Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2002
‎Beste gabezia bat ere ikusten diote administrazioari: behin adopzioa lortuta haurrei laguntza psikologikorik ez ematea. Haurrak, 5 urte, 2 urte edo hilabete gutxi batzuk izan, egoera berezia bizi izan du adoptatua izan baino lehen.
2003
‎Hala ere, irtenbidea ez da zerbitzu horiek sektore pribatuaren esku uztea, ez baita pobreenen beharrak asetzeko “gai”, erakundearen iritziz. Sektore pribatuak “ez du lortuko gizarteak nahi duen osasun eta hezkuntza maila”, adierazi du txostenak, eta azpimarratu du herrialde bakar batek ere ez duela lortu haurren eta lehen hezkuntzako heriotza tasak nabarmen hobetzea, Gobernuaren esku hartzerik gabe. Ongizatearen oinarrizko adierazleak hobetzeko, 2015erako ezarritako helburuen arabera, “kanpoko laguntza nabarmen handituko da, eta eskura dauden baliabideak, barnekoak zein kanpokoak, modu eraginkorragoan erabiliko dira”, Nicholas Stern erakundearen ekonomialari buruaren arabera.
2007
‎Beste batzuk, berriz, aldatu eginbeharko dira, haurrek uler ditzaten. Oso garrantzitsua da konfiantzazko girobat lortzea haur txikiekin. Horretarako, jarduera ludikoren bat egin daitekeelkarrizketa egiten hasi aurretik.
‎AEB eta Erresuma Batua ilaran daude, ez baitute lortzen haurrei bizitza ona ematea materialean, ez emozionalean.
2008
‎Urte 2 egin aurretik adierazgarriagoak dira ulermen arloko hutsuneak ekoizpen arlokoak baino, behintzat hizkuntza atzerapenak eta arazoak izan ditzaketen haurrak antzemateko. Zenbait ikertzailek urte bi baino gutxiagoko eta KGNZ tresnaren 10eko pertzentila edo apalagoa lortutako haurrak aztertuta ondorioztatu zuten adin honetan ulermenik eza dela erabakigarria, ez ekoizpenik eza (Thal eta Bates, 1988; Thal eta beste, 1991; Thal eta Katich, 1996; Almgren eta beste, 2005; Erikson eta beste, 2005).
2009
‎Urteko ekarpena 3.500 milioi dolarrekoa da, behar denaren erdia. “G8ko liderrek eta beste emaileek kopuru hori bikoizten ez badute 2012rako gutxienez 7.000 milioi dolarrera iritsi arte, ez da lortuko haurren heriotza tasa 2015erako bi heren murriztea”, ohartarazi zuen GKEk, egungo aurrerapen tasekin helburu hori ez dela 2045 baino lehen lortuko uste baitu. “Lotsagarria da 9,2 milioi haur hiltzen direla urtero.
2010
‎Ni horrek beldurtzen nau, hoztasun hori ikusteak. Laguntza berandu iritsi bada hoztasun horri aurre egiteko eta ez badituzte hezi balio batzuetan, eta gurasoek ere ez badute lortu haurrarengan enpatia sor dadin... esan liteke muturreko egoeran gaudela. Oso zaila izaten da kasu horiek bideratzea, beste nahasmendu mota bati buruz ari gara eta.
‎gutxienez, azterketa nazional bat behar da arazoaren tamaina eta tipologia zehazteko, biktimak, gizarte langileak, legeak eta erregelamenduak detektatzeko sistemak diseinatu eta ezartzeko. Paradoxikoki, askoz errazagoa da emaileen dirua lortzea haur kopuru jakin bat babestuko duen GKE bati laguntzeko, baina ez du gehiegikeriarik aurreikusiko. Gaur bertan biktima diren haurrei lagundu behar zaie, premiazkoa eta garrantzitsua da.
‎Hala ere, nahiz eta adin horretan ikasleen lehen zailtasunak hauteman, urte batzuk igaro arte ez da baieztatu ikaskuntzaren nahaste baten diagnostikoa. Are gehiago, kasu batzuetan ez da baieztapen hori lortzen haurrak 15 urte bete arte edo helduarora arte. “Diagnostikoak urteak behar izan ditzake, eta, are gehiago, pertsona helduei antzematea ere gerta daiteke, haurrak izan zituztenetan eta diagnostikatu ez zirenetan.
2011
‎Hiru edo lau urte egin ondoren azal daitezke arazoak oinetan, baina diagnostiko garbirik ez da lortzen haurrak bost edo zazpi urte bete arte.
‎Ez bada lortzen haurren gurasoak (edo guraso izango direnak) hizkuntza gutxituan egitea, orduan eskolak egiten duena da hizkuntza hori beti bigarren hizkuntza modura (etxekoa ez den hizkuntza modura) ikasiko den hizkuntza bihurtzea, belaunaldiz belaunaldi:
‎Nola lortu haurrak" agur" esatea pixoihalari
2012
‎Behar diren orduak betetzen ez direnean, txikienek neke zantzuak izan ditzakete, edo, are gehiago, eskolako portaerari eta errendimenduari eragiten dieten arazo arinagoak. Nola lortu haurrak siesta lo egitea Haur batek lehenengo haurtzaroan lo egin dezan, errutina bati jarraitu behar zaio, bai gauez oheratzean, bai egunez lo egitean. Lo seinaleak hautematen direnean (geldi egotea edo begiak igurztea), ohera eraman behar da, lotara joateaz kontziente izan dadin eta bere kabuz lo egin dezan.
2013
‎haurraren irainak gurasoen aurka edo beste batzuen aurka. Nola lortu haurra iraintzea. Iraintzen duen haurrak enperadorearen sindromea jasan dezake edo gehiegi sentitu Lehenik eta behin, iraindua haurren jokabide negatibotzat hartu behar da, eta ez utzi «haurren gauzak» bezala pasatzen.
‎etengabe mugitzen dira, muekak egiten dituzte, nekatu egiten dira. Artikulu honetan azaltzen dira urrezko bi arau errepikaezinak lortzeko haurren irudiak eta bost trikimailu paregabe argazkiak ondo ateratzeko. Batzuk ere ematen dira seme alaben unerik onenak harrapatzeko ideia originalak.
2015
‎20 Nazioarteko zientzialari arrakastak ere ez zuen lortu haur garaian Euskal Herriko lehenengo ikastoletako batean jasotako heziketa estaltzerik. (G.)
‎Hori baieztatu eta gero, arreta ematen dit ze ahulak diren seme alabei hizkuntza etxean transmititzeko orduan. Gurekin lanean eta tailerretan dabiltzan gehienek ez dute lortzen haurrek etxean nasaz egiterik. Askoren azalpena da emazteak edo senarrak ez dakiela, edo ez duela nahi.
2016
‎Sen hau haurra umetokian dagoenetik pizten da, baina 6 edo 7 hilabeteraino ez da guztiz azaleratzen eta oinarri oinarrizko sena da, beste sen guztiak haren gainean eraikitzen baitira. Haurrak miaketarako eta ekintzarako sena azaleratzeko, adibidez, atxikipen sena intentsitate baxu batez eduki behar du, eta hori lortzeko haurrak konfiantza sentitu behar du irakaslearengan eta segurtasuna topatu beregan senaren aktibazio maila jaisteko eta lasai egoteko. Horretarako, guraso eta irakaslearen artean konfiantzazko erlazioa lortu behar da haurrak hori nabaritzeko eta ikastolan dagoen bitartean gurasoak bertan daudela sentitzeko.
2017
‎1976ko 1.000 biztanleko 7,2 ezkontza, 2013an 3,3 Baina bizikidetza moduak desberdinak badira ere, guraso gisa dituzten eskubide eta betebeharrekiko aldeak ez dira existitzen. Jakin ezazu nola lortu haur baten zaintza aita bada. Eta zer gertatzen da ezkontzaz kanpoko loturak desegiten direnean?
2020
‎noski, baina 80ko feministek utzi dioten emakume ereduak ez du konbentzitzen: lan merkatuan berdintasuna lortzeko haurrak jaio orduko eskolara kondenatu zituzten. Badagoen erdibiderik?
2022
‎Komunikazio honetan 8 hilabete bitarteko haur euskaldunen hizkuntza garapena neurtzen duten KGNZ tresnaren hiru galdetegi laburrak aurkezten dira: KGNZ, KGNZ eta KGNZ (Garcia et al. 2011, 2014), eta baita haiekin lortutako haurren hiztegi ezagutzako datu nagusiak ere. Hiru tresna labur hauen ezaugarriak azaltzeaz gain tresnen egokitasuna azpimarratuko da.
‎Komunikazio honetan 8 hilabete bitarteko haur euskaldunen hizkuntza garapena neurtzen duten KGNZ tresnaren hiru galdetegi laburrak aurkezten dira: KGNZ, KGNZ eta KGNZ (Garcia et al. 2011, 2014), eta baita haiekin lortutako haurren hiztegi ezagutzako datu nagusiak ere. Hiru tresna labur hauen ezaugarriak azaltzeaz gain tresnen egokitasuna azpimarratuko da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia