Emaitzak: 7
2006 | ||
Artikulu hau, Euskal Curriculumaren egitasmoaren oraingo fase programatikoa burutzen denean, aplikazio fasean indarrean | jartzeko zer nolako ikasmaterialak eta testuliburuak diren irudikatzeko saio bat da. Saiakera honetan testuliburuek izan behar dituzten ezaugarriei buruz asmatu dezaket gehiago ala gutxiago, baina ez dago zalantzarik testulibururik gabe egitasmo hori ezinezkoa izango dela indarrean jartzea. | |
Artikulu honen hasieran, Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculuma aplikazio fasean indarrean | jartzeko zer nolako ikasmaterialak eta testuliburuak liratekeen irudikatzeko saio bat dela aurreratzen nuen. Testuliburu horiek bete behar dituzten funtzioak, funtsean beste edonongo testuliburuk bete behar dituenen antzekoak dira; baina aitortu beharra dago ez dela batere ohikoa curriculum bat hezkuntzako gizarte eragileen ekimenez egitea, eta are gutxiago politikoki bi estatu eta hiru administraziotan antolatuta dagoen herri batentzat. | |
2014 | ||
Pentsatuko zuen soldaduak limurtuko zituela hola!", irriz Etienek, kea barreiatzen airean. " Erran dizut erizaindegian pikarrai | jarrita zer nolako...". " Xitun!", Filipek, pipa itzaltzen duela. | |
2018 | ||
Itzulpenari loturik, zehazki, aztertzekoa da zentsurarekin lotutako legeriak zer diskurtso izan duen itzulpenaren inguruan, eta diskurtso hori praktikan | jartzeko zer nolako mekanismoak aplikatu dituen: zer debekatzen eta sustatzen du zentsuraren diskurtsoak itzulpenari loturik? | |
2020 | ||
AFAGIk abian jarri duen azken kanpainak' Zuk zaintzen duzu, guk zaintzen zaitugu” izena du eta honakoa erakutsi nahi dute: Alzheimer gaitzaren aurkako borrokan dauden beharrizanak, eta eskakizunak planteatzea, eta horrela, agerian | jartzea zer nolako egoera bizi duten gaixoek, familiek eta zaintzaileek. | |
2023 | ||
Saguesen hitzetan, elikadurari buruz hitz egiterakoan «ezinbestekoa» da botere harremanez hitz egitea, eta, haren ustez, gizartearen egitura zalantzan jartzea izan litzateke antiespezismoaren helburua: «Kontua ez da dieta begetal bat edukitzea edo ez, baizik eta ezbaian | jartzea zer nolako harremanak ditugun eta sistema honetan nola sortzen diren egiturak. Hori zalantzan jartzeko, antiespezista izan behar da». | |
hain justu, PSOEk eta Sumarrek estatuko gobernabidea bermatzeko bidaidetzat hartu nahi duten alderdiko liderrak. Europako edozein demokraziatan, posible izango zen halako debate bat dagokion lurraldean bertan egitea, eta ez da agerian | jarri zer nolako anomalia den hori hala ez izatea. Europa osoan lasai ibil daitekeen norbait ezin da joan eztabaida sortu den tokira, eta, beraz, Espainiako Gobernuko presidenteordeak berak ere lekualdatu behar izan du. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
jarri | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria | 2 (0,01) |
Jakin | 2 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
barren.eus | 1 (0,01) |
Susa | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
jarri zer | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
jarri zer nolako | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |