2011
|
|
Gizarte esparrua. Adingabeak bere ingurunearekin,
|
lagunekin
eta pertsona helduekin duen harremana, harremanetarako zailtasunak?
|
2012
|
|
– Zuen
|
lagun
eta laguntzailea. –
|
|
Elkarbizitza planean aurreikusten diren jardueren artean, prebentziora bideratutakoak lehenetsi behar dira; ondoren, gatazkaren ebazpen positibora zuzendutakoak; eta, azkenik, erantzukizuna dutenekiko neurri zuzentzaile eta zigortzaileak eta egoeran zuzenean edo zeharka engaiatutako gainerako pertsonekiko (biktima, familia,
|
lagunak
eta langileak) neurri egokiak.
|
|
Haurren beharrak honela zehaztu ditzakegu: biofisiologikoak, gorputzarekin zerikusia dutenak; mentalak (estimulatuak izatea, eta informazioa maneiatu eta interpretatzea, besteak bestek); pertsonen artekoak (atxikimendu, familia,
|
lagun
eta abarren irudiarekiko lotura); eta partaidetza, autonomia eta gaitasunekoak (izaki bakarrak garenez, geure biografia eraiki behar dugu).
|
|
Osasuna guztion erantzukizuna da eta, ildo horretatik, guztiok izan gaitezke osasun hezkuntzaren agente. Familia,
|
lagunak
eta inguruan ditugunak informazio iturri dira; baina, pertsona batzuek aukera gehiago dituzte osasunarekin lotutako mezuak zabaltzeko. Osasun hezkuntzaren agente nagusiak honako hauek dira:
|
|
aita etsita sentitzen da, ezgai, interesik gabe, bere bizitzan lehentasunak aldatu dira eta ez du beste gauza batzuetan arretarik edo interesik jartzen, kezkatzen duena bere gaitza delako. Horrek guztiak aldatu egiten ditu familiaren baitan, eta
|
lagunekin
eta lankideekin dauden harremanak eta negoziazioak, eta narriatu egiten du familia eta gizarte bizikidetasuna. Emaitza ohikoena da pazientea uztea edota, egoerari ezin eutsirik, kexuak, negarra, gaitzespenak edo eztabaidak, lehertzea?.
|
2013
|
|
Oro har, turismoak ingurumena andearazten du,
|
lagun
eta asko joaten
|
|
Azkenik, UNESCOk Gizateriaren Ondare izendatutako hamahiru hiri daude Espainian: Ávila, Cáceres, Córdoba, Cuenca, Mérida, Salamanca, Santiago de Compostela, Segovia, Toledo, Alcalá de Henares, Eivissa, San Cristóbal de La
|
Laguna
eta Tarragona.
|
|
Hasteko gure
|
lagun
eta lankide Antonio Reyes Gómez, Elena Ortega García, Elena Yerpes Arenas, Borja Torres Villafaina, Marta Gómez Hernández, Tirma Alcaide Escribano, Concha Pérez Gálvez, María José Ruiz Rodríguez, Olga Méndez Ruiz eta Juan Artacho Rebosori, liburua berrikusten eman zituzten orduengatik eta proposatu zizkiguten ideia onengatik. Eskerrik asko zuen eskuzabaltasunagatik.
|
2014
|
|
50 litro bitartean,
|
laguneko
eta eguneko
|
|
50 litro bitartean,
|
laguneko
eta eguneko
|
|
30 litro bitartean,
|
laguneko
eta eguneko
|
|
18 litro bitartean,
|
laguneko
eta eguneko
|
|
Komunontzia: 24 litro,
|
laguneko
eta eguneko= 8.760 litro, laguneko eta urteko. Garbigailua:
|
|
Komunontzia: 24 litro, laguneko eta eguneko= 8.760 litro,
|
laguneko
eta urteko. Garbigailua:
|
|
Garbigailua: 96 litro,
|
laguneko
eta asteko= 4.992 litro, laguneko eta urteko. Garbiketa:
|
|
Garbigailua: 96 litro, laguneko eta asteko= 4.992 litro,
|
laguneko
eta urteko. Garbiketa:
|
|
Garbiketa: 3 litro,
|
laguneko
eta eguneko= 1.095 litro, laguneko eta urteko.
|
|
Garbiketa: 3 litro, laguneko eta eguneko= 1.095 litro,
|
laguneko
eta urteko.
|
|
18 litro bitartean,
|
laguneko
eta eguneko
|
2016
|
|
Animazioko film honek Riley neskatoaren istorioa kontatzen du, Minnesotan
|
lagun
eta familiakoen artean pozik eta irribarretsu hazten ari den neskatoaren istorioa. Baina haztea oztopoz beteriko bidea da, eta oinarrizko emozioek gidatzen dute:
|
|
Ez du ahaztu behar non dagoen eta norentzat eta zertarako lan egiten duen. Hizkuntza egokiena aukeratu ahal izateko, konplizeak,
|
lagunak
eta aliatuak identifikatu behar ditu: haien konfiantza irabazi, erruduntasunik gabe bihurtu arduradun eta manipulaziorik gabe mugiarazi.
|
2017
|
|
Laguntza soziala. Familiak,
|
lagunek
eta gertuko beste pertsonak ematen diotena. Inguruan babes sare sendoa duten pertsonek hobeto jasaten dute, bakarrik eta babes sistemarik gabe eta laguntza eskatzea kostatzen zaien pertsonek baino.
|
|
Badakit adineko pertsonak zaintzen dituzuenean zail egingo zaizuela garai batean izan ziren pertsona gazte gisa irudikatzea, baina jaten ematen diezuenean, garbitzen dituzuenean, pasiatzera eramaten dituzuenean, haien haserreak jasaten dituzuenean, arropak aldatu eta ohera sartzen dituzuenean, hain zaintzan zaudetenean, jakizue haien senitartekoek,
|
lagunek
eta eurek ere asko eskertzen dizuetela atseginak eta xamurrak izatea eta garai batean bikaina izan zen txirla hark merezi duen errespetua agertzea.?
|
|
Beste pertsonen laguntza eta babesa bilatzea, bai ingurukoak, familia,
|
lagunak
eta abar, bai antzeko egoeran dauden pertsonen elkarteak, laguntza taldeak edo profesionalak.
|
|
Lasaitzea. Ordu batzuren ondoren, onartu egiten du, ikuspuntu intelektual batetik, pertsonaren heriotza edo heriotza hori gertatu den modua eta
|
lagunei
eta arreta eman dieten profesionalei eskertu egiten die. Baina oraindik ez du emozionalki guztiz onartu eta egun batzuk geroago tristura, giharren tentsioa, insomnioa edo anorexia berriro agertzen dira.
|
|
Horrek esan nahi du, batetik, ez dela zalantzarik egon behar zer adierazi nahi duen, eta bestetik, ezin dela izan dagoeneko badauden beste diseinu batzuen berdina. Horretarako bide bat da zure inguruan testatzea; zure
|
lagun
eta hurbilekoei logoa erakutsi eta zer ulertzen duten galdetzea.
|
2018
|
|
|
Lagunak
eta etsaiak bereizteko premiak ezezagunen kontrako aurreiritzia izateko joera dakar. Adibidez, ume askok uste dute beren eskola besteenak baino hobea dela, beste eskolak ezagutzen ez badituzte ere.
|
|
A ze parea, karakola eta barea!
|
Lagunek
eta bikotekideek probabilitate handiagoa izaten dute jarrera, sinesmen eta interes berdintsuak izateko (hau da, berdintsuak izango dituzte adina, erlijioa, arraza, heziketa, adimena, tabakoarekiko jokabidea eta maila ekonomikoa) ausaz edo zoriz elkartutako pertsonek baino. Antzekotasunak atsegina dakar.
|