzendutako gunea da. Literaturaren mundura modu aktibo batean gerturatzeko helburua dauka, euskaraz irakurtzeko gogoa piztuz, ipuinen magian barneratuz eta musikaz jolas egiteko aukera emanez. Kokapen berria du edizio honetan:
2013
‎Irakasleak modu aktibo batean ekiten dio testuinguratzeari, jarrera baikorra izanik, ikasleen arreta bereganatzeko ikasgelan zehar mugituz (batez ere hasieran ikasgela aurrean kokatuz), ikasle guztiekin begi kontaktua izanik, eta ahots tonu lasaia agertuz. Estrategia hauek guztiek giro atsegina sustatzen dute ikasgelan eta, aztertu dugun bezala, ikasleen aldetik jasotzen den erantzuna parte hartzeko nahia izaten da.
‎Planeamendu urbanoan ez dira ezagutzen ekonomiaren beheraldietarako soluzio egokiak (azken finean, hirien planeamendu modernoa industrializazioarekin batera jaio zen, eta hortaz ez du atzeraldirik ezagutu), eta hori dela-eta, planeamendu estrategia eta instrumentu berriak beharrezkoak dira. Horiek modu aktibo batean lagundu lukete atzeraldi garaietan, garai konplexu horietan sortzen diren aukerak identifikatuz, aditzera eman eta aprobetxatzen saiatuz. Estrategia horietan beharrezkoak izango dira epe luzerako ikuspegi errealistak, eta ez 20 urterako perspektibarik gabeko eta zenbait talde interesatuk egindako planteamendu estuak.
2015
‎Dena den, nanopartikula hauek modu ez selektibo batean barneratzen dira zeluletan eta aurrez aipatuarrazoiengatik, farmakoen garraio bideratua lortu ahal izateko ezinbestekoa da garatutakonanopartikulak gure itu zelulei modu zehatz batean lotzea. Honetarako nanopartikulengainazalean azaltzen diren molekulak eralda ditzakegu, interesatzen zaizkigun zelulei soilikitsasteko eta ondorioz modu aktibo batetan barneratuak izateko.
2016
‎Ez da bakarrik guztiok, beraiek barne, erabiltzen dugun hiria irudikatzeko orduan kontuan hartzen ez ditugula, baizik eta haiei zehazki zuzendutako eremuen diseinuari dagokionean ere, ez ditugula aintzat hartzen. Gizarte barneratzaile eta orekatu baten bidean lagunduko duten espazioak diseinatzeko orduan, ezinbestekoa da haurrak erabakietan egotea, eta modu aktibo batean egotea gainera. Oker gabiltza umeak geroa direla diogunean, baieztapen horrek orainetik at uzten ditu eta.
‎Esan genezake oraindik uztartzeke dauden bi alorretan egin izan direla lorpenak: inteligentzia kolektiboa arkitekturan integratzen saiatu diren esperientziak, eta erabiltzaile ez profesionala proiektu prozesuetan modu aktibo batean integratzen duten tresnak.
‎Elkarlan modelo honen arrakasta informazioaren mugimendu azkarrean eta haren prozesatze masiboan datza. Arkitekturan proiektuetan erabiltzaile ez profesionalek modu aktibo batean sor dezaketen jakintza kolektiboa integratuko badugu, beharrezkoa izango da:
2019
‎Saio politak eta barregarriak, Arabako bertso sarea indartuta, beste bertso ero batzuk ezagututa… dena aldekoa. Halako formatuak beharrezkoak dira bertso mundura zuzenean hurbiltzeko, mundu honetan berria den jendea (nire kasuan, adibidez) modu aktibo batean parte hartzera animatzeko, eta bertsoak botatzeko ez ezik, gaiak prestatzeko eta aurkezteko ere, edo bertsoak puntuatzeko, edo lehenengo saio batera joateko ere bai.
2021
‎Arrisku ertaineko talde heterogeneoak zailtasun handiagoak mahaigaineratzen ditu, oraindik ez baitago paziente horien estratifikaziorako irizpide bateraturik, eta, beraz, ez baitago argi zeintzuk tratatu liratekeen modu aktiboago batean, bai biziraupena hobetzeko zein epe luzerako ondorioak gutxitzeko.
‎hau da, ez ziren mugatu ezagutzaren azterketa arrazionala egin eta jasotzera. Euren testuinguruan modu aktibo batean parte hartu zuten12, horietako askok kartzela zigorra jasoz, Diderot kasu.
‎Nola bideratu arkitektoaren jakintza ikerketa eta praktika berriak garatzeko? Nola parte har dezake arkitektoak erainkuntzan modu aktibo batean. Aldirin ikerketalerro batzuk agertu zaizkigu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia