2011
|
|
Emeak plastikoei eusten eta harrak espazio publikoa hartzen. Dirudienez badago oraindik Hondarribian XV. mendean gelditzeko eta sexuen
|
lan
segregazioak mantentzeko gogo asko duen jendea.
|
2015
|
|
Baina, emakume eta gizonen arteko proportzioari dagokionez, herri administrazio eta goi mailako irakaskuntzetan berdintasunerako joera nabarmena dagoen arren, enpresetan emakumeen presentziak oso baxua izaten jarraitzen du(% 29,2). Beste ikerlan batzuetan ondorioztatu izan den bezala (Ibañez, 2010), kasu honetan ere generoaren araberako
|
lan
segregazioa handiagoa da sektore pribatuan. Beraz, arlo honetan, etorkizuneko ekintzen erronka enpresa sektorean izango dela ondorioztatzen da.
|
2017
|
|
Emakumeen presentzia handiko lan eremuetan jasotzen diren soldatak apalagoak izaten dira gizonek lan egiten duten eremuetako soldatekin alderatuz gero.
|
Lan
segregazioa emakumeekiko dagoen zeharkako diskriminazioarekin lotuta dago, beraz. Gainera, segregazioaren bidezko lan banaketak genero estereotipoak zutabetzat ditu ere.
|
|
Gainera, segregazioaren bidezko lan banaketak genero estereotipoak zutabetzat ditu ere. Ondorioz,
|
lan
segregazioari aurre egitea berdintasunaren alde lan egitea dela esan daiteke (Ibáñez, 2010).
|
|
2
|
Lan
segregazioa: zergatiak ulertzeko saiakera
|
|
Hainbat teoria eta justifikazio mota aurki daitezke literatura zientifikoan lanaren banaketa sexualaren iturria azaltzeko eta, beraz,
|
lan
segregazioaren jatorriak ulertzeko. Azalpen ezberdinetara jo daiteke:
|
|
3
|
Lan
segregazioaren ondorioak eta erresistentziak
|
|
|
Lan
segregazioa, besteak beste, maila horizontalean gertatzen da. Emakumeen kontzentrazioa enplegu gutxiagotan gertatzen denez, sektore maskulinizatua femenizatua baino zabalagoa dela ondorioztatzera iritsi dira Iglesias eta Llorente autoreak (2008).
|
|
Izan ere, emakumeek lan merkatuan bizi duten segregazio bertikala jada landua izan den arren, testuinguru bereizgarri maskulinizatuak izan ditzakeen eraginean eta ezagutzan sakontzeko beharra dago. Hori guztia emakumeek testuinguru maskulinizatuetan bizi dituzten
|
lan
segregazioaren mekanismoak eta ondorioak bere osotasunean ulertu eta aurre egin ahal izateko.
|
|
Ikerketaren helburu nagusia hau da: lanbide maskulinizatuetan jardutean,
|
lan
segregazioari aurre egiten dioten emakumeek bizi ditzaketen oztopoak eta diskriminazio egoerak aztertzea. Bus gidaritza lanbidearen barruan landuko da aipatutako helburua.
|
|
Izan ere, gizonek eta emakumeek eremu ezberdinetan eta, eremu horietan, baldintza ezberdinetan egiten dute lan, oro har. Egoera horrek
|
lan
segregazioan oinarritzen den lan merkatua du zutabetzat (Bettio eta Verashchagina, 2009). Generoaren bidezko lan segregazioak herrialde garatuetako lan merkatuaren ezaugarri nagusietariko bat izaten jarraitzen du.
|
|
Egoera horrek lan segregazioan oinarritzen den lan merkatua du zutabetzat (Bettio eta Verashchagina, 2009). Generoaren bidezko
|
lan
segregazioak herrialde garatuetako lan merkatuaren ezaugarri nagusietariko bat izaten jarraitzen du. Nahiz eta segregaziorako joerak 80ko hamarkadan txikitzerantz jo izan zuen, 90eko hamarkadan joera gelditu eta XX. mendera arte mantentzera jo du Mendebaldeko jendartean (Anker, 1998; Rubery eta Fagan, 1993).
|
|
Aktibitate, sektore eta okupazio ezberdinen arabera, gizon eta emakumeak, bi lan kolektibo independente eta berezitu bezala agertzeari deritzo
|
lan
segregazioa. Bi segregazio mota daude eta, beraz, lan segregazioa bi eratara agertzen da lan merkatuan.
|
|
Aktibitate, sektore eta okupazio ezberdinen arabera, gizon eta emakumeak, bi lan kolektibo independente eta berezitu bezala agertzeari deritzo lan segregazioa. Bi segregazio mota daude eta, beraz,
|
lan
segregazioa bi eratara agertzen da lan merkatuan. Batetik, segregazio bertikala deitzen dena dago.
|
2019
|
|
Genero bidezko
|
lan
segregazioa lan merkatuko ezaugarri nagusienetariko bat da. Lanbidegehienek genero tipifikazioa daukate, femeninoa ala maskulinoa izanik (ILO/ OIT, 2016). Ingeniaritzari dagokionez, profesioaren eraikuntza maskulinoa hainbat balore, praktika etanormen inguruan eratu da, logika propio bati erantzunaz (Berner, 2002).
|
2020
|
|
Aldi berean, feminizatutako ikasketa alor guzti horien balio soziala maskulinizatutako alorrek duten balioa baino askoz txikiagoa da, jakina, horretarako eta horregatik daude feminizatuak. Hortaz, jarduera feminizatuen kapital sinbolikoa handitu behar da, horrek
|
lan
segregaziora daramalako. Horretarako hezkuntza curriculuma aldatu behar da irizpide komunitarioen arabera eta esku publikoek egin behar dute, ez gaur egun egiten den moduan, non enpresa pribatuek (eta eragile eta editorial pribatuek) eta espainiar erakundeek erabakitzen duten zer jarri curriculumean.
|
2022
|
|
Hasieratik, egitasmo generoduna izan zen inperioa, eta abiaburuan, gizonek soldadu gisa eta itsas merkataritzan egiten zituzten
|
lanen
segregazioaren ondorio izan zen. Europar emakumeak kolonietara joaten zirenean, emazte gisa eta gizonek kontrolatutako etxeetan zerbitzari lanetan aritzeko izaten zen nagusiki.
|