Emaitzak: 5
2011 | ||
Argiago ageri da hori beheko grafikoan13 Bertan azaltzen diren emaitzak gazteei euren bizitzan garrantzia zein alorrek duten galdetuta lortutako datuak dira. Erantzunak aztertuta, gazteen bizitzaren dimentsio pertsonalek (familia, osasuna, dirua irabaztea, | lagun sareak, lana, sexu asebetetasuna...) dimentsio publiko kolektiboek baino garrantzi handiagoa dutela esan daiteke Gipuzkoako gazte gehienentzat. Are gehiago, politika gaiekiko interesa eta alderdi erlijioso eta espiritualez kezkatzea dira, oso nabarmen gainera, Gipuzkoako gazteek gutxien baloratzen dituzten atalak. | |
2014 | ||
Pujolarren ikerketek (Pujolar 2008; Pujolar, González & Mart� nez 2010; Pujolar, & Gonzàlez 2013) adierazten dute, bizitzaegoera berri baten aurrean, gure ohiturak berregituratu beharrean aurkitzen garela, eta horien artean, baita hizkuntza ohiturak ere. Gazte hauek bizi dituzten eskola aldaketak13 eta | lagun sareen berregituratzeak hizkuntza mudarako edo mantenurako bidegurutzeak dira, eta badirudi BEk baduela eragina bide hautaketa horretan. | |
2021 | ||
Hiztun profil horren kasuan, euskara hezkuntzarekin eta eskolatze prozesuarekin hertsiki lotuta agertzen da, oro har. Eremu horretatik kanpo, bada nagusiki euskalduna den testuingurua duenik, baita familiaren eta | lagunen arteko sarean ere euskara nagusitzen zaionik ere. Baina gazte askorentzat eskola da hizkuntzarekin lotzen duten erreferente bakarra, eta hortik kanpo oso aukera gutxi dituzte (askotan, batere ez) ekintzak edo harremanak euskaraz garatzeko. | |
2022 | ||
Ohikoa izan da dendari horien eta erosleen —bereziki emakumeen— arteko mostradore bueltako tertulia eta konfidentziak partekatzea. Arrazola eta Garaik dioten bezala," etxeko isolamenduari, | lagun sarearen gabeziari edo bizitzaren eguneroko tramei aurre egiteko sostengu sozioemozionala jaso eta eman da herriko dendetan" (Arrazola Maiztegi; Garai Aldekoa 2019). Beraz, tokiko merkataritzaren desagertzeak zaintza komunitariorako sarearen ahultzea ere badakar berekin eta, ondorioz, tokiko komunitateetan galera handia eragiten da. | |
2023 | ||
Lehenengo zatian beraien ibilbidearen berri eman zuten eta bertan agertu ziren partekatzen dituzten hainbat gai: ekarpenak egiteko desira, beraien testuinguru mugatzailean altxatzeko beharra, norbere burua aurkitzea aktibismoan, momentuko baldintzek izan ditzaketen eraginak etab. Bigarren zatian, aldiz, ikuspegi pertsonalago batetik heldu zioten eta luze hitz egin zuten osasun mentalean aktibismoak duen eraginari buruz, denbora eta indar faltaz, | lagun sare bat izatearen garrantziaz, fruituak ikusteak dakarren poztasuna eta beste hainbat gertakari. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lagun | 5 (0,03) |
Lehen forma
lagun | 4 (0,03) |
lagunen arteko | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
lagun sare | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
lagun sare bat | 1 (0,01) |
lagun sare berregituratu | 1 (0,01) |
lagun sare ere | 1 (0,01) |
lagun sare gabezia | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |