Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Diskurtsoetan, albiste zatiak bainoez genituen erabili, esataria aldez aurretik prestatutako testua irakurtzen zebilelagenekien kasuetan. Halatan, kontestua bat dator gure lanaren helburuarekin (testuenirakurketa automatikoa). Gainera, testuak eman egin zitzaizkigun, eta horrela, azterketarako seinaleen etiketazioa erraztu egin zen.
‎Parametrizazioa (kurba sintetikoa garatuko duten parametroen kalkulua, alegia) eskuz eta automatikoki egin da. Eskuz eginiko lanaren helburua prozesu automatikoabalioztatzea da. Eskuzko prozesua errazteko, lanabes batzuk egin dira:
‎Adibide bat besterik izan nahi ez zuen bidaia luze samar honek5, telegrafikoki azaltzeko ahalegin guztiak egin arren, gure lanaren helburua gaindituko lukeen atearen aurrean jartzen gaitu. Baina, teorien garrantzia gutxietsi gabe, uste dugu, edozein fenomeno sozial eta politikorekin gertatzen den bezala, nazionalismoarena guztiz historikoa dela eta bere errealitate dinamikoan aztertu behar dela; izan ere, nazio hitzaren esanahiak historian zehar izan duen aldaketa ikusi besterik ez dago6 (teoriak alde horretatik soilik izango zaizkigu baliagarri).
2002
‎Hori guztia oso kezkagarria da Euskal Unibertsitatearen errealitatea eraiki etaikusi nahi dugunontzat. Asko gara geure eguneroko lana helburu horretara bideratzen dugunak (irakasleak, mintegiak, ikasleak, UEU, argitaletxeak, aldizkariak...) baina unibertsitateetako norabide politiko eta akademiko nagusiak indargabetu etaahuldu egiten dute ahalegin kolektibo eskerga hori. Azken batean, EuskalUnibertsitatearen garapen progresiborako estrategia eta borondaterik eza ari garasalatzen.
‎Datozen orrialdeetan, arriskuaren gizartea zertan datzan ulertzeko, lanaren helburuaz jabetzeko ezinbestekoa dena, Beck en (1998a) bereizketa bat jarraituko da. Industria gizartearen modernizazio erreflexiboaren bi ideia arautzaileak aurkeztuko dira.
2004
‎Aurkezpena: sarreran lanaren aurkezpen orokorra egitea komeni da, bai lanaren helburuarena, bai horra iristeko erabiliko duzun bidearena. Horregatik, zein den zure testuaren helburua (tesi batean sakontzea ala auziren bat ikuspuntu berri batetik jorratzea, adibidez) eta baita idazlana nola antolatu duzunere (kapitulu edo ataletan etorriko dena aurreratuz) adierazi behar duzu,
2005
‎Komunikazio bertikala zuzendaritzak langileekin bultzatzen duen komunikazioa da. Zuzendaritzak komunikazioa eta informazio fluxuak indartzen ditulankide eta hezitzaileekin bere lan helburuak lortzeko. Komunikazio bertikalakhonako zereginak ditu erakundean:
2006
‎Horiek formazio erlijiosotik (pietismotik) jarrera berezia garatu zutela azaltzen du Weber-ek: kontzentraziorako gaitasuna; lanarekiko obligazioa sentitzeko jarrera; sen ekonomiko fina (irabaziak kalkulatzeko gaitasuna); nork bere burua zorrotz menderatzea (autokontrola); lana helburu bihurtzea (kapitalismoak eskatzen duen, profesioaren, ideia)?
2009
‎Beste teoriko batzuen esanetan, ordea, aldagai soziokulturala da denetan garrantzitsuena, eta ikaskuntza etagizarteratze prozesuen bitartez gizon eta emakumeek beren mundu emozionalamodu ezberdinean eraikiko eta erabiliko lukete, naturak hala zehazten ez badu ere.Azkenik, badira beste hainbat teoria soziobiologiko generoen arteko ezberdintasunak ulertu ahal izateko faktore biologikoak zein soziokulturalak kontuan hartubehar direla diotenak. Ez da gure lanaren helburua teoria hauek aztertu eta elkarrenarteko eztabaidan zentratzea, eztabaida interesgarria bada ere, guk hemendik aurrera faktore sozialak eta ikaskuntzakoak izango ditugu kontuak, berauek generoarekin zerikusi handiagoa baitute aldagai biologikoek baino, sexuen arteko ezberdintasunaz hitz egingo bagenu beste kontu bat litzake. Hala, bada, hemendik aurrera gizarteratze prozesuan gurasoek eta ingurumenak aukeratzen dituzten heziketajarraibideak ikertuko ditugu, baita sexu bakoitzari gizarteak bidaltzen dizkionmezuak ere.
‎Gosealdi ta nekeakta barau egun luzeakguk baditugu paseak(...) Gorputzari on egiten nunbaitgailur hontako haizeaknola bait garen gazteaksano dauzkagu hesteakez egon arren beteakIñaki Eizmendi, Basarri (1941) 3Ez zebilen oker Joxe Mari Lopetegi Irungo bertsolaria. Azken batean, Langile Batailoien arautegian ere oso argi gelditzen da bortxazko lanen helburuetako bat, hauda, langileei ulertaraztea zein zen haien betebeharra Espainia berrian: obeditzea, hainzuzen ere, aberatsen oinpean egotea, euskal kulturan hain ahaztua egon den JoxeMari Lopetegi bertsolariaren esanetan4 Beste bertsolari ezagunago batek, Basarrik, bertsoetan islatu zuen nola jarri ziren praktikan arau horiek, Aiako HarrietanLesaka eta Oiartzun arteko errepidea irekitzen zuelarik, bitartean.
‎Materiala aukeratzerakoan ezagutu behar dira dauden aukera guztiaketa zein izango den lanaren helburu zehatza.
2011
‎– Nahaste konpultsiboa duena arauek eta xehetasunek menderatzen dute eta lanaren helburutik desbideratu egiten da.
2014
‎Artikulu honetan aurkezten ari garen lanaren helburua itzulpen sistema bateniturburu hizkuntza aldatzea zen, eta horrela, ingelesetik euskararako itzultzaileautomatiko bat garatzea, ENEUS prototipoa. Sistema horrek ingelesez idatzitakotestuak deszifratzen lagunduko lioke euskal erabiltzaileari, atzerriko hizkuntzanidatzitako ezagutzak euskarara ekartzen, betiere, gaztelaniara jo beharrik gabe.Sistemaren moldaketa honek Matxin arkitekturaren malgutasuna (edo zurruntasuna) neurtzen lagundu digu, beste garatzaile edo ikertzaile batek iturburu hizkuntza aldatunahi izanez gero zer nolako lana izango lukeen azaleratuko dugularik.
2015
‎Hala ere, sistemarenkonplexutasuna dela eta, proteina hauetako askoren mekanismo zehatza ez da oraindik ondo ezagutzen; horien artean aurkitzen da lan honen aztergai den BOK proteina. Gure lanaren helburu nagusia, BCL2familiako kide den BOK proteinaren mekanismo molekularren ezagutzan aurrerapausuak ematea da.Zehazki, (i) BOK proteinak ingurune zelularrean duen kokapena aztertu eta (ii) zelulan betetzen d (it) uenfuntzio (ar) en inguruko ezagutza zehatzagoa lortzea.
‎Gure lanaren helburua hainbat antioxidatzailek behe kolikuloko neuronetan eta entzumen bidearenelektrofisiologian duen eragina ikustea izan da, HI baten ondorioz gertatzen diren entzumen bidekokalteak murriztu ahal izateko 7 egunetako arratoietan. Honetarako, Resberatrola, DHA, Melatonina etaNikotina erabili ditugu antioxidatzaile bezala eta hainbat froga histologiko, elektrofisiologiko zeinmolekularren bitartez kaltea nolakoa izan den eta kalteak murriztu diren edo ez aztertzen saiatu gara.
