2007
|
|
Euskaltegian euskara maila egokia ematen lagundu behar zaio ikasleari, baina aldi berean, bere ingurunean eragin behar da. Horretarako planifikazio orokorrago bat behar beharrezkoa izango da, ikaslea prozesu horretako protagonista bihurtuz eta euskaltegia bera inplikatuz, sustatzaile
|
lana
egin dezan.
|
2008
|
|
Testuak errazago eta txukunago sortu ahal izateko, sarean edukiak zabaldu edo bilatu nahi dituenak tresna egokiak izan ditzan. Helburu horretan ere bere hizkuntzarekin errazago
|
lan
egin dezan eta norberaren hizkuntzarekin ere gozatu ahal izateko. Bide horretan gogoeta ugari egin ditugu taldean, gure indar mugatuei ahalik eta mozkin handiena atera ahal izateko.
|
|
Testuak errazago eta txukunago sortu ahal izateko, sarean edukiak zabaldu edo bilatu nahi dituenak tresna egokiak izan ditzan. Helburu horretan ere bere hizkuntzarekin errazago
|
lan
egin dezan eta norberaren hizkuntzarekin ere gozatu ahal izateko.
|
|
Lehenengo urratsa bi wiki sortzea izaten da eta, hurrengoa, baimenak banatzea. Gela bateko ikasleek wiki batean
|
lan
egin dezakete, hau da, bakarrik wiki hori ikus, edita eta alda dezakete.
|
|
Lehenengo urratsa bi wiki sortzea izaten da eta, hurrengoa, baimenak banatzea. Gela bateko ikasleek wiki batean
|
lan
egin dezakete, hau da, bakarrik wiki hori ikus, edita eta alda dezakete. Beste gelakoekin beste horrenbeste egiten da.
|
2010
|
|
Sarrera badirudi egungo mendea elkarrekiko mendekotasunarena izango dela. inoiz baino gehiago, lurra gero eta txikiago ari da bilakatzen, gizakiak lortutako aurrerakuntzen ondorioz. elkarrengandik milaka kilometrora dauden bi pertsonek elkarrekin hitz eta
|
lan
egin dezakete gaur egun, denbora errealean. aurrerakuntza handi horiek ingelesez hedatzen dira, nagusiki, eta, nazioarteko beste hizkuntza gutxi batzuetan, bigarren maila batean. hizkuntza aniztasunari krisi larria dakarkion joeraren erakusgarri da jokamolde hori. horrenbestez, hizkuntzek bizirauteko aukera bakarra idatzizko araudi bateratu bat sortzea izango da eta, horren ondorioz, dagokion lur... XX. mendearen bigarren erdian, haugen, soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain breton eta Fishmanen lanek1 aurreratu ziguten nondik zetozen iraganeko inposaketak eta, batez ere, zer ondorio ari ziren sorrarazten hizkuntza gutxituetan. irakaspen mugimendu horren arabera, une honetan bertan abiarazitako jarduera sendo batek soilik geraraz eta itzularaz zitzakeen hizkuntzen galera prozesu horiek. gero eta gehiago, norabide horretako gizarte mugimenduak sortzen joan ziren, indartsu, hizkuntza gutxituko hainbat herritan. dakigunez, euskararen berreskurapen mugimendua izan zen aitzindarietako bat, eta mugimendu guztietan arrakastatsuena izan zen, gainera, zalantzarik gabe, erabileraren ehunekoen bilakaerari dagokionez behinik behin, jarraian ikusiko dugun bezala. euSKararen aTzeraKada HiSToriKoa azterlan honen xedea ez da euskararen galera prozesuak zer etapa izan dituen aztertzea. ezta galera horren zergatiak argitzea ere, hizkuntzaordezkapen gehienetan berdinak izaten direnak, esan dezagun bidenabar. nolanahi ere, gogoratu beharra dago zenbateko arriskuan zegoen euskara joan den mendearen bigarren erdian, prozesu hark izan zuen joeraaldaketa sakonaren ondorioz. hamaika belaunalditan, estatuaren hizkuntzaren inposaketaren eragina birtuala zen, erreala baino gehiago, gizartegeruzarik esklusiboenei soilik eragiten baitzien, eta gizarte geruza horiek ez baitzuten pisu handirik ehunekotan. gaztelaniak euskara ordezkatzeko (egiturazko ordezkapena), zenbait belaunaldi ziren. argi zegoen atzerakada hori mugimendu geldoa zela, eta betiere gaztelaniarekin mugakide zen geografia eremutik abiatuta gertatzen zela. paradigma hori, ordea, goitik behera aldatu zen XiX. mendearen amaieran eta XX. mendearen hasieran:
|
2012
|
|
Iker Martinez de Lagos – Ziklo berri baterako GPS a izan arren, ahalik eta kohesio handienaren baitan
|
lan
egin dezagun. Hau ere ez da erronka erraza izango, baina garai berriek jokabide berriak eskatzen dituzte.
|
2014
|
|
Kontsumoko kulturari lotuta ere, bitartekari
|
lana
egin lezake Baleikek, Kultur Errota eta antzeko eskaintzak jasotzen dituenean, herriko taldeei edo ostalariei aukera eman liezaiekeelako euskal kultura eskaintzeko.
|
|
Kontsumoko kulturari lotuta ere, bitartekari
|
lana
egin lezake Baleikek, Kultur Errota eta antzeko eskaintzak jasotzen dituenean, herriko taldeei edo ostalariei aukera eman liezaiekeelako euskal kultura eskaintzeko.
|
2015
|
|
Euskararen erabilerarekin arduratuta dauden gurasoak biltzeko eta antolatzeko ahalegina egiten den kasuetan, kontuan izan behar da bi norabidetan
|
lan
egin dezaketela guraso horiek:
|
|
3) Ikus entzunezkoak eta eredu onak. Gaur egungo aukera digitalek laguntzen digute ahozko hizkuntzan sakontzen, eta bereziki, irakasleak eraginkortasunez eta lasai
|
lan
egin dezan beharrezko ditu ahozko eredu onak; horixe da gure ingurumarian erronka handietako bat; euskaraz, izan ere, aukera gutxi baitugu oraindik osune Zabala – Tolosa. Ahozko laborategia.
|
2022
|
|
Gehien gehienetan, erdaraz funtzionatzen duen lan munduak irentsi egiten ditu lanean hasi orduko, eta aurretik euskaraz lan egiteko aukera bermatuta ez badago, dute euskaraz egin. Gazteek euskaraz
|
lan
egin dezaten, beharrezkoa da bidea zabaltzea, eta hori geuri dagokigu.
|