2006
|
|
Ikastola bakoitzaren parte hartzea proiektu horietan, euskararen sustapenaren eta erabilpenaren aldeko ekintzatzat ulertu ohi zen eta tresna baliagarria gertatu zen ikasleek
|
lor
zezaketen euskara maila indartzeko eta sendotzeko.
|
2008
|
|
Derrigorrezko Eskolaldiaren amaieran hizkuntzaren jakite maila neurtzeko, bai Euskal Curriculumean, bai EAEko ISEI erakundearen ebaluazio txostenean, bai Europako Erreferentzia Markoan proposatzen da ikasleek B2 mailako gaitasuna
|
lor
dezaten euskaraz. EGA Euskarazko Gaitasun Agiri ofiziala, esaterako, sailkapen horretan C1 mailakoa da.
|
2011
|
|
...a. euskara biziago dago orain euskara Batuarekin, lehen hizkuntza estandarrik gabe zegoena baino. zientziak, hizkuntzalaritzak eta soziolinguistikak kasu honetan, ekarpen erabakigarriak egin ditu euskararen biziraupenean. euskararen eredu estandarrik izan barik, adibidez, nekez izan genitzake dauzkagun euskarazko hedabideak, nekez idatz genitzakeen wikipediako euskarazko 100.000 artikulu eta nekez
|
lor
genezake euskarak duen presentzia hezkuntza sisteman. esan moduan, egia da, gizarte zientzietako lanabesek, gaur gaurkoz, ez digutela ahalbidetzen geroa igartzea baina oso erabilgarriak dira euskararen egoera aztertzeko eta bere biziraupenerako erabaki egokiak hartzeko. egia da, bestetik, soziolinguistikazko teoriak gaurkotzea eta eraberritzea behar beharrezkoa dugula eta, horrekin batera, soziol...
|
2012
|
|
Ebaluazio diagnostikoaren arabera, DBHko 2 mailan ereduko ikasleen %42 eta eredukoen %25 hasierako mailan daude euskaran.
|
Lor
dezakete euskara gaitasunak aitortzea. Bai.
|
2016
|
|
zatiketa garaiak izan direla orain artekoak, «lehia» egon dela, bai alderdi abertzaleen artean, bai euskalgintzako eragileen artean?, eta lankidetza ezinbesteko dela. «Sinetsita gaude euskararen komunitateari asko komeni zaiola esparru komunak sendotzea eta zabaltzea, beharrezkoa dugula euskaltzaleok barneratzea lotzen gaituena garrantzitsuagoa dela eta soilik denon arteko lankidetzarekin
|
lor
lezakeela euskarak bere iraganari dagokion etorkizuna».
|
2019
|
|
Hala ere, maila formala lehenestea gabezia baten beste aurpegia zen, euskararen erabilera naturala ziurtatu gabe zegoen guneetatik baitzetorren. F. Krutwig jaiotzez erdalduna, hiriburu nagusiki gaztelaniadunean bizi zen, nahiz eta Akademiaren inguruan
|
lor
zezakeen euskaraz jardutea. L. Villasante, bestalde, Arantzazuko auzo euskaldun hutsean bizi arren, erdaraz funtzionatzen zuen instituzio erlijioso bateko kide zen.
|
|
Musikarien arrazoiak irakurrita, hala ere, kontu bat garbi geratzen da: inongo kasutan ez dela egin euskaraz kantatzeko hautua ospea lortzeko helburu bati lotuta. hau da, hiruak jakitun dira euskal entzuleengana iristeko hizkuntza berme bat izan daitekeela, begirunea
|
lortu
dezaketela euskaraz kantatuta, baina inongo kasutan ez dute hautu hori horren arabera hartu. erabakiaren ondorio bezala hartzen dute euskaraz kantatzeagatik lortu dezaketen arrakasta, eta ez hizkuntzaren erabileraren kausa edo abiapuntua. era berean, hizkuntzarekiko identifikazio bat egon den arren, kantatzerako garaian bi abeslariren kasuan antzeman da atxikimendu horrek hizkuntza hautuan izan d... Gainera, etxezarretak bakarrik egin du euskaraz kantatzeko erabaki kontziente eta konprometitu bat.
|
2023
|
|
Halaber, adierazi du zuzenketa horietan sartutako xedapen gehigarri baten bidez alderdiek «bi urteko epea» eman diotela Jaurlaritzari behin legea onartuta «esparru eleaniztuna» martxan jar dezan. «Jaurlaritzari dagokio orain esparru hori definitzea eta baliabideak jartzea, ikastetxeei laguntzeko eta ikasleek, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza bukatutakoan, beharrezko hizkuntza maila
|
lor
dezaten euskaraz, gaztelaniaz nahiz atzerriko hizkuntzan». Gutxieneko maila hori B2koa da euskarari eta gaztelaniari dagokienez, eta B1ekoa, berriz, ingelesaren eta atzerriko beste hizkuntzei dagokienez.
|