Emaitzak: 8
2001 | ||
1) 1H: | Lehen hizkuntza batez ala gehiagoz aldi berean jabetzea. | |
2007 | ||
Hizlariek beren hizkuntzarekin egiten dutena eta hizkuntza zeren gai den, hizkuntzaren erabileran soilik azaltzen da, baina bereziki literaturan eta hitzaren artelanean (Wortkunstwerk). Hemen dira ulergarri | lehenik hizkuntza baten ahalbide eta kualitate bereziak, hemen azaltzen da Humboldt-ek hizkuntza baten izaera edo aiurria (Charakter) deitzen duena. Horrela egiten da ulergarri, zergatik berak etengabe gramatika eta mundu ikuspegiarekin (Weltansicht) batera, testua, monumentu linguistikoa, kontutan hartua jakin nahi zuen. | |
2011 | ||
Baina guztiz kontrakoa gertatzen da: hiru urte bete baino | lehen hizkuntza bat baino gehiagorekin harreman naturala duten haurrek bi hizkuntzak hartzen dituzte lehenengo hizkuntza gisa, eta elebidun bihurtzen dira. Horrek, hezkuntza eta hizkuntza prozesua ez hondatzeaz gain, elebitasun goiztiarraren abantaila kognitibo eta linguistikoak ematen ditu. | |
2012 | ||
Irakasleen prestakuntza hobetuz gero, ikasleek Iktak hobeto erabil ditzakete, eta erabiltzeko aukerak eta aplikazioak handitu. Eleaniztasuna, hizkuntzak jakitearen garrantzia Ikasleak atzerriko | lehen hizkuntza batean arin egotea lortu nahi da Hizkuntzak funtsezko tresna dira lehen enplegua lortzeko edo egungo lana hobetzeko. Horiek garrantzi handia dute atzerrian lan bat lortu nahi bada, herrialdeko hizkuntza menderatzea eskatzen baitu. | |
Helburua zera da: «ikasleak atzerriko | lehen hizkuntza batean arintasunez elkartzea, haien ahozko eta irakurtzeko ulermena eta idatzizko adierazpena funtsezkoak baitira enplegagarritasuna eta lanbide anbizioak bultzatzeko». Hizkuntza eta matematika klase gehiago Se apuesta por reforzar en todas las etapas el aprendizaje «las materias instrumentales que contribuyan a la adquisición de las competencias básicas». | |
2014 | ||
E. Lhuid(),, antikuarioa? berebat, ikerketa arkeologiko eta linguistiko eta folklorikoekin Ingalaterraren sorburu zelta frogatzen ahalegindu da, eta zeltera munduko | lehen hizkuntza bat dela. W. | |
2019 | ||
— Nagusiki | lehen hizkuntza bat baino gehiago dituztenak dira. Lagin hautatuan, lehen hizkuntzatzat euskara hutsa ez daukatenen %21k bakarrik idazten du nagusiki euskaraz edo euskara hutsez whatsapen (hiru pertsonek). | |
Orokorra bide da ahoskerari hizkuntzaren gainerako atalei baino garrantzi gutxiago emate hori (Rindal 2013). Euskararen eremuan, ordea, kalte handiagoa dakar horrek, hizkuntza ez dagoelako normalizatua, hiztunek bestelako | lehen hizkuntza bat (ere) badutelako ahoskera sendo estandartua duena (ik. joera exonormatiboez Oñederra et al. 2015). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lehen | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer | 2 (0,01) |
UEU | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
LANEKI | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
lehen hizkuntza | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
lehen hizkuntza bat | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |