2002
|
|
Kooperatibetako bazkideak, beren kabuz jarduten zuten langileak zirenez, Gizarte Segurantzaren Erregimen Orokorretik at zeuden. Hori zela medio, lehenengo urteetan,
|
Lan
Kide Aurrezki Kutxaren zeregin garrantzitsuena bazkideei babessoziala bermatzea izan zen. Horrela, Lan Kide Aurrezki Kutxak, bere estatutuenarabera, finantza zerbitzuarekin batera, zerbitzu teknikoa (adar enpresariala) zeinzerbitzu soziala (gizarte aurreikuspenerako zerbitzua) eskaini behar zizkien kooperatibei.
|
|
Hori zela medio, lehenengo urteetan, Lan Kide Aurrezki Kutxaren zeregin garrantzitsuena bazkideei babessoziala bermatzea izan zen. Horrela,
|
Lan
Kide Aurrezki Kutxak, bere estatutuenarabera, finantza zerbitzuarekin batera, zerbitzu teknikoa (adar enpresariala) zeinzerbitzu soziala (gizarte aurreikuspenerako zerbitzua) eskaini behar zizkien kooperatibei.
|
|
Atzeraldi horretan, hala ere, banaketa kooperatibak denetan dinamikoenakizan ziren, 1987 urtealdian banaketa taldeak 1.800 lanpostu sortu baitzituen.Talde hau, Eroski lider zuela, Euskal Herriko lurraldetik kanpo ere hedatu zen, aliantza estrategikoen bitartez Espainiako estatuan barneratuz. Finantza taldeakere,
|
Lan
Kide Aurrezki Kutxaren eta Lagun Aroren lidergopean, arrakastaz garatuzituen bere finantza jarduerak, hainbat lanpostu berri sortuz, nahiz eta ekonomiabere osotasunean arazotan izan.
|
|
Finantza taldea
|
Lan
Kide Aurrezkia kreditu kooperatibak (gaur egun Euskadiko Kutxa dena) eta Lagun Aro deritzan gizarte aurreikuspenerako entitateakosatzen dute.
|
2003
|
|
Horrez gain, Euskal Unibertsitatea sortzea eta Euskaltzaindiaren baliabideak aberastea eskatu zuten. Urte horretan bertan, 1976ko uztailean, Gipuzkoako Ikastolek Elebitasunaren Inguruko Symposiuma antolatu zuten74, Euskaltzaindiak babestuta eta
|
Lan
Kide Aurrezkiaren diru-laguntzari esker. Bertan ateratako ondorioen artean hizkuntza normalizazioaren beharra azpimarratzen zen, «lurralde guztietan elebidun hezkuntzari legezko eta egintzazko normaltasun bat eman behar zaio»75 UEU planteamendu horretatik urrun zegoen, elebakartasunaren aldeko apostua eginda baitzuen, zailtasunak zailtasun76.
|
|
Beste aldetik, eta lehenengo aldiz, Iruñean bildutakoei material idatziak banatzeko asmoa zegoen eta inprenta kostuez gain, liburugileei ordaintzea nahi zen, amateurismotik profesionaltasunera pasatzeko urrats moduan. Azkenean, ordea, aurkeztutako liburuak ez ziren hainbeste izan, 12 guztira, eta
|
Lan
Kide Aurrezkiaren eta Banco de Vizcayaren laguntzaz argitaratu ziren.
|
|
Irakasleei, egindako gastuak ordaintzea erabaki zen eta egoitza dohainik ematea. Bulego berri bat lortzeko lanak ere hasi ziren, eta adierazgarria da egoitzaren balizko emaile moduan Euskaltzaindiaz,
|
Lan
Kide Aurrezkiaz eta Bizkaiko Diputazioaz gain, Bilboko Unibertsitatea ere aipatu zela. Bistan denez, ez zen arazo handirik ikusten erakunde horrekin lankidetzan aritzeko.
|
|
Bertan izandako jendearen artean egon zen Jean Stromboli, Korsikako hizkuntzaren aldeko mugimenduaren burua. Jardunaldiak iragartzen zituen kartela
|
Lan
Kide Aurrezkiaren diru-laguntzaz argitaratu zen, UEUko ondoko saio gehienetan bezala.
|
2004
|
|
gerra ondoko txirotasun moralak eta ekonomikoak jotako herria zen Arrasate. Testuinguru latz horretan hasi zen Arizmendiarrieta Arrasateko gizartean bere eraldaketa proiektuaren sustraiak errotzen: 50eko hamarkadan, berak ereindako lana fruituak ematen hasia zen, alde batetikEskola Profesionalaren garatzearekin, eta bestetik, enpresa kooperatiboen sorkuntzaren bitartez (horien adibide argiena, Ulgor, egungo Fagor Electrodomesticos). Ondoren,
|
Lan
Kide Kutxa (oraingo Euskadiko Kutxa), Lagun Aro, Alecoop etabeste hainbeste ekimen bultzatu zituen, ordena berria ezarri nahian gizarte lanetan, beti ere pertsonalismoaren ildotik: lankidetzaren eta autoeraketaren bitartez, gizarte askea ahalbideratzea1.
|
|
Azurmendi, J. (1984): El hombre cooperativo,
|
Lan
Kide Kutxa, Arrasate.
|
|
Larrañaga Lizarralde, J. (1981): Don Jose Maria Arizmendiarrieta y la experienciacooperativa de Mondragon,
|
Lan
Kide Kutxa, Arrasate.
|
2005
|
|
Taldekideen rolak: taldearen helburuen eta
|
lanen arabera
kideen artekorolen banaketa egingo da. Taldekide bakoitzak lan berezi bat egiteaz gain, bere harremanak sendotuko ditu taldeko beste kide guztiekin elkarrekinkoordinatzeko.
|
2006
|
|
Gure mutilak dira, guresemeak, gure anaiak borroka klandestinoan sartzen. Guztiok baten bat ezagutzendugu, eskolako edo
|
laneko
kide izatetik. Oro har gu bezalako jendeak dira, bainanoizbait urratsa egitera ausartu dira, bakoitza bere arrazoi pertsonal eta politikoengatik, zergatik zuzen ezin zehatz ideologiak diskurtso indibidualak itolarritzendituenean.
|