2010
|
|
Egindako lan guztiaren eta garaitutako buruko minen ordain gisa edo opari lez, idazkortz? eder bat eskaini zioten Augustini, idazten bidea irekitzen
|
jarrai
zezan.
|
|
Baina apurka apurka, tokian tokikoak jasotzen saiatuko zen. Andima Orueta, Euzkadi egunkariko erreportariarekin hasiko zen batera eta bestera gertaerak
|
jarraitzen
.
|
|
Julenek, liburu honen sarreran zehatz mehatz ematen dizkigu Augustinek erabili ohi zituenak: Augustin Zubikarai idazleak, bere denborako ohitura
|
jarraituz
, ezizenak erabilten ditu: zortzi agertzen dira:
|
|
Seminarioan gaixotu egin zen eta etxera itzuli behar izan zuen. Etxetik ahalegindu zen ikasketak
|
jarraitzen
. Liburuetara guztiz zaleturik, haiek irakurtzen ematen zuen gaixoaldiak, besterik ezean, eskaintzen zion astia.
|
|
Bien bitartean, hoztu egin zitzaion apaiz izateko gogoa. Hala ere, gaixoalditik ongi sendatu gabe oraindik, Gasteizko Seminariora joan zen, garai hartako araudi zorrotzak ez baitzion uzten ikasketak etxetik
|
jarraitzen
. Eta berriro ere gaixotu egin zen eta etxera itzuli behar!
|
|
Batzokian zuten beren txoko maitea Ondarroako idazleek; han izaten zuten kulturako eta politikako berri, han eskolatzen eta trebatzen ziren herriaren zerbitzurako. Idazleak, ohiturari
|
jarraituz
eta une batzuetan debekuak zirela eta isilpean jardun behar zutelako, izenordeaz baliatzen ziren. Garai honetan, hauek aipatzen dizkigu Augustinen biografoak:
|
|
Barkazioa eskatuko al digute?
|
Jarraituko
al dute holako eta antzeko salaketa latz eta larriak egiten. Denak balio ote dezake ETAren kontrako borrokan?
|
|
Eta neuk holako zerbait erantzun nion: ...jende on asko dagoela, Euskal Herrian eta kanpoan, egoera irauli ezin bada, goxatzeko behinik behin prest dagoena; laugarrenik, bakoitzak bere mugak ezagutzeko aukera paregabea eta gu baino lehen antzeko egoeran aurkitu diren pertsonekin nolabaiteko solidaritza sentitzeko abagune zirragarria; eta azkenik, kristau izanik, Jesus gurutzbidean eta gurutzean iltzaturik izan nuen oso gogoan, baita hari
|
jarraitzeko
asmotan edota historian zehar mundu berria, zuzenagoa eta gizatiarragoa egiteko ahaleginetan. Kristorenak, jasan dituzten gizon emakumeak ere, eta ez sinestekoa da Harengandik eta haiengandik, jaso?
|
|
Zutunik
|
jarraitzera
behartu ninduten eta 2 ordu(?) igaro ondoren hauxe esan nien lasai asko: –Erortzear nago horrela jarraitu behar badut.
|
|
Zutunik jarraitzera behartu ninduten eta 2 ordu(?) igaro ondoren hauxe esan nien lasai asko: . Erortzear nago horrela
|
jarraitu
behar badut. Posible al da flexio ariketa pare bat egitea eta gero zuen galdeketarekin segitzea??
|
|
A/ Giro ez gizatiarrak bere hartan
|
jarraitu
zuen, hotsak, zaratak, ate kolpeak e.a. askoz leunagoak baziren ere. Ziegetan ere nahiko lasai utzi gintuzten, nirekin zegoen X. Oleaga birritan edo eraman bazuten ere.
|
|
Kantuaren gertaera, Jean Haritschelharrek argitu zuenez, Atharratzeko Arengarai (edo modu laburtuan Arañe edo Arrañe3) auzoko neskatila jabegai edo, prima, ri zuzendua da. Barkoxeko herri tradizioari
|
jarraiturik
, Etxahunen beraren biloba txipia zen Madame Poussard en arauera, kantuaren egilea Pierre Topet. Etxahun, bera izango zen.
|
|
Artzain munduko metaforabideari
|
jarraiturik
iruzkindu dezagun Gure olhan sartzeko desir handireki. Emakume gazteak artzainaren etxean (edo metaforikoko ardi txabolan) sartzeko gogo handia du.
|
|
Halan be sakratu zaiataz, eroan zinduzanlurraren ahala lez, eraildu ausarta!, eta
|
jarraitu
gura neuskio sakonera, maitasunak lotuko ez banindu, gizurenari.
|
|
Eta, ganera, Karmel hartzen neban eta Euskal Herriko beste aldizkari batzuk, interes handiaz ikusten nebazanak, Erroman nengoanean. Handik ikusten neban seriotasunez eginak zirala, eta konturatu zelako ahalegina eskatzen dauan holako aldizkariak prestatzen
|
jarraitzeak
.
|
|
Erantzun osorik ez dot uste inork daukanik, estrategia lakoa izango litzaken erantzunik ez dago. Baina bitartean, eguneroko ekintzak betetzen
|
jarraitzen
dogula, pentsa egin behar dogu sakon, bakean, garraztasun barik, pentsatu. Eta zuzentasunaren alde jarri koherentziaz.
|
|
Luis Arostegi-k: Eskerrak zeuoi, hemen lanean
|
jarraitu
dozuenoi. Gure herritik, hemengo Elizatik, hemengo karmeldarrekandik hartu dogu hainbeste, eta hau mundu guztiko Eliza eta herrietatik hartutakoaz alkartzen da egoki.
|
|
Arriolak idatzitako bertsorik gehienek egunkarietan (La Voz, El Diario Vasco...), garaiko aldizkarietan (Arantzazu, Goiz Argi, Zeruko Argia...), eta jubilazio kari Arrasateko Udalak argitaratu zuen Nekez bada ere (1981) liburuan ikusi izan dute argia. Liburu horretan Arriolaren 751 bertso argitaratu ziren, baina bertso jartzaile jatorra ez zen horretan gelditu eta idazten
|
jarraitu
zuen, kementsu jarraitu ere.
|
|
Arriolak idatzitako bertsorik gehienek egunkarietan (La Voz, El Diario Vasco...), garaiko aldizkarietan (Arantzazu, Goiz Argi, Zeruko Argia...), eta jubilazio kari Arrasateko Udalak argitaratu zuen Nekez bada ere (1981) liburuan ikusi izan dute argia. Liburu horretan Arriolaren 751 bertso argitaratu ziren, baina bertso jartzaile jatorra ez zen horretan gelditu eta idazten jarraitu zuen, kementsu
|
jarraitu
ere.
|
|
Kronika kutsu hori da, beraz, Arriolaren bertsogintzari darion, alderdi nabariena, eta aipagarriena?, Lekuonaren 1981eko berbak erabilita. Harrezkeroko bertsogintzan ere(), bide beretik
|
jarraitu
zuen Arriolak, hurreko errealitateari behatuz, eta gertatzen zenaren berri emanez, urteotan bertsorik gehienak Donostiako El Diario Vasco n eta Arrasateko jubilatuen aldizkarian argitaratu zituelarik.
|
|
Eta atzetik gabatxo eta gallego orok gaiztoki:« Me non, le Pays Basque n, est pas avec lui? »Eta gainera« Il n, a pas la mayori»8« Ke si, el pueblo vasco quiere l, autonomi?. Onbre, bizi gara en demokrazi... Y Navarra nunca dira ke si.?. Ostia euskaldunek
|
darraite
gorri eta xuri.... Puten, Jainkotzat hartu dute errege Louis?. Nomejodas9, idolotzat Bi gol, Juan Karl eta Xofi!?
|
|
Madrileko zapat ero ala zapat hila, Zaharkozi, Segolene, Xirak ala edozein urde zakila.Utz gaitzatela bakean! Euskal Herria ez dago isila! eta
|
jarraituko
geroan askatasunaren bila!
|
|
Esaterako, telefonoan, telebistako elkarrizketetan, bazkalosteko barriketetan? Hor ez da pentsatu beharrik, nahiko du hiztunak ohiturazko rutinei
|
jarraitzea
: bai, esan!
|
|
Irakasle askoren iritzian, egia da aspaldiko adagio latinoa Rem tene, verba sequantur, alegia, argumentua edukiez gero, hitzek
|
jarraitu
egingo diotela argumentu horri. Eta hala praktikatzen dute, prestatzen dute irakasgaia eta jendaurrean berba egiteko gertu dira, besterik landu gabe.
|
|
Guk ematen dugun klasean, edo solasaldi baten hari jakina dauka diskurtsoak, eta berbaz jardunik, hari hori galtzen dugunean, bai klasean nahiz solasaldian, sortzen ari ginen testuaren ordez, esaldi inkoherenteak esaten
|
jarraitzen
dugu. Testuak berak batasuna eskatzen du.
|
|
Isiluneak nasaitu egiten du giroa eta astia ematen hurrengo ideia pentsatzeko. Beti ere, Aristotelesi
|
jarraituta
dioenean,. Pentsatu egizu pertsona jakintsuaren eran, baina mintzatu pertsona normala legez? 4.
|
|
Alde horretatik, ikasleak apunteak hartzearen aldeko gara, telebistako ohiturei
|
jarraiturik
ikasle espektadoreak hez ez ditzagun.
|
|
Azken 50 urteetan euskararen egoera aldatuz joan dela aipatu zuen Patxik. Euskal Herriko herri askotan gertatu izan den bezala, gazteek apenas
|
jarraitu
dute baserrietako bizimoduan herri eta hirietara zabalduz beren etorkizuna. Auzoetako eskolak itxi eta herrirantz jo behar izan zuten inguruko haurrek.
|
|
Erakunde eta talde asko dira euskararen alde lanean dihardutenak. Denei eskatu zien euskaltzain berriak adorez eta gogoz lanean
|
jarraitzeko
. Hauentzat izan zituen esker hitzak eta txalo bat ere eskatu zuen gizarteko arlo desberdinetan euskararen alde lan egiten ari diren pertsona guztientzat.
|
|
Andres Urrutia euskaltzainburuak, medaila eta diploma entregatu zizkion euskaltzain berriari. Honen ondoren eta, protokoloari
|
jarraituz
, ekitaldian parte hartzen ari ziren euskaltzain osoek beren agurra egin zioten Patxiri. Omenaldietan gertatzen den bezalaxe, bakoitzak bere oparia eskaini nahi zuen eta momentu aproposa aukeratu zuen Aramaioko abesbatzak bertakoei pare bat abesti eskaintzeko eta ekitaldi nagusiari amaiera emateko.
|
|
Yves Beaupérinentzat. Jousseri
|
jarraitzen
dio, kultura idatziak eta hedabide berrien eragin neurriz kanpokoak baldintzatu eta ahuldu egin dute gizakiak ahozko jardunetarako duen ahalmen neurrigabe eta naturala.
|
|
Izan ere, Aitzolek Mixel Dargaitz saratar bertsolariarengan aurkitu zuen Matxinen arrastoa
|
jarraitu
ahal izateko behar zuen bide erakuslea. Hona hemen, Dargaitzek Aitzoli esandakoa:
|
|
(?) Beraz, euskararen erabilera orokortzera iristeko bi erronka nagusiek bete gabe
|
jarraitzen
dute: euskaraz bizi ahal izatea legez bermatzea eta euskararen ezagutza unibertsala lortzea.
|
|
Euskarari dagokionez, irakaskuntzan hainbateko porrota edota iruzurra gertatu ote zaigun neure buruari galdetu ondoren, haratago begiratu nahi nuke, arazoaren sustraiak ikasgeletatik kanpo daudela uste baitut. Lehenago, eskola bizitzan den dena erdara hutsean izan arren, eskolatik kanpoko bizitza euskaraz egiten genuen, hau da, euskaldun izaten
|
jarraitzen
genuen. Zer dela eta?
|
|
Badakit zer dioen san Pablok, hau da, kontuz ibili behar dela filosofiekin datozenekin, baina san Pedrok, beste epistola batean, badio nola kristauak beti gertu egon behar duela edozeineri bere fedearen arrazoiak emateko.
|
Jarrai
dezadan bada nire filosofia desarroilatzen. Oraingoan nire filosofia lehena, nire metafisikaren zientzia.
|
|
Eta handiak bota euskaraz. Total, ezezagun izaten
|
jarraitzen
dut. Eta nire mezua, nire filosofia, ez da ia inora iristen, antzua gertatzen da neurri handian.
|
|
Eta kosmos material honetan ez da halakorik. Kanti
|
jarraituz
ondorioztatu behar da zientzia metafisikoa ezinezkoa dela. Eta guretzat hala da.
|
|
Baina Kantek, eta
|
jarraitu
diotenek bide hortatik, eurek egina oso ondo teorizatua dagoena terminologiaren esparruan batez ere, Kantek ez zuen kontuan hartu, zentratuz pertsonaia historikoa ere den Jesusen biografian, Kantek ez zuen kontuan hartu gertatu izan diren gertakizun batzuk, eta horiek dira Jesusek egiten zituen signoak. Eta signoek amankomunean dute eskema hauxe (modu errezean argitzeko):
|
|
Bi hilabete eta erdi geroago, gerra zibila piztu zenean (19361939), Probintziako lurraldea erdi bi egin zen elkarren aurkako bi zatitan bereizirik. Araba, Logroño eta Nafarroako probintzia zibilek nazionalen alderdira jo zuten eta alde horretako karmeldarren komunitateek normal samar
|
jarraitu
ahal izan zuten beren bizitza, baina ez abertzaletzat begiz jota zeuden erlijiosoentzat arrisku gabe. Gasteizkoa izan zen bere bizitza irabiatuena ikusi zuen komentua, ikasleen mobilizazioagatik eta etxearen parte bat kartzelatzako egokitu behar izan zelako.
|
|
Hauek beren buruak defendatu zituzten ahal zuten guztiaz; baina hala ere bost heriotza gertatzea ezin izan zuten saihestu. Liskarraldi hartan fraideak Gaztediko lokaletan, eraikinaren iparraldean, ezkutatu ziren, eta larrialdia igaro ondoren, elizan mezak ematen
|
jarraitu
ahal izan zuten eta komunitateko bizitza bere onera etorri zen.
|
|
Kalahorrako komentuak izan zuen Probintziako komentu guztietatik zoririk onena. Inbasoreek ez zuten ukitu, eta fraideek komentua uzteko agindua hartu bazuten ere, itxura hutsezko agindua izan zen, eta komunitatean bizitzen
|
jarraitu
ahal izan zuten. Tuterako komentuak ez zuen halako zorionik izan, 1808ko azaroan soldaduen harrapaketaren mende geratu baitzen.
|
|
Azkenik, 1813ko irailaren 9an bildu ahal izan ziren berriro komentuko bizitza egiteko. Iruñeko Ikastetxeari dagokionez, frantziarrek komentuaren zati bat hartu zuten kuarteltzako eta gainerakoan erlijiosoak bizi ziren eta elizaren zerbitzuan
|
jarraitu
zuten, apaiz janzkera erabiltzen bazuten ere. Hala ere liburutegiko liburu eta artxiboko dokumentu ugari galdu ziren.
|
|
1881eko urriaren 3an, beneditar mojen Ikastetxean
|
jarraituko
ditu bere etxean hasitako ikasketak. –Notre Dame du Pré?
|
|
Orain arte ez dut kritika txarrik irakurri? ea halaxe
|
jarraitzen
dugun! Nire webgunean irakur daitezke orain arteko kritikak.
|
2011
|
|
Egun Donibaneko Begiraleak elkarteak sutsuki
|
jarraitzen
du euskararen eta euskal kulturaren alde eginez. Gaur egun, elkarteak 300 bazkide inguru ditu eta honako arloak ditu zabalik:
|
|
Herriko kohesio sozialaren erakusle ere bada 1931ko apirilaren 12ko udal hauteskundeetan, abertzalez, tradizionalistez eta ezkertiarrez osatutako zerrenda bakarra aurkeztu zela hauteskundeetara Markinan, eta garaiko hauteskunde legearen 29 artikuluari
|
jarraituz
, aurkeztu zen zerrenda atera zela aukeratua, bozketarik egin gabe. EAJ k alkatea eta bost zinegotzi lortu zituen, Comunión Tradicionalistak bi eta PSOE k eta errepublikarrek bat.
|
|
Egun horretan, markinar eta xemeindar asko atera zen kalera, erreketeei arrera beroa egitera. Tradizionalistek indar asko izaten
|
jarraitzen
zuten Markinan eta Xemeinen, eta hauetariko askok lasaitu ederra hartu zuten erreketeen tertzioak herriko kaleetan ikusi zituztenean. Ospatzeko, tradizionalistek erromeria ere antolatu omen zuten.
|
|
Coserren proposamen honi
|
jarraituz
, Markinan eta Xemeinen gerra ostean eman zen errepresio bortitza ez egiazko gatazka bat izan zen. Izan ere, Tradizionalistek, eskuindarrek eta jauntxoek ikusi zuten Errepublika garaian urteetan izan zuten autoritateak ihes egin ziela; euren ideologia eta balioak zalantzan jartzen zirela; eta Markinan eta Xemeinen frontea geldirik egon zen hileetan, 1936ko uztailetik 1937ko apirilaren 27ra, hainbat une larri bizi izan zituztela.
|
|
Alkate jaunak asmo bat agertu zuen: lan hau esku askotara heldu dadila, eta Karmel aldizkariari haize apur bat emanez, indartsu
|
jarrai
dezala.
|
|
KARMEL, bere hirugarren aroan, 1970ean hasi zan eta gaur arte
|
jarraitzen
dau, gizatasunaren eta euskal kulturaren zerbitzuan.
|
|
Horrela, 2007 urtera arteko Karmelen banner botoi honen bidez sartuko gara. Eta harrezkerokoak orain ikusi dugun bezala
|
jarraituko
dugu ikusten?.
|
|
Eta Eskritura Santuaren garrantzia azpimarratzeko, Eukaristiaren sakramentuaz be lotzen dau Aita Santuak, Vatikano II. ari
|
jarraituz
: –Kristo beti dago presente Eukaristiako ogi ardoen antzirudipean.
|
|
Gorostiaga eta Erkiagarenak bere onera datoz. Baina Lino Akesolok ez du nahi aurrerantzean osoko izan (1963tik zen), nahiz eta prest dagoen urgazle eta liburuzain gisa
|
jarraitzeko
.
|
|
Garai haietan guztiz berria zen zeregin honetan bera sartzen da, eta geroago ikasleari zerbait berria sortarazten irakasteko ahalmenaz jabetuko da. Bere bizitzan zehar
|
jarraituko
du jokabide hori, ez gauzak eta gaiak errepikatzen erakusteko bakarrik, gauza berriak bilatzera bultzatzeko baizik. Alemaniako biblioteken sistemak, seminarioek duten zehaztasun eta seriotasunak eta lan egiteko metodoek liluratuta uzten dute.
|
|
Eta are eta gehiago diktadoreak hurbilago euki dituenean, ondino eta saminago bihurtuz bazterketa. Horrela 1941eko maiatzean, 30 urte bete zituenean, BOE delakoak Tovar bere lanetik bota zuen eta gizon arrunta bihurtu zen gauetik goizera, bere etikaren printzipioak
|
jarraitzeagatik
, eta agintaritzaren ustelkerietara ez makurtzeagatik. Orduan idazten du beste liburu garrantzitsu bat:
|
|
Schulten jakitun zaharrak berak hasitako lana amaitzeko eskatu zion. Eta horrela
|
jarraitu
zuen haren lana: Die Wölker und die Städte des antiken Hispanien (Antxinako Espainiako herri eta hiriak).
|
|
Azken baten franksimoak ez du onartzen inolako aldaketarik ez berrikuntzarik garai hartan. Hezkuntza ministroak J. Rubio García Minak errektore bezala
|
jarraitzeko
eskatzen dio, baina Tovarrek ezetza ematen dio. Moztu egiten ditu, los últimos hilos de un pasado político de veinte años, desvanecidas las ilusas esperanzas de que en la política española pudieran pesar de otro modo que como consecuencias fatales e impuestos los nuevos hechos de la segunda mitad del siglo?, (eta), intenté buscar para el trabajo personal un clima que no podía hallar en las aulas españolas?.
|
|
Eta hortik Espainako beste unibertsitateetara zabaldu zen, batez ere bere ikasleen bitartez. Bere argitaratutako lanek argi uzten dute nola landu behar den alor hori gaurko ikerketaren bideak
|
jarraitu
nahi badira.
|
|
Eta inbiria ere erraz garatzen den esparrua da. 40 urte frankismoaren dotrina entzuten komunikabideetan eta gizarteko askok eta askok
|
jarraitzen
zutela ikustea, ez da alperreko gauza. Horrek sustraiak uzten ditu gizartean, eta orduko haziaren landarak gaur ere irauten dute.
|
|
Baina mugagabeko saminari aurre eginez, Danielak, gaztetan hartutako konpromisoari eutsi, eta hurrengo bi hamarkadetan Iparraldean izandako mugimendu politiko abertzalean, euskal kulturan, euskararen irakaskuntzan,? buru belarri sarturik
|
jarraitu
zuen. Militantzia politikoan ibili zen, bakearen aldeko xerkatzean Elkarri mugimenduari atxikirik, euskal presoen aldeko jarduera eta ekintzetan, euskararen irakaskuntza eta pedagogia bultzatzeko sorturiko IKAS elkartean non zenbait urtez lehendakaria izan zen, Jakintza euskal etnografia taldean, euskal aldizkarietan kolaborazioak eta literatur lanak plazaratzen, itzulpengintzan?
|
|
Kartzelatik atera eta bi urteren buruan erretretan sartu zen. Baina erretretan bazen ere, bere militantzia eta konpromisoarekin
|
jarraitu
zuen. 2009 urtean, Alkartasuna Fundazioak Euskal Herriaren alde egindako lan bikainaren sari, diploma eman zion.
|
|
Aurrerantzean hil arte Bilbon
|
jarraituko
du. Hauxe izango da, ezbairik gabe, eukal lanei dagokionez, haren bizitzako etaparik oparoena.
|
|
apaltasuna egiaz aritzea da. L. Arostegik Akesoloren Idazlan guztiak obraren sarreran dioenari
|
jarraituz
(I, Larrea Zornotza, 1989, XXVII. or.), honela zehaztuko genuke:
|
|
Eta honela
|
jarraitzen
du A. Linok:
|
|
Bi urte geroago, haren bizitzari buruzko argibide gehiago dakartza; eta haren heriotzari buruz, oker ulerturik, 1836ko urtarrilean hil zela diosku, urte horretako urtarrileko hilen zerrenda batzuetan ageri baitzen. Gauzak hobeki ikertzen
|
jarraitu
zuen, eta 14 urte geroago (1984) beste datu berri batzuen artean, haren heriotzako data zehatza ematen digu: eta lehen, 1968eko idazlanean zalantzan jarri zuena, hots, A. Zabalak emandako data, zuzena zela ziurtatu zuen; beraz Frai Bartolome 1835eko abenduan hil zela, areago oraindik abenduaren 11n hil zela ziurtzat jo zuen.
|
|
Salmoetan, gainera, multzoka banatutako hainbat literatura mota agertzen zaizkigu. Hainbatetan inguruko herrietan erabiltzen ziren joera literarioei
|
jarraituz
. Ezin lan labur honetan banaka zehaztu.
|
|
Ikuspegi erlijiosoz kontatuta, baina, azken batean garai hartan ohikoa izaten zen eran idatzita ere bai. Horregatik, irakurtzerakoan hari nagusiari
|
jarraitu
behar diogu, Israel herriaren nondik norakoen berri orokorra eskaintzen digute eta.
|
|
Gorago bide batez aipatukoari
|
jarraituz
esan dezakegu salmoak aparteko lekua izan zutela Israel Herriaren gizarte bizitzan. Herritarrek beharrezkoak zituzten euren bileretan otoitz eta kantuok.
|
|
Lehen kristauak, gehienak juduak zirenez, euren liturgia ospakizunak antolatzean, Jesusen ondoan bizi izandako bideari
|
jarraitu
zioten. Eukaristiak aparteko garrantzia hartu bazuen ere, euren bileretan salmoak erabiltzen jarraitu zuten, taldeko erlijio sentimendu guztiak biltzen zituztelako.
|
|
Lehen kristauak, gehienak juduak zirenez, euren liturgia ospakizunak antolatzean, Jesusen ondoan bizi izandako bideari jarraitu zioten. Eukaristiak aparteko garrantzia hartu bazuen ere, euren bileretan salmoak erabiltzen
|
jarraitu
zuten, taldeko erlijio sentimendu guztiak biltzen zituztelako.
|
|
Hainbatean Testamentu Zahar osoaren laburpena edo eskaintzen digu. Era berean gogoratu dugu kristauek ere, judeguen ohiturari
|
jarraituz
, hasieratik bereganatu eta erabiltzen zituztela salmoak liturgian.
|
|
Nikolas Ormaetxea (Orixe) jaunaren Urte Guziko Meza Bezperak (1950) izan zen bidea egin zuen lehena. Geroago, salmoak herritarren esku jartzeko ahaleginetan
|
jarraituz
, Salmutegia (150 salmo eta Bibliako 17 kantika) deituriko liburutxoa gertatu zuen; berau Lazkaoko Beneditarrrek argitaratu zuten 1967an. Urte Guziko Meza Bezperak liburua izan zen euskarari liturgian atea zabaldu ziona.
|
|
–Hau be bada izatekoa! Orain 2000 urte bizi zan gizon bati
|
jarraitu
nahi deutsagu eta ez dakigu existitu zanik be?. Beste behin, komunitateko lixiba egiten ziharduela papertxo baten idazten deutso:
|
|
Horrela, zenbait bilera eta gogoeta luze burutu ondoren, gerora gure definiziozko hiztegietan
|
jarraitu
izan dugun bidearen nondik norakoak definitu genituen. Ezinbestekoak ziren aipaturiko bi ardatz horiek argitzeaz gainera, euskararen aberastasunak ere jaso zitezen, sinonimoak eranstea ere komenigarritzat jo genuen.
|
|
Hiru urteko lan luze eta neketsuaren ondoren, pozik eskaini ahal izan genien euskal munduan lanean ari zirenei euskara hutsean definiziozko Euskararako Hiztegia. Jendeak hasieratik agertu zigun begirunea eta babesa hiztegia erosiz; baita hartutako bidetik
|
jarraitzeko
laguntza handia eman ere.
|
|
Euskararako Hiztegia 1986an argitaratu ondoren, hainbat urtetan
|
jarraitu
genuen definiziozko hiztegi hori osotzen eta txukuntzen. Baita ere, sinonimoen hiztegiak aberasten, hurrengo datu hauetan ikusiko duzuenez:
|
|
Nire ustez euskara maila bat lortu duten ikasle guztiek eta euskal irakasle guztiek lukete honelako hiztegi egokitu eta eguneratu bat euskara ikasten
|
jarraitzeko
nahiz euskara egokiro irakasteko.
|
|
Lehena iaz plazaratu zuen eta eguraldiaren igarpenez aritzen da, bigarrena, oraintxe plazaratu berria duena, sendabelarrez. Junes Casenave erretretan daukagu, betherramitek Donapaleun daukaten erretira etxean, baina buruz eta osasunez ongi dabilenez gero, euskaraz idazten
|
jarraitzen
du. Berak kontatu zigunez, ba omen ditu jokatu gabeko hamar bat pastoral.
|
|
Lerro hauetatik nire besarkadarik beroena Battittu Coyosi, luzaz
|
jarrai
dezan horrela, euskararen alde, lan eginez, eta baita Eüskararen Egüna antolatzen, modu batean edo bestean, ibili ziren guzti guztiei ere, oraingo lana biharko etorkizun emankorra izanen delakoan. Autoan sarturik, etxera itzultzeko prestatzen ari ginela, jadanik kantatzen hasita zeuden zuberotarren aide ederra iritsi zen gure belarrietara.
|
|
Xede horri
|
jarraituta
, Euskal PENek ekimen batzuk burutu ditu urte hauetan:
|
|
Ni neu ez naz egon Madrilgo 2011 JMJn. Baina ahal izan dodanik ondoen
|
jarraitu
izan dot komunikabideen bitartez. Une hunkigarriak bizi izan ditut.
|
|
Eurak eta ez beste inork ez dauko hemen eskubiderik erabakitzeko nork jaio behar dauan eta nork ez esateko. Nork bizirik
|
jarraitu
eta nork ez, zer dan politikoki zuzena eta zer ez, zer dan Elizaren betebeharra eta zer ez. Gorrotoz beterik eta inbidiaz jota kukurruka ari dira?
|
|
Zubiaga be hor jabilk Europako hizkuntzen haseran euskara ete dagoen eta zazpi zutabetan errotzen jok? bardin
|
jarraitzen
joagu, latina, gerkera, hemen euskera neuk aztertu joat Barandianek erakutsitako bidetik, autoestimua goian gure otxandiarrak.
|
|
Donostian Mitxelenak zuzentzen zuen EGANen, gastronomiaz, zinemaz, unamunoz, traszendentziaz, filosofiaz,... artikuluak zetozen. Itsasoz haraindi, Guatemalatik, Euzko Gogoa, baina goldaketan, Txomin Agirreren baratzean
|
jarraitu
nahirik, Laffiten kontra (¿), Juana Bixenta Olaberen bertsoak han hemen aurkitu eta buruz dakizkienei ahanzterazi eta ezabatu euskal literaraturaren aztarnetatik (Orixek Santi Onaindiari idatzia). Zurrunbilo honetan elikatu zen Bittor.
|
|
Bostak bat izenak ez dauka zerikusirik taldeko kideen kopuruarekin, Bonaparte printzearen arabera, euskararen euskalki nagusien kopuruarekin baino. Izan be, 1983an Sinonimoen hiztegi txikia argitaratu zanean, lantaldea lau kidez osotua zan, baina Bostak bat eukan izena; geroko ibilbidean, sei kidez osotua, eta Bostak bat izenaz
|
jarraitu
eban?
|
|
Neskatoen zortziko hiru talde eta mutikoen zortziko talde bi. Dantza taldeak, nik handik alde eginda ere, aurrera
|
jarraitu
zuen. Herririk herri ere ibili ei ziren.
|
|
Euskara lantzen
|
jarraitu
eban: –UMANDIren euskal gramatika burutik amaierara ikusiz, hango ikasgaien gramatikaz jabetu nintzen, aditzez izan ezik.
|
|
Bertsolarien eguna sortu nahi zuen, hauek biltzeko, beraien gauza eta arazoez hitz egiteko, eta bertsotan eginez eta elkarrekin bazkalduz jai eder bat igarotzeko, azken batean, bertsolarien giroa suspertzeko. Hau ere lortu zuen gauzatzea eta hainbat urtez
|
jarraitu
zuten Euskal Herriko bertsolariek gure fraide honen deira komentuan biltzen harmonia ederrean, gorabehera txiki batzuk tartean izan arren.
|
|
10Delphy teknikarekin informazioa eskatzen zaie adituei, eta informazio horretan oinarrituz erabakiak hartzen dira. Alegia, gai baten inguruko erabakiak hartzerakoan edo
|
jarraitu
beharreko bidea zehazterakoan iritzi liderrek galdeketa bati emandako erantzunak hartzen dira oinarritzat.
|
|
Bidean euria zen nagusi, Lapurdiko itsas hegian zaparrada handiak genituen, Baxenabarren sartzean, eurizko oihal trinko batek bazterrak bustitzen zituela ikusi ahal izan genuen. Donapaleutik gora abiatuta euriak barra barra
|
jarraitzen
zuen, Oxkaxeko lepotik barna gindoazela lantzerrak eta lainoak hango paisaia ezkutatzen zuten?, ez zirudien Larrainen jokatu behar zuten pastoralaren lehen emanaldi hura burutu ahal izanen zutenik.
|
|
Berehalaxe, pastoraleko arizaleak frontoira sartu ziren, ohikoa izaten den soinuaren erritmoaz mugituz, eta aldarearen inguruko bazterretan ziren kokatu. Aldarearen gibel aldean zain zegoen apezak altxatu eta mezari hasiera eman zion bertan geundenok
|
jarraitu
genuen. Aitaren, eta ozen batez.
|
|
Prozedura hori
|
jarraituz
, 106 eta 111 arteko zenbaki atomikoak dituzten elementuen izenak onartu dira: seaborgioa, bohrioa, hassioa, meitnerioa, darmstadtioa eta roentgenioa.
|
2012
|
|
Geroztik Begiraleak elkarteak ez du antzerkirik jokatu. Gaur egun elkarte honek euskal kulturaren aldeko indar handia egiten
|
jarraitzen
du. Badu dantza talde indartsua, eta euskal dantzaz gain, kantuaz, gastronomiaz, etnografiaz eta euskaraz aritzen diren sailak ditu.
|
|
Aitzitik, soinulariak
|
jarraitu
zuen fin, fin txirula jotzen, are eta ozenago orroen gainetik.
|
|
3 Lurralde batek mendez mende izan dituan legeak edota arau edo ekanduak batzen dituan libur ua. Hor rela, BIZKAIKO FORUA, Bizkaiko bizimodua bideratzeko kontuan hartu eta
|
jarraitzen
ziran ohitura edo ekanduak eta legeak batzen zituan liburua dogu.
|
|
1992: Historiako gorabeherak gorabehera, Bizkaiko Foruak indarrean
|
jarraitu
dabe gaur arte; azken egokitzapena edo barriztatzea 1992ko legearen bidez egin zan; bertan Bizkaiko Forua Laudion eta Aramaion indarrean jarraitzea onartu zan. Bertan argi esaten da Laudio eta Aramaio Bizkaiko Lurralde Lauko parte dirala, eta hori horrela, bertako biztanle guztiak bizkaitar forudun edo infantzoien egoera daukiela.
|
|
1992: Historiako gorabeherak gorabehera, Bizkaiko Foruak indarrean jarraitu dabe gaur arte; azken egokitzapena edo barriztatzea 1992ko legearen bidez egin zan; bertan Bizkaiko Forua Laudion eta Aramaion indarrean
|
jarraitzea
onartu zan. Bertan argi esaten da Laudio eta Aramaio Bizkaiko Lurralde Lauko parte dirala, eta hori horrela, bertako biztanle guztiak bizkaitar forudun edo infantzoien egoera daukiela.
|
|
2 Hiri batzuk foru apartekoak izateak eta gainerakoak halakorik ez izateak arazoak sortzen zituan Bizkaiko lurraldeko bizimodua bideratzeko orduan. Bertako jaunak antzinatik ahoz jaso eta
|
jarraitzen
ziran ohitura edo ekanduak idatziz jasotzeko eskatu eutsien Gernikan batutako ordezkariei.
|
|
54 kapitulu ditu. Horrela, idatziz jaso ziran ordura arte tradizioz
|
jarraitzen
ziran antolaketa moduak, bizkaitar forudunen bizimodua egokiro zuzentzeko. Bertan, hainbat gauzaren artean lurraldeko alkateak zazpi izango zirala ageri da.
|
|
Ermandadeak Aramaio Araba barruan hartzea onartu ebenean, Aramaioko ohiturak edo ekanduak eta legeak errespetatzeko promesa egin eben. Hori horrela, Bizkaiko Lurralde Lauetako herrietako moduan indarrean
|
jarraitu
dabe gaur arte Bizkaiko foruak.
|