2013
|
|
Bestetik, monumentu bilakaturiko adibideak ditugu; hauetariko batzuk Bilboko ibaiertzean (garabiak, mineralaren karga itsasontzietan egiteko egiturak, tximiniak eta bestelakoak). Batik bat barnean espazio habitagarririk apenas dutenak izaten dira, eta Iñaki Uriarte arkitektoak dion bezala normalean bertikalak, hau da; espazioaren ustiapen ekonomiko eta espekulatiboari oztopo larregi
|
jarriko
ez dietenak.
|
2015
|
|
Esan bezala, gero eta espazio publiko gehiago manipulatzen dira turismoaren izenean. Bisitarientzako hiri «politak» eta «garbiak» nahi ditu administrazioak, bere «marka» duten postalerako hiriak («Vitoria Gasteiz green capital!» edo «Bilbo Berria» adibidez), eta espazioak kontrolpean izateko formularik erabilienak pribatizazioa eta errepresio prebentiboa (legalki, lehen aipatutako ordenantzen bidez, eta fisikoki, kalean etzanda edo
|
jarrita
ez egoteko objektu deserosoak jarriz, eskailerak kenduz, bakarkako eserlekuak jarriz? (Gonsálvez, 2014)) dira.
|
2016
|
|
Horrek ahalduntze prozesuak hamaika erpin izatea dakar, plano indibidualean, plano espazialean, plano kolektiboan... Bestalde, aurreikusten ari gara etxebizitza eta familia gure kulturetan dauden bi jainko ukiezin direla, daukagun kultura dela medio, esan dezakegu zalantzan
|
jartzen
ez diren botere harreman eta zapalkuntzez beteriko feudoak direla.Horrek ondorio latzak ditu; izan ere, denborarekin etxe homogeneoak ditugu bizitza eta behar heterogeneoz gainezka dauden jendarteetan, eta horiek aldatzeko grina eta balentriarik ezak oztopo handiak sorrarazten ditu eraldaketa sozialerako.
|
|
Garapen pertsonal eta sozialarekin lotutako abilidadeak garatzen dira, ikasleek berdinekiko dituzten erlazioetan eta taldeetan integratzeko gaitasunean eragina dutenak. Tutoretza orduetan irakasleekin errespetua, lankidetza, solidaritatea eta berdintasuna bezalako balioen inguruan ikasitakoa ez da barneratzen, praktikan
|
jartzen
ez bada. Jarrera horiek eskola ordutegi guztian zehar bermatu behar diren arren, jolastokia leku ezin hobea da horretarako, umeek beren izatea modu libreagoan adierazten baitute hor, baita gainerakoei euren buruaz adierazi nahi dietena ere, irakasleen gidaritzapean egon gabe (Olano, 2007:
|
2017
|
|
jan, garbitu eta deskantsatu. Malgutasun gutxi eta beste jarduera batzuei egokitzeko gaitasun urria eskaintzeaz gain, espazio hierarkizatuak eta hermetikoak ageri dira, botere egitura androzentrikoetan oinarrituta, eta, errepikatzen diren heinean, zalantzan
|
jartzen
ez direnak: gurasoek logela handiena, sukalde txiki eta ezkutua, biltegiratzeko tokirik ez?
|
|
Egia da bide zaila dela, buruan finkatuta ditugun ideia, kontzeptu eta formak baitira, konturatu gabe. «Etxebizitza eta familia gure kulturetan dauden bi jainko ukiezin dira, zalantzan
|
jartzen
ez diren botere harreman eta zapalkuntzez beteriko feudoak. Horrek ondorio latzak ditu; izan ere, denborarekin etxe homogeneoak ditugu bizitza eta behar heterogeneoz gainezka dauden jendarteetan, eta horiek aldatzeko grina eta balentriarik ezak oztopo handiak sorrarazten ditu eraldaketa sozialerako» (Mogollon, I. eta Fernandez A., 2016).
|
2021
|
|
Bizitako espaziora mugituz, utopia arakatzen ez bada posible denera lurreratzeko —egungo etxebizitza parkean esku hartzeko eta eraldatzeko aukerak libreki aztertuz—, eta biztanleengan eta erabiltzaileengan arreta
|
jartzen
ez bada bizi izatea eta erabilera jomuga izateko, arkitekturak ia ez du ekarpenik egingo arazo hau konpontzeko (Lefebvre, 1976: 187).
|