2001
|
|
Ikasleen erantzunak ebaluatzerakoan (ulermen ariketarenfeed back edo atzera elikadura) kontuan hartu dut ulermen gaitasunaren izaeraaktiboa; hau da, erantzunaren egokitasunaz bezainbeste arduratu naiz erantzunaren prozesaketan egindako lanaren balioaz. Bestalde, ariketa askotan, bideo dokumentutik
|
jasotako
inputa beste zeregin batzuetarako erabili dugu, dela idazlantxo bat egiteko, dela eduki gramatikalen bat argitu eta azaltzeko, etaabarretarako.
|
|
– Egindako ariketetan entzutezko ulermenari orain arte ez bezalako tratamenduaktiboa eman omen zaio; ikasleak adi egotera eta modu aktiboan parte hartzerabultzatzeaz gain,
|
jasotako
inputa manipulatzera eta aztertzera behartu ditugu, etahori oso lorpen handia da.
|
2013
|
|
Ohitura eta arau sozialekin lotuta aipatu dituzten faktoreen artean daude, besteak beste: gaztelania txantxa testuinguruarekin lotzea, gaztelania erabiltzeak norbere estatus soziala altxatzen duenaren ustea edota beste herrietako lagunengandik
|
jasotako
inputa. Ikerketa hau testuinguru euskaldunean gauzatu da, baina kontuan hartu behar da oro har Euskal Herrian nagusi den hizkuntza gaztelania dela eta ikerketan parte hartu duten ikasleak hain euskaldunak ez diren testuinguruetan ere mugitzen direla.
|
2020
|
|
Esan nahi dut
|
jasotako
input musikalak, 80etatik 90etarako trantsizio urte horietan, ezin zirela sofistikatuegiak izan nire kasuan. Internet aurreko aroaz ari gara, irakurle millennialik bada.
|
2023
|
|
Ikus dezakezuen bezala, oso moldagarria da nerabea, eta bere buruari buruz hartzen ari den informazio hori guztia pixkanaka txertatuko du bere buruan. Oso kontuan hartu behar dugu hori helduok, eta baita mugikorraren erabilera autonomo bat bultzatzen dugunean ere, izan ere, bertatik
|
jasotako
input ikaragarriek gure nerabeen autoestimuari sekulako astindua eragiten dielako unerik gogorrenean, eta begien bistakoak dira horren ondorioak, hurrengo atalean ikusiko dugun bezala.
|
|
Ildo beretik, kontuan hartu behar dugu gero eta beranduago ditugula umeak; horren ondorioz, adin aldea handiagoa da (belaunaldi arteko betiko talka sozio-kulturala handiagotzen da urte aldea handitzen den neurrian), eta, beraz, elkar ulertzeko zailtasun handiagoak daude. Gainera, belaunaldi arteko distantzia handiagotzearen ondoriozko desberdintasun kulturalak ikaragarri larritu dira, belaunaldi berriek sare sozialetatik eta errealitate birtualetik
|
jasotako
input en bitartez. Beraz, hezitzaileen balioak eta bizi  tzaren ikuspegia eta nerabeek dutenaren artekoa iraganean baino handiagoa da gaur egun. Horren harira, liburuko bigarren atalean aipatu duguna ekarri behar dugu gogora, eta jakin behar dugu gure beldurrek eta espektatibek txikien osasun mentalarengan eragin zuzena eta negatiboa dutela, jarraian landuko dugun bezala.
|
|
Gogoetak alde batera utzita, gaur egungo nerabe askok, bizi  tzaren pertzepzio desitxuratua dute. Izan sare sozialetatik
|
jasotako
input faltsu horien guztien bidez, izan gehiegizko babesagatik edota desbinkulazioagatik (apegoaren atalean landuko da), gaur egungo nerabe askok ez dute frustrazioa ezagutzen, eta bizitza jolas  parketzat hartzen dute neurri handi batean txiki txikitatik, dena hiper polita eta zoriontsua den ideia desitxuratua osatzen dutelarik. Eta bizitzak espero dutena ematen ez dienean, hau da, sufrimendua, frustrazioa, diziplina eta esfortzua eskatzen dieten egoerak agertzen direnean adibidez, jolas parketzat hartzen zuten horretatik ihes egiteko erabakia bururatzen zaie nahi baino gehiagori.
|