2010
|
|
4 diSKurTSo SoziolinguiSTiKoa alde batera utziko dut iñaki larrañagak soziolinguistika aplikatuari egin dion ekarpena. ez garrantzirik ez duelako, sakontasun gehiago eskatzen duelako baizik;
|
lan
eskerga burutu baitu eta nik baino hobeto egin dezaketenak ere izan badirelako. iradokizuna egina da. azpimarratu nahi dut, ordea, esparru ideologikoan eta ideien lehian, iñakik teoria orokorraren baitan zabaldu dituen diskurtso soziolinguistikoak eta argudio sorta. etengabeko kezka eta ardura berezia izan ditu oinarrizko kontzeptu soziolinguistikoen definizioak zedarritzeko:... ‘hizkuntz ukipena —hizkuntza borroka’, ‘hizkuntz ordezkatze prozesua’, ‘elebitasuna eta diglosia’, ‘hizkuntza berreskuratzeko— normalizatzeko prozesua’ eta abar. izan ere, kontzeptu horiek zuzen erabiltzea ezinbestekotzat jotzen ditu hizkuntz komunitate euskalduna berregiteko. euskararen kasuan, sarritan, huts eragiteko edo modu anbiguoan bederen erabiltzen baitira. iñakirentzat euskararen egoera ez da estatikoa eta ezin itzulizkoa, etengabeko eraldaketa prozesuan dagoena baizik, hizkuntz ukipenaren neurri berean. eta ‘elebitasun sozial egonkorra’ lortu ezinezko helburua da, asmo hori hizkuntza baten galeran interesatuta dauden ideologiek mantentzen dute, azkenean, hizkuntza batek bestea baztertzen duelako. denboran zehar, iñakik egindako esanetan eta idatzietan nabarmen agertzen da bere diskurtsoaren koherentzia eta mendetasunezko eredu soziolinguistikoa gainditzeko alternatiba. a) 1970eko diskurtsoa tolosako haurtzaindegia euskaraz izan zedin eta ez elebidun iñakiren informazioa eta aholkuak erabakigarriak izan ziren. garai hartan zenbaitek esaten zuten euskaraz heztea kaltegarri izan zitekeela eta ez genuela geure seme alaben etorkizuna arriskuan jartzeko eskubiderik. ez naiz gogoratzen ñabarduraz; bai ordea, guraso guztiak konbentzitu gintuela euskarazko haurtzaindegia hobestera eta gure seme alabek hezkuntza osoa euskaraz egin zezaten aldeko jarrera hartzera. haur euskaldun askeak, solidarioak, irekiak eta profesionalak hezi behar genituen, bizitzea tokatuko zitzaien gizarterako prestatuak, euskaraz bizitzeko euskal herri euskaldun batean. diskurtso hori aitzindaria zen garai hartako tolosan.
|
|
V. aracillen teorian eta irtenbidea txepetxek proposatu duen teoriaren ildotik garatu du. nire ustez, txanpon beraren aurria eta ifrentzua dira. aracillek, besteren artean, hizkuntza ordezkatze prozesuaren teoria jorratu zuen eta txepetxek euskara berreskuratzeko teoria planteatu du. iñakik teoria eta praktika uztartu ditu: euskalgintzako proiektu zehatzetan jardunez, soziolinguistika aplikatuaren arloan
|
lan
eskerga burutuz eta mendetasunezko eredu soziolinguistikoa gainditzeko alternatiba aldarrikatuz. Sarritan, ia bakartasunetik, politika ofizialaren aurka etengabeko borroka ideologikoan jarraitu du herri nortasunaren kontzientzia indartzen eta ahuldutako herri gogoa sendotzen.
|
2014
|
|
Bertan «Eraikuntzari aplikatutako biologia» izenburua duen kapitulua aurki dezakegu. Lan horretan, Neufertek sintesi
|
lan
eskerga burutzen du, modu labur eta irudiz ondo hornituan, informazio asko erakutsiz. Besteak beste, geobiologiaren ikerketak eta zenbait ekarpen biltzen ditu, Hartmann doktorearen azterketak aipatuz.
|
2015
|
|
PPIk sustaturiko Lanbide Heziketaren garapenaren dinamizatzeko ere, Urmeneta zuten arduradun izendatu; Diputazioak jada 1955az geroztik sustatzen ari zen, industriarako langile kualifikatuen prestakuntza helburu. Hortatik abiaturik, Migel Jabierrek
|
lan
eskerga burutu zuen Diputazioko Hezkuntza Zerbitzuan, bere burua bete betean inplikatuz, eta horren froga haren artxibategi pertsonalean kontserbatu den organo horretako informe andana, haren oharrez mukuru beterik.
|