Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2003
‎Prozesu hori gertatzen zen bitartean, ohiko lanek aurrera jarraitu zuten, hots ikastaroen prestaketak eta liburugintzak. Ikastaroei dagokienez, aurreko urteko kopurua handitzea zen helburua eta, neurri batean, lortu zen, 21 ikastaro prestatu baitziren.
2005
‎Autore horiek komunikazio egituren efikazia eta eraginkortasuna ikertzen hasi ziren. Adibidez, komunikazio era zentralizatua (gurpila) ohiko lanak egiteko egokiagoa da, eta komunikazio era ez zentralizatuak (zirkulua, adibidez) berrikuntza lanak aurrera eramateko aproposak dira. Hala eta guztiz ere, komunikatzeko era egokiena kanal guztiak lantzen dituena da.
‎Zuzendaritza Taldeen formazioa beharrezkoa da gaur egungo egoera ikusirik. Zuzendariak, ikasketaburuak eta idazkariak prestakuntza behar dute euren lanei aurre egiteko. Baina, talde hauen formazio modua diseinatu baino lehen, jakin behar dugu zeintzuk direnberen nahiak eta interesak.
‎Sortutako arazo eta lanei aurre egiteko beharrezkoak ditugun baliabideakfinkatzea.
‎Adibidez, oso ezagunak eta sakonak diren Iberiar penintsulako kostalde atlantikoko arroila guztiak ertzaren bilakaeran zehar birmugitutako haustura eta norabide faila zaharren jarraipenean aurkitzen dira (8.35 irudia; Cap Bretoneko arroila salbuespen gisa agertzen dela badirudi ere, ipar Pirinioetako zamalkaduraren jarraipenean sortutakoa da). Egitura tektonikoetan zehar sortutako faila arroka bera bigunagoa delako edo ondorengo alterazioak biguntzen duelako, higadurak beti aurkitzen ditu erraztasunak bere lana aurrera eramateko. Beraz, higadura non gertatzen den jakinik orain bakarrik falta da arroilak sortzeko beste indar duten prozesuak bilatzea.
2006
‎Laburbilduz, Frankfurteko Eskolako bigarren belaunaldiaren aurkikuntzarik garrantzitsuena ondokoa da: Mendebaldearen aurrerapenak batetik lanean aurrera egitetik datoz (arrazionaltasun instrumentala), baina, bestetik, komunikazioan ere aurrerapenak eskatzen ditu; bi aspektuen arrazionalizazio hazkorra eskatzen du. Weber-ek arrazionalizazio prozesua norabide bakarrean ulertu zuen:
2007
‎Erru sentimenduari erreparatuz gero, Itziar Etxebarriak dioen bezala (1999), ez dago zalantzarik erruaren esperientzia emaitza kulturala dela hein handi batean.Margaret Mead en (1937) eta Ruth Benedict-en (1946) lanetatik aurrera, antropologoek bereizketa klasikoa egin dute: –erruaren kulturak?
2009
‎Hori dela medio, buru militar nagusia zen GamirUlibarriri hortxe bertan agindu zioten, hiria defendatzea zeuden defentsa lerroetatiketa eraikuntza sendoenez baliaturik, gotorleku bailiran hirian bertan ere, babesakere prestatzea. Bide batez, ezkerraldean egitura defentsiboa eratzen zuten bitartean, Ibaizabal gaineko zubiak leherrarazteko prestatze lanak aurrera eramatea. Hurrengoorduetan asmo horien guztien premia larriagotuz joan zen.
‎Historiaurreko Arkeologia edo Arkeologia Historikoa irakasten duten unibertsitateetan ez zen hain hurbileko fenomenorik aurreikusi, bertan irakasten denmetodologia arkeologikoa horrelako lanei aurre egiteko beharrezkoa izan arren.Hain zuzen ere, unibertsitateek, ikerkuntza zentroek eta arkeologia enpresek arlokronologiko tradizionalen aldeko apustua egiten dute eta arlo berriak albo baterauzten dituzte; are gehiago espezializazio nabarmen eta garai hain hurbilez arigarenean. Bestalde, ez dugu ahaztu behar, hainbeste giza sentimendu eta pasiopolitiko sorrarazten dituen ikerketa bati ekiteak izua sortzen duela.
2013
‎Bitartean, eta instituzio publikoek hasitako berreraikuntza lanen erritmo geldo eta burokratikoaren aurrean, 1938ko urrian, Eibarko hainbat auzokidek, lanekin aurrera jarraitzeko bertoko biztanle eta erakundeek osatuko luketen Berreraikuntza Junta baten antolaketa eskatu zuten, Irunen urte bat lehenago sortu zena gogorarazi ahal diguna88 Abendurako udalak, agian auzokideen eskakizunei erantzunez, Berreraikuntza Udal Komisio Berezi bat sortu zuen, nahiz eta haren lana oso mugatua eta partziala izan zen89.
2014
‎Artikulu honetan, orain arte egindako lanaren laburpen bat egingo duguetiketatzean jarraitutako metodologian eta garatutako baliabideetan arreta bereziajarriz. Hala, 2 atalean, corpusa etiketatzeko aukeratutako eredua aurkeztuko dugulabur; 3 atalean, etiketatze lana aurrera eramateko erabili ditugun baliabide nagusiakazalduko ditugu; 4 atalean, PB VN eredua erabiltzean hartutako erabaki nagusiezarituko gara; 5 atalean, etiketatze lana egiteko erabili dugun metodologia azaldukodugu eta bukatzeko, 6 atalean, gure lanaren emaitza nagusiak eta garatutakobaliabideak aurkeztuko ditugu.
‎Mujer Vasca ikerlanak arreta berezia eskaini zion indarraren nozioari, indarrakeuskal kulturan pisu sinboliko nabarmena du-eta. Protagonismo horrek lan munduariloturiko betebeharretan eta aisialdian du isla, eta horren adibide ugari topa ditzakegu.Indar fisikoa bi sexuetan baloratzen da, bereziki indarra lana aurrera ateratzekogaraian ezinbestekoa den tokietan. Hori dela-eta, gizonak ez ezik, emakumeak erenekazaritza eta arrantza munduan protagonismoa du, bertan indarra behin etaberriro ikusgai baitago.
‎Honekin guztiarekin, birgaitze lanei aurre egin aurretik, teknikariaren eta sustatzailearen artean oreka puntu bat bilatu behar dugu. Sustatzaileak araudiaren eskakizunak, bioeraikuntza gaien inguruan daukan sentsibilizazio maila eta inbertsioa jarriko ditu balantzaren bere aldean.
2015
‎Martxan darraien tesi proiektua Maria Silvestre Cabrera eta Iratxe Aristegui Fraduakzuzendutako lana da, hortaz, eskerrik beroenak beraiei lana aurrera eramateko ematen didatenbabes eta indarragatik. Gainera, Deustu Balio Sozialen Ikerketa taldean kokatzen den proiektuaizanik, eskerrak ere taldekide guztiei ikerketa egiteko aukera eman izanagatik.
‎Eroskik tresna hau kontuan izatea kalterako ez. Neurri berean, arlo pribatuari buruz hitz egiten dugunean, denborarekin tresna hau hemen zaudeten eragile etaaholkularitza pribatuen esku ere egotea gustatuko litzaiguke, Elhuyar batek, Emun batek, Artez batek... tresna hau erabiltzea beren lanak aurrera eramateko garaian. Orduan, tresnaren definiziokobide horretan, halako diagrama bat osatzera iritsi ginen.
‎Eroskik tresna hau kontuan izatea kalterako ez. Neurri berean, arlo pribatuari buruz hitz egiten dugunean, denborarekin tresna hau hemen zaudeten eragile etaaholkularitza pribatuen esku ere egotea gustatuko litzaiguke, Elhuyar batek, Emun batek, Artez batek... tresna hau erabiltzea beren lanak aurrera eramateko garaian. Orduan, tresnaren definiziokobide horretan, halako diagrama bat osatzera iritsi ginen.
2017
‎EKI proiektuak talde lanari horrenbeste garrantzia eman arren, behaketetan eta irakasleekin egindako elkarrizketetan, ondorioztatu da ez dela talde lana askorik lantzen. Ikasle kopurua eta IKTak dituzten zailtasunak jotzen dituzte arrazoitzat talde lana aurrera ez eramateko. Gelan sortzen den zarata jasangaitza dela ere arrazoitzen dute.
‎Aurrekariak kontutan hartuta, gure ikerketa lanean aurrera egiteko, alde batetik, sistemakannabinoidearen fisiologia aztertzeko, CB1 eta CB2 hartzaileen faltak obulutegietan eta oozitoetanzer eragina duen ikustea izango da. Bestalde, analizatuko dugu zer nolako eragina duen THCfitokannabinoidearen inkubazioak oozitoen in vitro heltzean geroko ernalkuntza eta enbrioiarengarapena aztertuz, interesgarriagoa baita kannabinoide sintetikoekin baino kannabinoide naturalekinlan egitea etorkizunean gizakiekin entsegu klinikoak egiterako orduan.
2019
‎Aurrekariak kontutan hartuta, gure ikerketa lanean aurrera egiteko, alde batetik, THCfitokannabinoidearen eragina aztertu da bai oozitoen heltze prozesuan, PI3K/ Akt eta MAP kinasen (MAPK) bidezidorren seinaleztapenean ERK proteina bidez nola eragiten duen behatuz eta baitageroko ernalketa prozesuan ere, blastozistoen kopuruari erreparatuz. Beste alde batetik, THCfitokannabinoidearen eragina aztertu da oozitoen heltze prozesuan eta ernalketan baina, kasu honetan, hormonatu gabeko sagu prepubereen oozitoetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia