2002
|
|
Azaldutako koadroan ikusten denez, guztiek ez dute
|
lortzen
ikaslearen autonomia. Hori da irakasleok erabaki behar duguna:
|
2003
|
|
Ikasten ari den hizkuntza erabiltzea da hizkuntz komunitateantxertatzeko modu bakarra. Halakorik ez da egin, eta euskaraz gaitasun polita
|
lortu arren
ikasle gehienek ez dute harreman sare edo giza talde egokirik izan hitz egiten hasteko. Eta, jakina denez, erabilerarik ezean ikasitakoa erraz eta azkar galtzen da; ondorioz, euskara ikastearekin ikasleek jasan zuten frustrazioa ulergarria da.
|
2007
|
|
Eta orain ezin dugu atzera egin hizkuntza ereduen alorrean. Garbi dago B eta A ereduek ez dutela
|
lortu
ikasle guztiak euskalduntzea, eta ez naiz ari gai zientifikoak euskaraz ulertzeaz eta ikasteaz, elkarrizketa xume batean euskaraz egiteko gaitasunaz baizik. Horrek garbi erakusten du orain arteko sistemak ez duela balio izan legeak berak aurreikusten zuenerako ere, hau da, derrigorrezko hezkuntza bukatzean ikasle guztiek bi hizkuntzak modu normalizatu batean hitz egiteko.
|
|
Irakasle askok ez dute
|
lortzen
ikasleen interesa piztea. Ez da erronka erraza unibertsitateko kazeta batentzat ere.
|
2008
|
|
«Euskaldun. Biltokia (Almacén Vasko) »29 Edukien aldetik proiektuaren punturik ahulenari eraso zion lehenik, Euskal Ikastetxeari. «Una escuela antipatriótica» artikuluan Azkueren ikastetxeak
|
lortutako
ikasle kopuru urria agerian jarri (zortzi) eta ikasle haietako bati, sabindarra familiaz, jazotako anekdota bat erabili zuen zentroa osotara deskalifikatzeko (paparrean ikurriña txiki bat eramatearren irakasle karlistak errieta egin ziolako umeari):
|
|
Tituluaren Gehigarri Europarra ezartzearekin batera, ECTS sistema edo Kredituen Transferentziarako Europar Sistema ezarri behar dute herrialdeek. ECTS sistema Europako herrialde gehienetan dago ezarria, eta unibertsitateko ikasketa planetan zehazten diren helburuak
|
lortzeko
ikasleek egin behar dituzten lanen neurri bateratu bat da.
|
2009
|
|
Hala ere, azpimarratu behar dugu prestatutako iruzurrak agerian geratzen ari direla, eta gure asmoak gehiago ezkutatzen saiatu behar garela. Gainera, oraindik ez dugu
|
lortu
ikasleak euskarazko lerroetan ez matrikulatzea; beraz, bide berriak aztertu ditugu. Eureka!
|
2011
|
|
sarritan ikasle etorkinek lortzen dutela katalana nola edo hala hitz egitea, eta lortzen dutela gelan ikaskideekin katalanez jarduteko maila. Baina eskolako bestelako jarduera formalagoetarako (izan hizkuntzazkoak zein bestelako jakintzagaietakoak) beharrezkoak diren hizkuntza gaitasunak ez dituzte
|
lortzen
ikasle etorkinek. Nazioarteko hainbat ikerketatan ondorio berberak atera direla adierazten dute Serra eta Vilak.
|
2012
|
|
Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU) 2008an titulua
|
lortutako
ikasleen %76, 7 ari dira lanean gaur egun. Aurreko promozioko datuekin alderatuta, enplegu tasa 2,5 puntu jaitsi da. Egindako ikasketekin lotutako lanpostua lortu dutenen kopurua, berriz, aurreko promozioaren berdina izan da:
|
|
Etapa edo ziklo bakoitzerako proposatzen diren helburuak
|
lortzearren
ikasleek landu behar dituzten ezagutzen multzoa dira edukiak.
|
2013
|
|
Horri eutsi beharra dago. Emaitza onak lortzea ere izan behar du helburua; gaitasunak
|
lortzea
ikasleek. Sistema gisa planteatu behar dugu hori.
|
|
90eko hamarkadaren hasieran, Gabriel Aresti euskaltegiko irakasleak ondo ohartuta zeuden Bilbon ikasle gehienak berriro erdal girora bueltatzen zirela klasetik irtendakoan, senideekin eta lagunekin erdaraz egitera, eta horrek ikasprozesua asko moteltzen zuela. Gainera, maila ona
|
lortutako
ikasle askok alferrik galtzen zuten ikasitakoa, euskaraz jarduteko aukera faltagatik. Talde ezagunen plaza da Bilboko Kafe Antzokia.
|
2014
|
|
Euskararen ezagutzarik handiena bermatzen duen eredua da. Hala ere, eredu horrek ere ez du
|
lortzen
ikasle gehienak euskara maila aurreratuan aritzea, ezta hurbiltzea ere. Txostenaren arabera, ereduan ari direnean eskola publikoko ikasleen %35, 5ek euskara maila aurreratua dute Lehen Hezkuntzako 4 mailan; eta itunpekoetan, %44, 2k.
|
|
Aipatzekoa da orobat A ereduan gertatzen den matrikulazio kopurua: EAEko esperientziaren arabera nahikoa argi dago A ereduak ingurune ez euskaldunean ez duela
|
lortzen
ikaslea elebidun bihurtzea, baina Nafarroan eredu horretako matrikulazioak badu alde sinbolikoaintzat hartzeko bat: euskalhizkuntzarekiko begirunea erakusten du, eta zenbapaiteko interesa.
|
2017
|
|
ikasle horiek arreta gehiago behar dute, nahiz eta maiz hasieran gure laguntza ezeztatu, ez dugu etsi behar. Sarri irakasleok kexatzen gara ikasleak ez duelako etxean lanik egiten, baina ez gara konturatzen gelan bertan guhaurrek ez dugula
|
lortzen
ikasleak lan egitea eta hori gure ardura da; pazientziarekin eta begi onez lortu behar dugu lan egin dezan, demagogian erori gabe. Horrek energia anitz eskatzen du eta forman izan behar gara, eta parean nerabeak, bere aldetik, egiazko heldu orekatua izan behar du.
|
2023
|
|
Gure egunerokoan hizkuntza helburuak bistaratzea eta berariaz lantzea berebizikoa da, ikasleek ezagutza eskuratzeko ezinbestekoa duten hizkera akademikoa gara dezaten, eta, era horretan, ikaskuntza sakonagora ailega daitezen. Horrela jokatuta baizik ez dugu
|
lortuko
ikasleek gizartean eraginkortasunez eta behar besteko bizitasunez euskaraz aritzeko gaitasuna izatea. Denok izan behar dugu, beraz, hizkuntza irakasle.
|