Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2007
‎Mexiko Hiriko Unibertsitate Autonomoaren (UACM) ikerketa berri batek korrelazio hori dagoela ziurtatzen du. Alejandro Cerda ikertzaileak, unibertsitate berekoak, dioenez, «ez da jendeak zer jan ez jakitea, baizik eta dirua ez izatea ondo egiteko». Horregatik, askok txatarra edo fast food janarietara jotzen dute.
2010
‎" Printzea eta emaztea neke handiz elurretatik atera eta haitzulora eraman zituztenean, ardo pixka bat beste jan edatekorik ez zuten aurkitu(...). Ondo nekien nik tuneleko jendeak zer janik ez zeukala, diru mordo ederra eman nien sei nekazari arabarrei, pitxar batzuk ardo eta hogei ogi tunelekoei eraman ziezazkieten".
2014
‎Batzuk jolaslekuan ari ziren mahaiak atontzen; beste batzuk pertza handiekin hasiak ziren bazkaria prestatzen eta janari usaina sumatzen zen, ogi koxkor bat ontzi handi haietan sartu eta hamaiketakoa egiten hasteko adina. Mila eta laurehun bazkaritik gora banatu omen ziren ikastola bazkarian egun horretan, eta norbaitek astindu zituen pertzak jendeak zer jan izan zezan.
2022
‎Azkenean, bakoitzak kontrolatzen dituen kontuetan jartzen du arreta. Ile apaintzaile batek besteen ileei erreparatuko die, eta nik, nahi barik, jendeak zer jaten duen eta bere platerak zelan prestatzen dituen begiratzen dut; zer erritmotan jaten duten, lasai jaten duten edo ez... Izan ere, furgonetan zoazenean, bizitza kanpoan egiten da, eta besteena ikusi egiten duzu.
2023
‎Haurretan, proteina ekarpenik ezak jaitsi egiten du errendimendu intelektuala, eta hori ere oso kontuan hartu behar da. Jendeak zer jan behar duen badakiela esaten zuen, baina jakizu zer pisu duen dietak osasunean. Badaki teoria.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia