Emaitzak: 5
2005 | ||
Béné sustatu nahi bada, umeek txikitatik ikasi behar dute kontsumitzaile gisa dauzkaten eskubideak babestu egin behar direla. Kontsumo ardudicte Lavoisier ek Kontsumoaren Europako | Lehen Kongresuan (Donostia, 2000: 74) zioen bezala: «Enseñar a consumir es educar a los niños a andar en la cuerda floja donde todos hemos sido requeridos a andar por nuestras sociedades occidentales». | |
Kontsumitzaile arduratsuak, kritikoak eta informatuak sortzeko, beharrezkoa da kontsumorako heziketa sendoa bultzatzea. 2000 urtean Donostian egin zen Europako Kontsumoari buruzko | lehen kongresuan esaten zen bezala: «Tan esencial como informar es formar a los consumidores, enseñarles a caminar, a valerse por símismos en los distintos ámbitos del consumo. | |
Pozoituta hil gura ez badugu, kontsumoaren inguruko legeen eta araudien alorra sendotu behar da, eta egiten diren kontsumo iruzurrentzako zigor eraginkorrak finkatu. Zentzu honetan, aipagarria da 2000 urtean Donostian egin zen kontsumoari buruzko Europako | lehen kongresuko ondorio hau: «Es necesario plantearse una reflexión en profundidad sobre la conveniencia de reforzar el control del mercado mediante normas que complementen la autorregulación de las propias empresas con el objetivo de que los productos comerzializados sean seguros para los consumidores» (Greaves, 2000: | |
Testuinguru honetan, kontsumitzaileen lehen aldizkariak ere agertu ziren mendebaldeko herrialdea aberatsetan. Consumers International aldizkariko kide den Anna Fielder ek Donostian egin zen Kontsumoari Buruzko Europako | Lehen Kongresuan zioen bezala (Fielder, 2000: 30): «En Europa occidental y Australia las revistas de consumidores aparecieron rápidamente después de la Segunda Guerra Mundial en los años cincuenta y sesenta con la rápida expansión de las economías de mercado y la clase media ávida de consejos». | |
2007 | ||
Azken horrek probintzia ordezkatzen zuten lau senatari hautatzen zituen, eta probintzia guztiek senatari kopuru bera zuten, herritarren kopurua gorabehera. Senatari izateko, Konstituzioaren 62 artikulura bildutako kategoriaren batekoa izan behar zen (orain edo | lehen Kongresuko lehendakari, ministro, Estatu Kontseiluko lehendakari, Auzitegi Goreneko lehendakari, kapitain nagusi, almirante, Unibertsitateko errektore, katedradun, Probintziako diputatu, 30.000 biztanle baino gehiago zituen udalerriko alkate, Errege Akademiako zuzendari, enbaxadore, artzapezpiku edo apezpiku, etab. izatea, edo probintziako 50 zergadun nagusien arteko bat izatea). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lehen | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Deustuko Unibertsitatea | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
lehen kongresu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
lehen kongresu esan | 2 (0,01) |
lehen kongresu lehendakari | 1 (0,01) |
lehen kongresu ondorio | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |