Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 71

2003
‎lehendabizi, lege honek gizarte zerbitzuei galdatzen dien parte hartze zabala egikaritzeko, ezinbestekoak dira oraindik eskuratu ez diren baliabide material nahikoak. ...gera ez daitezen, beharrezkoak dira, alde batetik, baliabide ekonomiko egokirik gabe lortezinak diren azpiegiturak eta, bestalde, konpromiso handiagoa hartu dute herri administrazo guztiek, orain arte erakutsi ez duten ahalegin eta gogoaz, legeak eskaintzen dituen ahalbide guztiak, oraindik neurrigek de facto behintzat bi salbuespenezko erregimen juridiko penal sortu baitzituz handi batean martxan jarri ez direnak, eskuragarri egon daitezen. Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez.
2004
‎Epe horretan beste alderdia eskaeraren aurka jartzen ez bada, auzitegiak etendura desegingo du auto bidez, eta xedatuko du eskuratzaileak har dezan eskualdatzaileak epaiketan zuen lekua.
‎Demandatua atzera egitearekin ados badago edo aurreko lerrokadan aipatutako epean demandatua aurka jartzen ez bada, auzitegiak largespen autoa emango du; auzi jartzaileak, orduan, objektu berari buruzko epaiketa berria eragin ahal izango du.
‎3 Lehen ezarritako epean ahalorde emailea aurka jartzen ez bada, betearazpena aginduko da, kontuaren kopuruarengatik, kostuak gehituta.
‎3 Aurretiaz ezarritako epean zerbitzu sarien zorduna aurka jartzen ez bada, betearazpena aginduko da minutaren kopuruarengatik, kostuak gehituta.
‎Lurralde eskumena banatzeko lege erregelak aplikatuko dira, bakarrik, alderdiak esanbidez edo isilbidez jarri ez badira zehatz bateko auzitegien eskumendean. Salbuespenez, aginduzko izaera dute 52 artikuluaren 1 paragrafoko 1 zenbakian eta 4 zenbakitik 15.era artekoetan ezarritako erregelek eta artikulu horren 2 paragrafoan ezarritakoek, baita lege honek zein besteko epaiketaren bitartez erabaki beharreko gaietan ere, ez da baliozkoa izango esan batek esanbidez halako izaera eratxiki dien gainerako erregelek ere.
‎Epaileek, magistratuek, idazkari judizialek, fiskalek, eta epaitegi eta auzitegietako gainerako funtzionarioek, zein autonomia erkidegotan egon eta bertako hizkuntza ofizial berezkoa ere erabil dezakete, baldin eta alderdietatik bat aurka jartzen ez bada, hizkuntza hori ez jakiteak defentsarik eza ekar diezaiokeela alegatuz.
‎2 Auzitegi errekerituan bertaratu diren alderdietatik inor metaketaren aurka jartzen ez bada, edo alderdiok auzitegi errekeritzailean alegatu dituzten datu eta argudioez bestelakoak alegatzen ez badituzte, orduan auzitegi errekeritua abstenituko da metaketa eskatu duen autoaren oinarriak aurkaratzeaz, oinarri horiek 76 eta 77 artikuluetan xedatutako betekizunei buruzkoak direnean. Auzitegi errekerituak agindeiari ezetza emateko arrazoia izan daiteke, bakar bakarrik, auzitegi errekurrituan erabakitzeko dauden prozesuak metatu beharra.
‎Legeak agiri zehatz batzuk itxura horren oinarri moduan hartu baditu edo auzitegiak horrela erabaki badu, zordun gisa nor agertu eta horrek aukera dezake ordaintzea edo «kontu arrazoiak ematea». Horrela, zorduna auzitegian agertu ez bada edo aurka jarri ez bada, behar bezala justifikatuta dago betearazpena agintzea, legean xedatutakoaren arabera. Haatik, «kontu arrazoiak emanez gero», hots, zorduna aurka jarriz gero, zordunaren eta hartzekodunaren arteko desadostasuna gauzatuko da, erreklamatutako zorraren munta zein izan eta horri dagokion epaiketaren prozesu izapideen bitartez.
‎Zorduna agertzen ez bada edo aurka jartzen ez bada, betearazpena aginduko da, epai judizialetarako ezarritakoaren arabera. Nahitaezko betearazpen honetan, aurka jartze mugatua gauza daiteke.
‎Epaiketaz kanpoko tituluetan oinarritu betearazpenaren aurka jartzea ez da tituluaren ustezko ahuleziari emandako konpentsazioa; alderantziz, justiziaren eskakizuna da, epaien, ebazpen judizialen edo tartekaritza ebazpenen aurka jartzean gertatu bezala. Aurka jartzeko arrazoi gehiago egoteagatik sortzen den desberdintasuna aurretiazko prozesua egotean edo ez egotean datza.
‎Errekurtsoaren aurkako idazkiak, eta, hala denean, hasieran errekurtsoa jarri ez duenak epaia aurkaratzeko eginiko idazkiak, aurkeztuko dira, errekurtsoa jartzeko idazkiari buruz xedatutakoaren arabera.
‎1 Lekukoari aurkeztu galderak ahoz eta baiezkoan egingo dira, eta behar bezalako argitasun eta zehaztasunarekin. Galderok ez dute balorazio edo kalifikaziorik barneratu behar, eta, halakoak barruratzen badira, jarri ez direla ulertuko da.
‎Lekuko baten aurkako narrioa aurkeztu ondoren, gainerako alderdi horren aurka jartzen ez badira, berori aurkeztu eta hiru egunetan, ulertuko da alderdiok aitortzen dutela narrioaren oinarria. Aurka jarriz gero, egoki deritzetena alegatuko dute, eta agiriak ekarri ahal izango dituzte.
‎Ez dira onartuko, epaile eta magistratuen aurkako erantzukizun demandak, horiek doloz, erruz edo ez jakite desenkusaezinaz sortutako kalte galerengatik, epaile edo magistratuok euren eginkizunetan aritzean eragin badituzte horiek, laidoa zein prozesutan sortu eta horrekin amaitzeko ebazpena irmoa izan arte. Halaber, ez dira demanda horiek onartuko, prozesuan garaiz kalte galeren sorburu den egite edo ez egitearen aurka erreklamazioa egin edo errekurtsoa jarri ez bada.
‎Alderdiak agiri pribatuaren kopia soila baino ez badu, berori aurkez dezake, eta horrek jatorrizko agiriaren ondoreak izango ditu, gainerako alderdietatik edozeinek zalantzan jartzen ez badu kopia soila jatorrizkoarekin bat datorrela.
‎Epaian, eta transakzio judiziala nahiz prozesuan lortutako hitzarmena onetsi duen ebazpen judizialean, bai eta tartekaritza ebazpenean ere, zein akzio betearazle oinarritu eta hori iraungiko da, epaia edo ebazpena irmo bihurtu eta hurrengo bost urteetan, kasuan kasuko demanda betearazlea jarri ez bada.
‎3) Auzia eskatutako muntara iristen ez bada, edo kasazio interesik ez badago, jurisprudentzia doktrinari buruzko aurka jartzerik ez dagoelako edo kontraesaneko jurisprudentziarik ez dagoelako, edo ustez zein arau hautsi eta hori bost urte baino gehiago indarrean egon bada, edo, salaren ustez, Auzitegi Gorenaren jurisprudentzia doktrina badago arau horri buruz edo eduki bera edo antzeko edukia duen hori baino aurretiazko arau bati buruz.
‎Kapitulu honek aipatu prozesuetan, alderdi demandatu izango dira, seme alabatasuna zehaztea eskatzen bada, demandan guraso, seme edo alaba izaera nori eratxiki eta horiek, demanda jarri ez badute; eta, seme alabatasuna aurkaratzen bada, legez zehaztu seme alabatasunaren arabera guraso, seme edo alaba gisa agertzen direnak. Horietatik edozein hilda egonez gero, horien jaraunsleak izango dira alderdi demandatu.
‎5 Ezkontideak ados jartzen ez badira ezkontzaren ondasun eraentza likidatzeko, kontularia izendatuko da probidentzia bitartez, eta, kasuan kasuan, adituak izendatuko dira, lege honen 784 artikuluan ezarritakoaren arabera. Izapidetzak aurrera egingo du, 785 artikuluan eta ondorengoetan xedatutakoaren arabera.
‎5 Ezkontideak ados jartzen ez badira, horiei ikustaldirako zitazioa egingo zaie, eta izapidetzak aurrera egingo du, hitzezko epaiketarako ezarritakoaren arabera.
‎2 Uziaren zenbatekoak hitzezko epaiketaren zenbatekoa gainditzen ez badu, auzitegiak berehala egingo du ikustaldirako deialdia. Erreklamazioak zenbateko hori gainditu, eta eskaeragileak kasuan kasuko demanda jartzen ez badu hilabeteko epean, aurka jartzeko idazkia helarazi denetik, orduan jarduna largetsi eta hartzekoduna kostuak ordaintzera kondenatuko da. Demanda aurkeztuz gero, demandatuari helaraziko zaio hori, lege honen 404 artikuluan eta ondorengoetan ezarritakoaren arabera.
‎2 Aurreko paragrafoak aipatu kasuetan aurkeztutako aurka jartzeak ez du betearazpena etengo.
‎Berrespen epaiaren aurka ezin bada errekurtsorik jarri edo errekurtsorik jartzen ez bada, betearazpenak, atzera egin denean izan ezik, aurrera egingo du, behin betikoa balitz legez.
‎Zitatua eta errekeritua izan denak agindeiari jaramonik egiten ez badio eta aurka jartzen ez bada, auzitegiak, probidentzia bidez, honako neurri hauek aginduko ditu:
‎Adingabeak eta Fiskaltzak kontu arrazoien inguruan eragozpenik jartzen ez badute, horiek onetsi egingo dira; horrek ez dio kalterik egingo, hala ere, horietan kalteren bat izanez gero, legeek adingabeari ematen dioten erreklamazio eskubideari.
‎Bi kasuotan, bietan gainerako finkazatiaren mugaketarekin jarraitu ahal izango da, baldin eta hori eskatu badu espedientea sustatu duenak, eta beste mugakideak horren aurka jartzen ez badira.
‎Jabari erabilgarriaren ugazaba guztiak ados daudenean haietatik edozein foroko buru izendatzeko, baldin eta horrek izendapena onartzen badu eta zuzeneko jabariaren ugazaba erabaki horren aurka jartzen ez bada.
‎Kasu horretan, agindu neurriak ondorerik gabe utziko dira, demanda jartzen ez bada, neurrion eskabideari buruzko ardura izan duen auzitegian, neurriok hartu eta hurrengo hogei egunetan. Auzitegiak auto bitartez eta ofizioz aginduko du gauzatutako betetze egintzak desegitea edo ezeztatzea; eskatzailea kostuak ordaintzera kondenatuko du; eta eskatzaile hori erantzule egingo du, eskatutako neurriak nork jasan eta horri sortu zaizkion kalte galerei dagokienez.
‎Sarrera eta irteerako zigilua jarriko da, data egokiarekin, Liburu Egunkarian zein agirik idazkuna sortu eta agiri horietan; ez zaio irteerarik emango inongo ebazpen edo komunikaziori, horren minutetan eta kopia guztietan zigilua jarri ez bada.
2005
‎Publizitate faltsuaren, merkatuan legea betetzen ez duten produktuen edo iruzurrak egiten dituztenen kontrako legeak oso argiak izan behar lirateke. Beste hitz batzuekin esanda, kontsumitzaileen interesak zalantzan jartzea ez da inolaz ere errentagarria izan behar.
‎Errekurtsoa onartu eta hamar eguneko epean, presidenteak txostena eskatu behar die ondokoei: erregistratzaileari, beti; eskuespena eman duen notarioari, baldin eta horrek jarri ez badu errekurtsoa, eta errekurtsopeko oharrak badio agerkariak idazkera zein eskuespen akatsak dituela; eta idazkuna eten denean edo horri ezezkoa eman zaionean, erabaki hori ezartzeko auto nahiz espedientearen gaineko eskumena duen epaile, auzitegi nahiz funtzionarioari.
‎Epatua edo epatuak epe-muga horren barruan agertu ez badira, agertu arren demandari begira amore eman badute, kontraesaneko demandarik ekarri ez badute, edota gero zehaztuko denleak autoa emango du, eskubide inskri epean kauziorik jarri ez badute, epaibatua erabat eragingarria izateko eginbideak gauza daitezen; eginbideok Erregistroko titularrak eskatutakoaren araberakoak izango dira, bai eta Prozedura Zibilaren Legeko 926 artikuluaren lehenengo lerrokadaren eta 1596 eta hurrengo artikuluen araberakoak ere, kasuaren inguruabarrak kontuan izanda horiek apligarriak diren heinean.
‎Erregistratzaileak eginiko kalifikazioaren arabera ezinezkoa bada eskubidea edo zama iraunaraztea eta titularren bat ez badago ados kalifikazio horrekin, edo beste alderdiarekin ados jartzen ez bada horren balioa nahiz kreditua bermatuko duen hipotekaren balioa zehaztean, jurisdikzio zibileko epaitegi eskudunera jo dezakete, bateragarritasuna edo bateraezintasuna adierazten duen ebazpena lortzeko, eta, azken kasu horretan, zama horren balioa finkatu eta aipatu hipoteka bermea eratzeko.
‎Erregistratzaileak bere kalifikazioari eusten badio, espedientea egingo du, ondokoa jasota: kalifikatutako titulua, egindako kalifikazioa, errekurtsoa, beraren txostena eta, hala behar denean, errekurtsorik jarri ez duen notario, agintari judizial zein funtzionarioaren alegazioak; aurreko zenbakian aipatutako epea igaro eta hurrengo bost egunetan, espedientea Zuzendaritza Nagusiari bidali behar dio, bere erantzukizunpean.
‎Agiriok zein pertsona edo agintarirengandik etorri eta horri itzuliko zaio, pertsona horrek bere eskubidea erabil dezan nahi izanez gero, edota agintariak, hala denean, bidezko deritzen probidentziak eman ditzan. Bigarren lerrokadaren arabera eginiko idatzoharrak legearen 96 artikuluan zehaztuako epea igarotakoan iraungiko dira, baldin eta epe horren barruan, interesdunek erregistratzailearen aurrean idatzi eta berretsitako eskabidearen bitartez ez badute egiaztatu idazkunetarik bati lehentasuna ematea hitzartu dutela, edota auzitegiengandik lehentasunadierazpena lortzeko demandarik jarri ez bada. Hitzarmena erdietsiz gero, erregistratzaileak interesdunen adierazpena onartuko du, eta eskabidea kasuan kasuko paper sortan artxibatuko du.
‎Iragarriak, Udaletxe zein Jabetza Erregistroko iragarki oholean jarri ez ezik, exekuzioa zein probintzia nahiz autonomia erkidegotan gauzatu eta bertako «Aldizkari Ofizial»ean sartuko dira, baita finkak dauden probintziako edo autonomia erkidegoko «Aldizkari Ofizial»ean ere, baldin eta enkanterako zenbatekotzat hartu den balioa 5 000 000 pezetatik gorakoa bada. Balio hori 12 000 000 pezetatik gorakoa denean, aurrekoaz landara, iragarkiak «Estatuko Aldizkari Ofizial»ean argitaratuko dira.
2006
‎3) Kontabilitatea eramateko lege betebeharra duen zordunak urteko kontuak egin ez baditu, auditoretzapean jarri ez baditu, hori egiteko betebeharra izan arren, edo, behin kontuak onetsita, konkurtso adierazpena egin baino lehenagoko azken hiru ekitaldietan Merkataritzako Erregistroan gordailutu ez baditu.
‎1) Auzitegiak edo epaitegiak auziaren gaineko ardura izatea ukatzen duenean edo beste baten ardurapeko auzia berarentzat erreklamatzen duenean, eta, horren ondorioz, eskuduna zein den jakiteko zalantzak badaude, eta ziohorren ondorioz igorritako lehenengo komunikazioan elkarrekin ados jartzen ez badira, atzerapenik gabe egitatearengoko horrek egintza horretan bertan bi berri emango diote hierarkian gorago dagoenari, azalpen arrazoituaren bitartez; hurrengo hogeita lau orduetan, agerraldi horretara bertaratutako fiskala eta alderdiak entzun ondoren, goradezkoa dena erabakiko du, eta erabaki horren aurka ezin izango da geroago errekurtsorik jarri.
‎Neurri horrekin zerikusia duen guztia pieza bananduan gauzatuko da. Errekurtsoak jartzeak ez du etengo pentsioa ordaintzeko betebeharra.
‎Epaile bik edo gehiagok euren burua es kuduntzat jotzen dutenean arazo batean esku hartzeko, lehenengo komunikazioan eskumenaren inguruan ados jartzen ez badira, lekukotza igorriz kontu arrazoiak emango dizkiote goragoko epaile es kudunari; azken horrek, izapiderik egin gabe eta geroagoko errekurtsorik jartzeko aukerarik eman gabe, haiei ikustaldia eginez erabakiko du instruk zio epaileen artean zeinek jardun behar duen.
‎atxilotu edo preso orok bere kontura lor ditzake atxiloketaren helburuarekin eta bera zein establezimenduren jagoletzapean egon eta establezimendu horren erregimenarekin bateragarri izan daitezkeen erosotasunak nahiz zereginak, baldin eta erosotasun nahiz zeregin horien sumarioaren segurtasuna edo isil gordea zalantzan jartzen ez badute.
‎Fiskala instrukzio epailearen herri berean ez badago, gora jotzeko errekurtsoa jarri ezik, kexa errekurtsoa jarri ko du auzitegi eskudunean; horretarako, beharrezkotzat jotzen dituen sumario eginbideen lekukotza aurkeztuko du. Lekukotza hori instrukzio epaileak eman
‎Arlo kriminaleko auzitegiak, behin 856 artikuluan ezarritako epea amaitu ondoren, eta kasazio errekurtsoa jarri ez bada ere, auzia helaraziko dio Auzitegi Gorenaren bigarren salari, botoerreserbatuen ziurtagiriarekin batera, halakoa izanez gero, edo ziurtagiri negatiboarekin batera, halakorik ez badago.
‎Lekukoa ikuspuntu fisikotik ezinduta badago epaileak egindako deialdira joateko, hari adierazpena jaso behar dion instrukzio epailea izaera horrekin haren egoitzara agertuko da, betiere galdeketak gaixoaren bizia arriskuan jartzen ez duenean.
2007
‎Lehenengo kasuan, prozedura Kongresutik hasiko da, eta, beste bietan, Senatutik. Bi kasuotan, Senatua eta Kongresua ados jartzen ez badira, Batzorde Mistoa eratuko da, bertan diputatu eta senatarien kopurua berbera izanik, eta batzorde hori saiatuko da adostasuna lortzen. Batzordeak testu bat aurkeztuko du, eta bi ganberek testu horren gaineko botazioa egingo dute.
‎Horiek ados jartzen ez badira, zentroko eskola kontseiluak izendatuko du zuzendaria, titularrak proposatutako hiru irakasleen artean. Zentroko eskola kontseiluaren erabakia hartuko da beraren kideen erabateko gehiengoarekin.
‎Aurreko paragrafoan aipatutako kasuan, errentariak atzera eskuratzeko eskubidea egikaritu ahal izango du, razpena egin ez zaionean edo jakinaraz Kode Zibilaren 1518 artikuluan xedatutakoaren arabera, ezarritako jakinapen horretan nahitaezko betekizunen bat jarri ez denean, bai eta salerosketaren benetako prezioa txikiagoa deneanra eskuratzeko eskubidea egutegiko ho edo gainerako funtsezko baldintzek karga gutxiago dakartenean ere. Atzegeita hamar eguneko epean iraungiko da; epe hori zenbatzen hasiko da, noiztik eta eskuratzaileak errentariari salerosketaren funtsezko baldintzei buruz sinesgarriro egin behar dion jakinaraztan, salerosketa formalizatzeko eskrituraren edo agiriaren kopia emango da.pena zein egunetan egin eta hurrengo egunetik aurrera.
‎3 Errentatzaileak, kontratuaren epea amaitzean finken edukitza berreskuratzeko, errentariari jakinarazpen sinesgarria egin dio urtebete lehenago. Bestela, epea amaitu ondoren, errentariak errentatzailearen esku jartzen ez badu errentapeko finken edukitza, kontratua bost urterako luzatu dela joko da. Luzapen horiek elkarren segidan mugarik gabe gertatuko dira kontratuaren salaketa egiten ez den bitartean.
‎Errepublika aldarrikatzean monarkia ez zegoen arren, 1869ko Konstituzioak indarrean jarraitu zuen, ez baitzen modu formalean indargabetu eta ez baitzen eraldatu XI. tituluan ezarritako bideak erabiliz. Eta I. Errepublikako konstituzio federalaren proiektua indarrean jarri ez zenez, paradoxa hau daukagu: Espainiako I. Errepublikan indarrean egon zen Konstituzioa monarkikoa izan zen.
‎Azken fenomeno horri, Espainiako historian, «kantonalismo» esan izan zaio. Hori guztia gorabehera, nire ustez, I. Errepublikako Konstituzio Federalaren proiektua, indarrean jarri ez zen arren, oso interesgarria da, Espainiako konstituzio historiako arazorik larrienetakoari aurre egiten ahalegindu zen eta: herrialdearen lurralde egituraketa.
‎Lege horrek behin behineko Gobernuaren estatutu juridikoaren printzipioetako bat garatzen zuen eta, ikusi dugunez, Konstituzioaren aurrekoa zen, baina 2 xedapen iragankorrak konstituzio indarraldia aitortzen zion Gorte konstituziogileek iraun bitartean eta horiek legea beren beregi indargabetzen ez zuten bitartean. ...ko indarkeria egintzak egitea edo horiek egitera bultzatzea, Estatuaren erakundeak gutxietsi ditzaketen ekintzak edo adierazpenak, monarkiaren apologia, suzko armak edo lehergailuak modu ez zilegian edukitzea, justifikazio nahiko ez duten industriak edo eginkizunak bukatzea, aldez aurretik iragarri ez diren edo lan arrazoiekin zerikusirik ez duten grebak, tartekaritza edo adiskidetze prozedurapean jartzen ez direnak, gauzen prezioa justifikaziorik gabe aldatzea, eta funtzionarioen arretarik eza edo arduragabekeria euren zerbitzuak gauzatzean).
‎Aldi horretan, bi konstituzio testu nabarmendu behar dira: 1869ko Konstituzio «aurrerakoia» eta Konstituzio Federalaren Proiektua, 1873koa, inoiz indarrean jarri ez zena. I. Errepublikak porrot egin zuenez, Borboiko etxearen berrezarpena etorri zen:
2008
‎Kereila jarri dela egiaztatuz gero, inguruabar hori agerrarazi behar da azken idazkunaren bazterrean; kereila ebatzitakoan, idazkuna ezereztuko da, baina kereila jartzeak ez du oztopatuko erabaki ziurtatuak inskribatzea.
‎Aurkezte idazkunaren indarraldia igaro eta oraindik itzuli ez bada eramandako agiria, aurreneurrizko idatzoharrik egin ez bada, akatsak ongitu ez badira, edota kalifikazioaren kontrako epai edo gobernu errekurtsorik jarri ez bada, idazkun hori ezereztuko da bazter oharraren bidez.
‎2 Gobernu errekurtsoa jartzeak ez du baztertzen interesdunek duten eskubidea, justizi auzitegietara jo eta kalifikaturiko tituluen baliozkotasunari buruz eztabaidatzeko; halakoetan, Hipoteka Legearen 66 artikuluak eta beraren erregelamenduaren 101 eta 132 artikuluek xedatutakoa bete behar da.
‎2 Administraziorako kidego organoak idatziz eta batzarraldirik gabe hartutako erabakien kasuan, aurrekoa ez ezik, adierazi behar da organo horretako kideak prozedura horren kontra jarri ez direla ere.
‎2 Sozietateak liburu erregistroaren edukia zuzen dezake, baldin eta interesdunak horren aurka jartzen ez badira; aurkajartze hori hilabeteko epean egikaritu behar da, sozietateak zuzenketak egiteko asmoa sinesgarriro jakinarazten duenetik.
‎1 Bigarren mailako merkatu ofizial batean kotizatzen duten akzioen kasuan, ordainduko den balioa izango da azken hiruhileko batez besteko kotizazio prezioa. Gainerakoetan, sozietatea eta interesdunak ados jartzen ez badira, kontu auditore batek zehaztuko du akzioen balioa; kontu auditore hori ez da izango sozietatearena, Merkataritzako Erregistroak horrexetarako izendatutakoa baizik.
‎Hala ere, 1989ko otsailaren 20an emandako 45/ 1989 epaian Konstituzio Auzitegiak adierazi zuen orduko Errentaren gaineko Zergaren Legeak jasotako artikulu batzuk Konstituzioaren aurkakoak zirela. Kasu horretan ez zen errotikako deuseztasuna aplikatu; alderantziz, gauza epaituaren indarra zuten egoerak edota, tributu zorrak zein kuotak ordaindu eta gero, inolako erreklamaziorik edo errekurtsorik jarri ez zutenen egoerak bere hartan utzi zituen Auzitegiak. Interpretazio hori eztabaidatzeko modukoa izateaz gain, arriskutsua gerta daiteke.
‎g) Interesatuarekin akordioa edo adostasuna lortzea. Halakoa dago likidazioaren aurkako errekurtsorik jarri ez bada, datuak egiaztatzeko prozeduraren ondorioz edo egiaztapen mugatuko prozeduraren ondorioz; beste horrenbeste gertatuko da, akordio akta edo adostasun akta sinatu bada ikuskapen prozedura batean. Arau hausteak Ogasunari kalte ekonomikoa sortzen badio, zehapena %50ean gutxituko da, akordio akta sinatu bada eta kopurua ordaintzen bada, eta %30ean gutxituko da, adostasun akta sinatuz gero.
‎Erregela hori bat dator errugabetasunaren printzipioarekin. Esangura hertsian, errekurtso edo erreklamazioa jartzeak ez du zehapenaren eragingarritasuna eteten; beste hitz batzuekin esanda, zehapena ez da eragingarria, administrazio bidean irmoa izan arte. Modu horretara, zehapena eragingarria ez denez, ezin daiteke berandutza korriturik eskatu, hau da, zehapena irmoa izan arte ezin daiteke korriturik eskatu.
‎Egintza deuseztatzeko kari guztiak ezin dira erabili Administrazioaren ariozko berrikuspenean, ezpada legeak zehazturiko kari horiek bakarrik. Legeak egintzak aipatzen ditu, bai eta ekonomia administraziozko bidean emaniko ebazpenak ere, administrazio bidea agortuz gero edo epean horien aurkako errekurtsorik jarri ez bada.
‎Beste aldetik, ekonomia administraziozko erreklamazioetan gertatzen den bezala, errekurrituriko egintza eten egin daiteke. Errekurtsoa jartzeagatik ez da egintzaren eragingarritasuna eteten, besterik gabe; kontrara, errekurtsoa jartzean egintzaren etetea eskatu eta berme egokia ekarriz gero, zuzenean eteten da egintza, egintzaren zuzeneko eragingarritasuna ezerezean utzita. Bizkaian salbuespenez, ez da bermerik eskaini behar baldin eta errekurtsoa aurkeztu bada borondatezko epean dagoen zorraren aurka edo premiamendu probidentziaren aurka, eta borondatezko epealdiko zorra 7.500 eurotik beherakoa bada.
2009
‎Dirua zein efekturen gain hartu eta efektu horiek arriskuan jarri ez badira, kontratua mailegu arrunta da, eta mailegu hartzaileak kapitala eta korrituak itzuli behar ditu; korrituak lege tasarenleek hitzarturiko tasa lege tasatik behe araberakoak izango dira, kontratugirakoa denean izan ezik.
2011
‎2) Ezkontide batek bakarrik hori eskatzen badu, ezkontza egin denetik hiru hilabete igaro eta gero. Demanda jartzeko ez da beharrezkoa izango epe hori igarotzea, egiaztatzen bada arriskua dagoela ezkontide demandatzailearen, bi bion seme alaben edo ezkontza horretako kideetatik edozeinen bizitza, osotasun fisiko, askatasun, osotasun moral edo sexu ukigabetasunarentzat.
‎Testamentugileak banaketarik egin ez eta ahalmen hori inoren ardurapean jarri ez duenean, jaraunsleak adin nagusikoak badira eta euren ondasunak administratzeko askatasuna badute, jaraunsleok jarauntsia bana dezakete euren ustez komenigarri den moduan.
‎Adin nagusiko jaraunsleak elkarrekin ados jartzen ez direnean banaketa egiteko moduari buruz, euren eskubideak iraun egingo du, Prozedura Zibilaren Legeak ezarritako moduan hori egikari dezaten.
‎Dena den, eta salbuespenez, mugarri gisa erabiltzen diren zuhaitzak ezin dira erauzi, mugakide guztiak ados jartzen ez badira.
‎1) Behar adinako arretarekin jagon ez diren makinek eztanda egiteagatik, eta leku ziur eta egokian jarri ez diren lehergaiek su hartzeagatik.
2012
‎2 Pertsonen bizitza edo osotasuna arrisku zehatzean jartzen ez denean, zigorrak izango dira, urtebetetik bi arteko espetxealdi zigorra, sei hilabetetik hamabi arteko isuna eta ibilgailu motordunak eta motor bizikletak gidatzeko eskubideaz gabetzea, aurreko paragrafoan ezarritako denboran zehar.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia