Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2006
‎Hiperaktibitatea eta ikaskuntza zailtasunak batera gertatzen dira AGHNa duten haur askorengan. Eskolako lehen urteetan haur hiperaktibo gehienek eskolatzenormala dute. Horrela, 8 urterekin gutxi dira oraindik irakurketa idazketan etaaritmetikan arazoak dituztenak.
2007
‎Batetik, egiaztatu da jaioberriek hautemate gaitasun batzukdituztela eta, horiei esker, koloreak, soinuak eta antzeko estimuluak bereizi etasailkatu ditzaketela. Bestalde, zenbait arreta lehentasun dituzte jaiotzetik; hots, espeziearentzat garrantzitsuak eta esanguratsuak diren gizakien aurpegiekiko, ahotsekiko eta antzeko estimuluekiko lehentasuna (Mehler eta Dupoux, 1992). Halaber, gaitasun batzuk Piaget-ek uste baino askoz ere lehenago garatzen dira.Hain zuzen ere, egiaztatu da lehen urtean zehar haurrek irudikatzeko nolabaitekogaitasuna dutela. Oroimenari dagokionez, frogatu da egon badagoela garapenarenlehen asteetatik.
‎Horretarako, Nazio Batuen agentzia akordio batera iritsi da Afrikako Eliza Ortodoxoarekin. Hotel kateak bere Albiste Buletin monografikoan jakinarazi zuenez, ekimenak bide ematen ari da Etiopian haurtzaroaren lehen urteetan haurrak txertatzeko, herrialdeko biztanle guztientzako tokiko kulturaren parte bihurtzeko. Starwood kateko (Sheraton, Le Meridien, St Regis, W Hotels, The Luxury Gruion, Westin, Four Points eta Aloft Hotels) hotel guztietako bezeroek jasotako dohaintzei esker, UNICEF medikuak prestatzen ari da.
2008
‎Hezkuntza goiztiarra zabaltzea: hezkuntza garapena lortzeko eman beharreko lehen urratsetako bat haur guztiei bizitzako lehen urteetatik haur edo hasierako hezkuntza bermatzea da, bereziki gizarte ingurune ahulenetan daudenei. Oinarrizko hezkuntza orokortzea:
2010
‎Era berean, gaur egungo ebidentzien arabera, lotura estua dago dietaren, hesteetako gaixotasun infekziosoen eta elikadura alergien artean. Hala ere, ez dakigu oso ondo zer mekanismok eragiten dituzten osasun arazo horiek, beren bizitzako lehen urteetan haur asko izaten baitira.
2014
‎Hiperaktibitatea eta ikaskuntza zailtasunak batera izaten dira kasuen% 20an (Frick et al., 1991). Eskolako lehen urteetan haur hiperaktibo gehienek eskolatze normala dute. Horrela, 8 urterekin gutxi dira oraindik(% 10 inguru) irakurketa idazketan eta aritmetikan arazoak dituztenak.
2015
‎Ikastoletako arazo bat planteatzen hasten zen. Zenbait adituren ikerlanak oinarri, eskolako lehen urteak haurraren hizkuntzaren ikasketan funtsezkoak direla azpimarratzen zuen, eta hala, ezinbestekoa dela lan hori ikasgeletan taxuz egitea. Euskararen egoera diglosikoan are gehiago gainera.
2021
‎" Egiturazko dependentzia emozionala sortu behar da pertsona batengan. Eta horretarako, bizitzaren lehen urteetan haurrei eskaintzen diegun hazieraren ingeniaritza fina erabili ohi da"
‎Burujabetza psikologikoa eragozteko, dena den, egiturazko dependentzia emozionala sortu behar da pertsona batengan. Eta horretarako, bizitzaren lehen urteetan haurrei eskaintzen diegun hazieraren ingeniaritza fina erabili ohi da, eskola garaiko heziketarena baino eraginkorragoa dena, askoz. Bularra noiz hartu, edo besotan noiz nahi duen, edo pixoihala noiz kendu behar zaion haur bati erabakitzen ez uztea, ohiko praktika pediatrikoa da, normalizatua dugun arren uste bezain neutroa eta kaltegabea ez dena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia