Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Gobernulokalak dira lanbide berriak, oraindik produkzio eremuan ez dauden lanak, definitzeko egokienak, harreman kolektiboak hobeto ezagutzen dituzten heinean (merkatu lanetan eta familia eremuan). Langabea gizarteratuta egotea da helburua, langabea berea egin duen egitamuaren partaide izanik eta, baita, beronek gizarteakaintzat hartzen duen lana eginik ere. Horrek, aldaketa kultural sakona eskatzen dueta aldaketaren koska lan birproduktiboaren balorazioan datza.
‎Gazteluan nahiko gizon eta arma zegoen, garia ere nahiko eta larregi zegoen eta bazegoen iturri bat ere; lekua ez zen egokia lubetentzat, dorreentzat ez bestelako guda tramankuluentzat; gaztelukoek erabiltzen zuten bidea erabat estua zen eta bi aldeetatik haitza pikotxez moztuz egindakoa. Guda mahatsareak arrisku handiz gerturatzen ziren, eta alferrik, apur bat aurrera egiten zutenerako suarekin edota harriekin hondatzen baitzituzten; lekuaren malkartasunarekin soldaduek ezin zuten lanen aurrean zutik eutsi eta ezta guda mahatsarepeetan arriskurik gabe lan egin ere; soldadurik adoretsuenak hilda edo zaurituta erortzen ziren, eta horrekin gainerakoen beldurra areagotzen zen.
2009
‎Esaterako, azken astean lan egin duena langabetua da? 40 orduz edo4 orduz lan eginda ere. Lanik izan ez eta bila ari dena; ez ote da langabetua?
‎Denboraren presioaren pean lan egitea ere oztopoa izaten da informaziozuzen eta zehatza biltzeko. Horrek «gertakarien, iritzien eta arazoen sinplifikaziodemagogikoa» dakar, Pierre Bourdieuk ondo zehaztu zuenez.
2010
‎Epaileak eta magistratuak ezin daitezke alderdi politiko edo sindikatuetako kide izan, ezta haientzat lanik egin ere. Ezin dute ere Botereei, agintariei, funtzionario publikoei edo korporazio ofizialei haien egintzengatik zorionak eman edo gaitzespena adierazi.
2014
‎Horregatik, ikasketa kulturalek kulturari ematendioten zentzuaren barruan sartuko litzateke zinemagintza ulertzeko dugun modua.Ikuspuntu horren arabera, kulturari dagokiona, kolektibo/ sentsibilitate ezberdinekberen presentzia eta mundua ulertzeko duten era zabaldu edo nagusitzearen aldegauzatzen duten borroka espazioa litzateke. Ikerketa joera horrek proposatzen duenjakintza alor ezberdinen arteko eremuan lan egitea ere erabilgarria dela uste duguzinema gizarteetan parte hartzen duen giza agentetzat hartzen dugunontzat4.
‎Horien eraginpean, oso goian sentitzen da pertsona hasieran, eta oso behera etortzen da gero. Pisua galtzeko, nekeari aurre egiteko, ordu luzez esna egoteko eta gogor lan egiteko ere erabili izan dira; horrela, II. Mundu Gerrako hegazkin pilotuek hegaldi luzeetarako erabiltzen zituzten anfetaminak; gauzainek, ikasleek edo kamioi gidariek gauez esna egoteko kontsumitzen zituzten. Narkolepsia edo AGNHa tratatzeko edo anorexigeno moduan ere erabili izan dira.
2019
‎Hori horrela izanik, ukiezina dena (baloreak, kontzientzia, solidaritatea, bertako kultura...) indartzera deitzen du, horien bitartez gero, globalizazioak dakartzan eragin gaiztoak arindu eta, kontrolatzen? laguntzeko eta baita, kapitalsozialaren eta komunitateen gainbeheren aurrean lan egiteko ere. Beraz, komunitatearekin lan egitendenean garrantzitsua da, norbanakoengana, gizarte zibilarengana heltzea.
‎Etaikasle/ zuzendariak, bera bezala ikasten ari diren arte dramatikoko ikasleekin lan egiten badu, hauek ere bide horretan ulermen eta ikasketa baliagarria lortuko dute. Gainera, bai zuzendariarieta baita aktoreei ere, ikasitakoa, industriaren metodologia tradizionalaren baitan lan egiteko ere, oso baliagarria izango zaie.
‎Etorkizun hurbilerako neure buruari planteatzen diodan norabidea, neure doktore tesiaamaitzea da, ikerketa sakon baten ostean Leigh eri buruzko tesia idatzi eta aurkeztea da nireasmoa, aurretik eta ikerketa lan hau borobiltzeko, Mike Leigh bera eta bere filmetan parte hartuduten aktore batzuk elkarrizketatzea inportantea litzateke dena den. Bestetik, interpretazioeskolak ematen jarraitu, ikertutakoa aplikatzen saiatuz, Astelehena (Jon Urraza, 2018) filmlaburra sortu eta zuzentzeko egin dudan bezala, nik zuzentzen nuen Sopelako udalak antolatutakoantzerki tailerreko ikasleekin sortu baitut film laburra, ikertutako Leigh en metodoa praktikanjarriz, honela aktore amateurrekin lan eginda ere, hauek hasieratik zuzentzen, sormenerakoaukerak egituratuz, hutsetik abiatuz eta bilaketan eta ez emaitzan finkatuz, aktore lan bikainak etahomogeneoak lortu daitezkeela demostratzen saiatuz. Gisa horretako ikerketa performatiboaegiten jarraitzea gustatuko litzaidake, batetik, akademikoki ikertutakoa ulertzeko oso baliagarriaizan zaidalako eta bestetik, sorkuntza prozesu honek asebete nauelako ere.
‎AHK2 molekulak bere ituan duen eragin zuzena aztertu ondoren, gaur egun gehien erabiltzendiren farmakoekin terapia konbinatu bat egitea litzateke hurrengo urratsa. Terapia hau mdxsaguetan probatzeaz gain, Duchenne gihar distrofia ikertzeko erabili ohi diren beste animaliaereduekin lan egitea ere ezinbestekoa da entsegu klinikoekin hasteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia