2002
|
|
ez
|
dakik
zeintzuk diren,
|
2005
|
|
– Beste aldeak ba al
|
daki
zeintzuk diren nire beharrak?
|
2007
|
|
Herri patetiko batean, dena esateko. Patetikotasun horretan erantzule nagusiak
|
badakigu
zeintzuk diren makropolitikaren alorrean gauzak behatuta.Alabaina, makropolitika hilgarri horrek, euskaldun izateko duintasuna eta nortasuna hiltzen dituen makro-egitura eta politika horrek, ordezkari zintzoak dauzka gizarte zibilean. Euskaldunen duintasuna eta nortasuna errespetatzeko euskara ikasinahi ez duten erdaldun horiek estatu totalitarioen konplize zuzenak dira, estatuekez bailukete jokatzen duten gisan jokatuko hauen aldetik dagoen konplizitatea ezbalego.
|
|
Eredu linealarijarraituz, ikerketarako laguntza ematearen motibazioa, uste batean oinarritua da: laborategian sortutako emaitzek gizakiaren arazoak konpontzea eta aukerenzabaltzea ekarriko dituen ustean. Are gehiago, zientzialariei dagokien lehen fasebatean ezin daiteke aldez aurretik
|
jakin
zeintzuk diren oinarrizko ikerketenbilakaera eta ondorioak. Uste bi horietan oinarritua dago ikerketa eta garapensistemaren organizazioa.
|
|
Arriskupeko erabaki hartze baten pean gaudela diogunean, baieztatzen arigara gure erabakien ondorio potentzial posibleak probabilistikoki kuantifikatzekoahalmena dugula. Hortaz, etorkizuneko ondorioen inguruko informazioa nahiz etaerabatekoa ez izan,
|
badakigu
zeintzuk izango diren ondorio posible horiek, etagainera posibilitate horiei probabilitate multzo bat esleitzeko aukera izango dugu.Ziurtasun osoa dagoen erabakietan, aldiz, nire ekintzen ondorioen probabilitatea, 0 tik 1 era bitartean doan segidan, beti 0 edo 1 izango da. Ziurgabetasun egoeretan, ordea, gehienez gure erabakien ondorio posibleak ezagutzera iritsiko gara, bainaondorio posible horiek probabilistoki kuantifikatzeko gaitasunik eduki gabe (Elster, 1983:
|
|
|
Badakigu
zeintzuk baliabide erabili behar diren (komunztadura bako aposizioak):
|
|
Halaber,
|
badakigu
zeintzuk baliabide ez diren erabili behar (komunztaduradun aposizioak):
|
|
Lehenengo aposizioa koma bakoa da; bigarrena, berriz, komaduna (laster ikusiko ditugu adibideetan hezurmamituta). Behin
|
jakinda
zeintzuk eskema biren bidez ebatz daitezkeen ezkerreko aposizio luzengak, ikusi behar dugu zeintzuk baliabide ditugun erabiltzeko eskema bakoitzean. Hona hemen zeintzuk (ez dugu sartu bait menderagailu hutsa):
|
2008
|
|
Hautesleen kopurua formula matematiko baten emaitza bada ere, hautagaien kasuan ez
|
dakigu
zeintzuk, baina argi dago matematikaz gain beste baldintza batzuk ere kontuan hartzen zirela. Horren adibidea izan daiteke Gaztelun 51 hautesleak hautagaiak izatea, eta Pasaian 71 hautesletik 47 baino ez izatea hautagaiak.
|
|
1845eko legeak maizterren eta jabeen arteko bereizketarekin bukatu zuen neurrian, interesgarria da
|
jakitea
zeintzuk izan ziren onuradun nagusiak. Lege berriaren arabera zeuden 89 hautesleetatik, 60 inguru 1842ko zerrendan agertzen zaizkigu, eta horietatik 46 jabeak ziren eta 14 maizterrak.
|
|
Erosleak, Antonio Barrenetxea, Joaquín Gantxegui, Manuel Antonio Murua eta Andrés Telleria izan ziren, eta udalak sindikoaren jokabidea onartu zuen«? para dar frente a sus muchas obligaciones, y que dicha enagenacion era solamente en calidad de prenda(?) con la rebaja de la tercera parte su regulacion y a pagar las otras dos en dinero metalico»607 Ordurako kristoren anabasa zegoen, udalak ez
|
baitzekien
zeintzuk ziren bere lurrak eta zeintzuk partikularrei salduta zeuzkanak608 Gauzak okertzeko, garraioen?, bagajeria?, zergari erantzun ezean, diputazioak mikeleteak bidaltzeaz mehatxatu zuen Eibarko Udala609, eta bere eskakizunari aurre egiteko Erribasoko lursaila errematera ateratzea erabaki zuen udalak,«?
|
2011
|
|
Labur esanda, eta ñabarduretara igaro aurretik, Euskal Herriko helduak ez
|
daki
zeintzuk diren ikus entzunezko lengoaien gramatika, estetika, erretorika, ezta argumentazio irizpideak ere.
|
2019
|
|
Zaila da
|
jakitea
zeintzuk diren eragina duten ekimenak, baina, Estatu Batuetako unibertsitate batzuetan informatika ikasketetan matrikulatzen diren emakumeen portzentajeak igotzea lortu dute (Frieze eta Quesenberry, 2019). Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU) oraindik ez daukagu horrelakoak esaterik, baina arazoaren jatorria bilatzen darraigu Kode Ordua ekimenarekin bat Lehen Hezkuntzako (LH) 5 eta 6 mailako ikasleen iritziakjasoaz eta haiek erabiliz hainbat galdera erantzuten saiatzeko.
|