2001
|
|
Justizia betiere gizarte baten baitako alde kolektiboa da, gizarte honen ustetan halabeharrez bete behar den gutxieneko hori da. Zoriontasuna, aldiz, pribatuaren eremukoa da, eta pribatuaren eremuan norberak bere asebetetzea
|
lortzeko
bere buruaren baiespena aurkitzen du. Gizarte baten baitan justiziaren (hau da, legeen arloaren) eginbeharra pribatutasunaren existentzia eta garapena bermatzea da.
|
2008
|
|
Saarik 10 lagun hil ditu eta beste zenbait zauritu bere buruaz beste egiten saiatu baino lehen. Hala ere, ez du
|
lortu
bere burua hiltzea eta Tampereko Ospitalean egon da larri zaurituta, bertan hil den arte.
|
2009
|
|
Pertsona helduak, egokitzen ona izan arren, umearentzat gehiegi jakin eta kontrolatzen du. Seinak seina behar du sortzeko eta umeen mundu horretan baino du
|
lortu
bere buruarengan eduki beharreko konfiantza. Umeen gizartean leku bat izanda baino ez ditu bereganatuko gizarte guztietan ematen diren ordena, hierarkia, elkartasun eta komunikazioaren kontzeptuak.
|
2014
|
|
Sacher Masoch nobelagilearen pertsonaiek bezala, minetik ateratzen du atsegin sexuala. Atsegin sexuala
|
lortzeko
bere burua minez eta gaizki tratatua edo menderatua ikusi behar du. Gutxienez 6 hilabetez fantasia sexual errepikariak eta oso kitzikatzaileak, bulkada sexualak edo portaerak eduki behar ditu; horien ondorioz, benetan beheratua, jazarria, zapaldua eta sufrikarioz betea sentitu behar du.
|
2015
|
|
Odolaren usainean erotu antzean hasi dira erasotzaileak, otsoak zauritutako ardien atzetik nola. Beste euskaldunak etxaldetik irteten hasi dira, alde batera eta bestera lasterka, baina bakar batek ere ez du
|
lortu
bere burua salbatzea. Tiroz akabatu dituzte guztiak, baita etxalde barruan geratu direnak ere.
|
|
Non dagoen gogoratu nahian bera ere. Ez dik nik bezain erraz
|
lortuko
bere burua kokatzen hala ere, egin du Xk bere artean, irribarre zirriborro bat saiatuz. Lehendik ere egona baitzen X han.
|
2018
|
|
Formazio diskurtsibo hegemonikoarekin negoziatzen jarrita, subjektu euskaldunak harako romance haren pareko izatea nahi lukeen irtenbidea aurkitu du, eta horren bitartez erresistentziarako gaitasuna ere erakutsi du. Baina inondik ere ez du
|
lortu
bere burua subordinazio subalternitate egoeratik ateratzea. Izan ere, Mikoletaren proposamena mende luzez ahaztua eta ia oihartzunik gabea izan da Ingalaterrako artxibo eta liburutegietan.
|
2019
|
|
Desafioak potlatch baten tankera har dezan, hau da, lehia ekonomiko baten tankera har dezan, eta horretatik abiaturik ondasun pribatuak erreibindika ditzaten aurrena buruzagiak eta gero klaneko kideek, ezinbestekoa da gizonak jatorrizko beste joera bat izatea: esana dugu, aurreko kapitulu batean, izatedunak ez duela
|
lortzen
bere burua atzematea alienatuz baino; figura arrotz baten bitartez aurkitu nahi du bere burua munduan barrena, eta bere egiten du figura hori. Totemean, manan, okupatzen duen lurrean, klanak bere existentzia alienatua aurkitzen du; norbanakoak, komunitatetik bereizten denean, inkarnazio singular bat eskatzen du:
|
|
emakumeak bere burua kausitu nahi du bere baitakoaren figuraren pean, baina saiatzen da ostera bere buruaren jabe izaten bere bestetasunean. Bakardadean, ez du
|
lortzen
bere burua zinez bikoiztea; bere bularra laztantzen badu ere, ez daki nola erantzungo lioketen titiek esku arrotz bati, ezta nola bizi bizi sentituko diren esku arrotzaren pean; gizon batek erakuts diezaioke zer den bere haragiaren norberarentzako existentzia, baina ez zer den besterentzat. Bere hatzek beste emakume baten gorputza moldatu eta emakume haren hatzek gorputza moldatzen diotenean soilik obratzen da ispiluaren miraria.
|