2012
|
|
Gizonen esparruan dabiltzan emakumeak barregarri islatzen dituzte hedabideek, konnotazio sexualak izan ditzakeen irudiak lagunduta, batik bat. Esaterako, honakoa izan zen Le Journal du Pays Basquek argitaratu zuen
|
lehen
orriko albisterik garrantzitsuena.
|
|
Diseinuaren arauak urratu ohi dituzten akatsak dira, batik bat, albisteen tituluetan zurigune handiak uztea, hitz bakarreko esaldiak idaztea eta lerro alargunak agertzea. Horrenbestez, Berriako
|
lehen
orriko albisteek diseinu arauen urraketa kopuru oso altua agertu dute. Dena den, ETB1eko urraketek honakoa egiaztatu dute:
|
|
Are gehiago, bi hedabideotan ETAk oposizioko euskal alderdiek baino protagonismo handiagoa zuen. Izan ere, azken horiek asteburuetan baino ez zuten titularretako edo
|
lehen
orriko albisteetan protagonista izaterik, ETB1ek ez baitzituen asteburuetan aginteko alderdiak protagonista moduan azaltzen.
|
|
Adibidez, aurkezlea (ikus entzunezkoen kasuan), kazetaria bera, ezaugarri grafikoen arduraduna (diseinatzailea) eta kameralaria edo argazkilaria. Horregatik, aurkezleak edo
|
lehen
orriko albisteen arduradunak landutako berrien gainean lan egiten duen legez, kazetariak berak albistearen alde guztien ardura izan luke, albisteari trataera osatuagoa emateko. Etorkizun hurbilak kazetari multimedia helburu duenez, teknologiak errazten duen neurrian, kazetaritza jardunaren kontrola kazetariak berak gauzatu luke.
|
|
Dena den, 2000ko hamarkadan Berriak Iparraldeko informazioaren tartea txikitu zuen:
|
lehen
orriko albisteen% 7,7tik% 4,7ra jaitsi zuen Ipar Euskal Herriko berrien agerpena.
|
|
Euskarazko hedabideetan horikeriak zer ondorio izan dituen aztertzeko, hiru aldagai kontuan hartu behar dira: titularretako eta
|
lehen
orriko albisteen gaia, agertzen duten protagonista mota (politikariak edo gizarte eragileak), eta informazioaren sorlekua. Izan ere, hiru adierazleok elkarrekin lotuta daude, Euskal Herritik kanpoko albiste agentzien berriei lehentasuna ematean, haien agenda mediatikoa zabaltzen dutelako euskarazko hedabideek.
|
|
Euskarazko hedabideetan horikeriak zer ondorio izan dituen aztertzeko, hiru aldagairi erreparatuko diegu: titularretako eta
|
lehen
orriko albisteen gaia, agertzen duten protagonista mota (administrazioa edo gizarte eragileak) eta informazioaren sorlekua. Izan ere, hiru adierazleok elkarrekin lotuta daude, Euskal Herritik kanpoko albiste agentzien berriei lehentasuna ematean, haien agenda mediatikoa zabaltzen dutelako euskarazko hedabideek.
|
|
Are gehiago, bi hedabideotan ETAk oposizioko euskal alderdiek baino protagonismo handiagoa zuen. Izan ere, azken horiek asteburuetan baino ez zuten titularretako edo
|
lehen
orriko albisteetan protagonista izaterik, ETB1ek ez baitzituen asteburuetan aginteko alderdiak protagonista moduan azaltzen.
|
2015
|
|
Hain zuzen, atalen izenburuen formatua sinpletu egin da, eta baita albisteen izenburuak ere.
|
Lehen
orrian albiste nagusiak biltzen dituen slider berria jarri dute, lehengoa baino handiagoa eta garbiagoa, gora eta behera mugitzeko albo barrarik gabe. Saioa hasteko kutxaren diseinua ere sinpletu dute.
|
2021
|
|
El Diario Vascok eta La Voz de Españak, txapelketa guztietan eramango dute
|
lehen
orrira albistea: 1960an" Basarri campeón mundial de bersolaris" titulatuko du El Diario Vascok eta La Voz de Españak titularrik gabeko fotoalbiste gisa jasoko du, bi testuek 1960/XII/20 data izango dutelarik; 1962an La Voz de Españak" Uztapide, campeón de bersolaris 1962" dakar 1963/I/01 datarekin eta El Diario Vascok" Uztapide, campeón", baina bigarren honek, bi egun beranduago txapeldunari eginiko elkarrizketa ere badakar azalera" Uztapide en su caserío" izenburuarekin; 1965eko urtarrilaren bian" Uztapide, nuevamente campeón" eta" Otra vez campeón" titulatzen dute azalean La Voz de Españak eta El Diario Vascok hurrenez hurren; eta, azkenik, 1967ko ekainaren 13an" Uztapide campeon" eta" Uztapide Txapeldun".
|