2000
|
|
Ediciones Pasado y Presente. Marxismo eta nazioari buruzko
|
lan
orokorrak: E.A. (1977):
|
2002
|
|
Beraz, ikerketa taldea arlo bat ikertzeko biltzen den etaikerketa finantzatzeko proiektuak eskatzen dituen zientzialari multzoa da. Askotantalde horien barruan azpitaldeak eratzen dira,
|
lan
orokorraren zatiketaren arabera, eta gerta daiteke taldearen eta azpitaldearen lan hizkuntzak desberdinak izatea.Beraz, talde euskalduna partaideen arteko, bereziki, erakunde horretakopartaideena, lan hizkuntza nagusia euskara duena litzateke.
|
|
Frantziarekiko menpekotasunaren garaia ikerlansakon baten zain dago. Nafarroako Erdi Aroko Gorteei buruzko
|
lan
orokorra faltada, ikuspegi osoa ematen duena. Fiskalitateari dagokionez, lan sakabanatuakeditatu dira, oso alderdi konkretuak ukitzen dituztenak.
|
|
Gizarte egitura eta ekonomia jarduerei dagokienez, Nafarroan baino tradiziosendoagoa dugu Euskal Autonomia Erkidegoan. Badira zenbait
|
lan
orokor iraupenluzeko analisia erabiliz eredua finkatu dutenak: E. Fernandez Albaladejo edo Emiliano Fernandez de Pinedo-renak, hain zuzen.
|
|
Euskal historiografiak badauka, bestetik, Espainiako kasuan salatzen denarazo bera, hots, sintesi eta
|
lan
orokorren falta. Sintesiaren arazoa, euskal produkzioaren hazkundearen eta zatiketaren ondorioa dugu, ikerketaren espezializazioakoztopatu egiten baitu sintesia.
|
|
Arestian esan dugun bezala, azkenbi mende hauen inguruko lanak, beste garaiekin konparatuz gero,, ugariak? dira, nahiz eta, aro garaikide honetan heziketak izan duen bilakaera egoki eta zorrotzezagutu ahal izateko, sintesi
|
lan
orokorra falta zaigun oraindik9.
|
|
Egindako ikerketak eta argitaratutako lanak aztertuz gero, antzeman daitekeezen, Foruak indarrean zeuden garaiari buruz (alegia, 1876ra arte herrialde, baskongadoetan?, 1844ra arte Nafarroan, eta Frantziako Iraultzara arte Ipar Euskal Herrian) eta hezkuntza politika eta lehen hezkuntzari dagokionez, Arabako, Nafarroako, Ipar Euskal Herriko eta Gipuzkoako kasuei buruzko lantxo batzuk baditugula10.Xehetasunez josiriko lanak ditugu; beraz, halako ikuspegi orokorrik bereganatu ezdutela esango genuke, eta gehienek jorratu dituzten gai nagusiak udal politika, irakasleria, ikuskaritza, eskolatzea, etab. dira. Bizkaiari buruzko lanik, tamalez, oraindik ez da egin, nahiz eta hutsune hori nolabait bete lezakeen
|
lan
orokorra badugun (Davila, 1995a). Lan horietan Euskal Herriko hezkuntza politikaren eta lehen hezkuntzaren ezaugarri diferentzialak aztertzen dira, estatuekin izandako harremanentenorean beti ere.
|
2007
|
|
Ikus Maite Lafourcaderen
|
lan
orokorra eta Lapurdun VIII. aldizkarian 329 orrialdeaketa Tomas Urzainkiren. Las claves de la propiedad en el derecho pirenaico?, RIEV 50 aldizkarian (2005).
|
2009
|
|
|
Lan
orokor oso gomendagarria.
|
|
Euskal Herria.
|
Lan
orokorrak eta gerraren aurretikoak:
|
|
Demokraziako lehen urteetan, Fraser-en liburua salbu, esan bezala, 36koGerraren gainean kaleratu ziren
|
lan
orokorrak lehenagokoak izan ziren. Urteotanberrikuntza ekarriko zuten arloak beste batzuk bilakatu zirelarik.
|
|
Gerrari buruzko
|
lan
orokorrak. Espainia
|
|
Gerrari buruzko
|
lan
orokorrak. Euskal Herria
|
|
Badaude, noski, tokiko lan batzuk, baina
|
lan
orokorrak falta dira. Markinako kasurako, adibidez, ikusi Juaristi Larrañaga, P. (2008):
|
2011
|
|
Euskaltzaindiaren V. Biltzarrean (Arantzazu, 1963) EKAk beste txosten bat aurkeztu zuen: «Euskeraren aldeko
|
lan
orokor baten egitaraua» (Urrestarazu, 19631964). Bertan berriro ere irakaskuntza lehenesten zen euskal kulturaren oinarri gisa:
|
2013
|
|
Ikerketa hauei, azken urteetan, Javier Muñozek egin dituenak gehitu behar zaizkie, Eibarri eta beste zenbait udalerriri erreferentzia egiten diotenak. Ezin ditugu ahaztu, halaber, Eibarko arkitektura aztertu duten beste
|
lan
orokorrago batzuk, Euskadiko, Gipuzkoako edo arkitekto konkretu bati erreferentzia egiten diotenak.
|
2017
|
|
Atal honetarako greziar kulturari buruzko
|
lan
orokorrak erabili dira, baita emakumezkoen historiaberreskuratzen dutenak ere: Vernant, 1992; Duby eta Perrot, 1991; Cantarella, 1991; Garcia Gual, 1992; Madrid, 1999; Molas Font et al., 2006.
|