Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2006
‎% 10 Ariketa praktikoak: % 10 Lan bat egitea (Landa laneko Metodologia, material bilketa, materialen tratamendua eta analisia): % 30 Azken azterketa (Derrigorrezkoa da, indarrean dagoen legediaren arabera):
2007
‎Nahi nuke nire lana euskaraz burutu eskolan euskara ikasten duten nire haurrak lagundu nahi ditut euskara lehen hizkuntza bezala transmititu nahi diet nire haurrei esaldi sinple batzuk ulertu nahi ditut euskarari esker lan bat atzeman nahi dut
2008
‎euskal hiztun gehienek hizkuntza mendetasuna praktikatzen dute, gizarte egoera askotan euskara baztertuz. Egoera horietako batzuetan euskara erabiltzeak kontrako zuzeneko ondorioak izan ditzake hiztunengan (adibidez, lan bat galtzea edo ez lortzea). Kasu horietan, hizkuntza aukeraketa erabilera irizpideen araberakoa izango dela uler dezakegu, sinplifikatuz.
2009
‎dena pikutara joan zen, eta, jakina, bazirudien haiek ez zirela gaiztoak eta beste guztiok ginela gaiztoak. Garai hori batzuetan neketsua izan zen, baina asko lagundu zigun, denbora izan genuelako funtsezko lan bat egiteko, eta pixkanaka pixkanaka egin zen.
‎Komunitatetik, herritik ateratzeaz gainera, diziplina oso gogor baten azpian jarri behar izan zuten: bizitza erlojuaren menpean jarri, toki itxi batzuetan egun osoa eman, ezezagunen mendean lan egin, baldintza ezin guztiz gogorretan, ezezagunen ondoan, zatikatutako lan batean, proletarizazioa... Michel Foucault filosofoak azterketa sakona utzi digu arrazionalismo burgesak herritarrak disziplinatzeko erabilitako metodoen gainean.12 Orduan sortu ziren itxitura guztiak, produktiboak ez zirenak, oztopoak, gizarte eta kaleetatik atera eta giltzapean sartzeko:
‎Bosgarren zatia: molde generikoz eta teknikoz, baina hau ere experientzia hori Euskadiri aplikatu gogoz, Elebitasunari buruzko lan bat ematen da (Maria Joxe Azurmendik)".
‎Gure aurreko lan batean (Gaminde 2007) bizkaieraren irudiaz berba egitean, hizkuntz aldakiak adinaren pertzepzioari eragiten diola esan izan dugu. Han argi erakutsi zen etxeko euskara egitean lekuko bera zaharragotzat jotzen dela euskara batuan egiten duenean baino.
‎Gure aurreko lan batean (Gaminde 2007) bizkaieraren irudiaz berba egitean, hizkuntz aldakiak adinaren pertzepzioari eragiten diola esan izan dugu. Han argi erakutsi zen etxeko euskara egitean lekuko bera zaharragotzat jotzen dela euskara batuan egiten duenean baino; gauza bera gertatzen zen adin handiagoko beste lekuko batekin, bizkaiera literarioan egitean zegokion adin tartean kokatzen zuten entzuleek eta euskara batuan egitean ohidalez gazteagotzen zuten.
2010
‎Gaiunera, erregistro edo estiloari erreparatuz ere aukera dibertsifikatua dugu: irakurlearen sentimenduak astintzen dituen lirika herrikoiarekin muga lausotua duen lan batetik abiatuta, adierazle sistemen zorroztasunean gauzatzen den hizkuntza plangintza gaia jorratzen duen beste bateraino, erdibidean zientzia ekonomikoaren kontzeptualizazioaren eta kalkulu matematikoen ur sakonetan murgilduz. Bistan da zaila baino zailagoa litzatekeela soziolinguistikako bilduma desberdinagorik aurkitzea.
‎Ebaluaketa eta egiaztapen sistema oso bat obratzeko, eskola sistemako formakuntzan, helduen euskalduntzean eta etengabeko prestaketan, Euskal Ikasketetako Sailak Euskararen Erakunde Publikoarekin batera definizio eta antolaketa lan bat abiatu du. Hizkuntzen Europako Erreferentzia Marko Bateratuan kokatuko da.
‎Administrazioko langileek B2 maila (edo B1) dutela egiaztatu behar dute lan finko bat eskatzerakoan, eta aldi baterako lan bat eskatzen dutenek, berriz, katalana badakitela erakutsi behar dute. Katalanez trebetasun espezifikoak lantzeko barneko prestakuntza zerbitzu bat eskaintzen zaie (idazmena).
‎" How Teenagers Consume Media" izeneko lana da horren fruitua. Bere hainbat bezeroren eskariari erantzuteko, aholkularitza etxeak gazteen kontsumo ereduak sailkatzeko lan baten ari zen, eta Matthew Robson gaztea kanpo lan gisa erabili zuen. Txostenak ez du espero ez dugun ezer esaten, baina esan egiten du.
‎2 Irakaslearen prestakuntza, eleanitza izateaz gain, honelako lan batek eskatzen dituen ezagutza linguistiko eta didaktikoak kontuan hartzea.
‎Bukatzeko, ikerketan erabilitako tresnak eta eredu teorikoak hobetu eta orokorgarria izan daitekeen diseinu inferentzial egin ahal izateko aukera eman digu fase esploratzaile honek. Sektore segmentazio lan batetik beste sektoreetara edo enpresaz enpresa egin daitezkeen ikerketak egiteko tresna eta eredu teorikoa badugu. Eta lagungarria dugu oso, enpresatan hizkuntzaren lanketa nola lerrotu daitekeen balio erantsiaren aberastearekin irudikatzeko esku hartze, ekintza, ekimen edo sustapen lana nola egin jakiteko.
‎Soziolinguistikak mende erdi baino ez du. ...reskurapeneta normalizazio prozesuek, are gutxiago. hizkuntza eskubideak eta estatuak hizkuntza horiekiko dituen betebeharrak ezartzeko, espainiak askatasun osoz onartu dituen nazioarteko konpromisoen arabera. bai espainiako panorama politikoan inoiz tokirik izan ez duen hizkuntzen lege horri dagokionez, bai aipatutako zazpi arlo horietan hartu beharreko neurri zehatzagoei dagokienez, nire aurreko lan batean proposatzen dudanari lotzen natzaio (ikus El euskera en la CAV (2009): Una apuesta por la diversidad lingü� stica lanaren hirugarren zatia). edonola ere, bai lehen aldarrikatutako estatuko araudiari dagokionez, bai lurraldean onartzen diren hizkuntza edukiko legeei dagokienez, lurraldea zenbait eremutan banatu litzateke, nire ustez, horrela neurri normalizatzaileak optimizatzeko. erakutsitako bigarren mapa oinarritzat hartuta, eta amaitzear den hamarkada honetan euskara ustez izaten ari den bilakaera kontuan hartuta, gutxi gorabeherako emaitzak iragar daitezke. lehen eremua euskara jada nagusi den eskualdeen multzoak osatuko luke.
2011
‎Saioa zergatik, eta nola, egingo den adierazi nahi da sarrerako azalpen honetan. Lan bat egiten dugunean, handi edo xume, gutxitan izaten da motiborik gabe. Motibo baten faltan bi ditu, izan, oraingoak.
‎Laugarren atalean, bere definizioaren arabera ehko egoera ea diglosikoa den aztertzen du zalbidek, gainera egoera soziolinguistikoaren bilakaera ere deskribatzen du. Maisu lan bat da atal honetan zalbidek egiten duena eta gutxi gehitu ahal zaio. Izan ere, diglosia kontzeptuaren adiera klasikoa edo menderatuen adiera erabilita, zaila dirudi ehren egoera diglosikoa dela aldarrikatzea. euskal herriaren egoera soziolinguistikoa, bere egoera soziala eta politikoa bezala anitza da, eta azpi kasu bakoitzeko hausnarketa egin litzateke. hala ere, iparramerikarren eredua kontutan hartuta ez dirudi gaurko ehko egoera diglosikoa denik (barne diglosia ez dugu kontenplatzen hemen). zalbidek aipatutako ezaugarri guztien artean bi dirudite funtsezkoak ondorio horietara heltzeko.
‎hizkuntza kodeez jabetzea; alor akademikoan ikasi dena burutzeko zenbait eremu egotea; eta hizkuntzak ikasteko jarrera lagungarriak egotea. katalanarena bezalako gutxitze prozesuetan, gazteek zailtasunak topatuko dituzte lehenengo bi oinarrietan, ez baitituzte katalana erabiltzeko nahikoa erabilera eremu izango eta gutxitutako hizkuntza aurreiritziez eta jarrera negatiboez inguratuta biziko baitira. Joanek dioenez, irakasleek ez dute informatzaile hutsak izan behar, eta ideia hori Bigarren hezkuntzan hizkuntza jarrerak jorratzeko moduari buruzko lan batean garatzen du. Beste atal batean, hizkuntzakoordinatzaileek Bigarren hezkuntzan eta Batxilergoan duten papera aztertzen du. hirugarren kapituluan, ikasleen hizkuntza gaitasuna neurtzeko elementu orientatzaileak ematen ditu.
2012
‎2009an Aritz Azpeitiak azterketa lan bat egin zuen bi udaletako kirol eta kultur elkarteen inguruan euskararen ezagutza eta erabileraren inguruan. diagnostiko hori burutzeaz gain lehentasunak8 ezarri zituen. euskara zerbitzuek euskararen aldeko lanketarako lehentasun horien artean urolaren futbol sekzioa eta Goierri saskibaloia lehenetsi zituzten, euren baitan dabilen gazte kopuruagatik eta gazteen ezagutza bermaturik dagoela kontua...
‎bi eragiketek eskaintzen dizkiguten datuak ez dira zuzenean alderagarriak. Homogeneizatze lan bat egin beharra dago datu batzuk eta besteak alderatzeko.
‎Euskararen erabilera zertan den jakiteko, bi iturri horietatik edatea da, zalantzarik gabe, hauturik aberatsena. Hori, ordea, ez da horren erraza, eta berariazko homogeneizatze lan bat eskatzen du gaur egun. Ikus dezagun.
‎Irakurketa orokor bat eskaintzeko, ordea, bi iturrietako datuak ez dira zuzenean alderagarriak. Oztopo hori gainditzeko, homogeneizatze lan bat egin dugu. Horretarako erabili ditugun prozedura eta metodozko hautuak zehatz azaldu ditugu aurreko artikuluan:
‎HAUSNARTU egitasmoari hasiera atzo bertan eman geniola dirudi. Eta, dagoeneko V. edizioko lan irabazleak eta saririk jaso ez arrenberezko meritua izan duten hainbat lan BAT aldizkariko irakurlearen eskura jartzeko aukera dugu. 2012ko laugarren zenbaki hau da, beraz, lehiaketa bere ibilbidea egiten ari denaren seinale.
‎Ez gara hutsetik abiatuko, ordea, ezta gutxiago ere. Pertsuasio iturriari dagozkion ikerketa batzuen arabera, mezu baten hizkuntza eragina duen elementu periferikotzat jo daiteke11, hau da, lan baten autorearen izenaren edo jatorri geografikoaren pareko, adibidez (León, 2008). Ikerketa horien arabera, a priori esperientzia eta kalitate handiagoa aitortzen zaizkie gai zientifiko teknikoetan Estatu Batuetako
2013
‎Hausnarketekin hasi baino lehen esan beharrean nago pozik irakurri dudala Iñakiren Txostena, euskarak duen Framing Berri baten premia asetzeko proposamena izeneko hau, besteak beste: 1) lana bera berezia delako, aberatsa eta trinkoa, eta adierazten duen proposamen berria eztabaidarako bultzatzen gaituelako, 2) berriro ere BAT aldizkariak proposatzen digulako oinarrizko lan baten inguruan zenbaitzuk hausnarketak egin eta iritziak emateko. Biei, Iñaki eta BAT aldizkaria, nire zorionak!
‎Horrek ez du esan nahi, ordea, zenbait hausnarketa, zalantza, galdera, kritika... ez zaizkidala sortu buruan, beti ere gauzak ahalik eta egokien bideratzeko nahian euskararen alde, iritzitan eta ekintzetan ere (nire ustez lotuta daudenak), batzuk eztabaidarako proposamen gisa jarri ditudanak hemen, beti Txostenarekin oinarrizko adostasun horren barruan kokatu behar direnak, helburu berdinak bultzatzeko egokiak direlakoan. Pozik oso horrelako lan bat aztertzeko aukera izateagatik! •
‎F. Xavier Vila i Moreno – Ikuspegi zabaleko ikerkuntza soziolinguistikoaren hainbat oinarri lanarekin bat etorriz, segur aski uste horiek aldatu egiten dira denborarekin, eta Sorollak dioen moduan, eragina dute esparru makrosoziolinguistikoan. Azkenik, argi dago aipatutako faktoreen bateratzeak — nork erabiltzen du hizkuntza eta zer egoeretan, nork ikasten du eta zer mailaraino, eta zer balorazio egiten dira—, azkenean, eragin handia izango duela hizkuntzaren sisteman.
‎Odon de Apraizek 1950ean egindako lan batean, honako egoera hau deskribatzen zuen:
2014
‎Euskal Herrian eta Europan oro har gero eta gehiago hitz egiten da toki garapenaz. Ez dago maila politiko zabaletan (autonomietan, erregioetan, Estatutetan) estrategia orokor bat garapen hau bultzatzeko, baina esperientziak pilatzen dira, eta gero eta beharrezkoagoa da nolabaiteko sistematizazio lan bat. Gurea bezalako lurraldeetan (industrializatuak eta konparatiboki aberatsak) garapenaren alderdi kuantitatiboek baino kualitatiboek dute garrantzia, gizarte kohesioarengan eta ekonomia garapenean lagungarri den identitate sorrerarengan eragina dutenek hain zuzen ere.
‎Egindako hitz aspertu horietan herrikideen arteko ohiko hizkera jaso nahi izan dugu ahalik eta era naturalenean jardunez. Hori horrela izan zedin, unibertsitateko lan bat egiteko Gabiriako jendearen ohiturak
2015
‎Baina komeni da emandako bilakaera demografikoan sakontzea, horretarako informazio asko baitago. Arandak (1998) egindako lan batek hurbil gaitzake bilakaera hori hobeto ezagutzera, ordutik hamasei urte igaro badira ere. Esaterako, EAEn bizi diren bikoteen% 43 bertan jaiotako gizon eta emakumeek (bikote homosexualak ez ziren aintzat hartu ikerketa honetan) osatzen dituzte;% 25 hemengo batek eta" kanpoko" batek; eta hemen jaiotakoak ez direnengatik osatutako bikoteak, berriz,% 32 dira.
‎Irakasleen helburuek eta lanak bat etorri behar dute. Gure kexa baldin bada ikasleak ez direla behar bezala euskaraz komunikatzen, ahozkoari behar duen garrantzia eman behar zaio eta sistematikoki landu.
‎In Jose Ignacio Ruiz de Olabuenaga eta J. Agustin Ozamiz (argitaratzaileak), Hizkuntza Minorizatuen Soziologia/ Sociolog� a de Lenguas Minorizadas. Ttarttalo ed.. 351 II. Euskal Mundu Biltzarrean (lehengoa izan zena ere, EAE garaian) parte hartu zuen beste lan batekin: W.F.
2016
‎Jarraitu al da identitatea bakarrik modu masibo eta kolektiboan sortzen eta birsortzen? Dakigunean, identitatea gorputz lan bat dela (ere); dakigunean, identitateak geruza ezberdinak biltzen dituela (jatorria, maila sozioekonomikoa, genero, eta abar luze bat); dakigunean emozioak ere ekintzarako motorra direla
‎Etxeko erabilera nagusiaz (E4 jardunaz eta E4 hiztunez), batez ere, emaitza deigarriak ageri dira bertan. Honako hauek azpimarratuko ditugu hemen (ez dago guztiez jarduteko lekurik, honelako lan batean): a) Gauza bat da Lurralde mailako (demagun Gipuzkoako) edo EAE osoko demolinguistikazko datu globalekin jardutea, eta beste bat udalerri euskaldunen (eta, horien barnean, arnasguneen) errealitatetik hurbilago dauden ustiapen emaitzak analizatzea. b) Espero izatekoa zenez, ustiapen emaitza horien argitan aski datu dibergenteak azaltzen dira etxeko erabilera nagusiaz (E4 jardunaz, E4 hiztunez).
‎Litekeena da, beraz, irakurtzerakoan edo idazterakoan nagusiki erdaraz egitea ahozkoan nagusiki euskaraz ari den hainbatek, eta alderantziz. Litekeena da, era berean, etxean nagusiki euskaraz egiten duenak lanean batez ere erdaraz egitea.
‎Hor datza funanbulismoa. Egokitze lan bat ere izan liteke Zalbideren aburuz: " Buruan duen hizkuntza plangintza gizarte plangintza zabal horren altzoan txertatu behar du".
‎1 interesgarria izango zen txostenean erabiltzen ez diren beste iturri batzuk, kualitatiboagoak, orobat erabiltzea. Bistan denez, mota honetako lan bat egiteak denbora luzea eta orri hedadura handia eskatzen du. Azken 30 urteetako hizkuntza erabileren bilakaera exhaustibo eta osoa 70 bat orrialdetan aurkeztea ezinezkoa da.
‎Soziolinguistika garatu berriaren gako eta termino batzuk Josefina Mart� nezek egindako lan batean agertu ziren lehen aldiz 1967an. Lan horretan, hiriburuaren egoera frankismopean asturiera eta gaztelaniaren arteko disglosia gisa bereizi zen.
‎Jada XVI. mendetik aurrera, hainbat autorek (Luis Alfonso de Carvallo, besteak beste) gaztelaniaren indarra prestigiozko hizkuntza gisa ikusten zuten; asturierari dagokionez, ordea, atzeratuta edo ustelduta zegoela ikusten zuten, eta, horretarako, hizkuntzaren beraren jatorrizko garbitasun faltsua islatzen duen irudi idealizatu bat hartu zuten abiapuntutzat. Aitzitik, XVII. mendean, Antón de Marirregueraren antzerki lan batek hizkuntza eta identitate sozialaren arteko erlazio garden bat erakutsi zuen; izan ere, lanaren pertsonai popularren asturierak estatus faltsu bat erakutsi nahi duen norbaiten gaztelania itxuratiaren eta hunkigarriaren aurka egin zuen (Viejo 2002).
2017
‎...nako universitat oberta de Catalunyan unibertsitatean oinarrituta garatutako galdera protokolo bat erabili zen, bertako kide baitira egilea eta o’rourke irakaslea. elkarrizketa bakoitza transkribatu egin zen, solas txandak bereiziz eta horik zenbakituz. ondoren, materiala nVivo softwarea erabiliz kodetu zen, azterketa kualitatiboa errazten baitu. euskaldun berriei buruz egin zen antzeko beste lan baten bitartez izan genuen kodetze prozesu horren berri (ortega et al, 2016). datuetan, hiru gai nagusi identifikatu ziren: (1) hiztunen jatorri soziolinguistikoa eta linguistikoa, (2) hiztunen hizkuntza erabilerak eta (3) hiztunen hizkuntza ideologiak eta identitateak. txosten honek hiru gai nagusi horien adibideak hartzen ditu oinarri. parte hartzaile bakoitzari letra eta zenbaki banaz osatutako izenorde bat eman zitzaion, adibidez:
‎Master amaierako lan honek upV/ ehuko 2016ko Maria goyri Saria jaso zuen. gainera, lezo eta pasai donibaneko azterketa" gu gazteok" izeneko ikerketa zabalago baten baitan garatu zen. " gu gazteok" eusko Jaurlaritzako euskara aholku batzordeko gazteriaren batzorde atal bereziaren eskariz egindako lan bat izan zen (eusko Jaurlaritza, 2016)
‎Inkesta Soziolinguistikoa ikerketa hau ere bost urtean behin egiten da, eta lehena 1991 urtean egin zuten, eta azkena, 2016an. inkesta hau eusko Jaurlaritza, nafarroako gobernua eta euskararen erakunde publikoaren elkarlanaren bidez burutzen da; horrela, euskal herria bere osotasunean aintzat hartzen duen lan bat da hau ere.
‎Moderatzaileek eztabaida gidoia erabili dute saioan zehar. edukiaren transkripzioa egiteko ez da software espezifikorik erabili eta idazketa Microsoft word programan egin da. datuen azterketa bi ikertzailek egin dute. lehenik eta behin, bakoitzak bere kabuz egin du transkripzioaren analisia eta, ondoren, bi hauen arteko kontraste lan bat egon da kategoriak adosteko. honela, prozesuari sinesgarritasuna eta bermea eman zaio.
2018
‎Bestetik, lan hau etorkizunean mota honetako lanei bidea irekitzen dien lan bat bezala planteatu zen hasieratik. Horretarako, Oiartzungo euskara eta hirigintza teknikariak eta UEMAko teknikariaz osatutako lan talde bat bildu zen, eta guztira gunera bertaratutako 400 bisitariri galdetu zitzaien jatorria, eta beste 400 elkarrizketa bildu ziren (behaketa bidez).
‎Esaldi honi erreparatuz, konturatu gintezke baserriko lanen inguruan beti ez duela presentzia berbera hitanoak. Hau da, etxeko produktuak merkatuan saltzea, baserrian egin behar den beste lanetako bat da. Gainera lan hau, historikoki nahiko lan feminizatua izan da, baserrietako emakumeek joan behar izaten baitzuten merkatuetara produktu ezberdinak saltzera.
2019
‎erraztasunera jotzea. proposatu dugun tipologia sinplifikatu hori13 egokia bada, gizarte arauetan eragiteko estrategiak sor daitezke14 eta dagoeneko hainbat egitasmo abiatu da bide honetatik. hona proposamen batzuk: a) elebidunak diren taldeetan hiztun eraginkorrak15 zehaztu behar dira eta haiekin lan bat egin behar da euskararen erabilera ziurtatzeko. b) orokorrean euskaldunak hiztun eraginkor bihurtu behar dira, aktibazio planak bultzatuz. c) hiztunak segurtasun eza pairatzen dueneko egoerak gutxitu egin behar dira: ezezagunaren hizkuntza gaitasuna agirian utziz(" belarri
‎aztergaiaren oinarri teorikoen berri izanik, ezagutza hori hemen eta orain aplikatzen dakiten iritzi emaileak; gizalegez, baina lausengu alferrak alde batera utzita, zuria zuri dela, eta beltza beltz, esateko gai direnak. Lau iritzi emaile aukeratu ditugu aztersaio honen argi itzalak bereizteko eta lanaren batez besteko balio indarra epaitzeko. alfabeto ordenari eutsiz kike amonarriz tolosarra aurkeztuko dugu lehenik: aspaldiko ezaguna, soziolinguistika kontuetan ibilbide luzekoa eta, entzute handiko plazagizon izanik, transmisio ahalmen bizikoa. tolosako udalean soziolinguistikaren hazia oparo ereindakoa eta orain ere, han hemen eskaintzen dituen ikastaro hitzaldien bidez, gogoeta baliosen sortzailea.
‎Alabaina, demokrazia parte hartzaileak apenas elikatzen du politika publiko esanguratsuenen ibilbidea eta, finean, eraginkortasunaren izenean legitimitate demokratikoa mugarrituko da. Berriki osatutako lan batean Jone Martinez palacios (2019) lankideak partehartzearen burokratizazio neoliberal honen ondorioak ederki asko erakutsi dizkigu: partehartze moduen estandarizazioa, parte hartzea arrazionalizazio administratibo eta juridiko hutsera ekartzeko joera, parte hartzearen indibidualizazioa, filosofia komunitarioaren kaltetan edo profesionalizazioa eta merkatu logikaren menpe jartzea, besteak beste.
‎Ondorioz, helburu eta asmo partekatuak tokian tokikoak izan daitezke, ekimenaren filosofia antzekoa izanik ere. Beste lan batean (Zubiaga 2012) jasotakoa gogoratuz," euskal herrian euskaraz"," euskaldunok euskaraz" eta" Euskal herrian baita euskaraz ere" leloak –eta horien inguruko gobernantza hautuak–, aldi berean kudeatu dira eremu soziolinguistiko desberdinetan.
2020
‎Esku hartze sozialaren lana batez ere kale lana da; harekin eta bestearekin egotea, entzuten eta interesguneak integratzen jakitea, proposamen erakargarri eta ilusionagarriak sortzea, eta gizarte sektore ezberdinen topaleku naturaletara iristea.
‎1 Lan hau, Euskal Hizkuntzalaritza eta Filologia Unibertsitate Masterreko amaierako lan baten egokitzapena da. Zuzendaria:
2021
‎Thomasonek berak, ondorengo lan batean (2001), are esplizituago azaltzen du:
‎Behin baino gehiagotan esan den bezala, mintzairan blai bizi gara eta mintzairaren bidez gauzatzen dira gure praktika komunikatiboak; horregatik da ezinbestekoa eskolako irakasgai guztietan haren garrantzia aintzat hartzea (Garcia Azkoaga, 2001; Garcia Azkoaga eta Zabala, 2015; Garcia Azkoaga, Bengoetxea eta Zabala, 2020). ...aietan euskararen ahozko erabilera indartzen tura estua du aktibitate kognitiboekin eta eraikitzen diren ezagutzekin, esate baterako, arlo bakoitzean berezkoak diren terminoekin, egin daitezkeen hipotesiekin, generalizazioekin, kausazko arrazoibideekin, frogabideen eta problematizazioen formulazioekin...; horrela erakusten du, adibidez, Linneweber Lammerskittenek (2012) matematikari buruz egindako lan batean, non azpimarratzen den trebetasun linguistikoek duten garrantzia jakintza matematikoak eskuratzeko orduan.
2022
‎Bukatzeko, diskurtsoen azterketaren bidetik egindako lan bat biltzen du Bat aldizkariaren zenbaki bikoitz honek, Onintza Legorbururen" Euskararen esanahia (k) euskalgintzako testu multimodalen azterketa genero perspektibatik()". Euskarak biziberritzerantz pizkunde garaia bizi izan duen mende erdi baino gehiagoko epean hizkuntzaren aldeko gizarte mugimendua osatu duten aktoreek erabilitako materialak aztertu ditu idazleak.
‎Alde batetik, Berritzeguneko Joseba Ibarretxerekin elkarrizketa egin genuenean Kike Amonarrizek 2019an Eskola Hiztun Bila: XXIII. jardunaldian eman zuen hitzaldian aurkeztutako ikerketa lan baten berri eman zigun eta Amonarrizekin bilera egin genuenen ikerketa horren emaitza eta ondorio nagusien inguruan jardun genuen. Ikerketak Gipuzkoa, Bizkaia eta Arabako 27 ikastetxetan soziolinguistikaren lanketaren inguruko errealitatea eta iritziak zeintzuk ziren ikertu zuen.
‎ikasturtean Lurraldea eta Hizkuntza graduondoko titulua antolatu zuen EHUk, UEUrekin elkarlanean, eta amaierako lan batek Zumaia3 izan zuen ikergai.
‎Irudi horiek balio digute egoera urrutitik ikusteko eta bide bat irudikatzeko, baina ikuspegi orokorretik behera jaitsiko gara, lurrera, eta horretarako 2019an egin genuen lan bati helduko diogu. Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzari esker," Lan munduko euskara planen transmisioa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia