Emaitzak: 5
2010 | ||
Nire nagusiak ez zidan etortzen uzten, baina kaleratzen banau bost axola, adierazi du ilaran zegoen pertsonetako batek. Ikasleen kasuan egoera antzekoa da, txartel preziatua | lortzeko klaseei uko egin diete. 50 urte baino gehiagoko emakume batek semeei txartelak erosteko orduak pasa ditu ilaran. | |
2019 | ||
244). Ororen buru, azpimarratu zuen Gramscik, 1870 hamarkadan herria politikan sartzearekin batera, politikaren ardatza hegemonia nazional popular bat lortzeko borrokara bideratu zela, modu honetan klase agintariaren interesak jendartearen interes orokorra zirela sinestaraziz.14 Borroka hegemonikoek ez zuten beti | lortzen klase adostasun instituzionalizatua, konstituzio demokratikoan dagoen" funtsezko kontraesana" baretzeko beharrezkoa dena. Kasu horietan, klase menperatzaileak haien indarra mantentzen saiatzen ziren, bortizkeriaren, iruzurraren, ustelkeriaren, ekintza polizial eta militarren, edo zuzenean menpeko klaseen aurkako gerla bidez (Gramsci: | |
55). Ekoizpen sistema hauetan klase dominatzaile batek haien interesak | lortzeko klase dominatuaren esplotazioaz baliatu da. Horrela, Historian zehar, klase antagonikoak, hau da," hombres libresy esclavos, patriciosyplebeyos, noblesy siervos, maestros juradosy compañeros; en una palabra, opresores y oprimidos se enfrentaron siempre, mantuvieron una lucha constante" (Marx: | |
2021 | ||
Kontutan hartu beharreko beste aldagai bat ere azpimarratzen da Mediapart eko artikuluan: " Orain arte Indian nekazarien altxamendu ugari egon badira ere, inoiz ez dute | lortu klase popularrak erakartzea, sarritan nekazari aberatsenen zuzendaritzapean zeudelako adibidez, Frantziako FNSEA sindikatua bezala. Baina egungo altxamenduan, nekazari ertainak edo aberatsak baldin badaude ere, oraingo honetan nekazari pobreek eta erradikalenek zuzentzen dute mugimendua. | |
2022 | ||
Zentzu horretan, botere kulturala eliteen nagusitasuna ziurtatzen duen tresna baliagarrienetako bat da. Kultura nagusia da, hain zuzen, botere kultural horren fruitua eta beharrezkoa zaion hegemonia (Gramsciren zentzuan) ezin izango du | lortu klaseen arteko negoziazio dinamika bat ez badu ezartzen. Hortaz, ezinbestekoa da gizarteko mendeko klaseek euren espazio propioak izan ditzaten (Garc� a, 2004: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lortu | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Pamiela | 2 (0,01) |
EITB - Sarea | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Kondaira | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
lortu klase | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
lortu klase adostasun | 1 (0,01) |
lortu klase negoziazio | 1 (0,01) |
lortu klase popular | 1 (0,01) |
lortu klase uko | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |