2003
|
|
Orain arte, ikasleek lortutako emaitzen arabera ematen zen titulua, etengabeko ebaluazioaren arabera. Orain, errebalidan Batxilergoan lortutakoarekin batera
|
lortutako
notak erabakiko du ikasleari titulua eman behar zaion ala ez. Hala, Batxilergoko bi mailetan lortutako notek osatuko dute kalifikazioaren %60, eta GBPn lortutakoak %40 Hala ere, batez besteko hori ezartzeko ezinbesteko baldintza izanen da proba hori gutxienez bost gainditu izana.
|
|
Orain, errebalidan Batxilergoan lortutakoarekin batera lortutako notak erabakiko du ikasleari titulua eman behar zaion ala ez. Hala, Batxilergoko bi mailetan
|
lortutako
notek osatuko dute kalifikazioaren %60, eta GBPn lortutakoak %40 Hala ere, batez besteko hori ezartzeko ezinbesteko baldintza izanen da proba hori gutxienez bost gainditu izana. Ikasturte bakoitzean PGBko bi deialdi egingo dira, bata arrunta eta bestea berezia, autonomia erkidegoek ezartzen dituzten egunetan.
|
2007
|
|
5 Goi mailako tituluaren Europass gehigarria Gehigarri hau goi mailako LHko tituludunentzat eta unibertsitateko tituludunentzat da. Titulu ofizialaren osagarri gisa balio du, eta titulazioari, ikasketa eremuei, iraupen ofizialari, sartzeko baldintzei eta egindako irakasgai guztien xehetasunei buruzko informazioa ematen du, irakastorduekin eta
|
lortutako
notarekin. Goi mailako hezkuntza sistema nazionalari eta kalifikazio sistemari buruzko informazioa ere badu.
|
2008
|
|
Gimnasioek
|
lorturiko
nota orokorra onargarri da, hots, proba ozta ozta gainditu dute eta, gainera, horietakoen %14k gainditzeke utzi du.
|
|
aurreko hautakortasunean, ikasleak bi faseetako ariketak egin behar zituen, eta proba berrian, fase espezifikoko ariketak borondatezkoak dira. Izan ere, fase honetako irakasgaietan
|
lortutako
notak ez du punturik ematen sarbide probaren azken kalifikazioan, baizik eta eskaera handiegia dela eta beren ikasketetan onartzeko muga jarri behar duten titulazioetan unibertsitateko onarpen nota igotzeko bakarrik erabiltzen da. Fase orokorra Fase hau nahitaezkoa da ikasle guztientzat, eta ikasleek Graduko unibertsitate ikasketak egiteko lortu behar dituzten heldutasuna eta oinarrizko trebetasunak baloratzeko da.
|
|
Unibertsitate jakin batean matrikulatuta egotea edo espediente akademiko geldiezina izatea dira egoitza horietan erabiltzen diren irizpideetako batzuk. Zaragozan bisitatutako egoitzetako arduradunak, Madrilen ebaluatutakoekin batera, batxilergoan eta selektibitatean
|
lortutako
notetan gehien nabarmentzen direnak dira. Iruñean eta Bartzelonan, Salamancan eta Valladoliden bisitatu diren zentro guztiek, gainera, aurrez egindako elkarrizketa pertsonalaren emaitzak erabiltzen dituzte irizpide gisa, eta Malagan, gainera, arreta berezia jartzen dute gazte bakoitzaren familia errentan.
|
|
informazio horri esker, ikasleen prestakuntza ikasketa urteetan nola garatu den ikus daiteke. Alde batetik, ikasketa modua (presentziala, ez presentziala edo mistoa) eta titulazioaren programaren berariazko betebeharrak definitzen dira, hau da, enborreko, derrigorrezko, aukerako eta abarreko irakasgaien kreditu kopurua. ikasleak gainditu egin behar duela; beste alde batetik, irakasgai horietako bakoitzaren xehetasunak, izena, irakastorduak,
|
lortutako
nota eta zein urtetan egin den. Halaber, oharren atalean informazio gehigarria sar daiteke, adibidez, irakasgai bat beste hizkuntza batean eman bada.
|
2009
|
|
Hautapen irizpidea aurreko ikasturteko batez besteko nota eta frantseseko nota dira. 450 laguntza hauek esleitzeko kontuan hartuko den hautapen irizpidea aurreko ikasturteko batez besteko nota eta frantsesez
|
lortutako
nota batuz aterako da. Emaitza horri beste 1,5 puntu gehituko zaizkio laguntza horietakoren bat inoiz jaso ez duten eskatzaileen kasuan.
|
|
Lehen mailako ikasle unibertsitarioei selektibitatean lortutako batez besteko nota aplikatuko zaie. Laguntza horiek, gero, eskatzaileak aurreko ikasturtean lortutako batez besteko notaren arabera esleituko dira, eta unibertsitateko lehen mailako ikasleen kasuan, unibertsitatera sartzeko probetan
|
lortutako
nota hartuko da kontuan. Batez besteko nota kalkulatzeko, irakaskuntza teknikoetako ikasle unibertsitarioek 1,25 puntu eskuratuko dituzte, eta laguntza hori inoiz jaso ez dutenek 1,5 puntu gehiago.
|
|
Mutilentzako hezkuntzari dagokionez, ikusten diren aldeak ez dira hain erabakigarriak. Konparazioa emakumeen eskoletako 71.286 ikaslek eta ikastetxe mistoetako 647.942 ikaslek egin zuten, 2005 eta 2007 artean
|
lortutako
noten analisiarekin. Gainera, familien egoera ekonomikoa eta gurasoen hezkuntza maila ere kontuan hartu ziren.
|
|
Proban gai izateko, nahikoa da fase orokorrean gutxienez lau puntuko kalifikazioa lortzea. Hala ere, unibertsitatean sartzeko azken kalifikazioak, fase honetan
|
lortutako
notaren %40tik eta Batxilergoko kalifikazioen batez bestekoaren %60tik abiatuta kalkulatzen denak, bost edo gehiago izan behar du, eta, beraz, gutxieneko nota horrek ez du bermatzen unibertsitate ikasketetan sartzea. Are gutxiago, lortu nahi den karrerak ikasle eskaeraren eta plaza eskaintzaren arteko desorekagatik etete nota altua badu.
|
|
44.000 gazte baino gehiagok egiten dute proba hori, eta Batxilergoan gainditu gabeko irakasgaiak utzi eta uda ondoren gainditu zituzten ikasleak nahiz ekaineko deialdian hautakortasunaren fase orokorra edo berariazkoa gainditu ez zutenak aurkez daitezke. Deialdi honetara sartzen den beste ikasle profil bat da bi faseetako edozeinetan
|
lortutako
nota hobetu nahi duena, hartara sartzeko nota altuagoa behar duten ikasketak egin ahal izateko. Unibertsitateko plazen %15 baino gehiago bete gabe geratu dira iraileko onarpen prozesuaren ondoren Irailean selektibitatea gainditzen duten ikasleek (%74 baino gehixeago) plaza eska dezakete beren aukerako unibertsitatean, iraileko fasean.
|
|
Izan ere, unibertsitateko plazen %15 baino gehiago bete gabe geratzen dira iraileko onarpen prozesua amaitu ondoren, batez ere ezagutza teknikoen, humanitateen eta zientzia esperimentalen arloan. Hautatutako titulazioan onartzen ez bada, iraileko deialdian
|
lortutako
nota hurrengo ekaineko unibertsitateko matrikula prozesuan erabiltzeko aukera izango da beti, edo hautakortasuneko hurrengo deialdietan (mugarik gabe) aurkezteko aukera, nota igotzen saiatzeko. Kontuan izan behar da nota txikiagoa lortuz gero, nota altuena kontatuko dela beti.
|
|
Oro har, ikasle horiek nortasun agiri bat, dagokion titulu akademikoa eta egindako ikasketen ziurtagiri akademiko bat erantsi behar dizkiote master eskaerari. Ziurtagiri horretan, irakasgaiak (ordu kopurua eta kredituak),
|
lortutako
notak eta tituluak graduondoko ikasketak egiteko ahalmena ematen duela adierazi behar da. Dokumentazio guztia jaso eta zuzena dela egiaztatu ondoren, unibertsitateak aldeko txosten teknikoa eginen du eta ikasle atzerritarrak matrikulatzen denean aurkeztu du.
|
2010
|
|
Ikasleak ikasi nahi duen titulazioa eta sartu nahi duen unibertsitatea ezagutzen baditu, ikastetxeak batxilergoko irakasgaien eta titulazioen artean ezarri duen harreman maila kontsultatu behar du, izan ere, titulu bererako berariazko irakasgai baten ponderazio parametroa desberdina izan daiteke goi mailako irakaskuntzako erakunde bakoitzean. Kalkulatu onarpen nota Unibertsitatean onartzeko nota Batxilergoan
|
lortutako
notaren batez besteko ponderatuaren(% 60) eta selektibitateko fase orokorrean lortutako kalifikazioaren(% 40) emaitza da. Gainditutzat joko da ikasleak 5 puntu edo gehiago lortzen baditu, fase orokorrean gutxienez 4 puntu lortu baditu.
|
|
Unibertsitateen irizpideak Eskaerak antolatzeko eta lehenesteko irizpideak hauek dira: unibertsitatera sartzeko probetan
|
lortutako
nota (titulazioaren etete nota baino handiagoa edo berdina), lehen mailako unibertsitate espedienteko kalifikazioen batez bestekoa edo kreditu edo irakasgai gehiago gainditu izana. Batzuetan, unibertsitatearen autonomia erkidegoko egoiliar izaera ere baloratzen da, edo, unibertsitateko agintarien iritziz, eskaera justifikatzen duten salbuespenezko inguruabarren ziurtagiria eskatzen da, hala nola, familia egoitza aldatzea edo ikaslearen edo ahaide baten lanpostua aldatzea.
|
2011
|
|
Halaber, ikaslea deialdi batean baino gehiagotan aurkeztu ahal izango da fase orokorreko kalifikazioa edo fase espezifikoko gairen batekoa hobetzeko. Azken deialdian
|
lortutako
nota hartuko da kontuan, aurrekoa baino hobea bada.
|
|
Lortutako emaitzen balantzea nahiko positiboa da: 130 zentro horien batez besteko nota «ondo» Ez dago alderik zentroaren titulartasunaren arabera, eta EROSKI CONSUMER aldizkariak antzeko azterlan batean duela lau urte
|
lortutako
notaren antzekoa da. Probintziei dagokienez, Asturias, Araba, Kantabria, Granada, Gipuzkoa, Murtzia, Valentzia, Valladolid, Bizkaia eta Zaragozak «oso ongi» kalifikazioa lortu dute Alacant, Bartzelona, Kordoba, Madril, Malaga eta Nafarroan.
|
2012
|
|
Gainera, egungo ebaluazio sistema basati honek, ikasleon gaitasunak ebaluatzetik at edota herriaren mesede egongo den unibertsitatearen mesedeei egokitu baino, ikasleon banaketa sistematiko besterik ez dakar. 3 egunetan burututako azterketa baten
|
lortutako
nota izango da etorkizunean gauza bat edo beste ikasteko aukera emango duen bakarra.
|
2013
|
|
Galderak idatziz eta audioaren bidez egiten dira, irakurmena eta entzumena baloratzeko.
|
Lortutako
notak bi urteko indarraldia du. IELTS, hezkuntza edo lan arrazoiengatik IELTSk, edo International English Language Testing System delakoak, bi aukera onartzen ditu:
|
2018
|
|
unibertsitateren batean matrikulatu eta lau urteko gradu ikasketak egitea. Eta nik, selektibitatean
|
lortutako
notaren muga medio, artean Espainiako erregea zenaren izena zuen hura aukeratu nuen. Jakina, bertan aurkitu nezakeenaren ideia erdirik izan gabe.
|
2023
|
|
Duela bost urteko oposizioek, ordea, berritasun bat izan zuten: bi azterketa antolatu zituzten, eta langileek aukera zuten batean ala bestean izena emateko, hau da, lehenengoa soilik egiten zutenei
|
lortutako
nota gordeko zieten, nahiz eta bigarrena ez egin. Biak egiteko aukera ere bazegoen, eta bietako nota altuenarekin sartuko ziren langile horiek zerrendan.
|