Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2003
‎Uztaritzeko agirietan onartutako puntuak erreferentziatzat hartuta, UEU urrun zegoen haietatik, ez zelako definitu unibertsitate eredua, eta ez zituelako bete agiri horietan esandakoak. Batetik, ez zuelako lortu lanaren zatiketa soziala apurtzea, bestetik, ez zuelako erdietsi euskal gizartearekin izan beharreko lotura sendotzea. Are gehiago, UEUren ikastaro askotan, besteen?
‎Irakasleei, egindako gastuak ordaintzea erabaki zen eta egoitza dohainik ematea. Bulego berri bat lortzeko lanak ere hasi ziren, eta adierazgarria da egoitzaren balizko emaile moduan Euskaltzaindiaz, Lan Kide Aurrezkiaz eta Bizkaiko Diputazioaz gain, Bilboko Unibertsitatea ere aipatu zela. Bistan denez, ez zen arazo handirik ikusten erakunde horrekin lankidetzan aritzeko.
2004
‎Horrela, gai edo arazo objektiboaren deskribapena eta ulermenalortuko genuke maitasunezko batasun fokatze batekin. Hori lortzeko lan estrategiagisa, errealitateko zatien mugak bortxatu ditugun bezala, diziplinen arteko mugakere saihestu genituzke; aipaturiko transdiziplinaritate barneratzaileari jarraitzen arituko ginen orduan. Horrekin, azpiko errealismo bat onartzen dugu; esanbezala, azpian datzan batasunaren errealismoa.
2006
‎Sistemari edota bereordezkariei, bizkarra ematen? saia daitezke, adibidez, adopziorako egokitasunziurtagiria lortzeko lan horretarako erakunde aginpidedunak akreditatu gabekoprofesional batengana joaz. Euren seme alabekin guraso bezala dituzten konpetentziak frogatu dituztela eta, formazio prozesuan parte hartzeari uko egin diezaiokete, edo argudiatu hirugarren munduko hainbat herrialdetan egoera tamalgarriandauden haur ugarien egoera dela eta, ez duela zentzurik nazioarteko adopzio batgauzatzeko hainbeste traba ezartzeak.
‎Hiribilduen eta foruen inguruko informazio sakonagoa lortzeko lan honen barruan Euskal Herriko hiribilduez eginiko testu iruzkina begiratu.
2009
‎Ordutik, gaiarekiko interesapiztuz joan da, eta azterketen ugaritzeak polemika sortu du, ikerketak ez baitiranahastearen karakterizazio eta sintomatologia bateratu bat ematera iritsi (Larroy, 1993). Betiere uneko eta lekuko interes politikoen arabera ikertu da (edo ez daikertu) eta ez da lortu lan ildoek bat egitea. Garatu diren lanetan sintomatologiazabal batez hitz egin da, eta nahastea zentratzeko ahaleginak eskasak izan dira.Deskribatu diren sintomak 150 inguru izan dira, bestelako diagnosietan ere ageridaitezkeenak.
2011
‎Pentsamendu dikotomikoa eta perfekzionismoa gainditzeko helburua urrats ezberdinetan zatitu behar da, horrela bakarrik lortuko baita helburua polikipoliki. Perfekzionistak diren haurren gurasoek haurrei irakatsi behar diete lanak garaiz entregatzen, perfekzioa lortu bitartean lan berean irauten baino gehiago. Ikasgelako arauak eta argibideak interpretatzerakoan malguak izaten irakatsi behar diete irakasleek ikasleei.
2017
‎68.eneko maiatzarentestuinguruan, ikasle mugimenduak eta langileriak, kultur esparruko intelektual eta artistekin bateraburututako altxamendua, kapitalismoak ezarri zuen lan eta bizimoldearen aurkako espresioaren adibidea izanzen. Langileriaren borrokei esker, ordu arte lortutako lan baldintza duinagoek eta kontsumorako aukerak, ezzuten zoriontasunaren promesa errealitate bihurtu eta egunerokotasunaren ondoeza baretzea lortu.Alderantziz. Bizitza, monotono, aspergarri eta hutsal bilakatu izana leporatzen zitzaion kapitalismoari.Kontsumoaren esparrua, edo antolatutako aisia2, lanaren esparruaren zati osagarria baino ez zen.Espektakuluaren Gizartean (Debord, 2010), bata zein bestea gizakiaren alienazioaren arrazoi ziren.Horregatik, kritika ez zen ordu arte langileriak egin zuen moduan, lanaren esparrura bakarrik zuzendu.Bizitzeko modua bere osotasunean zen zalantzan ipini zena, egunerokotasuna azken finean, eta zentzuhorretan, kritika totala izan zen.
‎1000 L arteko dosifikazioak. 1000 L arteko dosifikazioetan lorturiko lan funtzioak 3 irudianirudikatu dira. Aurretik ikusiriko tendentzia mantentzen dela baieztatzen dute emaitza hauek:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia