Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2013
‎Bestetik, monumentu bilakaturiko adibideak ditugu; hauetariko batzuk Bilboko ibaiertzean (garabiak, mineralaren karga itsasontzietan egiteko egiturak, tximiniak eta bestelakoak). Batik bat barnean espazio habitagarririk apenas dutenak izaten dira, eta Iñaki Uriarte arkitektoak dion bezala normalean bertikalak, hau da; espazioaren ustiapen ekonomiko eta espekulatiboari oztopo larregi jarriko ez dietenak.
2015
‎Esan bezala, gero eta espazio publiko gehiago manipulatzen dira turismoaren izenean. Bisitarientzako hiri «politak» eta «garbiak» nahi ditu administrazioak, bere «marka» duten postalerako hiriak («Vitoria Gasteiz green capital!» edo «Bilbo Berria» adibidez), eta espazioak kontrolpean izateko formularik erabilienak pribatizazioa eta errepresio prebentiboa (legalki, lehen aipatutako ordenantzen bidez, eta fisikoki, kalean etzanda edo jarrita ez egoteko objektu deserosoak jarriz, eskailerak kenduz, bakarkako eserlekuak jarriz? (Gonsálvez, 2014)) dira.
2016
‎Horrek ahalduntze prozesuak hamaika erpin izatea dakar, plano indibidualean, plano espazialean, plano kolektiboan... Bestalde, aurreikusten ari gara etxebizitza eta familia gure kulturetan dauden bi jainko ukiezin direla, daukagun kultura dela medio, esan dezakegu zalantzan jartzen ez diren botere harreman eta zapalkuntzez beteriko feudoak direla.Horrek ondorio latzak ditu; izan ere, denborarekin etxe homogeneoak ditugu bizitza eta behar heterogeneoz gainezka dauden jendarteetan, eta horiek aldatzeko grina eta balentriarik ezak oztopo handiak sorrarazten ditu eraldaketa sozialerako.
‎Garapen pertsonal eta sozialarekin lotutako abilidadeak garatzen dira, ikasleek berdinekiko dituzten erlazioetan eta taldeetan integratzeko gaitasunean eragina dutenak. Tutoretza orduetan irakasleekin errespetua, lankidetza, solidaritatea eta berdintasuna bezalako balioen inguruan ikasitakoa ez da barneratzen, praktikan jartzen ez bada. Jarrera horiek eskola ordutegi guztian zehar bermatu behar diren arren, jolastokia leku ezin hobea da horretarako, umeek beren izatea modu libreagoan adierazten baitute hor, baita gainerakoei euren buruaz adierazi nahi dietena ere, irakasleen gidaritzapean egon gabe (Olano, 2007:
2017
‎jan, garbitu eta deskantsatu. Malgutasun gutxi eta beste jarduera batzuei egokitzeko gaitasun urria eskaintzeaz gain, espazio hierarkizatuak eta hermetikoak ageri dira, botere egitura androzentrikoetan oinarrituta, eta, errepikatzen diren heinean, zalantzan jartzen ez direnak: gurasoek logela handiena, sukalde txiki eta ezkutua, biltegiratzeko tokirik ez?
‎Egia da bide zaila dela, buruan finkatuta ditugun ideia, kontzeptu eta formak baitira, konturatu gabe. «Etxebizitza eta familia gure kulturetan dauden bi jainko ukiezin dira, zalantzan jartzen ez diren botere harreman eta zapalkuntzez beteriko feudoak. Horrek ondorio latzak ditu; izan ere, denborarekin etxe homogeneoak ditugu bizitza eta behar heterogeneoz gainezka dauden jendarteetan, eta horiek aldatzeko grina eta balentriarik ezak oztopo handiak sorrarazten ditu eraldaketa sozialerako» (Mogollon, I. eta Fernandez A., 2016).
2021
‎Bizitako espaziora mugituz, utopia arakatzen ez bada posible denera lurreratzeko —egungo etxebizitza parkean esku hartzeko eta eraldatzeko aukerak libreki aztertuz—, eta biztanleengan eta erabiltzaileengan arreta jartzen ez bada bizi izatea eta erabilera jomuga izateko, arkitekturak ia ez du ekarpenik egingo arazo hau konpontzeko (Lefebvre, 1976: 187).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia