Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Unibertsitatearen eta enpresen arteko harremana, zehatzago, oraindik ahulagoa da, unibertsitatean burututako lanek daukaten konfidentzialtasunik ezagatik, lan erritmo desberdinengatik, eta unibertsitatean eman beharreko pauso burokratikoengatik. Hala ere, arlo batzuetan unibertsitatearen eta produkzio munduaren arteko nolabaiteko elkarlana dakusagu:
2004
‎hastapenak1 ezarrizituen eta artisauen trebetasunetik zetorren botere sindikala, edo lan tresnaren gainartisauak zuen kontrola ezabatu zituen. Taylorismoak lan-postu barnean zeudendenbora hilak ezabatu zituen eta artisauen lan prozesua partzelatu zuen. fordismoak, aldi berean, (taylorismoak egindako lan antolaketa onartu ondoren) lanpostuen koordinaketan zeuden denbora hilak ezabatu zituen; muntaketakatea ezarrizuen, eta, horrela, lanaren erritmoa, kanpotik, finkatu eta sozializatu zuen.
‎Taylorismoaren adierazpen muturrekoena, Denborak Neurtzeko Metodoa da.Langileen mugimenduak bideoz grabatuz, ekintza bakoitza zehatz mehatz aztertueta gero, alferrikako mugimenduak ezabatzeko eta behar ez diren atsedenak gutxitzeko lana berrantolatzen da, lan erritmoa intentsifikatuz. Erritmo nekagarri etaestresagarria, depresioa, histeria, tendinitisa edo antzeko gaixotasunak dira ondorioak.
‎Arrasateko kooperatibei ere historia hori ez zaie arrotza izan. Kooperatibeknazioarteko merkatuan dihardute eta, gainontzeko enpresak bezala, produktibitateaeta lan erritmoak hazteko presio berberak jasotzen dituzte. Alegia, printzipio taylorista eta fordistak ezarri dituzte kooperatibetan, eta aldiro, produkzioan arrazionalizazioak sartu dituzte, langileen esfortzua areagotzeaz errentagarritasunahanditzeko helburuz.
‎Adibide nabarmen bat Denboren Neurketa Metodoa Coprecikooperatiban ezarri zenekoa izan daiteke, langileen eta Kontseilu Sozialaren kontrako iritziaz egin baitzen. Kasu horrek, sozietate anonimoetako langileek nekezonartuko lituzketen lan baldintzen funtsezko aldaketak( lan erritmoaren bizkortzea, mugikortasun funtzionala, egutegi mugikortasuna, behin behineko kontratazioaren gehiegizko erabilera...) mugatzeko eta arautzeko bitarteko demokratikoen gabeziak agerian utzi zituen.
‎1 Egiteko zatikatuen errepikapenean oinarrituriko ohiko lana, batzuetanmuntaketa katearen inguruan antolatzen dena?, eta lan erritmoa bizkortzeko joera konstantea ez datoz bat esperientzia kooperatiboa inspiratzenduen lana humanitzatzearen printzipioarekin. Lanaren esanahia gutxiagotzenduelako, langilearen autonomia, ardura eta autoestimua murrizten dituelako, lan baldintzen kalitatea txarragotzen duelako eta hobari sozial ahula eskaintzen duelako.
‎Horren harira, lan honen bigarren zatian aipatu dugunez, enpresa kooperatiboaren zuzendaritzan, gehiegikeriak gerta daitezke: irizpide ekonomizisten gailentzea, lan erritmo azkarrak, langileen esplotazioa, eta abar. Azken finean, prozesuhorrek zuzendaritzaren eta langileen arteko urruntasuna dakar.
2005
‎– Ikasgai askotan, curriculum zatituak etengabe jarduerak aldatzea eskatzendio ikasleari, eta laneko erritmoa eta ikasteko prozesuak eten diezazkioke.Horri irtenbidea emateko, orokorki lan egitea lagungarri izan daiteke, edoikasgaiek eta jarduerek elkarren artean lotura sendoa izatea. Ikasgai bakoitza noiz emango den erabakitzeko, ikasgai horren zailtasun edo abstrakziomailak ikasleei zenbateko arreta eskatzen dien aztertu litzateke, gauza jakina baita, denborak aurrera egin ahala, ikasleen arreta gutxitu egiten dela.
‎Eskola bukatzean, batzuetan lana bukatugabe gelditzen da, eta horrek eten egitenditu ikasteko prozesuak? Ez da egokitzen ikasleen lan erritmora. Astea baino denbora tarte zabalagoakerabiltzea interesgarria izan liteke?
2010
‎Antolaketa era zurrunegia etabertikalegia izateak zerikusia izan zuen fordismoaren nagusitasunaren galerarekin.Ondoren, produkzioaren antolakuntza malgua da indartuz joan den eredua. Antolakuntza horren bidez, produkzioaren bertikaltasuna malgutu egiten da, langileaprodukzio prozesuarekiko autonomoagoa egiten du eta lan erritmo desberdinagoakahalbidetzen dira. Antolakuntza malguago honekin paradigma teknologikoeraberritua uztartu da ekonomia globalean.
2013
‎Bitartean, eta instituzio publikoek hasitako berreraikuntza lanen erritmo geldo eta burokratikoaren aurrean, 1938ko urrian, Eibarko hainbat auzokidek, lanekin aurrera jarraitzeko bertoko biztanle eta erakundeek osatuko luketen Berreraikuntza Junta baten antolaketa eskatu zuten, Irunen urte bat lehenago sortu zena gogorarazi ahal diguna88 Abendurako udalak, agian auzokideen eskakizunei erantzunez, Berreraikuntza Udal Komisio Berezi bat sortu zuen, nahiz eta hare...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia