Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2011
‎Emeak plastikoei eusten eta harrak espazio publikoa hartzen. Dirudienez badago oraindik Hondarribian XV. mendean gelditzeko eta sexuen lan segregazioak mantentzeko gogo asko duen jendea.
2015
‎Baina, emakume eta gizonen arteko proportzioari dagokionez, herri administrazio eta goi mailako irakaskuntzetan berdintasunerako joera nabarmena dagoen arren, enpresetan emakumeen presentziak oso baxua izaten jarraitzen du(% 29,2). Beste ikerlan batzuetan ondorioztatu izan den bezala (Ibañez, 2010), kasu honetan ere generoaren araberako lan segregazioa handiagoa da sektore pribatuan. Beraz, arlo honetan, etorkizuneko ekintzen erronka enpresa sektorean izango dela ondorioztatzen da.
2017
‎Emakumeen presentzia handiko lan eremuetan jasotzen diren soldatak apalagoak izaten dira gizonek lan egiten duten eremuetako soldatekin alderatuz gero. Lan segregazioa emakumeekiko dagoen zeharkako diskriminazioarekin lotuta dago, beraz. Gainera, segregazioaren bidezko lan banaketak genero estereotipoak zutabetzat ditu ere.
‎Gainera, segregazioaren bidezko lan banaketak genero estereotipoak zutabetzat ditu ere. Ondorioz, lan segregazioari aurre egitea berdintasunaren alde lan egitea dela esan daiteke (Ibáñez, 2010).
‎2 Lan segregazioa: zergatiak ulertzeko saiakera
‎Hainbat teoria eta justifikazio mota aurki daitezke literatura zientifikoan lanaren banaketa sexualaren iturria azaltzeko eta, beraz, lan segregazioaren jatorriak ulertzeko. Azalpen ezberdinetara jo daiteke:
‎3 Lan segregazioaren ondorioak eta erresistentziak
Lan segregazioa, besteak beste, maila horizontalean gertatzen da. Emakumeen kontzentrazioa enplegu gutxiagotan gertatzen denez, sektore maskulinizatua femenizatua baino zabalagoa dela ondorioztatzera iritsi dira Iglesias eta Llorente autoreak (2008).
‎Izan ere, emakumeek lan merkatuan bizi duten segregazio bertikala jada landua izan den arren, testuinguru bereizgarri maskulinizatuak izan ditzakeen eraginean eta ezagutzan sakontzeko beharra dago. Hori guztia emakumeek testuinguru maskulinizatuetan bizi dituzten lan segregazioaren mekanismoak eta ondorioak bere osotasunean ulertu eta aurre egin ahal izateko.
‎Ikerketaren helburu nagusia hau da: lanbide maskulinizatuetan jardutean, lan segregazioari aurre egiten dioten emakumeek bizi ditzaketen oztopoak eta diskriminazio egoerak aztertzea. Bus gidaritza lanbidearen barruan landuko da aipatutako helburua.
‎Izan ere, gizonek eta emakumeek eremu ezberdinetan eta, eremu horietan, baldintza ezberdinetan egiten dute lan, oro har. Egoera horrek lan segregazioan oinarritzen den lan merkatua du zutabetzat (Bettio eta Verashchagina, 2009). Generoaren bidezko lan segregazioak herrialde garatuetako lan merkatuaren ezaugarri nagusietariko bat izaten jarraitzen du.
‎Egoera horrek lan segregazioan oinarritzen den lan merkatua du zutabetzat (Bettio eta Verashchagina, 2009). Generoaren bidezko lan segregazioak herrialde garatuetako lan merkatuaren ezaugarri nagusietariko bat izaten jarraitzen du. Nahiz eta segregaziorako joerak 80ko hamarkadan txikitzerantz jo izan zuen, 90eko hamarkadan joera gelditu eta XX. mendera arte mantentzera jo du Mendebaldeko jendartean (Anker, 1998; Rubery eta Fagan, 1993).
‎Aktibitate, sektore eta okupazio ezberdinen arabera, gizon eta emakumeak, bi lan kolektibo independente eta berezitu bezala agertzeari deritzo lan segregazioa. Bi segregazio mota daude eta, beraz, lan segregazioa bi eratara agertzen da lan merkatuan.
‎Aktibitate, sektore eta okupazio ezberdinen arabera, gizon eta emakumeak, bi lan kolektibo independente eta berezitu bezala agertzeari deritzo lan segregazioa. Bi segregazio mota daude eta, beraz, lan segregazioa bi eratara agertzen da lan merkatuan. Batetik, segregazio bertikala deitzen dena dago.
2019
‎Genero bidezko lan segregazioa lan merkatuko ezaugarri nagusienetariko bat da. Lanbidegehienek genero tipifikazioa daukate, femeninoa ala maskulinoa izanik (ILO/ OIT, 2016). Ingeniaritzari dagokionez, profesioaren eraikuntza maskulinoa hainbat balore, praktika etanormen inguruan eratu da, logika propio bati erantzunaz (Berner, 2002).
2020
‎Aldi berean, feminizatutako ikasketa alor guzti horien balio soziala maskulinizatutako alorrek duten balioa baino askoz txikiagoa da, jakina, horretarako eta horregatik daude feminizatuak. Hortaz, jarduera feminizatuen kapital sinbolikoa handitu behar da, horrek lan segregaziora daramalako. Horretarako hezkuntza curriculuma aldatu behar da irizpide komunitarioen arabera eta esku publikoek egin behar dute, ez gaur egun egiten den moduan, non enpresa pribatuek (eta eragile eta editorial pribatuek) eta espainiar erakundeek erabakitzen duten zer jarri curriculumean.
2022
‎Hasieratik, egitasmo generoduna izan zen inperioa, eta abiaburuan, gizonek soldadu gisa eta itsas merkataritzan egiten zituzten lanen segregazioaren ondorio izan zen. Europar emakumeak kolonietara joaten zirenean, emazte gisa eta gizonek kontrolatutako etxeetan zerbitzari lanetan aritzeko izaten zen nagusiki.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia