2002
|
|
Ba, hura saripean jarri eta...
|
jar
ezak enkargadu, gazte bihurri hori.
|
2006
|
|
Amak goizaldeko bostetan, berak egunero egiten eban legez, itzartu eta anaiagaz batera neguari erion euri langarraren azpian bide idoitsuetan zehar abiatu ginan meategirantz. Bide osoan amak ez eutsan nire besotik oratzeari itxi, beharbada oinak
|
jarten
ez nekian zidor iluna erakutsi guran. Meategira heltzeko ordu beteko zidor malkartsu horretara, txitean pitean, beste behargin batzuek urteten eben.
|
2007
|
|
Amaika bertso dira onekin ez dira oso bikañak, oiek obeto
|
jartzeko
ez dauka abildaderik mingañak.
|
|
Gauza guziak egiak dira ez det nik
|
jarri
ez dana. Orain artian ibili gaitzan onez aurrera zuzena barkazioa eman zazute borondatez euskaldunak.
|
|
Ongi egillen bat arkitzen bada Faltak dezala tapatu, Neure burua eta begiak Egiñak daude zartu, Ondo
|
jarriak
ez dira izango Bañan mesedez barkatu.
|
|
Onekin dizut bukatzen, lan ontan ez naiz aspertzen. Zuk badirazu barkatzen ondo
|
jarriak
ez daude baña a [r] i naiz alegiña egiten. Zuk neure faltak zuzentzen aber diran garbitzen gero dituzten kantatzen.
|
|
Orra emezorzi381 berso nik
|
jarri
ez dira oso bikañak.
|
2008
|
|
Guk apropos
|
jarritakoan
ez zirala sartuko eta igesari emongo eutsela konturatzen ginanean, etxeko guztiok prestetan ginan azken ahaleginerako. Zartaginak, lapiko tapak, baldeak... burrundarea aterateko edozerk balio eban.
|
2011
|
|
Igarri barik, esangura sakona euken ohitura horreek, baina inoren bizia arriskuan
|
jarri
ezik. Ezin esan gauza bera, baten baten bizia arriskuan jarri ezkero.
|
|
Baina hau eskatzen deutsuet hiri eta hi lakoei: boleari aurrera egin ez daian eutsiten
|
jarten
ez bazaree be, ez zaitezela jarri berari beherantz bultzaka".
|
2013
|
|
Juan Kruzek enkargu haiek hartzen zituen, horrelako hamaika bertso-paper eginak zituen, baina gutxitan sinatzen zuen. Enkarguz egindako bertsoei sinadura
|
jartzea
ez zuen gogoko, hain zen apala eta lotsatia (Ataño 1979: 80) 40 Izaera herabetiak eraginda, ez zitzaion erraza egiten plazaz plaza bertsotan ibiltzea, Juan Kruz ez zen plaza gizona izan.
|
|
Ehizarako hiru eskopeta zahar herdoildu, hamarka kartutxo, perdigoiak eta 2.000 pezeta izan ziren etxean aurkitu zuten guztia. Armak agintarien esku
|
jarri
ez izana izan zen lehenengo akusazioa (Aizpuru 2007: 119) 65 Atzemaniko ondasun subertsiboa ez zitzaien nahikoa iruditu matxinoei, beste zerbait aurkituko zuten ongi miatuz gero.
|
2015
|
|
Guk euskara bizi dadilako, Euskal Herria bizi dadilako eskubidea (eta beharra) jartzen dugu praktikan euskaraz dugunean. Eskubide bat praktikan
|
jartzea
ez da, ordea, faxista izatea.
|
|
Artikulua, beraz, politikari eta gobernariei zuzendua zen batez ere: " Guk ez dugu erakunderik nahi ordezkariak kalera korrika atera daitezen, eta batzuk zein aurpegi
|
jarri
ez dakitelarik eta askok nolako tripak, problemei soluziobideak eskaintzeko baizik". Korrika egitearena joera kristaua ote zen ere idatzi zuten, euskaraz aritu beharrean euskararen alde zerbait egitea (errezatzea balitz bezala) balitz kontua, sakrifizio fisiko pixka batekin gainera.
|
2017
|
|
Zer ikuskera edo balio euskaldun laga behar izan du bada Atxagak bazterrean Espainian onartua izateko? Kanporako irekitasunak berekin dakarren mugen lausotze edo zalantzan
|
jartzea
ez da erraz onartzen gurea bezala bere burua kolokan sentitzen duen nazio baten kideen artean. Balirudike muga horiek tinko ixteak indartsuago egingo gintuzkeela.
|
|
Saria ere ez zen edonolakoa, ordea. Izan ere, herriaren alde den dena emateko prest agertuz gero, gizabanakoa eskubide osoko herrizalea bihurtzen zen, inola ere zalantzan
|
jartzerik
ez zegoen nortasuna erdietsiz, herrizaletasun esentziala, hain zuzen ere. Horrela, kausaren alde bizitza emandako heroiak, kasu, betiko gogoratua izateko eskubide loriatsua irabazten zuen, herriaren Historian betiko idatzirik geratuko zen izena, alegia.
|
|
Ikus daitekeenez, egitasmo premodernista bete betean dago oinarriturik modernitateak postulaturiko ontologia eta epistemologian.35 Egile premodernistak zalantzan
|
jartzen
ez duten siniste batetik abiatzen dira, alegia, badela munduari berez dagokion egoera ideal bat, gizakiok batetik ezagutu ahal duguna eta bestetik errealitatean gauzatzera behartuta gaudena. Munduari berez dagokiona:
|
2019
|
|
Gainera, kontuan hartzen badugu Atxagaren produkzioa kantitatez donostiarrarena baino handiagoa dela, atera daitekeen ondorioa hauxe da: nahiz eta Saizarbitoriak ez duen kanpora begira oihartzun bereziki handirik izan, berak horretan ahalegin handirik
|
jarri
ez duelako izan dela uste
|
|
Jakina, zenbakien zehaztasuna ez da hemen puntua[...] baizik eta beste bortizkeria forma batzuen garrantzi historikoa azpimarratzea eta bortizkeria horiei ematen zaien bigarren mailako tratamendua salatzea. Izan ere, estatuaren hegemonia nazionalista zuzenean kolokan
|
jartzen
ez duen bortizkeriak ez du atentzio bera jasotzen" (Gabilondo 2013: 100).
|
2021
|
|
Literaturari dagokionez, literatura esperientzia pertsonal eta sentsorial moduan definitzen du EIAE3 k Yolanda Arrieta57 aipatuz. Hain justu ere, esperientzia horri tiraka mintzatzen da IE6 Bere iritziz, Zayasek eta Lluchek esaten dutenaren ildotik, testu generoek garrantzia dute heziketa literarioan eta lanketa hortik abiatu behar da, baina dakigunarekin eta etorkizuneko esperientzia horiekin harremanetan
|
jartzeak
ez du garrantzi txikiagoa. Hau da, jakitea irakurri dugun hori nola balia daitekeen etorkizuneko esperientzietan.
|
|
Joera hau printzipioz ulergarria izan daiteke, hots, irakurgaiaren hizkuntza eskakizuna irakurlearen gaitasun linguistikoetara egokitzea, baina hortik aurrerako erabakiak euskaraz eta gaztelaniaz ez direla berdinak esplikatzen du. Gaztelaniaren kasuan, hizkuntza gaitasun jakina erdietsi behar dela zalantzatan
|
jartzen
ez denez, eskaintzen diren errefortzuek edota proposatzen diren irakurgaien eskakizunak gora egin behar dutela ulertzen eta onartzen da gaztelaniaz gazte batek behar duen mailara iristeko. Euskararenean, aldiz, jarrerak eta erabakiak norabide berean hain modu sistematikoan ez doazela salatzen du elkarrizketatuak.
|
|
Bai irakurketa, bai literatura jakintza arlo gisa hartzeko aldarria ere argi uzten dute IE5 ek eta IE7 k, eta kasu horretan, literaturzaletasuna nahiz irakurzaletasuna auzitan
|
jarriko
ez liratekeela pentsatzen dute; edo, agian, bai, baina beste termino batzuetan. Horrek ez du esan nahi derrigorrez ikasgai bereizia behar denik, nahiz eta horri buruzko iritziak desberdinak izan.
|
|
Izan ere, irakasteko moduetan iraganeko inertzia handiak daudela gaur egun ere ukaezina da. Zentzu horretan, hain berriak ez diren baina berritzat jotzen diren metodologiak" ikastetxe batzuetan martxan
|
jartzea
ez dela erraza" uste du LIR2 k. Eta" bertigoa ematen dutela" eransten du, bere hitzetan," irakasle batzuek oso modu estandarrean eta garai batekoan" funtzionatzen dutelako.
|
|
Horren erabilera, oro har, baina irakaskuntzan bereziki, era askotako iritziak sorrarazten dituen gaia da. AIR1 en aburuz, ez da ondorio positiboak ekarri dituen baliabidea, orokorrean bere baliagarritasuna zalantzan
|
jartzen
ez duen arren. Hala ere, aisialdian eragin duen paradigma aldaketa nabarmentzen du, eta telebista edota zenbait liburu eta disko izateak zekarren errealitate batetik poliedrikoa eta askotarikoa den beste eredu batera igaro dela azaltzen du elkarrizketatuak.
|
|
Horrez gain, hezkuntza sistemaren" ekoizpen funtzioak" ikasleak" desbideratze kategorien" arabera sailkatzea da horren beste ondorioetako bat (Apple, 1982: 79). Gainera, globalizatutako lan merkatuan zein ekonomia jardueretan, inertzia horiek indar handiagoa hartzen dute joera edota kultura dominatzaile bat egituratuz, eta horiek puskatuko dituzten aurkako dinamikak abian
|
jartzea
ez da zeregin erraza. Izan ere, lan merkatua zenbat eta bateratuago egon eta, ezagutzaarlo tekniko, digital eta Gizarte Zientziak ez diren horien inguruan gotortzen ari da, orduan eta ageriago geratzen da ezagutza arlo menperatuen gutxiespena kultura dominatzailearen aldetik (Bourdieu eta Passeron, 1979), eta, esan bezala, lan merkatuari begira duten prestigioak hezkuntzan dutena zeharo baldintzatzen du.
|