2008
|
|
pentsatzen eta aukeratzen diren heinean esaten dira hitzak. Hiztunak birformulatu egin behar izaten du behin baino gehiagotan eta behin eta berriro esandakoa, bai berak bai entzuleak esandakoaren hariari errazago
|
jarraitzeko
eta informazioa prozesatzeko nahikoa astia izateko. Horrenbestez, memoriaren mugak eta denboraren presioak sortutako eragozpenak gainditzeko joko luke hiztunak errepikapenetara.
|
|
Literaturari beti onartu zaio eredugile izatea, gurean ere bai, nahiz eta ahozko literatura ez den gehiegi kontuan hartua izan. Gure azter eremuak ahozko literatura
|
jarraitzen
eta/ edo moldatzen du eta hori da deskribatu gura duguna: euskal ipuin kontalaritzaren gaurko eredua.
|
|
Poema liburua ez izatetik poema liburua izatera. Prozesu horri
|
jarraitzea
eta prozesu horren eragileen lana markatzea da lan honen helburua; edo, bestetara esateko, olerki solte batzuk nola bilakatu ziren poema liburu. Ez edozein poema liburu, gainera, XX. mendeko euskal poema libururik ederrenetarikoa baizik.
|
|
Atzerritar hizkuntzalariak, euskara, garaiko ikuspegi zientifikoz ikertzeko saiotan ari ziren bitartean, Euskal Herria ia ezgai zen ahalegin horri
|
jarraitzeko
eta are gutxiago ekarpenik egiteko. Gure inguruan euskara zientifikoki ikertzeko oinarri eta azpiegitura guztiek huts egiten zuten:
|
|
Azkuerengan lekukotzarik ezta ere interes berezirik agertzen Menéndez Pidalen folklore arloko lana gertutik
|
jarraitzeko
eta gutxiago imitatzeko.
|
2009
|
|
11 urterekin joan zen ikasle Arantzazuko Apaiztegira, 1931n. Handik Foruko ikastetxera joan zen, 1934an, ikasketekin
|
jarraitzera
eta, 1936an, gerra piztu berritan, Zarautza, nobiziatua egitera. Baina gerra giroa zela eta, fraidegaiei etxera itzultzeko agindu zieten.
|
|
Hurrengo hilabetean Zarautza itzuli zen, fraide jantziak hartu zituen; handik Burgosera urtebetez soldadutza egitera, 1939an atzera Arantzazura, gero Oliteko komentura ikasketekin
|
jarraitzera
eta, azkenik, Comillasera, Teologia ikasketak egitera. Comillasen apaiztu zen, 1945ean.
|
2010
|
|
Izan ere, zerrendaketa horrek helburu bi lituzke: entzuleari gaia
|
jarraitzen
eta ordenatzen lagundu; eta, bestetik esatariari testua memorian gordetzen lagundu. Ikus adibidea jarraian:
|
|
Identifikatu dugun sermoiaren egitura sinple horrek helburu bi lituzke: entzuleari gaia
|
jarraitzen
eta ordenatzen laguntzea; eta, bestetik, sermoilariari testua memorizatzea erraztea. Erretorikaren memoria> eta actio> faseak gidatzeko balioko lukete, izan ere, XVIII XIX eta are XX. mende erdira arte, gaizki ikusia baitzegoen sermoia irakurtzea.
|
|
Eztabaida prozesu haren baitan, negoziazioak izan eta formula bat adostu zen: Partaidek buruzagitza hartu eta arlo pedagogikoaren kudeaketaz arduratzea; eta federazioak
|
jarraitu
eta Partaideren enpresa laguntzaile bihurtzea.
|
|
Plan Integralaren ardatza ikastola eredua izaki, logikoa zen ikastola eredu horren ikerketa eta garapena (I+G) bihurtzea ikastolen kolektiboaren oinarrizko prozesua. I+G horren eginkizuna zen ikastola eredu hori definitzea, garatzea eta ikertzen
|
jarraitzea
eta, era berean, eredu horren arabera egitendiren ikastoletako jarduera guztiak zaintzea. Hau da, ikastolen jardueratan koherentzia bermatzea.
|
|
Protesta haien bitartez, Hezkuntza Nazionalari konpromiso argia eskatzen zion Seaskak, eta, era berean, EEPren sostengua galdegin zuen berriro. Eta Max Brisson jabetu zen, ezer ez egitekotan, Seaskak mobilizazioekin aurrera
|
jarraitu
eta haren protesten jomuga EEP bera bihurtuko zela, eta ez Hezkuntza Nazionala edota Paueko Akademia.
|
2012
|
|
Poetaren baitan poema egiten ari delarik, bihurpen sakon bat gertatzen da, izkiriatzear dagoen testua hitzez hitz definitu orduko bere baitan sortu eta emendatuz joan den testu ilunago eta izkiriatu gabeko baten translazioa da. Irakurlearen baitan ere, gogoeta hari hau
|
jarraitu
eta hasierako ideiarekin loturik, irakurritako poema azken batean aldez aurretik esistitzen zen, hutsune gisa behintzat (Sarrionandia 1995a: 9).
|
2013
|
|
Laborantza mundutik zetorren norbait zen, eta dudarik gabe, hori nabaritu zen haren artikuluetan. Ez zen ordea laborantzara bideratu, eskolan
|
jarraitzeko
eta apaiz egiteko bidea hartu baitzuen. Ikasketak Larresoroko apaiz eskolan hasi zituen, lehenik, 1896an.
|
2019
|
|
Horrez gain, Euskaltzaindiak apustu argia egin du sare sozialetan. Facebook, Twitter nahiz Instagram? presentzia gero eta handiagoa,
|
jarraituagoa
eta biziagoa izateko.
|
2021
|
|
Gure zergetarik tiraka ari da (Borda); Txirula joka hasi zen; Ate joka ibili; Oihuz ari/ hasi da. Intrantsitiboak izan arren, du laguntzailea hartzen dute amaitu,
|
jarraitu
eta segitu aspektu aditzek (intrantsitibo ergatibodunak dira): Idazle gazteak gutuna irakurtzen amaitu eta aitorpenak egiten jarraitu zuenean (Zubizarreta); Bertsoak esaten amaitu zuenean, isilaldi bat izan zen (Aldasoro).
|
|
24.3.5.4a Iraupena adierazten duten aditzen artean ditugu iraun,
|
jarraitu
eta segi. Egoera mailakotzat hartzen diren predikatuekin erabiltzen dira, eta alde horretatik parekotasun handia dute egon aditzarekin, baina hemen egoera hori lehendik datorrela eta horrela dirauela iradokitzen da.
|
|
30.1.2.3c Zenbaitetan, ordea, aditz jokatugabea duen perpausaren eta adizki nagusiaren arteko harremana ez da ‘konplementazio’ harremana. Hau da, osagarrigobernatzaile motako egiturak izan ordez, aditz perifrasiak osatzen dituzte tzera joan, tzeari utzi, tzetik gelditu, tzen
|
jarraitu
eta horien kidekoek. Bereziki aspektuarekin loturiko nozioak adierazteko baliatzen dira perifrasi egitura horiek.
|
2023
|
|
Aipatutako helburua aintzat hartuta, gurasoentzako baliagarriak izan zitezkeen edukiak bilatu, kalitatearen arabera hautatu eta sailkatu zituzten, modu erakargarri eta ulergarri batean aurkezteko guraso euskaldun zein erdaldunei. Eta, jakina, hori elikatzen
|
jarraitu
eta mantendu.
|
|
Prestakuntza honen osagarri gisa, EIBZko irakasleek Moodle leiho bat prestatu zuten, irakasleen, sortzaileen eta aholkularien artean aholkueta harreman gune bat ezartzeko. Hau da, irakasleen prestakuntza osatzen
|
jarraitzeko
eta irakasgaiaren jarraipena egin ahal izateko.
|