2000
|
|
Abertzaletasunaren gorazarre sentikorra da, dudarik gabe, egileak
|
lan
honen bidez egin diguna. Euskal Herriari hainbeste oinaze ekarri zion 1936ko gerran kokatua eta urte batzuk geroagoko ETAren sorrera garaiko, hain zuzen ere bigarren kontaketa batez lagundua.
|
2008
|
|
Eskerrak, halaber, nire tesi zuzendari diren Patxi Juaristi soziologoari eta Jon Kortazar literatur kritikariari, parte hartu baitute lan honen zuzenketan. Eta nola ez, Iñigo Arteatxi,
|
lan
honi egin dizkion ekarpen guztiengatik.
|
2009
|
|
Etxeetan egindako berrikuntzak eta sasoi batean halako ikurrei garrantzi urria ematea izan daitezke horren arrazoiak. Marurinagusi etxea erauzirik zegoen ikerketa
|
lan
hau egiterako, beraz, ezin izan dugu begiratu halakorik zuen ala ez.
|
2012
|
|
Ez dago inora joan beharrik otzaragileen lana ikusteko edo bendejerak ezagutzeko, hondino bere hementxe daukaguz, eta ezin dogu euren ahotik guzti horren lekukotza batzeko aukerea galdu. Gero datozenek dabe
|
lan
hau egin, geuk egin beharrekoa da, euskal kulturari zor deutsagun lana da.
|
2015
|
|
Atxagak" anarkoidetzat" jotzen duen mugimendu alternatibo hori artista erradikal eta gisa guztietako saboteatzailez josia zegoen, bada. Ez da
|
lan
honen egitekoa Bilboko mugimendu zabal hori xeheki aztertzea, baina, dudarik gabe, lan ederra litzateke horren guztiaren historia eta analisi bat egitea.
|
|
Eskerrak baita Lagatzu Euskera Taldeari, argazki zaharrak lortzen emon deuskun laguntasunagaitik, eta Aikor eta Orain aldizkarietako langileei euren argazkiak erabilteko emondako aukereagaitik. Eta amaitzeko, gure zintzoena Zamudioko Udalari, ikerketa eta
|
lan
hau egiteko gugana joteagaitik.
|
|
Auzoko eta herriko ondasunak jagoteko, auzolana egiten zan. Auzoko gizon guztiak, edo behintzat etxe bakotxetik bat,
|
lan
hau egitera behartuta egozan. Holantxe egiten ebezan:
|
2019
|
|
Arloa sakonki aztertu ahal izateko, autorearen eleberri guztietako pertsonaien arteko harremanen xehetasunak kontuan hartu behar genituzke eta horrek azterlan honen mugak gainditzen ditu. Gure
|
lan
honetan eginiko ibilbidearen ondorio gisa, bigarren aldiko zenbait lanetan zentratuta, eta aztergai nagusi dugun eleberrian ikusiaren arabera, egileak sorturiko pertsonaien eta ahots narratiboaren erregistroari esker, uste dugu ekarpen guztiz estimagarria egiten duela genero indarkeriaren ezagutzarako, nahiz gizarte patriarkalari buruzko hausnarketarako. Bereziki, Floraren identitatearen ahultze eta menderatze prozesuaren errepresentazio literario guztiz arretagarria eraikitzeko gauza izan da, gehiegizko eskematismo parodikoan edo gehiegizko sotiltasunean jausi gabe, eta bai, aldiz, obra literario erakargarria sortuz.
|
2021
|
|
Bide beretik, bai finkatu den marko teorikoak, bai proposamen honen izaerak McMillan en (2010) deep understanding edo sakoneko ulermena lortzea bilatzen duen ebaluazio eredua eskatzen duela uste dugu.
|
Lan
honetan egindako analisiak erakusten du egungo hezkuntza sistemak edukien transmisioa bultzatzen duela batik bat, eta, curriculumaren zabalerari zein erabilitako metodologiei gehituta, eredu horrek sakontasun gutxiko ikaskuntza sustatzen duela ondorioztatu da. Horri jarraiki doan ebaluazio ereduak ere" surface learning" a edo azaleko ikaskuntza errotzeko joera duela diote Biggs ek eta Tangek (op.: 198), maiz, edukiak memorizatzeko eta azterketak gainditzeko helburua eta izaera ikaskuntza prozesuak inplementatzen direlako.
|
|
Curriculumek bereziki zeharkako konpetentziak eta diziplina barrukoak21 bereizten dituzte erreferentziazko marko europarrak zehaztutako zortzi konpetentzia gakoen artean. Azken horiei jarraiki,
|
lan
honetan egiten den proposamena hainbaten artean koka genezake, baina, batez ere, ama hizkuntzan komunikatzeko gaitasun, kontzientzia eta adierazpen kulturalerako gaitasunaren edota, neurri batean, konpetentzia sozialaren eta zibikoaren baitan uler genezake. Zehar konpetentzien kasuan hainbat dira garatuko genituzkeenak, eta diziplinaren barrukoei dagokienez, hizkuntza eta literaturarako konpetentzia edo hizkuntzaeta literaturakomunikaziorako konpetentzia izango litzateke halako proposamen batean nagusi.
|
|
Hala ere, gaitasun horiek eta beste osagai kurrikular batzuk oso kontuan hartu ditugun arren, badaude
|
lan
honetan egin den proposamen didaktikoari dagokionez aintzat hartzeko bi aspektu: (1) Seigarren kapituluan ikus daitekeenez, konpetentzia linguistikoa eta literarioa azken horri dagozkionak, bereziki nagusiki oinarri hartuta, gure ikuspuntutik literatur konpetentziak bildu lituzkeen hainbat azpigaitasun edo" mikrokonpetentzia" (Bisquerra, 2009: 150) ekarri dira proposamena kurrikularki justifikatzeko; (2) lege markoetan jasotzen ez den konpetentzia modura, behintzat konpetentzia emozionalari arreta berezia eskaini nahi izan zaio, alderdi emozionala ikas prozesuetan, oro har, erabakigarria delako22 (Goleman, 1996) eta proposamen honetan, zehazki, duen zentraltasunagatik23 Gainera, emozioek ikasprozesuen katalizazioan duten eragina edota Ongizate Psikologikoan (OP)
|