Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2008
‎pentsatzen eta aukeratzen diren heinean esaten dira hitzak. Hiztunak birformulatu egin behar izaten du behin baino gehiagotan eta behin eta berriro esandakoa, bai berak bai entzuleak esandakoaren hariari errazago jarraitzeko eta informazioa prozesatzeko nahikoa astia izateko. Horrenbestez, memoriaren mugak eta denboraren presioak sortutako eragozpenak gainditzeko joko luke hiztunak errepikapenetara.
‎Literaturari beti onartu zaio eredugile izatea, gurean ere bai, nahiz eta ahozko literatura ez den gehiegi kontuan hartua izan. Gure azter eremuak ahozko literatura jarraitzen eta/ edo moldatzen du eta hori da deskribatu gura duguna: euskal ipuin kontalaritzaren gaurko eredua.
‎Poema liburua ez izatetik poema liburua izatera. Prozesu horri jarraitzea eta prozesu horren eragileen lana markatzea da lan honen helburua; edo, bestetara esateko, olerki solte batzuk nola bilakatu ziren poema liburu. Ez edozein poema liburu, gainera, XX. mendeko euskal poema libururik ederrenetarikoa baizik.
‎Atzerritar hizkuntzalariak, euskara, garaiko ikuspegi zientifikoz ikertzeko saiotan ari ziren bitartean, Euskal Herria ia ezgai zen ahalegin horri jarraitzeko eta are gutxiago ekarpenik egiteko. Gure inguruan euskara zientifikoki ikertzeko oinarri eta azpiegitura guztiek huts egiten zuten:
‎Azkuerengan lekukotzarik ezta ere interes berezirik agertzen Menéndez Pidalen folklore arloko lana gertutik jarraitzeko eta gutxiago imitatzeko.
2009
‎11 urterekin joan zen ikasle Arantzazuko Apaiztegira, 1931n. Handik Foruko ikastetxera joan zen, 1934an, ikasketekin jarraitzera eta, 1936an, gerra piztu berritan, Zarautza, nobiziatua egitera. Baina gerra giroa zela eta, fraidegaiei etxera itzultzeko agindu zieten.
‎Hurrengo hilabetean Zarautza itzuli zen, fraide jantziak hartu zituen; handik Burgosera urtebetez soldadutza egitera, 1939an atzera Arantzazura, gero Oliteko komentura ikasketekin jarraitzera eta, azkenik, Comillasera, Teologia ikasketak egitera. Comillasen apaiztu zen, 1945ean.
2010
‎Izan ere, zerrendaketa horrek helburu bi lituzke: entzuleari gaia jarraitzen eta ordenatzen lagundu; eta, bestetik esatariari testua memorian gordetzen lagundu. Ikus adibidea jarraian:
‎Identifikatu dugun sermoiaren egitura sinple horrek helburu bi lituzke: entzuleari gaia jarraitzen eta ordenatzen laguntzea; eta, bestetik, sermoilariari testua memorizatzea erraztea. Erretorikaren memoria> eta actio> faseak gidatzeko balioko lukete, izan ere, XVIII XIX eta are XX. mende erdira arte, gaizki ikusia baitzegoen sermoia irakurtzea.
‎Eztabaida prozesu haren baitan, negoziazioak izan eta formula bat adostu zen: Partaidek buruzagitza hartu eta arlo pedagogikoaren kudeaketaz arduratzea; eta federazioak jarraitu eta Partaideren enpresa laguntzaile bihurtzea.
‎Plan Integralaren ardatza ikastola eredua izaki, logikoa zen ikastola eredu horren ikerketa eta garapena (I+G) bihurtzea ikastolen kolektiboaren oinarrizko prozesua. I+G horren eginkizuna zen ikastola eredu hori definitzea, garatzea eta ikertzen jarraitzea eta, era berean, eredu horren arabera egitendiren ikastoletako jarduera guztiak zaintzea. Hau da, ikastolen jardueratan koherentzia bermatzea.
‎Protesta haien bitartez, Hezkuntza Nazionalari konpromiso argia eskatzen zion Seaskak, eta, era berean, EEPren sostengua galdegin zuen berriro. Eta Max Brisson jabetu zen, ezer ez egitekotan, Seaskak mobilizazioekin aurrera jarraitu eta haren protesten jomuga EEP bera bihurtuko zela, eta ez Hezkuntza Nazionala edota Paueko Akademia.
2012
‎Poetaren baitan poema egiten ari delarik, bihurpen sakon bat gertatzen da, izkiriatzear dagoen testua hitzez hitz definitu orduko bere baitan sortu eta emendatuz joan den testu ilunago eta izkiriatu gabeko baten translazioa da. Irakurlearen baitan ere, gogoeta hari hau jarraitu eta hasierako ideiarekin loturik, irakurritako poema azken batean aldez aurretik esistitzen zen, hutsune gisa behintzat (Sarrionandia 1995a: 9).
2013
‎Laborantza mundutik zetorren norbait zen, eta dudarik gabe, hori nabaritu zen haren artikuluetan. Ez zen ordea laborantzara bideratu, eskolan jarraitzeko eta apaiz egiteko bidea hartu baitzuen. Ikasketak Larresoroko apaiz eskolan hasi zituen, lehenik, 1896an.
2019
‎Horrez gain, Euskaltzaindiak apustu argia egin du sare sozialetan. Facebook, Twitter nahiz Instagram? presentzia gero eta handiagoa, jarraituagoa eta biziagoa izateko.
2021
‎Gure zergetarik tiraka ari da (Borda); Txirula joka hasi zen; Ate joka ibili; Oihuz ari/ hasi da. Intrantsitiboak izan arren, du laguntzailea hartzen dute amaitu, jarraitu eta segitu aspektu aditzek (intrantsitibo ergatibodunak dira): Idazle gazteak gutuna irakurtzen amaitu eta aitorpenak egiten jarraitu zuenean (Zubizarreta); Bertsoak esaten amaitu zuenean, isilaldi bat izan zen (Aldasoro).
‎24.3.5.4a Iraupena adierazten duten aditzen artean ditugu iraun, jarraitu eta segi. Egoera mailakotzat hartzen diren predikatuekin erabiltzen dira, eta alde horretatik parekotasun handia dute egon aditzarekin, baina hemen egoera hori lehendik datorrela eta horrela dirauela iradokitzen da.
‎30.1.2.3c Zenbaitetan, ordea, aditz jokatugabea duen perpausaren eta adizki nagusiaren arteko harremana ez da ‘konplementazio’ harremana. Hau da, osagarrigobernatzaile motako egiturak izan ordez, aditz perifrasiak osatzen dituzte tzera joan, tzeari utzi, tzetik gelditu, tzen jarraitu eta horien kidekoek. Bereziki aspektuarekin loturiko nozioak adierazteko baliatzen dira perifrasi egitura horiek.
2023
‎Aipatutako helburua aintzat hartuta, gurasoentzako baliagarriak izan zitezkeen edukiak bilatu, kalitatearen arabera hautatu eta sailkatu zituzten, modu erakargarri eta ulergarri batean aurkezteko guraso euskaldun zein erdaldunei. Eta, jakina, hori elikatzen jarraitu eta mantendu.
‎Prestakuntza honen osagarri gisa, EIBZko irakasleek Moodle leiho bat prestatu zuten, irakasleen, sortzaileen eta aholkularien artean aholkueta harreman gune bat ezartzeko. Hau da, irakasleen prestakuntza osatzen jarraitzeko eta irakasgaiaren jarraipena egin ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia