Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2007
‎Giza baliabideen joan etorriarekin amaitu behar da. Behin euskaltegi batean lanean hasita, ibilbide profesionala bertan garatzeko bideak jarri behar dira. Horretarako lan baldintzak hobetu behar direla oso argi dago, baina horrekin batera formazioan, irakaskuntzako materialetan, baliabide teknologikoetan eta beste arlo batzuetan asko inbertitu behar da.
2009
‎Elkarteei begirako hitzarmengintza abian jartzeko, epeko Plan Estrategikoa eratzeko 2002an burutu zen diagnostikoan oinarritu ginen. Elkarteekin lanean hasi ginen 2004an eta lan emankorra izan zela esan behar, euskararen egoera soziolinguistikoa gizarte mailakoa baino hobea zelako/ delako esparru horretan, belaunaldi berriez eta alfabetatuez hornitua.
2010
‎UPFn, irakasleei zuzendutako erakundeko laguntza egitasmoak, aukerakoa denak, formatu zentralizatua du. UPFko Hizkuntza Zentroak ikastaro trinkoa eskaintzen die lanean hasi aurretik katalana hitz egiten ez duten eta lehen aldiz erakundean sartuko diren irakasleei. Irakasle guztiek izan behar dute katalana ulertzeko gai, bai eta beren ikasleek katalanez idatzitako lanak zuzentzeko gai ere.
2014
‎Dena dela, urteak aurrea joan ahala, Ikastola indarra hartuz joan zen eta hau horrela izanik, Elgoibarko Izarrak bere arduren poltsa handitu zuen. Orduan bide berri bat urratzeari ekin zion elkarteak eta herrian euskara eta euskal kultura indartzeko lanetan hasi zen.
2015
‎Horietatik bakarra da DBHkoa, beste guztiek HH eta LH zikloak dituzte. Egunkarien azterketarekin jakin nahi dugu zein den irakasle horien abiapuntua ahozko hizkuntzaren didaktikaren gainean lanean hasten garenean.
‎Irakasleekin lanean hasi ginenean, gure irakasleek bi kezka zituzten: bata, haien ikasleek espero zitekeena baino euskara gutxiago erabiltzen zutela, eta ikasle horiek erabiltzen zuten/ duten euskararen kalitatea ez dela espero zitekeena bezain kalitatekoa.
‎Ahozko hizkuntza gaitasuna hobetzeko asmoz lanean hasi ginenean, hasteko irakasleei galdetu genien ea ahozko hizkuntza gelan lantzen ote zuten eta ea nola lantzen zuten jakiteko. Egia esan, irakasleen aldetik ere kezka handia zegoen gai honen inguruan, eta azken 5 urteotan hainbat ikastaro eskaini ditugu, bai ikastetxeko egitasmo bezala lantzeko bai Nafarroako irakaskuntzako irakasle solteei prestakuntza eskaintzeko.
‎Beste bat, Mexiko DFko UNAM unibertsitatekoa (honetan 2014an 55 ikasle zeuden matrikulaturik): hemen, unibertsitate eta irakurlearekin egondako hainbat arazo medio, irakurletza programa denbora baterako itxi zen 2014 amaieran, eta irakurle berria ez da 2015eko irailera arte lanean hasiko.
2016
‎Horrela esanik, oso gradazio argia eta erosoa aukeratu dugula dirudi. Lanean hasi orduko berehala konturatuko gara, ordea, hori baino ondotxoz konplikatuagoa dela kontua: hori baino bihurriagoa, konplexuagoa da eguneroko mintzajardun kolektiboaren errealitatea.
2017
‎Euskalgintzaren etapa berri honetan belaunaldi aldaketa ari da gertatzen. Batetik, 1982 inguruan sortutako erakundeek 35 urte beteko dituzte eta bertan lanean hasitakoak erretiroa hartzen ari dira; egoera soziolinguistikoa errotik aldatu denez, erakunde hauen eta 25 bat urte dituzten Euskaltzaleen Elkarteen funtzioak, egiturak eta praktikak egokitu egin behar dira. Bestetik, nagusiki ereduan ikasitako lehen belaunaldia jada lan munduan ari da integratzen eta familiak osatzen hasi da; belaunaldi honekiko harremanak lehentasun osokoa behar du Euskaltzaleen
‎pertsona bat gizartean ordura arte erabiltzen ez zuen hizkuntza hitz egiten hasteari, edo jende ezagunarekin edo testuinguru jakinetan hizkuntza aldatzeari, edo ordura arte egoera jakinetan hizkuntza erabiltzeko aukeran eragiten zuten arauak aldatzeari. oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez – Gazte katalanen muda linguistikoak ia katalan guztien biografietan aurki daitezke muda linguistikoko uneak, eta kasurik gehienetan, zerrenda labur samar honetan aurki daitezke une horiek: a) haurtzaindegian edo lehen hezkuntzan hastean, b) bigarren hezkuntzako institutu batean hastean, c) unibertsitatean hastean, hasiko balitz, d) lanean hastean, eta beste alde batetik, e) bikote harreman bat hastean eta f) lehen haurra jaiotzen denean. abiapuntu gisa hartzen dugu aurrez aipatu dugun" jatorrizko hizkuntza" deiturikoa, hori baita elebitasuna ohiz kanpokoena (%11, 4 soilik) den eremua. zehaztu egin behar da, baita ere, bai aipaturiko inkestek zein elkarrizketatutako lekukoek datu gutxi ematen dizkigutela immigrazioaren bi...
‎Dn: ez · eee lanean hasi nintzen eta gero lekuetara noanean dendetara edo zerbait erostera noanean · katalanez hitz egiten didanean nik katalanez egiten dut · jada bezero bezala ere egiten dut... harreman pertsonaletan ez guztiz baina bai · eta izatez lanean ere katalan hiztun direnekin eeh· haienera egokitzen naiz eta nik ere katalanez egiten dut ·
2018
‎Irudi korporatiboan hobetu beharreko elementuei dagokienez, errotulazio informala, megafonia eta ekitaldi publikoak eta jardunaldiak aipatu genituzke, nahiz eta zerbitzu erakunde batzuk lanean hasiak diren horretan ere, bai eta emaitza onak lortu ere. Osakidetzatik kanpoko erakunde eta enpresek bidaltzen dituzten kartelei dagokienez, ordea, beharrezkoa da neurriak hartzen hastea, hizkuntza irizpideak ez baitira ia inoiz betetzen.
‎Urteko batezbesteko hazkundea% 2,82koa da. Igoera horren arrazoiak hauek dira euskalduntze prozesua eta zerbitzu erakundeetan langile berriak kontratatu eta lanean hasi izana. Azken hiru urteetan, lanpostuari dagokion
2022
‎– Osasun langile guztiak (mediku, erizain, administraritzako langile,...) Osakidetzan lanean hasteko ezinbesteko baldintza izan litzateke euskara jakitea. Horretarako garrantzi handiagoa eman litzaioke mediku euskaldunak hezteari.
‎Amaitzeko, Pujolarrek eta bestek (2017) muda linguistikoak gerta litezkeen bizitzako hainbat une bereizten dituzte, eta gure ikerketarako bereziki interesgarriak direnak dakartzagu hona: bigarren hezkuntzako institutu batean hasteko unea, unibertsitatean edota lanean hastekoa, eta bikote harreman bat hastekoa. Ikergai izango ditugun parte hartzaileen bizialdia kontuan hartuta (unibertsitate adina dute, aurrerago ikusiko dugun bezala), arreta berezia jarriko dugu une horietan gertatu ahal izan diren muda linguistikoetan eta haien arrazoietan.
‎– Bizilekuz aldatzeak, unibertsitatera joateak, lanean hasteak, edo harreman eta talde berriek (lagunak, bikoteak, gazte mugimenduak, aisialdia...) zenbateraino eragin dizue euskara mailan, erabileran, edo jarreretan?
‎Esparru sozioekonomikoa dinamikoa eta aldakorra da, eta ez da erraza hor eragitea euskararen presentzia eta erabilera handitzeko. Etenik gabe sortzen eta desagertzen dira enpresak, aldatzen eta mugitzen dira, enpresa horiek langileak behar dituzte eta lanean hasten direnetako asko gazteak dira, lanean urte asko pasatu dituztenak eta euskaldunak, eta oso aukera ona daukagu euskara areagotzeko lan munduan.
‎gazteek ez dute egiten euskaraz ez zaielako horretarako aukerarik edo baimenik ematen. Gehien gehienetan, erdaraz funtzionatzen duen lan munduak irentsi egiten ditu lanean hasi orduko, eta aurretik euskaraz lan egiteko aukera bermatuta ez badago, dute euskaraz egin. Gazteek euskaraz lan egin dezaten, beharrezkoa da bidea zabaltzea, eta hori geuri dagokigu.
2023
‎Hiru bihotzek osatzen genuen komunitatearen zentroa, zazpi odol genuen eta hamasei bero. Eta abiatu ginen, Ziztada izeneko berripapera argitaratu genuen eta komunitatea egituratzen hasi ginen, Kukuke antzerki eskola martxan jarri genuen modu autogestionatuan eta Kantu taldea abiatzeko lanetan hasi ginen.
‎Itxaropen eta anbizio maila honekin hasi genuen lana lan-taldekoek, are gehiago ikusita lanean hasi eta gutxira HIGA2020 rako aurreikusita zegoen aurrekontua erraz gainditu genuela.
‎Bukatzeko, PROLLEMA ekimeneko hiru kidek euren esperientzia zertan zetzan azaldu zuten. Egoera zaurgarrian daudeen gazteak trebatzen dituzte euren hizkuntza irakatsi ahal izateko eta, ondoren, irakasle lanetan hasten dira soldatapean. Kide horiei diru iturri bat eta euren ondarearekiko atxikimendua eskaintzeaz gain, harrera gizartean hizkuntza aniztasuna sustatzeko bide bat eskaintzen zaio herritarrari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia