2009
|
|
Bertsolarien saioa 15: 30etan hasi zen, Maialen Lujanbio, Andoni Egaña, Sebastian Lizaso eta Amets Arzalluz nor baino nor zirela, gai librean nahiz jarritako gaiei erantzunez. Bertso onak entzuten ohitutako
|
jendea
izaki, gozatu ederra hartu zuten Urepeleko pilotalekuan bildu ziren bertsozaleek. Aldi berean, haurren txokoa egin zen plazan, herri kirolak haurrei egokituta, urte oro bezala Mutrikuko taldeak zuzenduta.
|
2013
|
|
Nortasun konplexu baten eraikitze sendoa begitandu zait poema sorta hau.
|
Jendea
izaki sortan, besteak ditu abiaburuan, eszenaratzea konplikatuagoa da. Gure antza dugula diosku poetak, baina ez gara gu bezalakoak.
|
|
|
JENDEA
IZAKI
|
2018
|
|
Gure mitologiako kondaira gehienetan
|
jendeek
izaki mitikoekin dituzten borrokak kontatzen dira, eta laminen edo jentilen istorioetan ugariak dira bi taldeen arteko kalapitak, noizbehinka harmonia topatzen bada ere. Harreman horiei begiratuko diegu, auzoen artean izaten diren arazoen isla direlakoan.
|
|
lehenetan ur eskasia da arazoa, eta oker irteera ur gehiegizkoa; bigarrenetan, ur gehiegik dakarren oztopoa gainditzeko, zubigintzaren teknika bilatzen eta aurkitzen ere da. Bietan izaki mitikoek dakarte konponbidea, txarra edo ona; eta bietan maltzurkeria erabiltzen dute
|
jendeek
izaki horietaz baliatzeko. Baina desberdinak dira ondorioak:
|
2020
|
|
–
|
Jendea
izaki hain gaizki egina, jainkoaren irudia baldin bada, delako jainkoa ere erdi deabrua, erdi aingerua dun.
|
|
–
|
Jendea
izaki hain korapilatsua izanik, ez al da saiakera askoren fruitu?
|
2021
|
|
Duszejko andrea xaloa baita baina ez ergela, ume eta heldu zaurgarriekin goxoa, arimarik gabeko pertsonekin lehorra, ideia argiko emakume irudimentsua. Tokarczukek bikain islatzen du atso zorotzat jotzen duten andre heldu baten bizitza, topikoan erori gabe, are
|
jendeak
izaki baliogabe gisa tratatzeko duen joerak emakumerengan eragindako mina eta erreakzioak hitzetara abiltasunez ekarriz. «Mundu guztiak badaki zer onura dakarten gauza baliagarriek; ez, ordea, baliogabeek», esaldi horretan laburbiltzen da protagonistak munduaren aurka abiatzen duen mendeku pertsonala, bazterrean ahaztutakoen aldeko iraultza isila.
|
|
Herriko orubeak desagertzean horizontea bertikal bilakatu da: izenik ez duten baina gure eszenatoki izandako etxe arteko belardi, auzoko lokazti, lantoki ondoko zementu zatiak berrizendatu eta bizigarritzat jo dituzte, lehenago ez balira bezala, edo lehenago han bizi izan ginen haur, jonki eta bestelako bazter
|
jendea
izaki bizidunak ez bagina legez. Aurrerantzean, espazio absurdoen peskizan ibiliko dira udalak, promotoreak, kontratistak, bizigarritasun baimenak negozio berria bilakatu dira, gainazal eraikigarriak urre meategiak.
|
2022
|
|
Oro har jazo den erligio ordezkapenak mito paganoen bilakaeran eta akaberan utzi dituen lorratzei begiratuko diegu, jadanik aurreko bi kapituluetan ikertu diren arraberritze mekanismoetan bermatuz, beti ere
|
jendeek
izaki mitikoei egin ohi dieten borroken ildoari jarraika. Mitoetan gertatu diren moldaketa asko testuinguru ekonomiko edo sozialeko elementu garaikideak kondairetan sartuta gauzatu direla ikusia dugu, pertsonaiak berraragituz eta gudukarako baliabide zaharrak berriez ordezkatuz, besteak beste.
|