Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2001
‎Ikasleen erantzunak ebaluatzerakoan (ulermen ariketarenfeed back edo atzera elikadura) kontuan hartu dut ulermen gaitasunaren izaeraaktiboa; hau da, erantzunaren egokitasunaz bezainbeste arduratu naiz erantzunaren prozesaketan egindako lanaren balioaz. Bestalde, ariketa askotan, bideo dokumentutik jasotako inputa beste zeregin batzuetarako erabili dugu, dela idazlantxo bat egiteko, dela eduki gramatikalen bat argitu eta azaltzeko, etaabarretarako.
‎– Egindako ariketetan entzutezko ulermenari orain arte ez bezalako tratamenduaktiboa eman omen zaio; ikasleak adi egotera eta modu aktiboan parte hartzerabultzatzeaz gain, jasotako inputa manipulatzera eta aztertzera behartu ditugu, etahori oso lorpen handia da.
2013
‎Ohitura eta arau sozialekin lotuta aipatu dituzten faktoreen artean daude, besteak beste: gaztelania txantxa testuinguruarekin lotzea, gaztelania erabiltzeak norbere estatus soziala altxatzen duenaren ustea edota beste herrietako lagunengandik jasotako inputa. Ikerketa hau testuinguru euskaldunean gauzatu da, baina kontuan hartu behar da oro har Euskal Herrian nagusi den hizkuntza gaztelania dela eta ikerketan parte hartu duten ikasleak hain euskaldunak ez diren testuinguruetan ere mugitzen direla.
2020
‎Esan nahi dut jasotako input musikalak, 80etatik 90etarako trantsizio urte horietan, ezin zirela sofistikatuegiak izan nire kasuan. Internet aurreko aroaz ari gara, irakurle millennialik bada.
2023
‎Ikus dezakezuen bezala, oso moldagarria da nerabea, eta bere buruari buruz hartzen ari den informazio hori guztia pixkanaka txertatuko du bere buruan. Oso kontuan hartu behar dugu hori helduok, eta baita mugikorraren erabilera autonomo bat bultzatzen dugunean ere, izan ere, bertatik jasotako input ikaragarriek gure nerabeen autoestimuari sekulako astindua eragiten dielako unerik gogorrenean, eta begien bistakoak dira horren ondorioak, hurrengo atalean ikusiko dugun bezala.
‎Ildo beretik, kontuan hartu behar dugu gero eta beranduago ditugula umeak; horren ondorioz, adin aldea handiagoa da (belaunaldi arteko betiko talka sozio-kulturala handiagotzen da urte aldea handitzen den neurrian), eta, beraz, elkar ulertzeko zailtasun handiagoak daude. Gainera, belaunaldi arteko distantzia handiagotzearen ondoriozko desberdintasun kulturalak ikaragarri larritu dira, belaunaldi berriek sare sozialetatik eta errealitate birtualetik jasotako input en bitartez. Beraz, hezitzaileen balioak eta bizi  tzaren ikuspegia eta nerabeek dutenaren artekoa iraganean baino handiagoa da gaur egun. Horren harira, liburuko bigarren atalean aipatu duguna ekarri behar dugu gogora, eta jakin behar dugu gure beldurrek eta espektatibek txikien osasun mentalarengan eragin zuzena eta negatiboa dutela, jarraian landuko dugun bezala.
‎Gogoetak alde batera utzita, gaur egungo nerabe askok, bizi  tzaren pertzepzio desitxuratua dute. Izan sare sozialetatik jasotako input faltsu horien guztien bidez, izan gehiegizko babesagatik edota desbinkulazioagatik (apegoaren atalean landuko da), gaur egungo nerabe askok ez dute frustrazioa ezagutzen, eta bizitza jolas  parketzat hartzen dute neurri handi batean txiki txikitatik, dena hiper polita eta zoriontsua den ideia desitxuratua osatzen dutelarik. Eta bizitzak espero dutena ematen ez dienean, hau da, sufrimendua, frustrazioa, diziplina eta esfortzua eskatzen dieten egoerak agertzen direnean adibidez, jolas parketzat hartzen zuten horretatik ihes egiteko erabakia bururatzen zaie nahi baino gehiagori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia