Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2002
‎Ba, hura saripean jarri eta... jar ezak enkargadu, gazte bihurri hori.
2006
‎Amak goizaldeko bostetan, berak egunero egiten eban legez, itzartu eta anaiagaz batera neguari erion euri langarraren azpian bide idoitsuetan zehar abiatu ginan meategirantz. Bide osoan amak ez eutsan nire besotik oratzeari itxi, beharbada oinak jarten ez nekian zidor iluna erakutsi guran. Meategira heltzeko ordu beteko zidor malkartsu horretara, txitean pitean, beste behargin batzuek urteten eben.
2007
‎Amaika bertso dira onekin ez dira oso bikañak, oiek obeto jartzeko ez dauka abildaderik mingañak.
‎Gauza guziak egiak dira ez det nik jarri ez dana. Orain artian ibili gaitzan onez aurrera zuzena barkazioa eman zazute borondatez euskaldunak.
‎Ongi egillen bat arkitzen bada Faltak dezala tapatu, Neure burua eta begiak Egiñak daude zartu, Ondo jarriak ez dira izango Bañan mesedez barkatu.
‎Onekin dizut bukatzen, lan ontan ez naiz aspertzen. Zuk badirazu barkatzen ondo jarriak ez daude baña a [r] i naiz alegiña egiten. Zuk neure faltak zuzentzen aber diran garbitzen gero dituzten kantatzen.
‎Orra emezorzi381 berso nik jarri ez dira oso bikañak.
2008
‎Guk apropos jarritakoan ez zirala sartuko eta igesari emongo eutsela konturatzen ginanean, etxeko guztiok prestetan ginan azken ahaleginerako. Zartaginak, lapiko tapak, baldeak... burrundarea aterateko edozerk balio eban.
2011
‎Igarri barik, esangura sakona euken ohitura horreek, baina inoren bizia arriskuan jarri ezik. Ezin esan gauza bera, baten baten bizia arriskuan jarri ezkero.
‎Baina hau eskatzen deutsuet hiri eta hi lakoei: boleari aurrera egin ez daian eutsiten jarten ez bazaree be, ez zaitezela jarri berari beherantz bultzaka".
2013
‎Juan Kruzek enkargu haiek hartzen zituen, horrelako hamaika bertso-paper eginak zituen, baina gutxitan sinatzen zuen. Enkarguz egindako bertsoei sinadura jartzea ez zuen gogoko, hain zen apala eta lotsatia (Ataño 1979: 80) 40 Izaera herabetiak eraginda, ez zitzaion erraza egiten plazaz plaza bertsotan ibiltzea, Juan Kruz ez zen plaza gizona izan.
‎Ehizarako hiru eskopeta zahar herdoildu, hamarka kartutxo, perdigoiak eta 2.000 pezeta izan ziren etxean aurkitu zuten guztia. Armak agintarien esku jarri ez izana izan zen lehenengo akusazioa (Aizpuru 2007: 119) 65 Atzemaniko ondasun subertsiboa ez zitzaien nahikoa iruditu matxinoei, beste zerbait aurkituko zuten ongi miatuz gero.
2015
‎Guk euskara bizi dadilako, Euskal Herria bizi dadilako eskubidea (eta beharra) jartzen dugu praktikan euskaraz dugunean. Eskubide bat praktikan jartzea ez da, ordea, faxista izatea.
‎Artikulua, beraz, politikari eta gobernariei zuzendua zen batez ere: " Guk ez dugu erakunderik nahi ordezkariak kalera korrika atera daitezen, eta batzuk zein aurpegi jarri ez dakitelarik eta askok nolako tripak, problemei soluziobideak eskaintzeko baizik". Korrika egitearena joera kristaua ote zen ere idatzi zuten, euskaraz aritu beharrean euskararen alde zerbait egitea (errezatzea balitz bezala) balitz kontua, sakrifizio fisiko pixka batekin gainera.
2017
‎Zer ikuskera edo balio euskaldun laga behar izan du bada Atxagak bazterrean Espainian onartua izateko? Kanporako irekitasunak berekin dakarren mugen lausotze edo zalantzan jartzea ez da erraz onartzen gurea bezala bere burua kolokan sentitzen duen nazio baten kideen artean. Balirudike muga horiek tinko ixteak indartsuago egingo gintuzkeela.
‎Saria ere ez zen edonolakoa, ordea. Izan ere, herriaren alde den dena emateko prest agertuz gero, gizabanakoa eskubide osoko herrizalea bihurtzen zen, inola ere zalantzan jartzerik ez zegoen nortasuna erdietsiz, herrizaletasun esentziala, hain zuzen ere. Horrela, kausaren alde bizitza emandako heroiak, kasu, betiko gogoratua izateko eskubide loriatsua irabazten zuen, herriaren Historian betiko idatzirik geratuko zen izena, alegia.
‎Ikus daitekeenez, egitasmo premodernista bete betean dago oinarriturik modernitateak postulaturiko ontologia eta epistemologian.35 Egile premodernistak zalantzan jartzen ez duten siniste batetik abiatzen dira, alegia, badela munduari berez dagokion egoera ideal bat, gizakiok batetik ezagutu ahal duguna eta bestetik errealitatean gauzatzera behartuta gaudena. Munduari berez dagokiona:
2019
‎Gainera, kontuan hartzen badugu Atxagaren produkzioa kantitatez donostiarrarena baino handiagoa dela, atera daitekeen ondorioa hauxe da: nahiz eta Saizarbitoriak ez duen kanpora begira oihartzun bereziki handirik izan, berak horretan ahalegin handirik jarri ez duelako izan dela uste
‎Jakina, zenbakien zehaztasuna ez da hemen puntua[...] baizik eta beste bortizkeria forma batzuen garrantzi historikoa azpimarratzea eta bortizkeria horiei ematen zaien bigarren mailako tratamendua salatzea. Izan ere, estatuaren hegemonia nazionalista zuzenean kolokan jartzen ez duen bortizkeriak ez du atentzio bera jasotzen" (Gabilondo 2013: 100).
2021
‎Literaturari dagokionez, literatura esperientzia pertsonal eta sentsorial moduan definitzen du EIAE3 k Yolanda Arrieta57 aipatuz. Hain justu ere, esperientzia horri tiraka mintzatzen da IE6 Bere iritziz, Zayasek eta Lluchek esaten dutenaren ildotik, testu generoek garrantzia dute heziketa literarioan eta lanketa hortik abiatu behar da, baina dakigunarekin eta etorkizuneko esperientzia horiekin harremanetan jartzeak ez du garrantzi txikiagoa. Hau da, jakitea irakurri dugun hori nola balia daitekeen etorkizuneko esperientzietan.
‎Joera hau printzipioz ulergarria izan daiteke, hots, irakurgaiaren hizkuntza eskakizuna irakurlearen gaitasun linguistikoetara egokitzea, baina hortik aurrerako erabakiak euskaraz eta gaztelaniaz ez direla berdinak esplikatzen du. Gaztelaniaren kasuan, hizkuntza gaitasun jakina erdietsi behar dela zalantzatan jartzen ez denez, eskaintzen diren errefortzuek edota proposatzen diren irakurgaien eskakizunak gora egin behar dutela ulertzen eta onartzen da gaztelaniaz gazte batek behar duen mailara iristeko. Euskararenean, aldiz, jarrerak eta erabakiak norabide berean hain modu sistematikoan ez doazela salatzen du elkarrizketatuak.
‎Bai irakurketa, bai literatura jakintza arlo gisa hartzeko aldarria ere argi uzten dute IE5 ek eta IE7 k, eta kasu horretan, literaturzaletasuna nahiz irakurzaletasuna auzitan jarriko ez liratekeela pentsatzen dute; edo, agian, bai, baina beste termino batzuetan. Horrek ez du esan nahi derrigorrez ikasgai bereizia behar denik, nahiz eta horri buruzko iritziak desberdinak izan.
‎Izan ere, irakasteko moduetan iraganeko inertzia handiak daudela gaur egun ere ukaezina da. Zentzu horretan, hain berriak ez diren baina berritzat jotzen diren metodologiak" ikastetxe batzuetan martxan jartzea ez dela erraza" uste du LIR2 k. Eta" bertigoa ematen dutela" eransten du, bere hitzetan," irakasle batzuek oso modu estandarrean eta garai batekoan" funtzionatzen dutelako.
‎Horren erabilera, oro har, baina irakaskuntzan bereziki, era askotako iritziak sorrarazten dituen gaia da. AIR1 en aburuz, ez da ondorio positiboak ekarri dituen baliabidea, orokorrean bere baliagarritasuna zalantzan jartzen ez duen arren. Hala ere, aisialdian eragin duen paradigma aldaketa nabarmentzen du, eta telebista edota zenbait liburu eta disko izateak zekarren errealitate batetik poliedrikoa eta askotarikoa den beste eredu batera igaro dela azaltzen du elkarrizketatuak.
‎Horrez gain, hezkuntza sistemaren" ekoizpen funtzioak" ikasleak" desbideratze kategorien" arabera sailkatzea da horren beste ondorioetako bat (Apple, 1982: 79). Gainera, globalizatutako lan merkatuan zein ekonomia jardueretan, inertzia horiek indar handiagoa hartzen dute joera edota kultura dominatzaile bat egituratuz, eta horiek puskatuko dituzten aurkako dinamikak abian jartzea ez da zeregin erraza. Izan ere, lan merkatua zenbat eta bateratuago egon eta, ezagutzaarlo tekniko, digital eta Gizarte Zientziak ez diren horien inguruan gotortzen ari da, orduan eta ageriago geratzen da ezagutza arlo menperatuen gutxiespena kultura dominatzailearen aldetik (Bourdieu eta Passeron, 1979), eta, esan bezala, lan merkatuari begira duten prestigioak hezkuntzan dutena zeharo baldintzatzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia