2004
|
|
Hasieran Ingalaterrako txikizkari handiak eta marka ingelesak beren ekoizpen lerroetako lanbaldintzen gaineko erantzukizuna bere gain har zezaten, nazioarteko lan antolaketaren araudietanoinarritutako jokabide kodeak garatu eta begirale independenteen bidez inplementatzeko kanpainakbultzatu zituzten. Gaur egun, enpresa, GKE eta sindikatuen arteko hitzarmen horrek, hots, Merkataritza etikorako ekimenak,
|
lan
praktikei buruzko kodeen inplementazio egokiak identifikatu etabultzatzen ditu. Halaber, kodeen betetze mailen jarraipena burutzeko ikuskaritza eta egiaztatzeindependentea sustatzen dute.
|
2006
|
|
Beharbada bizitza estilo baten hedatze masiboaren aldeko mugimendua dugu begien aurrean27, mundu osora hedatzen ari ote den alegia, emakumeen integrazioaz gain, kapitalismo globalizatuarekin
|
lanaren
praktika eta kultura mendebaldarra indartzera datozelako. Weber-ek garbi ikusi zuen Mendebaldeko eboluzio kulturalak zekarren indarra:
|
2007
|
|
Hona hemen batzuk: giza eskubideak errespetatzea, gobernu korporatiboa, informazio gardentasuna, ingurumen politikak, kontsumitzaileekiko harremanak eta
|
lan
praktikak. Gainera, funtsak inbertitzen dituen jaulkipenen estatuek baldintza hauek bete behar dituzte nahitaez:
|
|
Europar Batasuneko herrialdeetako batean lana bilatzeko, prestakuntza zabaltzeko edo
|
lan
praktikak egiteko, ezinbestekoa da gaitasun akademikoak eta profesionalak egiaztatzea. Egiaztagiri horien esanahia ulertzen lagundu nahi zaion hezkuntza enpresa edo erakundeari, Europako Kontseiluak proposatutako eredu komun baten bidez aurkez dezakete informazioa hautagaiek:
|
2008
|
|
lelopean, euskal erakundeek abian jarri duten kanpainaren berri emango dizuegu albistearen hasieran. Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiek antolatuta, sentsibilizazio kanpaina hau Euskadiko etxalde guztietara iritsiko da eta
|
laneko
praktika iraunkorrak bultzatzea izango du helburu. Nekazaritza ekologikoa, ekoizpen integratua eta etxaldeetan higiene ohitura onak bultzatzea eskatuko zaie nekazariei eta abeltzainei.
|
2009
|
|
Europako enpresetan
|
laneko
praktikak egiteko aukera
|
|
BBK Gaztelanbidean Fundazioaren laguntzarekin eta Durangoko Merinaldearen Amankomunazgoa Durangaldeko Behargintzarekin eta Lanbidearekin (Euskal Enplegu Zerbitzua) elkarlanean egin dute deialdia.Bizkaian erroldatuta egonda, EHUko edozein campus edo fakultateko 45 tituludun berri izango dira programaren onuradunak. Alemanian, Frantzian, Italian, Portugalen, Erresuma Batuan eta Txekiar Errepublikan egingo dituzte
|
laneko
praktikak hautatutako pertsona horiek. Atzerriko egonaldiak 14 astekoak izango dira —apirila eta uztaila bitartean—, zati bitan banatuta:
|
|
Atzerriko egonaldiak 14 astekoak izango dira —apirila eta uztaila bitartean—, zati bitan banatuta: bertako hizkuntza eta kultura ohiturak ikasiko dituzte lehenengo hiru asteetan, eta gainerako 11 asteetan aitatutako harrera herrialdeetako enpresetan
|
laneko
praktikak egingo dituzte. Halaxe argitu dute Durangaldeko Behargintzako arduradunek.
|
|
Kontsiderazio indibiduala eta konfidentzialtasuna jokaleku hartuta, ikaskuntza prozesu bat landu da. Talde
|
lana
praktikan oinarritu da, ez baita ahaztu behar, entzundakoa ahaztu egiten dela, ikusitakoa gogoratu, eta egindakoa ikasi.
|
|
Azaleratzen ari diren arrisku kimikoei buruzko adituen aurreikuspenen arabera, Europa osoko 49 adituk ezarri dituzte nanopartikulak, eta langileek babestu beharreko substantzia zerrendaren buruan jarri dituzte. “Giza osasunari eragiten dioten kaltearen irismenari buruzko ikerketa gehiago egin behar badira ere, badago nahikoa informazio behin behineko
|
lan
praktikak egiteko, esposizioa murrizteko”, adierazi du txostenak. Gaixotasunak Langileen azala produktu kimikoen eraginpean dago lanbide askotan, eta horrek areagotu egiten du gaixotasun alergikoen eragina.
|
|
Kantabria, Gaztela eta Leon, Katalunia, Valentziako Erkidegoa eta Murtzia. Ekimen honen bidez, parte hartzen duten eskualdeen arteko
|
lan
praktikak antolatu eta garatu nahi dira, elkarrekikotasun printzipioari buruz. Horietako bakoitzak lan eskaintzen poltsa bat sortu behar du, beste herrialde batzuetako hautagaiek lanbide heziketako aldiak egin ahal izateko.
|
2010
|
|
Erasmus ez da soilik atzerrian ikastea. Duela bi ikasturtetik, unibertsitateko ikasleen artean arrakasta handiena duen Europako mugikortasun programak atzerriko enpresetan, erakundeetan edo prestakuntza zentroetan
|
lan
praktikak egitera bultzatzen ditu ikasleak. Ikasketa programaren osagarri praktiko bikaina da, eta unibertsitateen aintzatespen akademikoa du.
|
|
Goi mailako hezkuntzako ikastetxeen eta enpresen arteko lankidetza hobetzeko sortu zen Baina denak ez ziren ikastera joan. Duela bi urtetik, programak bere ekintza
|
lan
praktiketara zabaldu du. Erasmus Praktika izeneko mugikortasun plan berria goi mailako ikastetxeen eta enpresen arteko lankidetza hobetzeko eta ikasleak beren herrialdean baino eremu profesional zabalago batean integratzeko sortu da.
|
|
Eskola horietako askoren emaitzak pizgarriak dira etorkizuneko ekimenetarako: Kopenhagen, 2009 urtea amaitu zuten ikasleen %90ek beste prestakuntza jarduera batzuekin jarraitzen dute gaur egun; Frantziako sarean, berriz, aktiboenetako bat da, programa horiei erantzuten dieten gazteen %62k irtenbide bat aurkitzen dute, bai
|
lan
praktikekin, bai lehen enpleguarekin.
|
|
Elikagaietan, patogeno horiek zabal ez daitezen, manipulazio egokia egin behar da; izan ere, askotan, manipulatzaileek modu erraz eta azkarrean kutsatzen dituzte elikagaiak. Higiene pertsonaleko eta
|
laneko
praktika egokiek transmisio hori eragotz dezakete. Bestela, parasito horien forma erresistenteenak elikagaietara iristen direnean, konposatu desinfektatzaileak ez dira eraginkorrak, patogenoak erresistenteak baitira.
|
2012
|
|
Gainera, programaren barruan, adinekoek gazteei beren bizitza nolakoa zen kontatzen dieten jarduerak sartzen dira, baita belaunaldien arteko esperientzia tailerrak ere, askotariko gaiei buruzko elkarrizketa sustatzeko, estereotipoak gainditzeko. Baloreen transferentzia Belaunaldi Batuen Sarien azken edizioan, Andaluzian, Gaztela Mantxan eta Extremaduran egiten diren belaunaldien arteko
|
lan
praktika onenak aitortu ziren. Cajasol Fundazioak, IMSERSOrekin eta Granadako Unibertsitatearekin elkarlanean, zortzi programa saritu zituen.
|
|
Izan ere, Europako enpresaburuen% 87ren aburuz, lizentziatu berriek esperientzia izan behar dute kontratatuak izateko, 2010eko Eurobarometroak erakusten duenez, konpainia horiek lanean bilatzen dituzten gaitasunei buruz. Gainera, inkesta horren arabera, enpresen %54k nahiago du gazteak kontratatu, sinaduran
|
lan
praktikak egin ondoren. Beren karreran bultzada edo igoera lortu nahi duten hautagaientzat ere ezinbestekoa da, baina, kasu honetan, eta konpainiei onartzea kosta egiten zaien arren, esperientzia gatazkan dago hautagai askoren aurka jokatzen duen eragozpenarekin:
|
|
Eskaera handiena 26tik 35 urtera bitartekoa da. 4 Nazioarteko esperientzia Europako enpresaburuen% 29k aitortzen du oso garrantzitsua dela atzerrian
|
lan
praktikak egitea, eta% 24k, berriz, jatorrizko herrialdetik kanpo ikasi izana, azken Eurobarometroaren datuek erakusten dutenez. Beste herrialde batean egoteak balio erantsi handia izan dezake, malgutasunari, beste kultura eta hizkuntza batzuen ezagutzari eta esperientzia pertsonalari dagokienez.
|
2013
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
2
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika:
|
|
|
Lan
praktika sekzioan, kasu praktiko bat garatzen da: egin beharreko eragiketak deskribatzen dira, behar diren tresnak eta materiala zehazten dira, eta argazkiak erakusten dira, jarraitu beharreko urratsak adierazteko.Heziketa zikloa amaitzen duzunean lortu behar dituzun ikaskuntzaren emaitzak adierazten dituzte lan praktika horiek.
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA (jar.)
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
–6 Egin ezazu unitate honetako
|
Lan
praktika atalean proposatzen den ariketa. Osa ezazu ariketa 2 lan praktikarekin.
|
|
–6 Egin ezazu unitate honetako Lan praktika atalean proposatzen den ariketa. Osa ezazu ariketa 2
|
lan
praktikarekin.
|
|
–9 Proba panela erabiliz, munta itzazu aurreko ariketako «obra koadrorako» behar diren elementuak. Egin kableatua, eta egiaztatu funtzionamendua
|
Lan
Praktikan ikusitako urratsei jarraituz.
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA (jar.)
|
|
3.54 irudia. 1 lineako faseen eta neutroaren arteko tentsioaren egiaztapena.2
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
Aurreko
|
lan
praktikan muntatutako proba panela eta haren elementu guztiak
|
|
Aurreko
|
lan
praktikan muntatutako babes koadroan voltmetro bat eta voltmetro kommutadore bat instalatzea faseen arteko tentsioa egiaztatzeko.
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
2
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
–1 Transkriba ezazu kontaktu lengoaiara zirkuitu elektriko hau. Egiazta ezazu funtzionamendua aurreko unitateko
|
lan
praktikan muntatu zenuen proba panelean.
|
|
–2 Transkriba itzazu kontaktu lengoaiara (LD) aurreko unitateetan ikusi ditugun automatismo kableatu hauen aginte zirkuituak, eta probatu itzazu aurreko unitateko
|
lan
praktikan muntatu zenuen panelean.
|
|
Inplementa ezazu programa kontaktu lengoaian automata programagarri batean, eta egiazta ezazu funtzionamendua. Horretarako, aurreko unitateko
|
lan
praktikan muntatu zenuen proba panela erabil dezakezu.
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
2
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA (jar.)
|
|
|
LAN
PRAKTIKA (jar.)
|
|
|
LAN
PRAKTIKA (jar.)
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
–1 Egin ezazu unitate honetako
|
Lan
praktika atalean proposatzen den ariketa. Begiratu ezazu zer gertatzen den korrontearekin eta motorraren zaratarekin abiaraztearen aldi bakoitzean.
|
|
ARIKETAK1 Egin ezazu unitate honetako
|
Lan
praktika atalean proposatzen den ariketa.
|
|
–1 Egin ezazu unitate honetako
|
Lan
praktika atalean proposatzen den ariketa. Zer abantaila aurkitzen dituzu zirkuitu honetan, aurreko unitatean motor trifasiko bat potentzia etengailu tripolar baten bidez zuzenean abiarazteko egin zenuen zirkuituaren aldean?
|
|
–3 Konekta ezazu ibilbide amaierako etengailu eskuarki itxi bat aurreko ariketako etengailuarekin seriean, eta probatu ezazu zer funtzio betetzen duen zirkuituan. Egin ezazu multzoaren eskema xehe bat, eta jarraitu
|
Lan
praktikan adierazitako muntatzeko eta martxan jartzeko jarraibideei.
|
|
Ariketa hau gauzatzeko, erabili
|
Lan
praktikaren proba panela eta bat datozen elementuak.
|
|
Muntatu ondoren, eta
|
Lan
praktikaren fitxan adierazitako segurtasun jarraibideak betez, eman etengailuari eta ikusi zer gertatzen den lanparekin.
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA (jar.)
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
2
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
2
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
–1 Egin ezazu unitate honen amaieran agertzen den
|
lan
praktika.
|
|
–3 Mekaniza ezazu aurreko ariketako koadroaren hondoa, haren gainean kanaleta eta errail normalizatuen gaineko profilak ezartzeko. Muntaketa unitate honetako
|
lan
praktikaren ariketan ikusi denaren antzekoa da.
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
2
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
Lan praktika sekzioan, kasu praktiko bat garatzen da: egin beharreko eragiketak deskribatzen dira, behar diren tresnak eta materiala zehazten dira, eta argazkiak erakusten dira, jarraitu beharreko urratsak adierazteko.Heziketa zikloa amaitzen duzunean lortu behar dituzun ikaskuntzaren emaitzak adierazten dituzte
|
lan
praktika horiek.
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA (jar.)
|
|
2
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
2
|
LAN
PRAKTIKA (jar.)
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
–1 Egin ezazu unitate honetako 1
|
lan
praktika atalean proposatzen den ariketa. Zure ustez, ba al du abantailarik etengailu bat erabili beharrean sakagailu bat erabiltzea kontaktorearen harila aktibatzeko?
|
|
–4 Egin ezazu unitate honetako 2
|
lan
praktika atalean proposatzen den ariketa.
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
–1 Egin ezazu unitate honetako 1
|
lan
praktika atalean proposatzen den ariketa.
|
|
1
|
LAN
PRAKTIKA
|
2014
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
|
LAN
PRAKTIKA
|
|
Ikusten da bekadunek eskatzen zaien eginkizunarekiko interesa dutela, baita beste lankide batzuena eta enpresa orokorrarena ere. Garrantzitsua da esleitutako
|
lana
praktiketan dagoen pertsonaren gustukoa izatea, emaitza onak izan ditzan, baina, gainera, pertsona interesatua gai da bere lanean aparteko ekarpena gehitzeko. Ekimena.
|
2015
|
|
Han eta hemen aholkua eskatu ostean, Artezi kooperatiba bihurtzea erabaki dute, horrela horizontaltasuna eta elkarlana etengabe mantentzeko aukera izango dutelakoan. " Proiektu honekin nahi dugu ahal dugun neurrian gure inguruan eragin, bai gure
|
lan
praktikekin, eta baita berrerabilpenaren kultura sustatuz ere".
|
|
Transkribatzeko dauden tradizioak, lekukoen ahoskatze erak...
|
lanaren
praktikan sortzen diren arazoez mintzatu da. Hiztunaren ahoskeraren segurtasunik ezak euskararen egungo egoeran duen eragina ere aipagai liteke.
|
2016
|
|
Gidak horretan lagundu nahi du, genuen kezka horri erantzuteko tresna bat da”. Lanpres gidak zehazten duena betetzeko eragile guztiek parte hartu behar dute: Alde batetik, praktikaldian dagoen ikaslea eta bere ikastetxeko tutorea,
|
lan
praktiken koordinatzailea eta euskara batzordeko koordinatzailea. Beste aldetik, enpresako hezitzailea.
|