2006
|
|
Hauetako azpimarratze asko jaso dira aldizkari honetan, neurri batean bada ere, bere historian zehar. Aldizkariaren bilakaeran parte hartu dutenen artean daude unibertsitate munduarekin lotzen diren ezagutzak eta adituak, bai irakaskuntzarekin eta bai ikerkuntzarekin gauzatzen direnak, baita gauzatu nahi direnak ere; horregatik, unibertsitatearen eta unibertsitarien inplikazioa
|
lortzea
beharrezkoa ikusten dugu modu egokienean aurrera egin ahal izateko. Horrela sortu da zenbaki honen aztergai monografikoaren beharra:
|
2008
|
|
Edo agian estatu federal moduko egoera
|
lortzea
beharrezkoa da, nahikoa akaso, gutxiengokomunitatea mantentzeko eta garatzeko, artikulugileen hitzetan" elkarlanaren bidezko partaidetza orokorra ziurtatuta dago zenbait gobernu maila dituen estatu federal batean". Baina horretara irizteko, estatu federal horrek zenbait baldintza bete behar ditu:
|
|
Azken helburua litzateke arriskuan dauden hizkuntza komunitateei" ongizate osoa lortzeko susperraldian" egoerara igarotzen laguntzea, kapitulu honetan aipatutako hizkuntza talde batzuek behintzat lortu duten egoera horretara. XXI. mende honetan desagertzeko arriskuan dauden hizkuntza komunitateetako batzuk behintzat salbatzeko garaiz egingo al dira helburu horiek
|
lortzeko
beharrezko diren funtsezko ikerketa eta ikerketa aplikatua. Globalizazio ekonomikoaren garaian, ezinezkoa izango da hizkuntza komunitateak arriskuan ez egotea, beren bizindarra edozein dela ere, baldin eta internetek eskaintzen dituen hizkuntza— eta kultura aberastasunetan parte hartu nahi badute.
|
2010
|
|
Horrek beste erronka bat gehitzen du unibertsitateak munduaren aurrean aurkeztuko duen irudia apaintzeko testuinguru berri horretan. Erronka horri aurre egiteko, irtenbide originalak aurkitu dira —agian, inoiz erabili ez direnak—, eta iraunkortasunez lan egin dugu oreka egokia
|
lortzeko
beharrezko nazioartekotzearen eta gure nortasun ikurrak zaintzearen artean.
|
2013
|
|
Helburu nagusia izan da DBHko gazteen (12 urte) ahozko hizkuntza hobetzea eta hori
|
lortzeko
beharrezko metodologia didaktikoetan sakontzea. Ikuspegi soziolinguistikotik errealitate lingustiko ezberdindun ikastetxeek parte hartu dute, eta jakin nahi izan da aldagai soziolinguistikoak (etxetik dakarten hizkuntzak, batez ere) ere baldintzatzen ote duen materialetan eta ahozko ekoizpenen garapenean.
|
2015
|
|
Ikerketa honen helburu nagusia izan da DBHko Tolosako gazteen (12 urte) ahozko hizkuntza hobetzea eta hori
|
lortzeko
beharrezko metodologia didaktikoetan sakontzea.
|
|
Esanda bezala, ikerketa honen helburu nagusia izan da DBHko Tolosako gazteen (12 urte) ahozko hizkuntza hobetzea eta hori
|
lortzeko
beharrezko metodologia didaktikoetan sakontzea. Ikuspegi soziolinguistikotik errealitate linguistiko ezberdindun ikastetxeak ditugu Tolosan, eta jakin nahi izan da aldagai soziolinguistikoak (etxetik dakarten hizkuntzak, batez ere) ere baldintzatzen ote duen materialetan eta ikasleen ahozko ekoizpenen garapenean.
|
2021
|
|
Printzipio hori, Errepublikaren zati ezintasunarekin eta frantziar herriaren bakartasunarekin batera, frantses sistema konstituzionalaren" erreaktore nuklearrak" dira, doktrinaren arabera (Gicquel, 2012). Oso nekeza ikusten da, ondorioz, Pariseko Parlamentuan %60 eko gehiengo bat
|
lortzea
beharrezkoak diren erreforma konstituzionalak egiteko eta euskararen ofizialtasuna zein euskal hiztunen hizkuntza eskubideak aitortzeko.
|