Emaitzak: 5
2002 | ||
Biok aurrera egiten saiatzen dira Epaltzak iaiotasunez marraztutako nafar herrixka bateko giro etsai itogarrian. Agintea | lortzeko bertako buruzagi politikoen arteko borroka gordina, poliziaren errepresioa, egunkarien manipulazioa eta ahulenen aurkako indarkeria areagotu egiten dira herriko zinegotzi bat hiltzen dutenean. Arazoa erraz konpontzen da: | |
2007 | ||
Praileaitz I liburuaren publikazioa memoria kolektiboaren ekarpena izan da eta mintzatzen ari naizen egoeraren salaketa etengabea. Aztarnategi eta bere inguru kulturalaz prestigiodun liburua da, egitura fisikoz eta edukiz ongi osatua eta, halaber, gure ustez behintzat, egokia Praileaitz I haitzuloarentzat nahiz bere inguru kulturalarentzat babes maila ahalik eta handiena | lortzeko bertako 210 egileen borondatearen jarrera islatzen duelako. Horrela herritar iritziaren arreta baliarazi eta erkidego guztiko ondarearen zaintzaren administrazio erantzuleen baitan gaur nagusi den sentikortasun eskasiaren aurrean kontzientzia piztu nahia ere. | |
2015 | ||
Botere zentralizatuaren oinarria gehienbat armak erostea eta estatuaren armadaren gaitasun militarra bermatzea zen, eskualdeko eta estatu bakoitzeko status quo a mantentzeko helburuarekin. Armak | lortzeko bertako agintarien arteko lehiak eskualdearen militarizazio orokorra ekarri du, eta munduko armagintza enpresa handiei etekin handiak eragin. | |
2019 | ||
Esango nuke, ‘barga’ maileguak ez zuela erabateko arrakastarik | lortu bertako izenekin eta bertako hizkuntzak eskaintzen zituen baliabideekiko borrokan. Aipatua dugu Goikobaso bere lehiakide; baina Barga izenak berak, hitzak omen daukan esanahiak azaldu lukeen erliebea ez du nonbait ongi adierazten, berea zuen eremuan beste izen esanguratsurik agertzen baitzaigu Bakaikun, baita Burunda osoan. | |
2021 | ||
Kulturarteko hezkuntza elebiduna deiturikoak ere (Educación Intercultural Bilingüe, EIB) oso emaitza eskasak lortu ditu, bereziki Latinoamerikan. Eskoletan tradizio luzea izan arren ez dute | lortu bertako hizkuntzen menpekotasun egoera gainditzerik; are gehiago, hizkuntza hegemonikoen zerbitzuan garatutako eskolak direla esan daiteke, alegia, populazio indigenak hizkuntza nagusi horiek hobeto/ azkarrago ikas ditzaten erabili izan dira. Ikasle indigenentzat soilik eskaini izan direnez oso eragin murriztua izan dute hizkuntza horien prestigioa indartzeko, transmisioa eta erabilera ziurtatzeko; ikasle elebidunek lor dezaketen norbanako garapenean ere emaitza eskasak izan direla ikusi dugu, eta hala adierazten dute adituek (Flores Farfan, 2019). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lortu | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
lortu bertako | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
lortu bertako agintari | 1 (0,01) |
lortu bertako buruzagi | 1 (0,01) |
lortu bertako hizkuntza | 1 (0,01) |
lortu bertako izen | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |