Emaitzak: 8
2008 | ||
Bukatzeko, pentsa daiteke etorkizuneko plangintzek ez dutela | lortuko idazle guztiek berdin saltzea, ez eta irakurleek idazle guztiak ezagutzea ere; dena dela, gaur egun egiten diren mailaketak ez dira bidezkoak aditu gehienen iritziz, eta literatur sistemako faktoreek (kritikoek, argitaletxeek, hedabideek, e.a.) literatura sendotu nahi badute, erronka berriei egin diete aurre. Hiru erronka garrantzitsu aipatzekotan, hauek nabarmenduko nituzke: | |
Helburu horiek | lortzeko idazleak ikastetxeetara joaten dira ikasleekiko hartu emana lantzera. Euskal Idazleen Elkarteak ikasturte bakoitzean idazle batzuen zerrenda bidaltzen du ikastetxeetara, eta bertan zenbait irakurgai proposatzen dira (irakasmailaka antolatzen da zerrenda hori). | |
2011 | ||
Horiek horrela, Jean Etxepare guztiz ezezaguna izan da, eta da, ziurrenez? hegoaldeko euskal herrietan, eta iparraldekoetan ez zuen arrakasta handirik | lortu idazle gisa: lehenago, Buruxkak bahitu behar izan zuen, eta geroago, kritika onak gorabehera, Beribilez ez zen batere ondo saldu. | |
Zer gertatu zen bien bitartean? P. Lafitterengandik jakin dugu Euzko Gogoa Egan en lehiakidetzat edo aurkaritzat jotzen zutela zenbaitek, eta Euskal Idazleen Elkartasuna Euskaltzaindiaren idazkaritzaren, baina nola jazo zen Zaitegik Hegoaldean ez | lortzea idazle elkartea sortzea. A. Irigoien ibili zen aurrean, baina Zaitegik aurkari gogorrena K. | |
2012 | ||
Hipotesitik abiatzen garen momentutik (idazleak hemen zera esan nahiko zukeen), ezin zentzu bera ondorioztatu. Izan ere, testua aztertu eta disekzionatu arren, (zorionez) ez du inork sekula | lortuko idazlearen asmo beretan barneratzerik. Hala gertatzen da batzuetan, idazlea bere obraren inguruko azalpenak ematen hasi eta zureekin bat egiten ez dutela-eta sortzen da desengainua. | |
Maiz irakurri eta entzun dugun ideia da eraginkortasun falta nabaria dutela egungo euskal testuek, alegia, ez dutela | lortzen idazlearen komunikazio helburuak betetzea. Komunikazio arazo hauek sarri lotu dira, neurri batean behintzat, euskal hizkuntzaren ustezko barne egitura antikomunikatiboarekin eta hainbat motatako sendagaiak gomendatu dira: | |
Maiz irakurri eta entzun dugun ideia da eraginkortasun falta nabaria dutela egungo euskal testuek, alegia, ez dutela | lortzen idazlearen komunikazio helburuak betetzea. Komunikazio arazo hauek sarri lotu dira, neurri batean behintzat, euskal hizkuntzaren ustezko barne egitura antikomunikatiboarekin eta hainbat motatako sendagaiak gomendatu dira: | |
2018 | ||
modu desberdinetan konbinatuz lortutako artefaktu bi. Ez kontratatu abokatu bat, | lortu idazle on bat. Ez baitu egiak irabaziko, irabaziko du istoriorik koherente, sinesgarri eta politena kontatzen duenak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lortu | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak | 2 (0,01) |
Labayru | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Erlea | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
lortu idazle | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
lortu idazle komunikazio | 2 (0,01) |
lortu idazle asmo | 1 (0,01) |
lortu idazle elkarte | 1 (0,01) |
lortu idazle gisa | 1 (0,01) |
lortu idazle guzti | 1 (0,01) |
lortu idazle ikastetxe | 1 (0,01) |
lortu idazle on | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |