2000
|
|
Hala ere, gai bakoitzean egon daitekeen testu zehatzaren gabezian, baldin eta bada antzinako,
|
jarraituko
eta ondo ezarritako erabilera edota antzeko ebatzien hari etengabe, iritzi edo aspaldiko goibururen bat, horiek betetzen dute legearen zeregina. Ezaguna den edo araututa dagoen horretatik ezerk ere gidatzen ez gaituela, egitate berri berria aurrean dugula, norbera berezko zuzenbide naturalaren oinarriei doakie.
|
2003
|
|
Gure legeak horiek nahi ditu proban ondo 184 eta zehatz jarri, batzuei atsegin emateko eta besteei ihes egiteko. Horregatik maitaleei
|
jarraitzea
eta maiteei ihes egitea agintzen die, era horretan jokoak antolatuz eta maitalea eta maitea bietatik zein motatako diren proban jarriz. Eta arrazoi horrexegatik lehenik lotsagarritzat jotzen da azkar amore ematea, denbora iragan dadin, ustez gauza asko proban ederki jartzen duena; bigarrenik diru eta botere politikoab gatik amore ematea ere lotsagarri da, nahiz tratu txarra jasota beldurtu eta tinko ez eustea, nahiz diru ala kontu politikoetan mesedeak jasota ez erdeinatzea; izan ere horietako ezerk ez dirudi ez finko ez iraunkor, horietatik laguntasun jatorrik ere ez sortzeaz gain.
|
2004
|
|
Bi gehi bi beti lau izango den arren, berdin da zein kulturatan mugitzen ari garen, ez da gauza bera gertatuko moral kontuez dihardugunean. Descartes jabetuta dago egia moral ezberdinak, eta baita kontraesaleak ere, aurkitu daitezkeela biziera kultural ezberdinetako munduetan, eta zaila egingo zaio bere metodoaren lehen aginduari
|
jarraitzea
eta abiapuntu argi eta sendo bat aurkitzea, lehen egia bezala balioko duena. Edozein modutan, honek ez luke zertan eragozpena izan behar morala egitasmo razional batean sartzeko.
|
2005
|
|
2 Eta jendeen zuzenbide hau frogatzen da zuzenbide zibil ez idatzia frogatzen den ber, erabilera
|
jarraituaren
eta adituen testigantzen bitartez. Zuzenbide hau da, Dion Krisostomok dioen bezalaxe, adimen eta erabileraren aurkikuntza.
|
|
Bien arteko elkarlana nahitaezkoa da eta, zentzu honetan, horrelako esaldiak aurkitzen ditugu bere testuetan: " gizakiaren benetako helburua[...] bere indarren formazio bateratua, garaiena eta proportzionatuena lortzea da";" osasunez eta energiaz beteriko gizakiaren zoriona, hain zuzen, bere indar fisiko eta morala erabiliz helburu Bati
|
jarraitzean
eta berau lortzean datza" 126 Berak giza-izakiaren formazioaz hitz egiten duenean, azken batean, bi gauza uztartu beharraren aldarrikapena egiten du: batetik, pertsona bati kanpotik datozkion beharrei aurre egiteko bere abileziaren garapena eta, bestetik, pertsona horrek barrutik datozkion exijentziei erantzun egokia emateko gaitasunaren hazkundea.
|
|
" hizkuntza berri orori, gehiago edo gutxiago, batek edo besteak duen mundua ikusteko eta baita hizkuntza ulertzeko era propioa gainezartzen zaio" 143 Zentzu batean bederen saihestezina da hau, ze, bestelako gauzetan gertatzen den bezalaxe, gizabanako bakoitzak bere erara eskuratzen du hizkuntza arrotz bat, hau da, ez da hutsetik hasten baizik eta egoera historiko konkretu batetik. Gizakiaren ikas irakas prozesuak, orokorrean, ez dio inoiz" tabula rasa" moduko eskema bati
|
jarraitzen
eta, honen haritik, hizkuntzen jabetzea halaber gehiago da ikuspuntu jakin batetik abiatutako" espontaneitate aktibo" baten emaitza," errezeptibitate pasibo" baten ondorioa baino. Antzeko zerbait gertatzen da, ere, gizabanakoak bere lehen hizkuntza ikasten duenean:
|
2006
|
|
Orduan, edertasunaren erregela orokorrak erabil daitezke, bai finkatutako ereduetatik eratortzen direnak bai atsegina ematen edo atsekabetzen duenaren behaketatik eratorritakoak, atsegina ematen edo atsekabetzen duen hori bakar bakarrik eta neurri altuan agertzen denean. Eta konposizio
|
jarraituan
eta neurri txikian dauden tasun berek ez baldin badute eraginik organoetan modu atsegin edo asaldatzaile batean, pertsona hori fintasun hori edukitzeko ezgaitzat hartuko dugu. Erregela orokor horiek edo konposizioaren eredu ezagunak ekoiztea larruzko uhalari loturiko giltza aurkitzearen antzekoa da; uhalari loturiko giltzak justifikatu du Santxoren senideen epaitza, eta horiek kondenatu dituzten itxurazko epaileak nahastu ditu.
|
2008
|
|
I 3 atalean zehar, Aristotelesek Tales Miletokoaren ura, Anaximenesen eta Diogenesen airea, Hipasoren eta Heraklitoren sua, Enpedoklesen lau osagaiak (alegia, lurra, ura, airea eta sua), Anaxagorasen homeomeriak eta (I 4 atalean) Leuziporen eta Demokritoren atomoak aipatzen ditu kausa materialaren eredu gisa. Aristotelesen analisiaren arabera, kausa materiala errealitateen mugimendua eta aldaketa azaltzeko nahikoa ez zela ikusita (materiak ezin baitu bere mugimenduaren kausa izan), filosofoek ikerketa
|
jarraitu
eta kausa eraginkorra aurkitu omen zuten. Aldi berean, gauzak beren edertasunera eta ordenara iristeko gaitasuna azaldu nahian, Anaxagorasek Adimena ezarri zuen, eta unibertsoan edertasuna eta ordena ez ezik, itsuskeria eta desordena ere badaudela kontuan hartuta, Enpedoklesek bi printzipio eraginkor aurkari ezarri zituen, alegia, Adiskidetasuna (ongien kausa) eta Gatazka (gaitzen kausa).
|
|
Edukia horrenbestez egitatean ez da subjektuaren predikatua, baizik eta substantzia da, hizketagai dugunaren zerizana eta adigaia da. Pentsatze errepresentatzailea horren izaera akzidenteei edo predikatuei
|
jarraitzea
eta arrazoiz gainera haietaz haraindi joatea denez, haiek ez baitira predikatu edo akzidente gisa, eragotzia da bere aurrerapenean, esakunean predikatuaren forma duena substantzia bera den heinean. Kontrako kolpea jasaten du, horrela irudikatu nahi badugu.
|
2009
|
|
Hortik abiaturik, zentzu historikoaren ezaugarri bereziak atzeman ahal izango ditugu, Nietzschek, historia tradizionalari wirkliche Historie oposatuz, ulertzen duen moduan. Azken honek, behar
|
jarraituaren
eta gertakariaren agerpenaren artean ezartzen den ohizko harremana iraularazten du. Historia tradizio oso bat badago (teologikoa edo razionalista) gertakari singularra jarraitutasun ideal batean —mugimendu teleologiko edo kateatze naturala— ezerezteko joera duena.
|
2012
|
|
Espero dugu horrekin ez diogula bere pentsamenduari traizio egin. Espero dugu, orobat, zure gogoa irekitzea, zuk
|
jarraitzeko
eta Badiou bera irakurtzeko. Gaur egun Alain Badiouren pentsamendua indarra hartzen ari da, akademian ere.
|
2016
|
|
lurrazalaren gaurko tankera denboraren poderioan joan da emeki emeki zehaztuz, eta faktoreak egungo arruntak berak izan dira lehenago ere (euriak, haizeak, hotz-beroak, ur korronteak, sedimentazioak). Teoria hori
|
jarraitu
eta berretsi du Ch. Lyellek, horren metodoak asko irakatsi baitio Darwini(" autoritate handia", aitortzen du). 5 Mentalitateen eraldakuntza denaz bezainbatean, mundua nondik nora holakotua den galdera sortzeak berak, hori zeharo bestelakatu du:
|