Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2001
‎Lanean ari direnok, Indiako jende behartsua dituzue. Dibortziatuak, gabetuen alabak, alarguntsak.
‎arroza eta platanoa. Biok dituzu jende behartsuen elikadura. Urdailarentzat gauza onak.
2002
‎Zorroztasunaren araua berdintasunari eta delituaren prebentzioari lotuta dago: presoa ezin da kaleko jende behartsua baino hobeto bizi, honek jendea delitura bultzatuko bailuke.
2006
‎Gerra egiten genuen, aitari patatak lapurtuta. Gero jakin nuen gauetan jende behartsua patatak biltzera joaten zela. Tartean, guk alferrik botatakoak.
2008
‎Autore klasikoak baita ere XIX. mendekoak oso ongi ezagutzen zituen, eta bera literatur zalea eta idazlea izanki, garaikideen emaitzak ere guziz hurbiletik jarraikitzen zituen, frantsesak gehien bat, bainan, gazteleraz idazten zituztenak ere bai. Apaiz bezala biziki ezaguna zen, bereziki Pariseko eskualdean jende behartsuen alde egin zuen lanari esker. Bestalde, jakin behar da ere, irratiaren bidez zabaldu ziren erlisioari buruzko lehen emankizunetan parte hartu zuela Radio> Paris> eta Radio> Luxembourg> irratietan(), predikari gisa.
‎Badaude hainbat talde, Mi Hija de Vuelta a Casa, besteak beste, arazoari aurre egiteko lanean dihardutenak. Baina jende behartsua da, entzunak izateko inolako ahalmenik ez dutenak.
2009
‎da (E, 30 zenb.). Gandiagaren euskalduna. Arantzazuko erromesa? jende behartsu handikeria gabekoa da. Handikeria gabekoa haren Ama Birjina ere.
‎Elorria Euskal Herria da; baina, zehazkiago, artzain, arrantzale, baserritar? euskal jende behartsua, euskaradun bere bere etxean baztertu hori, jende sufritu horren biziaren sinbolo:
‎Han hiltzea eguneroko kontua da. Ia beti jende behartsuen artean. Egunkariek badakite horrelako kasuei jendeak ez diela jaramonik egiten.
‎Domingok arratoiak zituen itu eta jopuntu: hirian bazegoen auzo aski utzi bat, non, jende behartsuaz gain, arratoiak bizi baitziren, kaletik lasai aski ibiltzen zirenak, eta hara joaten zen Domingo ikastetxeko beste lagun batzuekin. Albertorekin eta, tiragoma praktikak egitera; auzokoek ongi hartzen zituzten, izena ere halakoa jarri zioten taldeari:
‎Langileen Komiteak oroitarazi duenez, Zahar Etxe honek betidanik funtzio publikoa izan du, bere sorreran, orain 150 urte, miserikordioa etxea zelarik. Betidanik Baztango jendea, agureak eta jende behartsua zaintzeko helburua izan du etxe honek eta “orain enpresa pribatu baten eskuetan utzi nahi dute zahar etxeak dituen zorrak argudiatuz”.
‎Ni Varsoviatik 150 kilometrora dagoen herri batekoa naiz, eta neguan 20 gradu zero azpitik egitea ez da hain arraroa. Kontua da kalean bizi den jende behartsu asko dagoela, eta hotz horrekin hainbeste heriotza egotea ere ez da arraroa.
‎Domingok arratoiak zituen itu eta jopuntu: hirian bazegoen auzo aski utzi bat, non, jende behartsuaz gain, arratoiak bizi baitziren, kaletik lasai aski ibiltzen zirenak, eta hara joaten zen Domingo ikastetxeko beste lagun batzuekin –Albertorekin eta– tiragoma praktikak egitera; auzokoek ongi hartzen zituzten, izena ere halakoa jarri zioten taldeari: " Basakatuak"; nolanahi ere, Domingok ontzat hartzen zuen edozein aitzakia tiragomarekin aritzeko... arratoiak ez zirenean, pote bat, botila bat edo beste edozer hartzen baitzuen itutzat.
2010
‎Horra non ageri den Goizuetan, gure Juan Fermin Aginaga, Trabuko, gutxienez 1729tik 1761era bitartean, behin eta berriz, jende behartsu samarren artean. Eta 1729an bizi zeneko etxetxoak ere halatsu salatzen du.
2011
‎Bada, uste diagu haientzat ez dugula behar omen den kategoria hori. Ezdeusak gaituk, hasi berri batzuk, jende behartsua, jostun bati lan eder bat emateko dirurik ez duen jende bilaua.
2012
‎Txabolan sartu nintzen. Labean su ederra zegoen, eta bertan eltzekoa egosten ari zen, nahikoa oparoa jende behartsu horrentzat. Nire galdera guztiei atsoak erantzuten zien gorra zela, ez zuela entzuten.
‎Erdigunearen berrikuntza horrek, ordea, kritikak izan ditu. Elitistegia izan dela, alegia, eta bertako jende behartsua kanporatu egin dela gune horiek aberatsei uzteko. Aberatsek besterik ezin dituzte erosi horko etxebizitza garesti garesti horiek.
2014
‎Sail guziz baiosa eta goresgarria eremanez. Predikari bezala bainan ere erien artatzaile kondu bai eta jende behartsuen laguntzaile. Horiek hola, etziren ere denak sainduak izaiten.
2015
‎ez azarik, ez azenariorik, ezta arbirik ere. Haztekotan ere, zarpail hazten dira, eskasegi, gose gorria pasatzen ari den jende behartsuaren beharrak asetzeko. Zaila da neurtzea triskantzaren tamaina eta, hotzaldia luzatzearen ondorioz, mendebaldeko fiordoetako biztanle asko alde egiten hasi dira hegoaldeko lur epelagoen bila.
‎Aspaldiko kristautasun hura, bere ustez, berdintasunezko komunitate baten aldeko mugimendua izan zen hasieran, eta esklaboak eta jende behartsua Erromako Inperioaren kontra biltzeko balio izan omen zuen. Oraindik, nahiz distantzia historikoa handia izan, antzeko papera joka zezakeela iruditzen zitzaion.
2016
‎Kristok bere bizitza osoan Askatasuna, Zuzentasuna eta Maitasuna bizi izan zituen. Judutar jende behartsua osteka bere ondotik abiatu zitzaion. Hainbestetaraino non, orduko eliza buruzagiak zinez beldurtu baitziren.
‎Munduko herrialdeen arteko garapen despare­­ko­tasuna gero eta handiagoa da. Jende behartsua gero eta behartsuagoa da. Aberas­tasuna pertsona gutxi batzuen esku dago eta hori gero eta eskandalagarriagoa da.
2017
‎bizitza doble bat eraman zuen, alaba bat eduki Frantzian; guardia zibil izan zen, era berean maki. Azken hori jakin zuenean ulertu zuela, zergatik herrian aberatsek gaizki begiratzen zuten Ánchel haurra; ondo, aldiz, jende behartsuenak. " Inoiz lortzen badut hori guztiori paperean jartzea, abisatuko dizut".
‎Latinoamerikan, barazkiak lantzeko erabiltzen den lur-sail txikia, gehienetan beste ezer ez duen jende behartsuarena.
‎Badira emakumeak, era berean, Latinoamerikan etxeko lanetan ari zirenak, baina hemen askoz ere diru gehiago irabazten dutenak jardunbide horretan aritzeagatik. Baina, egia da, jende behartsuena ez dator. Emakume asko etortzen dira, esaterako, seme alabek unibertsitate ikasketak egin ahal izan ditzaten.
‎Aldi berean, sorgin sinesmen mota berri bat ari da garatzen orain, Michael Taussigek Bolivian dokumentatu zuenaren antzekoa: jende behartsuak susmatzen du aberats berriek aberastasuna bidegabe eta naturaz gaindiko baliabideekin lortu dutela, eta salatzen du euren biktimak zonbi bihurtu nahi dituztela, haiek ere lanean jartzeko (Geschiere eta Nyamnjoh 1998: 73? 74).
‎sexualitatea fisikoki ere kanporatu beharra dago eremu ikusgarritik, ezagunetik, argiztatutik), ez da moraltasunari begirako erabaki politikoa. Afera ez da soilik hiriguneko egoiliarrek, gutako aberatsenek, begien bistan ez izatea jende behartsu horiek. Emakumearen gorputza baliatuz, tresna ezinbestekoa baita gizontasunaren mistikaren lanketa politikorako, gobernuak erabakitzen du hiritik kanpora arroztea gizonen irrits aberekoia.
‎Basamorturaino eroango dituzten hiru Panda Marbella modeloko autoetan sartuko ez dena Mugarik Gabeko Medikuak elkarteak garraiatuko du hegazkinez. Hala, bizkaitarrei eskatu diete Marokoko jende behartsuena laguntzeko produktuak eman ditzaten: arropa, zapatak, jostailuak, eskolarako materiala, besteak beste.
‎" pobre que lo socorren de caridad, pobre de solemnidad, mendigante..." eta abar. Ez da harritzeko beraz, aspaldi hasitako burnigintzaren gainbeherak hondoa jotzean, jende behartsu hori guzia biziko bazen, bordagintzak gora egin izana, artoa ereiteko lurren peskizan eta abar:
‎Aurten ospatzen den mendeburua hauxe da: duela lau ehun urte, 1617 an, Bixente apeza, Pariseko aldean erretor zena, karraskan hasi baitzen jende behartsuen laguntzeari, ikusiz miseria gaitza bazela kasik nun nahi... Ordukotz, hamasei urte apeztua zela.
2019
‎Beste kontua, 1678ko apeo honetan nabari dena: jende behartsu asko zela garai hartan Areson. Egia esan, garai hartan, jende behartsu asko ageri da inguruko beste herrietan ere, baina, Areson inon baino gehiago.
‎jende behartsu asko zela garai hartan Areson. Egia esan, garai hartan, jende behartsu asko ageri da inguruko beste herrietan ere, baina, Areson inon baino gehiago. Hara zenbat" pobre socorrido" ageri den maizterren sailean, nor ziren eta zein etxetakoak ikusi nahi izatera ondoren, zenbakiz zenbaki:
‎Martingone eta Zabalone bitarteko estarta inguru horiek jende behartsu samarren aterbe izanak baitziren urte askoan; nahiz guk orain, burgestxurituok, XX mende azkenera berritu ziren etxe dotoreak bakarrik ikusi. Begira, esate bateko, II. 1732: SESTORAINEN BORDA, EZKONTZA KONTRATUAN, aipatzen den aroztegia, Martingoneko ertz batean:
2021
‎Baitzakien jende bakoitzak, den arruntenak ere, baduela bere baitan talentu eta ahalmen egoera txarrenetik ateratzeko, lauzkatzen bada eta konfiantza doi bat egiten bazaio bederen. " Hemengo jendetza, haratagoko jendetza, borroka bera duintasunaren alde" dinamikaren eramaile izan da azken denboretan, mundu guziko jende behartsuenak gogoan, eta lehen lehenik hain mespretxatuak diren migratzaileak.
‎Kontu egin behar da Espainian dirua zutenak libratu egiten zirela soldaduskara eta, beraz, gerrara joatetik, hau da, soilik jende txiroa bidaltzen zutela, dirugabea, ia beti, alfabetatu gabea. Hara bidali zituzten euskaldunen kasuan, azpimarratu behar da jende behartsua, analfabetoa izateaz gain, askok eta askok ia ez zekitela gazteleraz ere hitz egiten. Nire aitona Gabirian jaio zen eta hark esanda dakit bere inguruko jendea, Afrikara bidalitakoa, oso trakets moldatzen zela gazteleraz, eta batzuek ez zekitela hitzik ere esaten.
2022
‎Zergatik konpondu dituzu itxiturak herrietan? Zergatik lagundu diozu jende behartsuari?
‎Guk ez dugu etxean txerririk hiltzen. Gure sukaldeetan ez dira pilatzen urdaiazpikoak, saltxitxoiak, urdaia, askotan harrak egiten eta usteltzen, kaleko jende behartsuari ez ematearren.
2023
‎Printze Hautesleak ez zion Carlstadt i baimenik eman hirietan eta unibertsitate inguruetan bizitzeko. Urte batzutan bizitza erretiratua eraman zuen, nekazari eta dendari moduan; 1524an Carlstadt ek benetako nekazari izan nahi zuen, bere kopetako izerditik bizi nahi zuen; ordura arte nekazarien bizkarretik bizi izan zela eta aurrerantzean haiengatik jasotakoa itzuli nahi zuela esaten zuen; jende behartsuaren askapena zeukala gogoan. Baina 1528ko abuztuaren 12an gutun bat idatzi zion Printze Hautesleari esanez Luteroren ideia batzuekin ez zegoela ados; Saxoniatik irteteko baimena eskatu zion printzeari, baina ez zuen lortu eta 1529an lurraldetik ihes egin zuen; Holstein-en, Frisian eta Zurich-en egon ondoren, Basilean hil zen izurriteaz, 1541eko abenduaren 24an (García Villoslada, 1973; Roper, 2010).
‎Gerra amaitu ostean, jende behartsua menderatu ostean, presoen alde jarri zen eta haien bizitzaren defendatzaile bihurtu zen Lutero. 1525eko uztailaren 21ean Mainzeko Hautesle zen Albert Artzapezpikuari idatzi zion Luterok; esaten zion bazekiela, Eislebengo hiritar baten semea atxilotu zuela; hiritar horrek esan ziola semeak ez zuela parte hartu matxinadan; esan ziola haren bizitzarengatik erregutzeko.
‎Azaroaren bigarren erdian Gauguin-en eta bere buruaren bi koadro sinboliko pintatu zituen: bi aulki pintatu zituen, batak bere burua errepresentatzen zuen eta besteak, Gauguin; Van Gogh en aulkia sinplea eta pretentsiorik gabea zen, egur eta lastozkoa, dena horia; Gauguin-en besaulkia dotoreagoa zen, gorria eta berdea, pareta eta zoru berde gorriekin, bi nobela eta argimutila gainean zituela; bere bizitzan zehar Van Gogh ek jende behartsuaren konpainia hobesten zuen, jende aristokratikoaren aurrean; Gauguin-ek, berriz, pretentsio gehiago zuen eta ondo bizitzea gustatzen zitzaion. Eztabaida ugari izaten zituzten Vincentek eta Gauguin-ek pintura teknikei buruz, miresten edo arbuiatzen zituzten pintoreei buruz, eta borrokan amaitzen ziren liskar horiek (de Leeuw, 1997; Uhde, 1991; Naifeh eta White, 2011).
‎Vincentek berotasunez eta maitasunez inguratu nahi zituen bere estudioa eta bere lanak. 1883ko apirilaren 2an (278) Hagatik idatzitako gutunean Vincentek Theori eskerrak ematen zizkion bere urtebetetzean zoriontzeagatik; esaten zion egun ona izan zuela eta modelo zoragarri bat eduki zuela; lanak gero eta gehiago suspertzen eta animatzen zuela; gero eta modelo gehiagorekin lan egitea zela bere ideala; estudioak portu moduko bat izan behar zuela, jende behartsuari neguan babesa emateko; sua, janaria, edaria eta diru pixka bat eduki behar zela haientzat; oraingoz modelo gutxi batzuk bakarrik zituela; bere pinturan berotasuna eta maitasuna jartzea lortzen bazuen, lagunak aurkituko zituela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia