2013
|
|
Zenbat urte edo hamarraldi kalkulatzen dira lurralde batzuetako soziologia politikoa alderanzteko, dena ondo eginda ere? Joan zarete aspaldian adibidez Miarritzera izozki bat jatera eta Iruñera Takoneran pasiatzera, eta
|
jendea
behatu?
|
2015
|
|
|
Jendea
behatu.
|
2016
|
|
Diru pixka bat irabazi, eta nire lehen kamera erosi nuen, eta
|
jendea
behatzen nuen.
|
|
Zein ekarpen egin diezaiokezu EH Bilduri. Maila pertsonalean nire lanbidearengatik eta hortik kanpo ikasi dudanagatik
|
jendea
behatzen, entzuten, galdetzen eta ulertzen ahalegintzen ikasi dut. Hori guztia modurik zintzoenean transmititzea da kontua.
|
2017
|
|
Kale neurketaren alderdirik aipagarriena metodologikoa da; behaketa zuzena da erabiltzen den teknika, hau da, datuak jasotzen dituenak ez dio inori ezer galdetzen, baizik eta kalean dabilen
|
jendea
behatzen du; emaitza ez dago ikertuak diren pertsonen subjektibotasunaren menpe.
|
|
batetik, kaleko eremura mugatzen den neurketa dela, hau da, ez du espazio itxietako erabilerarik neurtzen (tabernak, dendak edo etxea, esaterako); bestetik, ahozkoa baino ez duela jasotzen, idatzizkoa kanpo utziz (kartelak, adibidez), hau da, jendeak kalean dituen hizkuntzazko hartu emanak soilik jasotzen ditu. hain zuzen ere, horiek oso esanguratsuak dira, orduan baita, jendea hizkuntza erarik" naturalenean" erabiltzen ari den unea: bat bateko eta eguneroko elkarrekintza arruntetan. baina kale neurketaren alderdirik aipagarriena metodologikoa da2; izan ere, behaketa zuzena da erabiltzen den teknika, hau da, datuak jasotzen dituenak neurtzaileakez dio inori ezer galdetzen, ez du inkestatzaile lanik egiten, baizik eta kalean dabilen
|
jendea
behatzen du eta horien elkarrizketak neurtzen ditu haiekin elkarrekintzarik izan gabe. horrek bi gauza esan nahi ditu: bata, elkarrizketak, eta ez pertsonak, direla analisi unitatea (nahiz eta elkarrizketetako partaideen kopurua ere jasotzen den neurketetan); eta, bestea, inkestetan ez bezala, emaitza ez dagoela ikerketa objektuaren, hau da, ikertuak diren pertsonen subjektibotasunaren menpe, eta horrek balio handia du emaitzen fidagarritasunari begira. halaber, behaketa horietan, elkarrizketetako hizkuntzaz gain, bestelako informazioa ere jasotzen da, hala nola solaskideen adina, sexua, kopurua eta haurren presentzia. hona ikerketaren emaitzetatik ateratako ondorio nagusiak, gain gainetik:
|
|
Batzuetan suposatzen den jarrera euskaltzale eta politikoaren simetria, batik bat euskara/ abertzaletasun/ hizkuntz erlatibismo berdinketa, inoiz ez da egon gure artean. Ikastolen edo euskararen batasunaren inguruan mugitu den
|
jendeari
behatzen badiogu, kointzidentzia hagitzez handiagoa sumatuko dugu euskarari buruzko pentsaeran hizkuntza nazional gisa (horregatik batu eta normalizatu beharrekoa), haien ideia politikoetan baino. Pentsaera diferenteetako jendea egon da Batuaren kontra:
|
2018
|
|
Ba ote dakizu zenbat
|
jendek
behatzen duten meza igandero. Hartzen ote duzue erreakziorik?
|
2020
|
|
Dutxan sartu eta erlaxatzerakoan ideia eder bat etortzen zaizunean bezala, edo korapilatua zenuen arazo baten konponbidea. Dutxan sartu, korri egin, pelikula bat ikusi, ibili luzez,
|
jendea
behatu eguna akiturik amaitu arte. Bai, hori da, pentsatzeari utzi, buruak bakarrik pentsa dezan.
|