Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 287

2010
‎Egindako lan guztiaren eta garaitutako buruko minen ordain gisa edo opari lez, idazkortz? eder bat eskaini zioten Augustini, idazten bidea irekitzen jarrai zezan.
‎Baina apurka apurka, tokian tokikoak jasotzen saiatuko zen. Andima Orueta, Euzkadi egunkariko erreportariarekin hasiko zen batera eta bestera gertaerak jarraitzen .
‎Julenek, liburu honen sarreran zehatz mehatz ematen dizkigu Augustinek erabili ohi zituenak: Augustin Zubikarai idazleak, bere denborako ohitura jarraituz , ezizenak erabilten ditu: zortzi agertzen dira:
‎Seminarioan gaixotu egin zen eta etxera itzuli behar izan zuen. Etxetik ahalegindu zen ikasketak jarraitzen . Liburuetara guztiz zaleturik, haiek irakurtzen ematen zuen gaixoaldiak, besterik ezean, eskaintzen zion astia.
‎Bien bitartean, hoztu egin zitzaion apaiz izateko gogoa. Hala ere, gaixoalditik ongi sendatu gabe oraindik, Gasteizko Seminariora joan zen, garai hartako araudi zorrotzak ez baitzion uzten ikasketak etxetik jarraitzen . Eta berriro ere gaixotu egin zen eta etxera itzuli behar!
‎Batzokian zuten beren txoko maitea Ondarroako idazleek; han izaten zuten kulturako eta politikako berri, han eskolatzen eta trebatzen ziren herriaren zerbitzurako. Idazleak, ohiturari jarraituz eta une batzuetan debekuak zirela eta isilpean jardun behar zutelako, izenordeaz baliatzen ziren. Garai honetan, hauek aipatzen dizkigu Augustinen biografoak:
‎Barkazioa eskatuko al digute? Jarraituko al dute holako eta antzeko salaketa latz eta larriak egiten. Denak balio ote dezake ETAren kontrako borrokan?
‎Eta neuk holako zerbait erantzun nion: ...jende on asko dagoela, Euskal Herrian eta kanpoan, egoera irauli ezin bada, goxatzeko behinik behin prest dagoena; laugarrenik, bakoitzak bere mugak ezagutzeko aukera paregabea eta gu baino lehen antzeko egoeran aurkitu diren pertsonekin nolabaiteko solidaritza sentitzeko abagune zirragarria; eta azkenik, kristau izanik, Jesus gurutzbidean eta gurutzean iltzaturik izan nuen oso gogoan, baita hari jarraitzeko asmotan edota historian zehar mundu berria, zuzenagoa eta gizatiarragoa egiteko ahaleginetan. Kristorenak, jasan dituzten gizon emakumeak ere, eta ez sinestekoa da Harengandik eta haiengandik, jaso?
‎Zutunik jarraitzera behartu ninduten eta 2 ordu(?) igaro ondoren hauxe esan nien lasai asko: –Erortzear nago horrela jarraitu behar badut.
‎Zutunik jarraitzera behartu ninduten eta 2 ordu(?) igaro ondoren hauxe esan nien lasai asko: . Erortzear nago horrela jarraitu behar badut. Posible al da flexio ariketa pare bat egitea eta gero zuen galdeketarekin segitzea??
‎A/ Giro ez gizatiarrak bere hartan jarraitu zuen, hotsak, zaratak, ate kolpeak e.a. askoz leunagoak baziren ere. Ziegetan ere nahiko lasai utzi gintuzten, nirekin zegoen X. Oleaga birritan edo eraman bazuten ere.
‎Kantuaren gertaera, Jean Haritschelharrek argitu zuenez, Atharratzeko Arengarai (edo modu laburtuan Arañe edo Arrañe3) auzoko neskatila jabegai edo, prima, ri zuzendua da. Barkoxeko herri tradizioari jarraiturik , Etxahunen beraren biloba txipia zen Madame Poussard en arauera, kantuaren egilea Pierre Topet. Etxahun, bera izango zen.
‎Artzain munduko metaforabideari jarraiturik iruzkindu dezagun Gure olhan sartzeko desir handireki. Emakume gazteak artzainaren etxean (edo metaforikoko ardi txabolan) sartzeko gogo handia du.
‎Halan be sakratu zaiataz, eroan zinduzanlurraren ahala lez, eraildu ausarta!, eta jarraitu gura neuskio sakonera, maitasunak lotuko ez banindu, gizurenari.
‎Eta, ganera, Karmel hartzen neban eta Euskal Herriko beste aldizkari batzuk, interes handiaz ikusten nebazanak, Erroman nengoanean. Handik ikusten neban seriotasunez eginak zirala, eta konturatu zelako ahalegina eskatzen dauan holako aldizkariak prestatzen jarraitzeak .
‎Erantzun osorik ez dot uste inork daukanik, estrategia lakoa izango litzaken erantzunik ez dago. Baina bitartean, eguneroko ekintzak betetzen jarraitzen dogula, pentsa egin behar dogu sakon, bakean, garraztasun barik, pentsatu. Eta zuzentasunaren alde jarri koherentziaz.
‎Luis Arostegi-k: Eskerrak zeuoi, hemen lanean jarraitu dozuenoi. Gure herritik, hemengo Elizatik, hemengo karmeldarrekandik hartu dogu hainbeste, eta hau mundu guztiko Eliza eta herrietatik hartutakoaz alkartzen da egoki.
‎Arriolak idatzitako bertsorik gehienek egunkarietan (La Voz, El Diario Vasco...), garaiko aldizkarietan (Arantzazu, Goiz Argi, Zeruko Argia...), eta jubilazio kari Arrasateko Udalak argitaratu zuen Nekez bada ere (1981) liburuan ikusi izan dute argia. Liburu horretan Arriolaren 751 bertso argitaratu ziren, baina bertso jartzaile jatorra ez zen horretan gelditu eta idazten jarraitu zuen, kementsu jarraitu ere.
‎Arriolak idatzitako bertsorik gehienek egunkarietan (La Voz, El Diario Vasco...), garaiko aldizkarietan (Arantzazu, Goiz Argi, Zeruko Argia...), eta jubilazio kari Arrasateko Udalak argitaratu zuen Nekez bada ere (1981) liburuan ikusi izan dute argia. Liburu horretan Arriolaren 751 bertso argitaratu ziren, baina bertso jartzaile jatorra ez zen horretan gelditu eta idazten jarraitu zuen, kementsu jarraitu ere.
‎Kronika kutsu hori da, beraz, Arriolaren bertsogintzari darion, alderdi nabariena, eta aipagarriena?, Lekuonaren 1981eko berbak erabilita. Harrezkeroko bertsogintzan ere(), bide beretik jarraitu zuen Arriolak, hurreko errealitateari behatuz, eta gertatzen zenaren berri emanez, urteotan bertsorik gehienak Donostiako El Diario Vasco n eta Arrasateko jubilatuen aldizkarian argitaratu zituelarik.
‎Eta atzetik gabatxo eta gallego orok gaiztoki:« Me non, le Pays Basque n, est pas avec lui? »Eta gainera« Il n, a pas la mayori»8« Ke si, el pueblo vasco quiere l, autonomi?. Onbre, bizi gara en demokrazi... Y Navarra nunca dira ke si.?. Ostia euskaldunek darraite gorri eta xuri.... Puten, Jainkotzat hartu dute errege Louis?. Nomejodas9, idolotzat Bi gol, Juan Karl eta Xofi!?
‎Madrileko zapat ero ala zapat hila, Zaharkozi, Segolene, Xirak ala edozein urde zakila.Utz gaitzatela bakean! Euskal Herria ez dago isila! eta jarraituko geroan askatasunaren bila!
‎Esaterako, telefonoan, telebistako elkarrizketetan, bazkalosteko barriketetan? Hor ez da pentsatu beharrik, nahiko du hiztunak ohiturazko rutinei jarraitzea : bai, esan!
‎Irakasle askoren iritzian, egia da aspaldiko adagio latinoa Rem tene, verba sequantur, alegia, argumentua edukiez gero, hitzek jarraitu egingo diotela argumentu horri. Eta hala praktikatzen dute, prestatzen dute irakasgaia eta jendaurrean berba egiteko gertu dira, besterik landu gabe.
‎Guk ematen dugun klasean, edo solasaldi baten hari jakina dauka diskurtsoak, eta berbaz jardunik, hari hori galtzen dugunean, bai klasean nahiz solasaldian, sortzen ari ginen testuaren ordez, esaldi inkoherenteak esaten jarraitzen dugu. Testuak berak batasuna eskatzen du.
‎Isiluneak nasaitu egiten du giroa eta astia ematen hurrengo ideia pentsatzeko. Beti ere, Aristotelesi jarraituta dioenean,. Pentsatu egizu pertsona jakintsuaren eran, baina mintzatu pertsona normala legez? 4.
‎Alde horretatik, ikasleak apunteak hartzearen aldeko gara, telebistako ohiturei jarraiturik ikasle espektadoreak hez ez ditzagun.
‎Azken 50 urteetan euskararen egoera aldatuz joan dela aipatu zuen Patxik. Euskal Herriko herri askotan gertatu izan den bezala, gazteek apenas jarraitu dute baserrietako bizimoduan herri eta hirietara zabalduz beren etorkizuna. Auzoetako eskolak itxi eta herrirantz jo behar izan zuten inguruko haurrek.
‎Erakunde eta talde asko dira euskararen alde lanean dihardutenak. Denei eskatu zien euskaltzain berriak adorez eta gogoz lanean jarraitzeko . Hauentzat izan zituen esker hitzak eta txalo bat ere eskatu zuen gizarteko arlo desberdinetan euskararen alde lan egiten ari diren pertsona guztientzat.
‎Andres Urrutia euskaltzainburuak, medaila eta diploma entregatu zizkion euskaltzain berriari. Honen ondoren eta, protokoloari jarraituz , ekitaldian parte hartzen ari ziren euskaltzain osoek beren agurra egin zioten Patxiri. Omenaldietan gertatzen den bezalaxe, bakoitzak bere oparia eskaini nahi zuen eta momentu aproposa aukeratu zuen Aramaioko abesbatzak bertakoei pare bat abesti eskaintzeko eta ekitaldi nagusiari amaiera emateko.
‎Yves Beaupérinentzat. Jousseri jarraitzen dio, kultura idatziak eta hedabide berrien eragin neurriz kanpokoak baldintzatu eta ahuldu egin dute gizakiak ahozko jardunetarako duen ahalmen neurrigabe eta naturala.
‎Izan ere, Aitzolek Mixel Dargaitz saratar bertsolariarengan aurkitu zuen Matxinen arrastoa jarraitu ahal izateko behar zuen bide erakuslea. Hona hemen, Dargaitzek Aitzoli esandakoa:
‎(?) Beraz, euskararen erabilera orokortzera iristeko bi erronka nagusiek bete gabe jarraitzen dute: euskaraz bizi ahal izatea legez bermatzea eta euskararen ezagutza unibertsala lortzea.
‎Euskarari dagokionez, irakaskuntzan hainbateko porrota edota iruzurra gertatu ote zaigun neure buruari galdetu ondoren, haratago begiratu nahi nuke, arazoaren sustraiak ikasgeletatik kanpo daudela uste baitut. Lehenago, eskola bizitzan den dena erdara hutsean izan arren, eskolatik kanpoko bizitza euskaraz egiten genuen, hau da, euskaldun izaten jarraitzen genuen. Zer dela eta?
‎Badakit zer dioen san Pablok, hau da, kontuz ibili behar dela filosofiekin datozenekin, baina san Pedrok, beste epistola batean, badio nola kristauak beti gertu egon behar duela edozeineri bere fedearen arrazoiak emateko. Jarrai dezadan bada nire filosofia desarroilatzen. Oraingoan nire filosofia lehena, nire metafisikaren zientzia.
‎Eta handiak bota euskaraz. Total, ezezagun izaten jarraitzen dut. Eta nire mezua, nire filosofia, ez da ia inora iristen, antzua gertatzen da neurri handian.
‎Eta kosmos material honetan ez da halakorik. Kanti jarraituz ondorioztatu behar da zientzia metafisikoa ezinezkoa dela. Eta guretzat hala da.
‎Baina Kantek, eta jarraitu diotenek bide hortatik, eurek egina oso ondo teorizatua dagoena terminologiaren esparruan batez ere, Kantek ez zuen kontuan hartu, zentratuz pertsonaia historikoa ere den Jesusen biografian, Kantek ez zuen kontuan hartu gertatu izan diren gertakizun batzuk, eta horiek dira Jesusek egiten zituen signoak. Eta signoek amankomunean dute eskema hauxe (modu errezean argitzeko):
‎Bi hilabete eta erdi geroago, gerra zibila piztu zenean (19361939), Probintziako lurraldea erdi bi egin zen elkarren aurkako bi zatitan bereizirik. Araba, Logroño eta Nafarroako probintzia zibilek nazionalen alderdira jo zuten eta alde horretako karmeldarren komunitateek normal samar jarraitu ahal izan zuten beren bizitza, baina ez abertzaletzat begiz jota zeuden erlijiosoentzat arrisku gabe. Gasteizkoa izan zen bere bizitza irabiatuena ikusi zuen komentua, ikasleen mobilizazioagatik eta etxearen parte bat kartzelatzako egokitu behar izan zelako.
‎Hauek beren buruak defendatu zituzten ahal zuten guztiaz; baina hala ere bost heriotza gertatzea ezin izan zuten saihestu. Liskarraldi hartan fraideak Gaztediko lokaletan, eraikinaren iparraldean, ezkutatu ziren, eta larrialdia igaro ondoren, elizan mezak ematen jarraitu ahal izan zuten eta komunitateko bizitza bere onera etorri zen.
‎Kalahorrako komentuak izan zuen Probintziako komentu guztietatik zoririk onena. Inbasoreek ez zuten ukitu, eta fraideek komentua uzteko agindua hartu bazuten ere, itxura hutsezko agindua izan zen, eta komunitatean bizitzen jarraitu ahal izan zuten. Tuterako komentuak ez zuen halako zorionik izan, 1808ko azaroan soldaduen harrapaketaren mende geratu baitzen.
‎Azkenik, 1813ko irailaren 9an bildu ahal izan ziren berriro komentuko bizitza egiteko. Iruñeko Ikastetxeari dagokionez, frantziarrek komentuaren zati bat hartu zuten kuarteltzako eta gainerakoan erlijiosoak bizi ziren eta elizaren zerbitzuan jarraitu zuten, apaiz janzkera erabiltzen bazuten ere. Hala ere liburutegiko liburu eta artxiboko dokumentu ugari galdu ziren.
‎1881eko urriaren 3an, beneditar mojen Ikastetxean jarraituko ditu bere etxean hasitako ikasketak. –Notre Dame du Pré?
‎Orain arte ez dut kritika txarrik irakurri? ea halaxe jarraitzen dugun! Nire webgunean irakur daitezke orain arteko kritikak.
2011
‎Egun Donibaneko Begiraleak elkarteak sutsuki jarraitzen du euskararen eta euskal kulturaren alde eginez. Gaur egun, elkarteak 300 bazkide inguru ditu eta honako arloak ditu zabalik:
‎Herriko kohesio sozialaren erakusle ere bada 1931ko apirilaren 12ko udal hauteskundeetan, abertzalez, tradizionalistez eta ezkertiarrez osatutako zerrenda bakarra aurkeztu zela hauteskundeetara Markinan, eta garaiko hauteskunde legearen 29 artikuluari jarraituz , aurkeztu zen zerrenda atera zela aukeratua, bozketarik egin gabe. EAJ k alkatea eta bost zinegotzi lortu zituen, Comunión Tradicionalistak bi eta PSOE k eta errepublikarrek bat.
‎Egun horretan, markinar eta xemeindar asko atera zen kalera, erreketeei arrera beroa egitera. Tradizionalistek indar asko izaten jarraitzen zuten Markinan eta Xemeinen, eta hauetariko askok lasaitu ederra hartu zuten erreketeen tertzioak herriko kaleetan ikusi zituztenean. Ospatzeko, tradizionalistek erromeria ere antolatu omen zuten.
‎Coserren proposamen honi jarraituz , Markinan eta Xemeinen gerra ostean eman zen errepresio bortitza ez egiazko gatazka bat izan zen. Izan ere, Tradizionalistek, eskuindarrek eta jauntxoek ikusi zuten Errepublika garaian urteetan izan zuten autoritateak ihes egin ziela; euren ideologia eta balioak zalantzan jartzen zirela; eta Markinan eta Xemeinen frontea geldirik egon zen hileetan, 1936ko uztailetik 1937ko apirilaren 27ra, hainbat une larri bizi izan zituztela.
‎Alkate jaunak asmo bat agertu zuen: lan hau esku askotara heldu dadila, eta Karmel aldizkariari haize apur bat emanez, indartsu jarrai dezala.
‎KARMEL, bere hirugarren aroan, 1970ean hasi zan eta gaur arte jarraitzen dau, gizatasunaren eta euskal kulturaren zerbitzuan.
‎Horrela, 2007 urtera arteko Karmelen banner botoi honen bidez sartuko gara. Eta harrezkerokoak orain ikusi dugun bezala jarraituko dugu ikusten?.
‎Eta Eskritura Santuaren garrantzia azpimarratzeko, Eukaristiaren sakramentuaz be lotzen dau Aita Santuak, Vatikano II. ari jarraituz : –Kristo beti dago presente Eukaristiako ogi ardoen antzirudipean.
‎Gorostiaga eta Erkiagarenak bere onera datoz. Baina Lino Akesolok ez du nahi aurrerantzean osoko izan (1963tik zen), nahiz eta prest dagoen urgazle eta liburuzain gisa jarraitzeko .
‎Garai haietan guztiz berria zen zeregin honetan bera sartzen da, eta geroago ikasleari zerbait berria sortarazten irakasteko ahalmenaz jabetuko da. Bere bizitzan zehar jarraituko du jokabide hori, ez gauzak eta gaiak errepikatzen erakusteko bakarrik, gauza berriak bilatzera bultzatzeko baizik. Alemaniako biblioteken sistemak, seminarioek duten zehaztasun eta seriotasunak eta lan egiteko metodoek liluratuta uzten dute.
‎Eta are eta gehiago diktadoreak hurbilago euki dituenean, ondino eta saminago bihurtuz bazterketa. Horrela 1941eko maiatzean, 30 urte bete zituenean, BOE delakoak Tovar bere lanetik bota zuen eta gizon arrunta bihurtu zen gauetik goizera, bere etikaren printzipioak jarraitzeagatik , eta agintaritzaren ustelkerietara ez makurtzeagatik. Orduan idazten du beste liburu garrantzitsu bat:
‎Schulten jakitun zaharrak berak hasitako lana amaitzeko eskatu zion. Eta horrela jarraitu zuen haren lana: Die Wölker und die Städte des antiken Hispanien (Antxinako Espainiako herri eta hiriak).
‎Azken baten franksimoak ez du onartzen inolako aldaketarik ez berrikuntzarik garai hartan. Hezkuntza ministroak J. Rubio García Minak errektore bezala jarraitzeko eskatzen dio, baina Tovarrek ezetza ematen dio. Moztu egiten ditu, los últimos hilos de un pasado político de veinte años, desvanecidas las ilusas esperanzas de que en la política española pudieran pesar de otro modo que como consecuencias fatales e impuestos los nuevos hechos de la segunda mitad del siglo?, (eta), intenté buscar para el trabajo personal un clima que no podía hallar en las aulas españolas?.
‎Eta hortik Espainako beste unibertsitateetara zabaldu zen, batez ere bere ikasleen bitartez. Bere argitaratutako lanek argi uzten dute nola landu behar den alor hori gaurko ikerketaren bideak jarraitu nahi badira.
‎Eta inbiria ere erraz garatzen den esparrua da. 40 urte frankismoaren dotrina entzuten komunikabideetan eta gizarteko askok eta askok jarraitzen zutela ikustea, ez da alperreko gauza. Horrek sustraiak uzten ditu gizartean, eta orduko haziaren landarak gaur ere irauten dute.
‎Baina mugagabeko saminari aurre eginez, Danielak, gaztetan hartutako konpromisoari eutsi, eta hurrengo bi hamarkadetan Iparraldean izandako mugimendu politiko abertzalean, euskal kulturan, euskararen irakaskuntzan,? buru belarri sarturik jarraitu zuen. Militantzia politikoan ibili zen, bakearen aldeko xerkatzean Elkarri mugimenduari atxikirik, euskal presoen aldeko jarduera eta ekintzetan, euskararen irakaskuntza eta pedagogia bultzatzeko sorturiko IKAS elkartean non zenbait urtez lehendakaria izan zen, Jakintza euskal etnografia taldean, euskal aldizkarietan kolaborazioak eta literatur lanak plazaratzen, itzulpengintzan?
‎Kartzelatik atera eta bi urteren buruan erretretan sartu zen. Baina erretretan bazen ere, bere militantzia eta konpromisoarekin jarraitu zuen. 2009 urtean, Alkartasuna Fundazioak Euskal Herriaren alde egindako lan bikainaren sari, diploma eman zion.
‎Aurrerantzean hil arte Bilbon jarraituko du. Hauxe izango da, ezbairik gabe, eukal lanei dagokionez, haren bizitzako etaparik oparoena.
‎apaltasuna egiaz aritzea da. L. Arostegik Akesoloren Idazlan guztiak obraren sarreran dioenari jarraituz (I, Larrea Zornotza, 1989, XXVII. or.), honela zehaztuko genuke:
‎Eta honela jarraitzen du A. Linok:
‎Bi urte geroago, haren bizitzari buruzko argibide gehiago dakartza; eta haren heriotzari buruz, oker ulerturik, 1836ko urtarrilean hil zela diosku, urte horretako urtarrileko hilen zerrenda batzuetan ageri baitzen. Gauzak hobeki ikertzen jarraitu zuen, eta 14 urte geroago (1984) beste datu berri batzuen artean, haren heriotzako data zehatza ematen digu: eta lehen, 1968eko idazlanean zalantzan jarri zuena, hots, A. Zabalak emandako data, zuzena zela ziurtatu zuen; beraz Frai Bartolome 1835eko abenduan hil zela, areago oraindik abenduaren 11n hil zela ziurtzat jo zuen.
‎Salmoetan, gainera, multzoka banatutako hainbat literatura mota agertzen zaizkigu. Hainbatetan inguruko herrietan erabiltzen ziren joera literarioei jarraituz . Ezin lan labur honetan banaka zehaztu.
‎Ikuspegi erlijiosoz kontatuta, baina, azken batean garai hartan ohikoa izaten zen eran idatzita ere bai. Horregatik, irakurtzerakoan hari nagusiari jarraitu behar diogu, Israel herriaren nondik norakoen berri orokorra eskaintzen digute eta.
‎Gorago bide batez aipatukoari jarraituz esan dezakegu salmoak aparteko lekua izan zutela Israel Herriaren gizarte bizitzan. Herritarrek beharrezkoak zituzten euren bileretan otoitz eta kantuok.
‎Lehen kristauak, gehienak juduak zirenez, euren liturgia ospakizunak antolatzean, Jesusen ondoan bizi izandako bideari jarraitu zioten. Eukaristiak aparteko garrantzia hartu bazuen ere, euren bileretan salmoak erabiltzen jarraitu zuten, taldeko erlijio sentimendu guztiak biltzen zituztelako.
‎Lehen kristauak, gehienak juduak zirenez, euren liturgia ospakizunak antolatzean, Jesusen ondoan bizi izandako bideari jarraitu zioten. Eukaristiak aparteko garrantzia hartu bazuen ere, euren bileretan salmoak erabiltzen jarraitu zuten, taldeko erlijio sentimendu guztiak biltzen zituztelako.
‎Hainbatean Testamentu Zahar osoaren laburpena edo eskaintzen digu. Era berean gogoratu dugu kristauek ere, judeguen ohiturari jarraituz , hasieratik bereganatu eta erabiltzen zituztela salmoak liturgian.
‎Nikolas Ormaetxea (Orixe) jaunaren Urte Guziko Meza Bezperak (1950) izan zen bidea egin zuen lehena. Geroago, salmoak herritarren esku jartzeko ahaleginetan jarraituz , Salmutegia (150 salmo eta Bibliako 17 kantika) deituriko liburutxoa gertatu zuen; berau Lazkaoko Beneditarrrek argitaratu zuten 1967an. Urte Guziko Meza Bezperak liburua izan zen euskarari liturgian atea zabaldu ziona.
‎–Hau be bada izatekoa! Orain 2000 urte bizi zan gizon bati jarraitu nahi deutsagu eta ez dakigu existitu zanik be?. Beste behin, komunitateko lixiba egiten ziharduela papertxo baten idazten deutso:
‎Horrela, zenbait bilera eta gogoeta luze burutu ondoren, gerora gure definiziozko hiztegietan jarraitu izan dugun bidearen nondik norakoak definitu genituen. Ezinbestekoak ziren aipaturiko bi ardatz horiek argitzeaz gainera, euskararen aberastasunak ere jaso zitezen, sinonimoak eranstea ere komenigarritzat jo genuen.
‎Hiru urteko lan luze eta neketsuaren ondoren, pozik eskaini ahal izan genien euskal munduan lanean ari zirenei euskara hutsean definiziozko Euskararako Hiztegia. Jendeak hasieratik agertu zigun begirunea eta babesa hiztegia erosiz; baita hartutako bidetik jarraitzeko laguntza handia eman ere.
‎Euskararako Hiztegia 1986an argitaratu ondoren, hainbat urtetan jarraitu genuen definiziozko hiztegi hori osotzen eta txukuntzen. Baita ere, sinonimoen hiztegiak aberasten, hurrengo datu hauetan ikusiko duzuenez:
‎Nire ustez euskara maila bat lortu duten ikasle guztiek eta euskal irakasle guztiek lukete honelako hiztegi egokitu eta eguneratu bat euskara ikasten jarraitzeko nahiz euskara egokiro irakasteko.
‎Lehena iaz plazaratu zuen eta eguraldiaren igarpenez aritzen da, bigarrena, oraintxe plazaratu berria duena, sendabelarrez. Junes Casenave erretretan daukagu, betherramitek Donapaleun daukaten erretira etxean, baina buruz eta osasunez ongi dabilenez gero, euskaraz idazten jarraitzen du. Berak kontatu zigunez, ba omen ditu jokatu gabeko hamar bat pastoral.
‎Lerro hauetatik nire besarkadarik beroena Battittu Coyosi, luzaz jarrai dezan horrela, euskararen alde, lan eginez, eta baita Eüskararen Egüna antolatzen, modu batean edo bestean, ibili ziren guzti guztiei ere, oraingo lana biharko etorkizun emankorra izanen delakoan. Autoan sarturik, etxera itzultzeko prestatzen ari ginela, jadanik kantatzen hasita zeuden zuberotarren aide ederra iritsi zen gure belarrietara.
‎Xede horri jarraituta , Euskal PENek ekimen batzuk burutu ditu urte hauetan:
‎Ni neu ez naz egon Madrilgo 2011 JMJn. Baina ahal izan dodanik ondoen jarraitu izan dot komunikabideen bitartez. Une hunkigarriak bizi izan ditut.
‎Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik jarraitu eta nork ez, zer dan politikoki zuzena eta zer ez, zer dan Elizaren betebeharra eta zer ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
‎Zubiaga be hor jabilk Europako hizkuntzen haseran euskara ete dagoen eta zazpi zutabetan errotzen jok? bardin jarraitzen joagu, latina, gerkera, hemen euskera neuk aztertu joat Barandianek erakutsitako bidetik, autoestimua goian gure otxandiarrak.
‎Donostian Mitxelenak zuzentzen zuen EGANen, gastronomiaz, zinemaz, unamunoz, traszendentziaz, filosofiaz,... artikuluak zetozen. Itsasoz haraindi, Guatemalatik, Euzko Gogoa, baina goldaketan, Txomin Agirreren baratzean jarraitu nahirik, Laffiten kontra (¿), Juana Bixenta Olaberen bertsoak han hemen aurkitu eta buruz dakizkienei ahanzterazi eta ezabatu euskal literaraturaren aztarnetatik (Orixek Santi Onaindiari idatzia). Zurrunbilo honetan elikatu zen Bittor.
‎Bostak bat izenak ez dauka zerikusirik taldeko kideen kopuruarekin, Bonaparte printzearen arabera, euskararen euskalki nagusien kopuruarekin baino. Izan be, 1983an Sinonimoen hiztegi txikia argitaratu zanean, lantaldea lau kidez osotua zan, baina Bostak bat eukan izena; geroko ibilbidean, sei kidez osotua, eta Bostak bat izenaz jarraitu eban?
‎Neskatoen zortziko hiru talde eta mutikoen zortziko talde bi. Dantza taldeak, nik handik alde eginda ere, aurrera jarraitu zuen. Herririk herri ere ibili ei ziren.
‎Euskara lantzen jarraitu eban: –UMANDIren euskal gramatika burutik amaierara ikusiz, hango ikasgaien gramatikaz jabetu nintzen, aditzez izan ezik.
‎Bertsolarien eguna sortu nahi zuen, hauek biltzeko, beraien gauza eta arazoez hitz egiteko, eta bertsotan eginez eta elkarrekin bazkalduz jai eder bat igarotzeko, azken batean, bertsolarien giroa suspertzeko. Hau ere lortu zuen gauzatzea eta hainbat urtez jarraitu zuten Euskal Herriko bertsolariek gure fraide honen deira komentuan biltzen harmonia ederrean, gorabehera txiki batzuk tartean izan arren.
‎10Delphy teknikarekin informazioa eskatzen zaie adituei, eta informazio horretan oinarrituz erabakiak hartzen dira. Alegia, gai baten inguruko erabakiak hartzerakoan edo jarraitu beharreko bidea zehazterakoan iritzi liderrek galdeketa bati emandako erantzunak hartzen dira oinarritzat.
‎Bidean euria zen nagusi, Lapurdiko itsas hegian zaparrada handiak genituen, Baxenabarren sartzean, eurizko oihal trinko batek bazterrak bustitzen zituela ikusi ahal izan genuen. Donapaleutik gora abiatuta euriak barra barra jarraitzen zuen, Oxkaxeko lepotik barna gindoazela lantzerrak eta lainoak hango paisaia ezkutatzen zuten?, ez zirudien Larrainen jokatu behar zuten pastoralaren lehen emanaldi hura burutu ahal izanen zutenik.
‎Berehalaxe, pastoraleko arizaleak frontoira sartu ziren, ohikoa izaten den soinuaren erritmoaz mugituz, eta aldarearen inguruko bazterretan ziren kokatu. Aldarearen gibel aldean zain zegoen apezak altxatu eta mezari hasiera eman zion bertan geundenok jarraitu genuen. Aitaren, eta ozen batez.
‎Prozedura hori jarraituz , 106 eta 111 arteko zenbaki atomikoak dituzten elementuen izenak onartu dira: seaborgioa, bohrioa, hassioa, meitnerioa, darmstadtioa eta roentgenioa.
2012
‎Geroztik Begiraleak elkarteak ez du antzerkirik jokatu. Gaur egun elkarte honek euskal kulturaren aldeko indar handia egiten jarraitzen du. Badu dantza talde indartsua, eta euskal dantzaz gain, kantuaz, gastronomiaz, etnografiaz eta euskaraz aritzen diren sailak ditu.
‎Aitzitik, soinulariak jarraitu zuen fin, fin txirula jotzen, are eta ozenago orroen gainetik.
‎3 Lurralde batek mendez mende izan dituan legeak edota arau edo ekanduak batzen dituan libur ua. Hor rela, BIZKAIKO FORUA, Bizkaiko bizimodua bideratzeko kontuan hartu eta jarraitzen ziran ohitura edo ekanduak eta legeak batzen zituan liburua dogu.
‎1992: Historiako gorabeherak gorabehera, Bizkaiko Foruak indarrean jarraitu dabe gaur arte; azken egokitzapena edo barriztatzea 1992ko legearen bidez egin zan; bertan Bizkaiko Forua Laudion eta Aramaion indarrean jarraitzea onartu zan. Bertan argi esaten da Laudio eta Aramaio Bizkaiko Lurralde Lauko parte dirala, eta hori horrela, bertako biztanle guztiak bizkaitar forudun edo infantzoien egoera daukiela.
‎1992: Historiako gorabeherak gorabehera, Bizkaiko Foruak indarrean jarraitu dabe gaur arte; azken egokitzapena edo barriztatzea 1992ko legearen bidez egin zan; bertan Bizkaiko Forua Laudion eta Aramaion indarrean jarraitzea onartu zan. Bertan argi esaten da Laudio eta Aramaio Bizkaiko Lurralde Lauko parte dirala, eta hori horrela, bertako biztanle guztiak bizkaitar forudun edo infantzoien egoera daukiela.
‎2 Hiri batzuk foru apartekoak izateak eta gainerakoak halakorik ez izateak arazoak sortzen zituan Bizkaiko lurraldeko bizimodua bideratzeko orduan. Bertako jaunak antzinatik ahoz jaso eta jarraitzen ziran ohitura edo ekanduak idatziz jasotzeko eskatu eutsien Gernikan batutako ordezkariei.
‎54 kapitulu ditu. Horrela, idatziz jaso ziran ordura arte tradizioz jarraitzen ziran antolaketa moduak, bizkaitar forudunen bizimodua egokiro zuzentzeko. Bertan, hainbat gauzaren artean lurraldeko alkateak zazpi izango zirala ageri da.
‎Ermandadeak Aramaio Araba barruan hartzea onartu ebenean, Aramaioko ohiturak edo ekanduak eta legeak errespetatzeko promesa egin eben. Hori horrela, Bizkaiko Lurralde Lauetako herrietako moduan indarrean jarraitu dabe gaur arte Bizkaiko foruak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jarraitu 89 (0,59)
jarraitzen 76 (0,50)
jarraituz 46 (0,30)
jarraituko 19 (0,13)
jarraitzeko 13 (0,09)
jarraitzea 11 (0,07)
jarrai 9 (0,06)
jarraiturik 5 (0,03)
jarraituz gero 4 (0,03)
jarraitzera 3 (0,02)
jarraituta 2 (0,01)
Jarrai 1 (0,01)
Jarraituko 1 (0,01)
darraite 1 (0,01)
jarraitutako 1 (0,01)
jarraitzeagatik 1 (0,01)
jarraitzeak 1 (0,01)
jarraitzean 1 (0,01)
jarraitzeari 1 (0,01)
jarraitzearren 1 (0,01)
jarraitzekotan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia