2009
|
|
EHUn Pedagogia eta Psikopedagogia ikasten duten 140 ikasleren idatzizko kontakizunak hartuko ditugu oinarri gisa.
|
Lan
hau egiteko ideia Hizkuntzaren Psikopedagogia izeneko irakasgai baten baitan sortu zen. Irakasgai honen inguruan ikasleek zer zekiten eta zer espero zuten aztertzean, oso eztabaida interesgarria sortu zen pertsona horien prestakuntzari begira, hizkuntza anitzeko hezkuntza programetan parte hartuko baitute profesional gisa.
|
2010
|
|
jatorrizkoa izanda ere, bizirauteko zailtasunak dituen hizkuntzarekin? ...respetatzea. hau gertatuko bada berriz, besteen hizkuntza ezagutu eta bere garapena onartu beharra dago. elkarbizitzarako jarrera etiko hau mantentzen ez denean kritika egin ahal izateko eta joera ez egokiak ikusgarri egin eta zuzendu ahal daitezen ahalegintzeko, garrantzitsua litzateke, euskararen, eta hizkuntza ezberdinen, inguruko eztabaida publikoaren azterketak sistematikoki egite jarraitzea.
|
lan
honetan egiten den proposamen metodologikoa eredu bat izan daiteke helburu horretarako.z eSKerTzaK eskertu beharrean nago, lan hau egin ahal izateko euroiSa S.a.ko lagunek emandako aukera, bai prentsako artikuluen datu basea erabilgarri egiteko, zein berauen azterketa egiteko baliabide informatikoak eskuragarri ipini dizkidatelako. erreFerenTziaK euSko Jaurlaritza (2009).... IV Mapa Soziolingüistikoa. kultura Saila. hpS. eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.Vitoriagasteiz. larraÑaga, n. (1996).
|
|
jatorrizkoa izanda ere, bizirauteko zailtasunak dituen hizkuntzarekin? ...ra etiko hau mantentzen ez denean kritika egin ahal izateko eta joera ez egokiak ikusgarri egin eta zuzendu ahal daitezen ahalegintzeko, garrantzitsua litzateke, euskararen, eta hizkuntza ezberdinen, inguruko eztabaida publikoaren azterketak sistematikoki egite jarraitzea. lan honetan egiten den proposamen metodologikoa eredu bat izan daiteke helburu horretarako.z eSKerTzaK eskertu beharrean nago,
|
lan
hau egin ahal izateko euroiSa S.a.ko lagunek emandako aukera, bai prentsako artikuluen datu basea erabilgarri egiteko, zein berauen azterketa egiteko baliabide informatikoak eskuragarri ipini dizkidatelako. erreFerenTziaK euSko Jaurlaritza (2009). IV Mapa Soziolingüistikoa. kultura Saila. hpS. eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.Vitoriagasteiz. larraÑaga, n. (1996).
|
2011
|
|
egile, eztabaida kide, artikulugile. Modu berezian aipatu nahi genuke hABe liburutegiko langileek eskaini diguten arreta eta emaniko laguntza, ezinbestekoa izan baita
|
lan
hau egin ahal izateko. euskaltzaindiari gure esker ona adieraztea besterik ez dagokigu, lankidetza bide berri honetan lehen urratsa izan dadineko esperoan. eta zer esanik ez, Mikel zalbideri gurekin batera lan honi heltzeko ilusioa transmititu digulako.•
|
2012
|
|
1
|
Lan
hau egiterakoan, beste guztiekin bezalaxe jarri ginen hirurekin harremanetan baina ez dugu eurekin elkarrizketa ganorazkorik egiterik izan. Gaztetxearen kasuan ez dugu datuen fitxa ere eskuratzerik lortu; kultur elkartearen eta zuhatza euskara elkartearen kasuan fitxa badaukagu, elkarrizketarik ez. kultur elkartetik jakinarazi digute, hain zuzen, Gipuzkoako antzeko beste elkarte batzuekin batera, elkarrizketa gidoian jasotako gaien inguruko hausnarketa prozesu batean sartuta daudela eta oraindik goizegi egiten zaiela horien inguruan ikuspegi bateratu bat ematea. prozesu hori amaitzean (urtea joango zaie horretan) hitz egitekotan geratu gara. zuhatza elkartearen kasuan ere, oso azaletik komentatu dira gaiak; aurrerago sakontzekotan geratu gara.
|
2013
|
|
Hala ere, arian arian, buelta ematen ari zaio egoerari. Gaur egungo datuei erreparatzen badiegu, argazkia honako hau litzateke(
|
lan
hau egiterakoan 2011ko datuak argitaratu gabe daude):
|
2014
|
|
3
|
Lan
hau egiteko erabili ditugun datuak Resocialització i llengües (RESOL): els efectes lingü� stics del pas de l’educació primària a secundaria en contextos plurilingües (Birsozializazioa eta hizkuntzak [RESOL]:
|
2017
|
|
Ildo honi jarraituz ikerketan metodo kualitatiboa erabili da eta bertako teknika metodologiko nagusia elkarrizketa izan dela esango dut. Hala ere, garrantzitsua iruditzen zait aipatzea
|
lan
hau egiteko ideia orain dela denbora batetatik neukala buruan, hein handi batean kalean ikusitakoarengatik. Honegatik, ikerketarako espreski behaketarik egin ez dudan arren esan daiteke aurretiko behaketa txikien ondorioa dela ikerketa hau baita ere.
|
|
* bat aldizkariko argitalpen batzordeak eskerrak eman nahi dizkio itzultzaileari artikulu honen itzulpena egiteko izandako prestutasunagatik. eskerrak, era berean, upV/ ehuko letren Fakultateari, itzulpengintza eta interpretazioa graduko hainbat praktika bat aldizkariarekin egiteko hitzarmena Soziolinguistika klusterrarekin sinatzeagatik. oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez – Gazte katalanen muda linguistikoak nahiko ohituta gaude erabilera linguistikoak era askotan neurtzen, batez ere, mapak edo grafikoak eginez une zehatzetan katalanak eta gaztelaniak katalunian eta beste testuinguru batzuetan zer presentzia erlatibo duten ikusteko. ordea, gutxi dakigu hiztunen ibilbide linguistikoei buruz eta bizitzan zehar jarrera linguistikoetan izaten dituzten aldaketen inguruan. aldaketa horiei deitzen diegu" muda linguistikoak", eta hori da artikulu honen gai nagusia. artikuluan aurkeztuko ditugu uoCk, hizkuntza politika sailaren eta kataluniako generalitatearen gazteria behatokiaren mandatuz egin zuen hizkuntza eta gazteei buruzko ikerketa baten emaitzak (gonzàlez et al. 2014). ikerketak batzen ditu zenbait inkestatatik jasotako datuen analisi kuantitatiboa zein elkarrizketa eta eztabaida taldeetatik eskuratutako zenbait daturen analisi kualitatiboa. hona hemen zein inkesta hartu zituen oinarri: kataluniako gazteei egindako inkesta 2002 eta 2007 (kgi02 eta kgi07) eta erabilera linguistikoaren inkesta 2003 (35 urtetik beherakoen emaitzetara mugatuta). elkarrizketak eta eztabaida taldeak
|
lan
honetarako egin ziren berariaz: 15 taldeko eztabaida izan ziren, eta 25 elkarrizketa sakon; 16 eta 35 urte bitarteko 102 parte hartzailerekin.
|
2018
|
|
Zumaian egin duen ibilbidea irudikatzen eta mugarri nagusiak adierazten ahaleginduko naiz, eta bereziki nabarmenduko dut non hartu zuen arnasa, non indartu eta suspertu zen herri osora zabaldu aurretik. ere, oinarrian EHUren 2016" Lurraldea eta Hizkuntza" graduondokoaren amaierako lana dago, eta orain bereziki gogoan dauzkat, eskerrak emateko, orduko ikaskide eta irakasleak. Eskerrik asko, baita ere,
|
lan
hau egiteko bidean era batera edo bestera parte hartu edo lagundu duten guztiei, eta bereziki Xabier anaiari (ohar, zuzenketa eta beste guztiengatik) eta Itsaso Olaizolari (bidea erakusteagatik eta laguntzeagatik).
|
|
Azkenik, ELE tresna berria dugunez, eta etorkizuneko euskara teknikariak Ekintza Planetan trebatu nahi direnez, etorriko diren ELE eta ESEPei bidea irekitzea ere izan da asmoa, tresna hauek ahalik eta egonkorren eta baliagarrien izan daitezen, behar izanez gero,
|
lan
honetan egindakoa hobetuz eta zuzenduz.
|
|
Ideia hau biziki interesgarria suertatu zait.
|
Lan
honetarako egin diren elkarrizketetan argi eta garbi ikusi da, zein alde nabarmena dagoen emakume eta gizonezkoen hitanoaren erabileran, hezkuntza sistemaren baitan. Hau da, esan liteke emakumeek hezkuntza sisteman indarrean dagoen araua bete izan dutela, hizkuntzaren erabilerari dagokionean bederen.
|
2022
|
|
Bukatzeko, gure lanetik ateratako ondorio nagusiak (6 atalean) eta azken gogoetak (7 atalean) bilduko ditugu. Horietan, lan hau burutzetik ondorioztatutako ideia nagusiak azaldu,
|
lan
honek egin dezakeen ekarpenaz jardun, baita etorkizunerako proposamen ildoak aurkeztuko ere.
|