‎Itzalaldi analogikoaren atarian kokatzen da ikerketa hau, aztertzeko ikus entzunezkoendigitalizazioak zer nolako aldaketak eragin dituen nerabearen kontsumo ohituretan. Dena den, nerabearen bakarkako kontsumoa aztertzeaz harago, gure lanaren helburua da ikertzeanerabearen eta lagun taldearen artean gertatzen diren harremanak, ikus entzunezko produktueninguruan sortzen direnak.
‎Gure ikerketa lanaren helburu nagusia hitz konbinazioak aztertu eta haien prozesamendu konputazionalerako oinarri linguistikoak jartzea da, hizkuntza aplikazio aurreratuetan arazo handiak sortzenbaitituzte. Horixe gertatzen da, adibidez, itzulpen automatikoan; izan ere, horrelako egiturak ondoitzultzea zaila bada hiztunontzat, are gehiago ordenagailu batentzat, hitzei ohiko ordainak ematenbaitizkie defektuz eta, hortaz, tratamendu berezirik egin ezean, itzulpen literal traketsak sortzen baititu.Hona, esaterako, Matxin2 itzultzaile automatikoaren bi emaitza:
‎Gure tesi lanaren helburu nagusia denbora informazioaren tratamendu automatikoa egitea da, euskararenprozesamenduan urrats bat aurrera egiteko. Gure helburu nagusia lortzeko ondoko helburu zehatz hauekdefinitu ditugu:
2017
‎alde batetik lan eskakizunak, hau da, alde batetik, langileari kostu fisiologikoak eta psikologikoak ekartzen dizkioten lanaren faktore fisiko, psikologiko, antolamenduzko edo sozialei dagozkienak, eta, bestetik, lan baliabideak, zeinek lotura baitute lanaren faktore fisiko, psikologiko, antolamenduzko edo sozial batzuekin, egingarri egiten dituztenekin: bat lanaren eskakizunak eta kostu fisiologiko eta psikologikoak gutxiagotzea, bi erabakigarriak izatea lanaren helburuak erdiesten, eta hiru pizgarri izatea pertsonaren hazkunderako, ikaskuntzarako eta garapenerako.
‎2.4 Eskolaren beharrei erantzuna eta lanaren helburuak
‎Aurrekariak eta lanaren helburu nagusiak aurkeztuta, ikerketaren funtsari helduko zaio jarraian. Horretarako HE eta PLren printzipio nagusien berri emango da lehenbizi (3.1 eta 3.2 atalak hurrenez hurren), eta printzipioen arteko uztarketa agertuko da gero (3.3, 3.4 eta 3.5 atalak).
2019
‎Familiei haur eta nerabeen bitartekaritza digitalean laguntzeko asmoz, Lehen Hezkuntzakoetapan seme alabak dituzten familiek adin txikikoen errealitate digitalari eta Interneten erabileraarduratsuari buruz duten pertzepzioa aztertu da. Hortaz, lanaren helburuak hauek izan dira:
‎zulo sakon bat egin genuke erlojuarenpenduluari halako luzera emateko. Hortaz, eta zaharberritze lanaren helburua bisitariekerlojuaren mekanismoaren funtzionamendua ikustea denez, laburragoa emango zaio penduluari, 1,86 m koa alegia. Luzera horrekin, erlojuak ditu orduak zenbatu, baina bisitariek aukeraizango dute erlojua martxan eta bizirik ikusteko.
‎Ordutik 2018ra arte, geldirik egon zen, eta iaz hasi ziren erlojuazaharberritzen. Zaharberritze lanen helburu nagusia erlojua berriz martxan jartzea da, lekupubliko batean funtzionatzen edo, bizirik, erakutsi ahal izateko.
‎Gaur egungo tratamendua anti PCSK9 antigorputzak erabiltzean oinarritzen da, odolean daudenproteinak inaktibatuz. Hala ere, tratamendu horrek ez du eraginik barne eragina duten PCSK9aldaeretan, S217R eta D129G esaterako, eta beste konponbide bat aurkitu litzakete.Nahiz eta esparru hori lanaren helburu ez izan, behar bada txaperona edo LDLR renprozesamenduan laguntzen duen konposaturen bat eman zen kasu hauetan. Era berean, ez da berdina PCSK9 gehiago jariatzea edo afinitate handiagoz lotzea LDLR ri:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia